De verkiezingen komen er weer aan: Verantwoordelijkheid is Vrijheid

De plek voor onderwerpen die de samenleving betreffen.
Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: De verkiezingen komen er weer aan: Verantwoordelijkheid is Vrijheid

Bericht door Vitharr » 24 mar 2019, 16:27

Mypos schreef:
24 mar 2019, 16:08
Ik heb nergens geschreven dat dat een prima uitspraak voor minder Islamisering is. Totaal verkeerd uit de context gehaald dit.
In de hele context op herhaling dan:
Mypos schreef:
24 mar 2019, 16:08
als Wilders oproept tot minder Marokkanen in ons land is dat een prima uitspraak voor minder Islamisering.
[think]

Mypos schreef:
24 mar 2019, 16:08
Je hebt een wetboek en je hebt het buikgevoel. In het buikgevoel is er niet zoveel verschil tussen een oproep tot minder Marokkanen of een oproep voor een moord. Hoe wou je anders aan minder Marokkanen komen?
Je bedoelt jouw buikgevoel. Met minder Marokkanen werd bedoeld dat ze in Marokko moeten blijven. Rechts wil ze niet hier maar ze hoeven niet dood.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: De verkiezingen komen er weer aan: Verantwoordelijkheid is Vrijheid

Bericht door Vitharr » 24 mar 2019, 17:58

De verduidelijking van Wilders zelf:
''Ik heb niks verkeerds gezegd, maar gezegd wat veel mensen denken. Minder Marokkanen bereiken we door beperking van de immigratie uit islamitische landen zoals Marokko, vrijwillige remigratie en het uitzetten van criminelen met een dubbele nationaliteit na denaturalisatie. Daar is niks mis mee. Dat hadden we tien jaar geleden al moeten doen als we naar de oververtegenwoordiging van Marokkanen in de criminaliteit kijken. Critici kunnen dus de bomen in'', aldus Wilders.

Bron: https://www.nu.nl/politiek/3730669/geer ... -haag.html
Geen woord over het vermoorden van Marokkanen.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80277
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: De verkiezingen komen er weer aan: Verantwoordelijkheid is Vrijheid

Bericht door Tammy » 24 mar 2019, 18:13

Inderdaad daar heeft hij het ook nooit over gehad.
Maar zodra het over Wilders gaat gaan veel mensen er zelf dingen bij verzinnen.
Ze hebben een beeld van iemand en gaan het plaatje verder inkleuren met zaken die daar ver buiten staan.
Ik weet niet waarom dat is maar dat zie je vaak.
Is niet alleen bij Wilders trouwens , bij andere mensen ook.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13548
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: De verkiezingen komen er weer aan: Verantwoordelijkheid is Vrijheid

Bericht door Fenna » 24 mar 2019, 18:29

Terug sturen naar Marokko.
De oproep van Wilders heeft niets met moord te maken Mypos.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: De verkiezingen komen er weer aan: Verantwoordelijkheid is Vrijheid

Bericht door Vitharr » 24 mar 2019, 19:07

Wel een leuk stukje:
Thierry Baudet heeft de zelfbenoemde ‘verstandige’ mensen ontmaskerd als povere bangerikken

Dat 'verstand' slaat overigens snel om in agressie, zo blijkt

Ik heb lang getwijfeld, maar het politieke onbenul waarmee ‘verstandig Nederland’ zich op sociale media uitlaat over de verkiezingszege van Thierry Baudet – ronduit hysterisch en ‘onverstandig’ mijns inziens – mag niet onweersproken blijven. Al die haat, hoon en afkeer, tot en met de kreet ‘Waar blijft Volkert?’, nota bene uit de buik van een universiteit, toont precies de harde grens aan die de zelfbenoemde ‘verstandigen’ (denk voor ‘het beeld’ even aan de arrogante, papperige tronie van Maarten van Rossem) rond hun eigen wereldbeeld en onomstotelijk gelijk hebben opgetrokken.

Verder koekeloeren: https://tpo.nl/2019/03/23/hans-van-will ... ngerikken/
Zoals Witte wel al zei; links of rechts, 't macht kein flaus aus.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: De verkiezingen komen er weer aan: Verantwoordelijkheid is Vrijheid

Bericht door univers » 24 mar 2019, 19:15

t macht kein flaus aus.
Kan je daar op blazen ? :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4649
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: De verkiezingen komen er weer aan: Verantwoordelijkheid is Vrijheid

Bericht door Witte wel » 24 mar 2019, 19:29

Jij moet nog veel leren Mypos. Misschien valt het kwartje nog wel een keer bij jou. Ik mag het hopen voor je.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13548
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: De verkiezingen komen er weer aan: Verantwoordelijkheid is Vrijheid

Bericht door Fenna » 24 mar 2019, 19:35

;P! Witte
Afbeelding
Afbeelding

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: De verkiezingen komen er weer aan: Verantwoordelijkheid is Vrijheid

Bericht door Mypos » 24 mar 2019, 19:51

Vitharr schreef:
24 mar 2019, 16:27
Mypos schreef:
24 mar 2019, 16:08
Ik heb nergens geschreven dat dat een prima uitspraak voor minder Islamisering is. Totaal verkeerd uit de context gehaald dit.
In de hele context op herhaling dan:
Mypos schreef:
24 mar 2019, 16:08
als Wilders oproept tot minder Marokkanen in ons land is dat een prima uitspraak voor minder Islamisering.
[think]

Mypos schreef:
24 mar 2019, 16:08
Je hebt een wetboek en je hebt het buikgevoel. In het buikgevoel is er niet zoveel verschil tussen een oproep tot minder Marokkanen of een oproep voor een moord. Hoe wou je anders aan minder Marokkanen komen?
Je bedoelt jouw buikgevoel. Met minder Marokkanen werd bedoeld dat ze in Marokko moeten blijven. Rechts wil ze niet hier maar ze hoeven niet dood.
Blijkbaar heb je problemen om dingen in de context te lezen.

Dit is de hele post:
Mypos schreef:
24 mar 2019, 13:57


Ik ben wel heel benieuwd waar je die uitspraken dan hebt gezien aangezien ik ze niet of nauwelijks gezien heb. De hele teneur hier is dat politiek links de boosdoener is. Als een docent vraagt Volkert waar ben je wordt dit (terecht) verafschuwd maar als Wilders oproept tot minder Marokkanen in ons land is dat een prima uitspraak voor minder Islamisering. Meten met 2 maten heet dat.
Denk je echt dat ik probeer te zeggen dat "als Wilders oproept tot minder Marokkanen in ons land is dat een prima uitspraak voor minder Islamisering"? Waarom zou ik dat meten met 2 maten er dan achter hebben gezet? Lees anders ook eens wat andere posts van mij in dit topic.

En nee ik bedoel niet mijn buikgevoel. Waarom zouden Marokkanen die in Nederland geboren zijn in Marokko moeten blijven? Je kunt het op meerdere manieren opvatten.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: De verkiezingen komen er weer aan: Verantwoordelijkheid is Vrijheid

Bericht door Mypos » 24 mar 2019, 19:52

Vitharr schreef:
24 mar 2019, 17:58
De verduidelijking van Wilders zelf:
''Ik heb niks verkeerds gezegd, maar gezegd wat veel mensen denken. Minder Marokkanen bereiken we door beperking van de immigratie uit islamitische landen zoals Marokko, vrijwillige remigratie en het uitzetten van criminelen met een dubbele nationaliteit na denaturalisatie. Daar is niks mis mee. Dat hadden we tien jaar geleden al moeten doen als we naar de oververtegenwoordiging van Marokkanen in de criminaliteit kijken. Critici kunnen dus de bomen in'', aldus Wilders.

Bron: https://www.nu.nl/politiek/3730669/geer ... -haag.html
Geen woord over het vermoorden van Marokkanen.
En je blijft maar bezig met het verdedigen van de uitspraak van Wilders.

Maar je hebt geen blinde vlek mbt rechts extremisme, nee hoor absoluut niet! (even voor de duidelijkheid, dit is cynisch bedoeld)

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: De verkiezingen komen er weer aan: Verantwoordelijkheid is Vrijheid

Bericht door Mypos » 24 mar 2019, 19:56

Witte wel schreef:
24 mar 2019, 19:29
Jij moet nog veel leren Mypos. Misschien valt het kwartje nog wel een keer bij jou. Ik mag het hopen voor je.
De arrogantie ten top deze reactie plus zonder inhoud. Ga je Fenna achterna?

Ik zal absoluut toegeven dat ik nog een heleboel kan leren. Zo groei je namelijk als mens, je fouten inzien, leren en als beter mens verder gaan. Dat jij dat als een soort van quasi belediging hier neer zet zegt dan weer genoeg over jou....

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: De verkiezingen komen er weer aan: Verantwoordelijkheid is Vrijheid

Bericht door Vitharr » 24 mar 2019, 20:22

Mypos schreef:
24 mar 2019, 19:51
Blijkbaar heb je problemen om dingen in de context te lezen.

Dit is de hele post:
Mypos schreef:
24 mar 2019, 13:57


Ik ben wel heel benieuwd waar je die uitspraken dan hebt gezien aangezien ik ze niet of nauwelijks gezien heb. De hele teneur hier is dat politiek links de boosdoener is. Als een docent vraagt Volkert waar ben je wordt dit (terecht) verafschuwd maar als Wilders oproept tot minder Marokkanen in ons land is dat een prima uitspraak voor minder Islamisering. Meten met 2 maten heet dat.
Denk je echt dat ik probeer te zeggen dat "als Wilders oproept tot minder Marokkanen in ons land is dat een prima uitspraak voor minder Islamisering"? Waarom zou ik dat meten met 2 maten er dan achter hebben gezet? Lees anders ook eens wat andere posts van mij in dit topic.
Nee, je calimero-complex speelt op. Jij schrijft dat Wildersfans zulke voor jou vreemde visies hebben. Als ik daar naar terug verwijs krijg ik het verwijt dat ik dat als jouw eigen mening lees. Bizar
Mypos schreef:
24 mar 2019, 19:51
En nee ik bedoel niet mijn buikgevoel. Waarom zouden Marokkanen die in Nederland geboren zijn in Marokko moeten blijven? Je kunt het op meerdere manieren opvatten.
Hoe je dit kunt schrijven na de reacties van de andere leden is even verbijsterend. :shock:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: De verkiezingen komen er weer aan: Verantwoordelijkheid is Vrijheid

Bericht door Mypos » 24 mar 2019, 20:42

Vitharr schreef:
24 mar 2019, 20:22
Mypos schreef:
24 mar 2019, 19:51
Blijkbaar heb je problemen om dingen in de context te lezen.

Dit is de hele post:
Mypos schreef:
24 mar 2019, 13:57


Ik ben wel heel benieuwd waar je die uitspraken dan hebt gezien aangezien ik ze niet of nauwelijks gezien heb. De hele teneur hier is dat politiek links de boosdoener is. Als een docent vraagt Volkert waar ben je wordt dit (terecht) verafschuwd maar als Wilders oproept tot minder Marokkanen in ons land is dat een prima uitspraak voor minder Islamisering. Meten met 2 maten heet dat.
Denk je echt dat ik probeer te zeggen dat "als Wilders oproept tot minder Marokkanen in ons land is dat een prima uitspraak voor minder Islamisering"? Waarom zou ik dat meten met 2 maten er dan achter hebben gezet? Lees anders ook eens wat andere posts van mij in dit topic.
Nee, je calimero-complex speelt op. Jij schrijft dat Wildersfans zulke voor jou vreemde visies hebben. Als ik daar naar terug verwijs krijg ik het verwijt dat ik dat als jouw eigen mening lees. Bizar
Mypos schreef:
24 mar 2019, 19:51
En nee ik bedoel niet mijn buikgevoel. Waarom zouden Marokkanen die in Nederland geboren zijn in Marokko moeten blijven? Je kunt het op meerdere manieren opvatten.
Hoe je dit kunt schrijven na de reacties van de andere leden is even verbijsterend. :shock:
Ik stop hiermee Vitharr, ik heb wel wat beters te doen. Ik probeer je uit te leggen hoe ik die zin bedoelde aangezien jij hem blijkbaar verkeerd interpreteert en dan begin je over "mijn calimero complex". Volgens mij haal jij je energie uit dit soort onzinnige discussies op internet.

Ik niet. Mazzel!

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4649
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: De verkiezingen komen er weer aan: Verantwoordelijkheid is Vrijheid

Bericht door Witte wel » 24 mar 2019, 20:44

Mypos schreef:
24 mar 2019, 19:56
Dat jij dat als een soort van quasi belediging hier neer zet zegt dan weer genoeg over jou....
Jij begrijpt dus totaal niet wat ik je mee wil geven en je ziet mijn schrijven als een belediging. Je leest enkel wat je wil lezen maar niet wat er staat. En je doet dat in diverse topics.
Je leert dat nog wel. :wink:
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: De verkiezingen komen er weer aan: Verantwoordelijkheid is Vrijheid

Bericht door Vitharr » 24 mar 2019, 20:50

Mypos schreef:
24 mar 2019, 19:52
En je blijft maar bezig met het verdedigen van de uitspraak van Wilders.

Maar je hebt geen blinde vlek mbt rechts extremisme, nee hoor absoluut niet! (even voor de duidelijkheid, dit is cynisch bedoeld)
Ik verdedig niet, ik verduidelijk met een citaat. Ik vind Wilders grappig maar moet die hele PVV niet. Jij lijkt het belangrijk te vinden dat wij ook denken wat jij denkt dat Wilders bedoelt. Ik lees liever de data en vorm mijn eigen mening. Aan de bodycount van Wilders zijn uitspraken over Marokkanen hangen volgens mij nog geen slachtoffers. Als dit een oproep tot etnische zuivering was dan vind ik het wel een hele slechte hoor. De kosjere marokkanenslachting zal zich wel in mijn blinde vlek afspelen dan.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: De verkiezingen komen er weer aan: Verantwoordelijkheid is Vrijheid

Bericht door Vitharr » 24 mar 2019, 20:53

Mypos schreef:
24 mar 2019, 20:42
Ik stop hiermee Vitharr, ik heb wel wat beters te doen. Ik probeer je uit te leggen hoe ik die zin bedoelde aangezien jij hem blijkbaar verkeerd interpreteert en dan begin je over "mijn calimero complex". Volgens mij haal jij je energie uit dit soort onzinnige discussies op internet.
Dat is jouw buikgevoel. Anderen noemen me soms hard maar rechtvaardig. :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Vitharr op 24 mar 2019, 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: De verkiezingen komen er weer aan: Verantwoordelijkheid is Vrijheid

Bericht door Vitharr » 24 mar 2019, 20:55

Witte wel schreef:
24 mar 2019, 20:44
Jij begrijpt dus totaal niet wat ik je mee wil geven en je ziet mijn schrijven als een belediging. Je leest enkel wat je wil lezen maar niet wat er staat. En je doet dat in diverse topics.
x2
Witte wel schreef:
24 mar 2019, 20:44
Je leert dat nog wel. :wink:
Optimist. :rolfl:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13548
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: De verkiezingen komen er weer aan: Verantwoordelijkheid is Vrijheid

Bericht door Fenna » 24 mar 2019, 21:01

:rolfl: ;P!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: De verkiezingen komen er weer aan: Verantwoordelijkheid is Vrijheid

Bericht door univers » 24 mar 2019, 21:45

Het probleem van Mypos is, hij zit in een tunnelvisie.
Hij moet het GEHEEL zien.
Misschien wordt hij dam wakker.
Je kan de discussie eindeloos voortzetten, heeft geen zin, als iemand het GEHEEL niet ziet.

Amen. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: De verkiezingen komen er weer aan: Verantwoordelijkheid is Vrijheid

Bericht door taigitu » 25 mar 2019, 12:20



Baudet: 'Meedoen aan debat is beneden mijn waardigheid'

Forum voor Democratie-leider Baudet vindt het beneden zijn waardigheid om mee te doen aan de Algemene Politieke Beschouwingen.
In de Tweede Kamer noemde hij het debat "zinloos" en een "aaneenschakeling van ingestudeerde riedeltjes".

De Algemene Politieke Beschouwingen zijn het belangrijkste politieke debat van het jaar, waar twee dagen lang de kabinetsplannen
voor volgend jaar worden besproken. Baudet heeft alleen woensdag tijdens zijn 'inbreng' en vandaag bij het indienen van zijn moties
iets gezegd. Vanavond zei hij dat hij zich bewust afzijdig had gehouden van het "wedstrijdje vliegen afvangen".
Dat leidde tot hoongelach in de Kamer.

Niet meespelen
Baudet zei geprikkeld dat hij niet mee wilde doen aan die sprookjeswereld en dat hij deze dagen gebruikt had om buiten
de Tweede Kamer zijn partij op te bouwen.
"Ik ga hier niet meespelen. Er wordt toch niet geluisterd." De opmerking dat debatteren beneden zijn waardigheid was,
schoot een aantal partijen in het verkeerde keelgat.
Ze vinden dat hij in de Tweede Kamer zelf moet laten zien hoe het dan wel moet.
Ook vinden zij dat hij minachting toont voor de democratie.

CDA-leider Buma vindt dat Baudet zich niet moet laten betalen als Kamerlid als hij niet wil meedoen aan debatten.
"U staat hier om de regering te controleren namens het volk. Dan moet u dat ook doen.
" D66-voorman Pechtold is zeer ontstemd over het dedain dat Baudet volgens hem toont voor het parlementaire werk in Tweede Kamer.
GroenLinks-leider Klaver sprak waardering uit voor PVV-leider Wilders, normaal een grote tegenstander.
Maar Wilders "stond hier vandaag wel om de premier onder vuur te nemen".

Wijntje
VVD-fractievoorzitter Dijkhoff snapt niet dat de leider van Forum voor Democratie niets doet om de kwaliteit van het parlementaire debat te verbeteren.
"Ik gun u uw wijntje in de wandelgangen, maar had u uw tijd niet beter kunnen besteden", vroeg hij.
Ook Segers van de ChristenUnie is boos.
"Hier vechten we onze gevechten uit, niet met een wijntje in de gang.
Als je het systeem wilt veranderen, doe je dat hier."

https://nos.nl/artikel/2251498-baudet-v ... gheid.html
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Plaats reactie