De verkiezingen komen er weer aan: Verantwoordelijkheid is Vrijheid

De plek voor onderwerpen die de samenleving betreffen.
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: De verkiezingen komen er weer aan: Verantwoordelijkheid is Vrijheid

Bericht door Tammy » 22 mar 2019, 16:33

Geweldig goed verwoord Witte wel. [clap] [clap] :post:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: De verkiezingen komen er weer aan: Verantwoordelijkheid is Vrijheid

Bericht door univers » 22 mar 2019, 16:51

:post:

Dat is nou precies wat ik bedoel.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: De verkiezingen komen er weer aan: Verantwoordelijkheid is Vrijheid

Bericht door Mypos » 22 mar 2019, 17:38

Witte wel schreef:
22 mar 2019, 16:16
univers schreef:
22 mar 2019, 15:17
Zullen er niet meer figuren rond lopen zoals Volkert?
Die worden hiermee ook opgeroepen. Er zal alles uit de kast gehaald worden Baudet te dwarsbomen en nagenoeg iedereen papegaait elkaar na. Dat is onze samenleving van nu. En onze NPO zenders doen daar ook aan mee. Ons belastinggeld wat gebruikt wordt tegen de stem van het volk.
Kijk om je heen, het is dagelijkse kost. En bedenk eens dat het huidige kabinet niet door het volk gekozen is maar buiten de wil van het volk is samengesteld. En nu zeg ik niet dat de PVV er iets van gebakken zou hebben, ze hebben niet eens de mogelijkheid gehad ook maar iets te tonen.
Onbegrijpelijk en onaanvaardbaar dat een docent van dit caliber een dergelijke uitspraak doet. Deze persoon dient direct uit de functie gezet te worden. Hier is sprake van een psychische ziekte.
Nou nou nou dat is toch allemaal wel een beetje overdreven Witte wel. Een psychische ziekte nog wel. Het is natuurlijk een belachelijke uitspraak maar verschilt die uitspraak veel van de beroemde uitspraak van Wilders "minder, minder"? Wat mij betreft toch niet.

Dat elitair links Baudet niet ziet zitten lijkt me duidelijk. Ik vindt dat de man ook hele enge gedachtes heeft maar ik ga ook uit van de gedachte dat "the enemy of my enemy is my friend" dus wat dat betreft geef ik hem voor nu het voordeel van de twijfel.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: De verkiezingen komen er weer aan: Verantwoordelijkheid is Vrijheid

Bericht door univers » 22 mar 2019, 17:46

Ik vindt dat de man ook hele enge gedachtes heeft
En dat vindt ik nou van jou ook.
In de spiegel gekeken ?
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: De verkiezingen komen er weer aan: Verantwoordelijkheid is Vrijheid

Bericht door taigitu » 22 mar 2019, 18:28

Witte wel schreef:
22 mar 2019, 16:16
univers schreef:
22 mar 2019, 15:17
Zullen er niet meer figuren rond lopen zoals Volkert?
Die worden hiermee ook opgeroepen. Er zal alles uit de kast gehaald worden Baudet te dwarsbomen en nagenoeg iedereen papegaait elkaar na. Dat is onze samenleving van nu. En onze NPO zenders doen daar ook aan mee. Ons belastinggeld wat gebruikt wordt tegen de stem van het volk.
Kijk om je heen, het is dagelijkse kost. En bedenk eens dat het huidige kabinet niet door het volk gekozen is maar buiten de wil van het volk is samengesteld. En nu zeg ik niet dat de PVV er iets van gebakken zou hebben, ze hebben niet eens de mogelijkheid gehad ook maar iets te tonen.
Onbegrijpelijk en onaanvaardbaar dat een docent van dit caliber een dergelijke uitspraak doet. Deze persoon dient direct uit de functie gezet te worden. Hier is sprake van een psychische ziekte.
Die oproep is in mijn ogen opruiing en is volgens mij strafbaar. Er zijn altijd mensen die
zo onstabiel zijn dat ze er op kunnen acteren. Dat Baudet via angst zaaien zo ver is gekomen
moet hem ook aangerekend worden. Maar dat is nu eenmaal de tactiek voor mensen die
macht willen verkrijgen. Je ziet het bij de PVV en in de afgelopen jaren andere figuren met een grote mond.
Hard blijven roepen wat er allemaal verkeerd is, of gaat, en jezelf op de voorgrond zetten als de redder.
En het werkt voor veel mensen.

Dat de PVV niet de kans heeft gekregen om zich te bewijzen.....?
Die kreeg hij wel, maar toen het moeilijk werd en hij kon zich bewijzen toen haakte hij af.
09 maart 2014
aangepast 02 april 2015
Novum

Het CDA gaat nooit meer regeren met de PVV. Dat zei CDA-leider Sybrand Buma zondag in het tv-programma Jinek.
We hebben ermee geregeerd, maar Wilders liep toen weg, zei Buma, verwijzend naar het vorige kabinet van CDA
en VVD dat regeerde met gedoogsteun van de PVV. Hij heeft de kans gehad om te regeren en mee te doen,
maar toen het erop aankwam liet hij het afweten. Daar moet je bij mij niet mee aankomen.
Wilders sprak zondag in een interview met nu.nl de verwachting uit dat zijn partij de grootste van Nederland wordt en gaat regeren,
hoewel het nog ruim twee jaar kan duren voordat er landelijke verkiezingen worden gehouden.
Ik geef hem niet veel kans bij de verkiezingen, het is allemaal ........

https://www.nd.nl/nieuws/gratis-nieuws/ ... 6582.lynkx
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: De verkiezingen komen er weer aan: Verantwoordelijkheid is Vrijheid

Bericht door Mypos » 22 mar 2019, 18:29

univers schreef:
22 mar 2019, 17:46
Ik vindt dat de man ook hele enge gedachtes heeft
En dat vindt ik nou van jou ook.
In de spiegel gekeken ?
Welke enge gedachtes heb ik dan precies in jouw ogen?

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: De verkiezingen komen er weer aan: Verantwoordelijkheid is Vrijheid

Bericht door Witte wel » 22 mar 2019, 18:38

Ik begrijp uit je reactie Mypos dat jij het redelijk normaal vindt dat als iemand in de samenleving niet in het gareel loopt, zoals van hem verwacht wordt door het systeem en daar ook nog een behoorlijke publieke bijstand voor krijgt, men daar doodsverwensingen op los mag laten. Dat men dan mag oproepen tot het uit de weg ruimen van de betreffende persoon. Jij ziet een uitspraak minder minder, wat duidt op reducering van islamitische gekte, als gelijke met het oproepen om iemand te vermoorden.
Ik noem het oproepen tot opruimen van mensen in deze context een behoorlijk psychische ziekte en als je dat maar mee vindt vallen vrees ik dat je mogelijk geïnfecteerd bent door deze ziekte. En dat blijkt de samenleving van nu te zijn. Deze zit vol met geïnfecteerde mensen als men de reacties waar neemt die nu na deze verkiezingen door het land gestrooid worden. Soms is daarom een spiegel voorhouden behoorlijk confronterend, ik waarschuw je maar even.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: De verkiezingen komen er weer aan: Verantwoordelijkheid is Vrijheid

Bericht door Tammy » 22 mar 2019, 18:39

Taigitu schreef :
Dat de PVV niet de kans heeft gekregen om zich te bewijzen.....?
Die kreeg hij wel, maar toen het moeilijk werd en hij kon zich bewijzen toen haakte hij af.
Taigitu, was het niet Klaver die niet 1 maar 2 keer weg liep twee jaar geleden toen hij mee kon regeren ?
Wat vond je daar dan van ?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: De verkiezingen komen er weer aan: Verantwoordelijkheid is Vrijheid

Bericht door taigitu » 22 mar 2019, 18:47

Tammy schreef:
22 mar 2019, 18:39
Taigitu schreef :
Dat de PVV niet de kans heeft gekregen om zich te bewijzen.....?
Die kreeg hij wel, maar toen het moeilijk werd en hij kon zich bewijzen toen haakte hij af.
Taigitu, was het niet Klaver die niet 1 maar 2 keer weg liep twee jaar geleden toen hij mee kon regeren ?
Ja, Klaver deed uiteindelijk niet mee.
Hij hield zich aan zijn verkiezingsbeloften toen en liet zich niet overhalen.
Ik kon dat wel waarderen en dat heb ik toen ook op het forum geschreven.

Wilders heeft in 2012 het kabinet laten vallen.
Hoe Geert Wilders PVV in 2012 de stekker eruit trok

Terugblik: de val van kabinet Rutte 1 in 2012.


PVV-leider Geert Wilders trok de stekker uit het eerste kabinet-Rutte omdat toenmalig CDA-leider Maxime Verhagen hem beloften had gedaan die hij niet kon nakomen. Een bezuiniging van anderhalf miljard euro op Ontwikkelingssamenwerking bleek toch niet mogelijk en hierdoor stond Wilders met lege handen.

Verhagen had partijgenoot en staatssecretaris van Buitenlandse Zaken Ben Knapen laten uitrekenen hoeveel hij nog kon missen uit zijn budget voor Ontwikkelingssamenwerking. “Als we echt willen, kan er nog twee miljard vanaf”, zou Knapen op basis van een berekening van zijn ambtenaren tegen Verhagen hebben gezegd.

Verhagen en premier Mark Rutte (VVD) stelden hun gedoogpartner daarop gerust. In ruil voor zijn steun aan nieuwe miljardenbezuinigingen zou Wilders goede sier kunnen maken met een stevige bezuiniging op Ontwikkelingshulp. Wilders had ingezet op een bezuiniging van drie miljard.

TECHNISCHE EXERCITIE, GEEN REËLE MOGELIJKHEID

Toen Knapen vervolgens van Verhagen te horen kreeg dat hij inderdaad een tot anderhalf miljard euro moest bezuinigen, kwam hij volgens de krant in verzet. Het bedrag van twee miljard dat hij had doorgegeven had hij beschouwd als een technische exercitie en niet als een reële mogelijkheid. Knapen gaf aan dat hij zou aftreden als het daadwerkelijk tot zo’n bezuiniging kwam. Verhagen en Rutte waren volgens de krant stomverbaasd, maar Knapen kreeg steun van partijgenoten in het kabinet die zich net hadden voorgenomen dat zij zich feller zouden verzetten tegen de grillen van Wilders.

Verhagen vreesde volgens de krant daarom voor het uiteenvallen van het CDA als hij Knapen liet gaan. Daarom kreeg Wilders tijdens de onderhandelingen in het Catshuis te horen dat de bezuiniging op Ontwikkelingssamenwerking toch niet doorgaat. Hierdoor was er voor Wilders weinig te winnen met langer gedogen van het kabinet en brak hij de onderhandelingen na zeven weken plotseling af, terwijl er al een begrotingsakkoord in zicht was.

Dat blijkt uit een reconstructie die de Volkskrant maakte op basis van getuigenissen van elf betrokkenen.

De reconstructie geeft antwoord op de vraag waarom Wilders opeens de stekker uit een kabinet trok waar hij als gedoger met 24 zetels veel invloed op had.

Verzet van Knapen

Staatssecretaris Knapen speelt in het verhaal een opmerkelijke hoofdrol. Knapen was verantwoordelijk voor Ontwikkelingssamenwerking dat toen nog onder Buitenlandse Zaken viel.

Catshuis

Maar Knapen wist niet dat de vraag van Verhagen inzet was bij de onderhandelingen in het Catshuis. Wilders zou nieuwe miljardenbezuinigingen goedkeuren in ruil voor een flinke hap uit het budget voor Ontwikkelingssamenwerking waar hij goede sier mee kon maken bij zijn achterban.

Bemoeial Wilders

En Knapen heeft daarmee de steun van partijgenoten die het gedrag van Wilders zat zijn omdat die zich overal mee bemoeit. Naast de gedoogterreinen immigratie, veiligheid, ouderenzorg en financiën bemoeide Wilders zich ook met andere beleidsterreinen, waaronder Buitenlandse Zaken. Minister Gerd Leers voelde zich constant door Wilders onder drukgezet, zo blijkt uit zijn dagboek.

Verhagen wil geen breuk binnen het CDA veroorzaken die er met het opstappen van Knapen zou worden gecreëerd en weigert tegenover Wilders de bezuiniging op Ontwikkelingssamenwerking. De PVV-leider was daar zo boos over dat hij op het laatste moment het Catshuis verliet. De val van kabinet-Rutte I werd daarmee een feit.

https://digitalehofstad.wordpress.com/2 ... ruit-trok/
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: De verkiezingen komen er weer aan: Verantwoordelijkheid is Vrijheid

Bericht door Determinist » 22 mar 2019, 18:51

Witte wel schreef:
22 mar 2019, 16:16
Er zal alles uit de kast gehaald worden Baudet te dwarsbomen en nagenoeg iedereen papegaait elkaar na. Dat is onze samenleving van nu.
Dit fenomeen was al langer aan de gang in de USA. Maar zoals vrijwel alles waait dit vanaf daar ook naar ons toe.

Het gaat hierbij niet meer om de inhoud en feiten, maar om personen zelf waarbij deze verbonden worden aan extreme ideeën met als doel zelf geen argumenten op inhoud te hoeven verdedigen.

Ben je tegen illegale immigratie, dan ben je racist. Zoals je ook een racist bent als je het prima vindt dat Sint EN Piet aankomen.
Nuanceer je de claims van feministen, ben je seksist. Zoals je ook een seksist bent als je de negatieve gevolgen van me-too naar voren brengt.

En dat wordt versterkt door massa-hysterie via sociale media in de vorm van nep-nieuws en lastercampagnes.

Wat dit betreft is vooral "links" daar schuldig aan. Onder het mom van sociale gerechtigheid worden personen publiekelijk afgemaakt.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: De verkiezingen komen er weer aan: Verantwoordelijkheid is Vrijheid

Bericht door univers » 22 mar 2019, 18:56

:post:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: De verkiezingen komen er weer aan: Verantwoordelijkheid is Vrijheid

Bericht door univers » 22 mar 2019, 18:57

Tammy schreef:
22 mar 2019, 18:39
Taigitu schreef :
Dat de PVV niet de kans heeft gekregen om zich te bewijzen.....?
Die kreeg hij wel, maar toen het moeilijk werd en hij kon zich bewijzen toen haakte hij af.
Taigitu, was het niet Klaver die niet 1 maar 2 keer weg liep twee jaar geleden toen hij mee kon regeren ?
Wat vond je daar dan van ?
Marijnesse kon er ook een houtje van.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: De verkiezingen komen er weer aan: Verantwoordelijkheid is Vrijheid

Bericht door Witte wel » 22 mar 2019, 19:17

taigitu schreef:
22 mar 2019, 18:28
Die oproep is in mijn ogen opruiing en is volgens mij strafbaar.
Zeer zeker, of deze persoon daar daadwerkelijk straf voor krijgt is nog maar de vraag.
Er zijn altijd mensen die zo onstabiel zijn dat ze er op kunnen acteren. Dat Baudet via angst zaaien zo ver is gekomen
moet hem ook aangerekend worden.
En nu draai je de wereld geheel om door te stellen dat Baudet angst zou zaaien. Dat angst zaaien daar wijst Baudet nu net op. Het propageren van een theorie die nog niet afdoende onderbouwd is of zelfs grotendeels weerlegt kan worden. Hij zou volgens jou onstabiel zijn wat een mening is maar geen feit.
En ditzelfde gebeurd nu ook op televisie en via media. Het demoniseren van mensen als men de normale weg van communiceren niet meer toereikend genoeg vindt.
Ik zie dit als een tekortkoming aan inzichtelijkheid maar heb er geen moeite mee als het een individuele beleving is van het geheel wat vanzelfsprekend mag afwijken van wat een ander beleeft. Zou niet correct zijn als men dezelfde mening of conclusie zou moeten hebben of trekken.
Dat de PVV niet de kans heeft gekregen om zich te bewijzen.....?
Die kreeg hij wel, maar toen het moeilijk werd en hij kon zich bewijzen toen haakte hij af.
Dat is niet waar maar wat de media stelde destijds en nu nog steeds. De PVV is opzij gezet en had nagenoeg geen bewegingsruimte. Maar dat is te weinig info om dit te onderbouwen echter ga ik niet het gehele PVV tafereel wederom oprakelen uit die tijd om dit te kunnen onderbouwen. Ik zie dat als een onnodige herhaling en ook niet van welk nut.

Maar je doet hetzelfde als wat de media doet Taigitu. Het demoniseren van een persoon zonder dit te kunnen onderbouwen. Als Baudet daadwerkelijk een poging heeft gedaan en daarbij herhaaldelijk op zijn gezicht is gegaan dan heb je een poot om op te staan. Maar om maar te herhalen wat de media brengt en dat voor waar te presenteren vindt ik niet toereikend om een waarheids getal toe te kennen.
De media, waaronder de publieke omroepen, hebben voor de verkiezingen angst gezaaid en nu ook na de verkiezingen met betrekking tot "de gevaren van het Forum voor Democratie. Is de huidige mens dan werkelijk zo stom om niet zelf na te kunnen denken vraag ik mijzelf zo nu en dan af. Dat blijkt echter niet zo te zijn alleen wordt dat zelf denkvermogen nagenoeg continue verdrukt door eindeloze herhaal trucs van informatie welke een gedachtestroming moeten gaan creëren. En dat lukt nog vrij aardig.

@Determinist
Correct.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: De verkiezingen komen er weer aan: Verantwoordelijkheid is Vrijheid

Bericht door Fenna » 22 mar 2019, 19:48

:post:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: De verkiezingen komen er weer aan: Verantwoordelijkheid is Vrijheid

Bericht door Fenna » 22 mar 2019, 19:52

Witte wel schreef:
22 mar 2019, 19:17
eindeloze herhaal trucs van informatie welke een gedachtestroming moeten gaan creëren. En dat lukt nog vrij aardig.
;P! ;P! ;P!
Als men de leugen maar vaak genoeg herhaald beginnen ze er vanzelf in te geloven.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: De verkiezingen komen er weer aan: Verantwoordelijkheid is Vrijheid

Bericht door Fenna » 22 mar 2019, 19:52

Determinist schreef:
22 mar 2019, 18:51

Dit fenomeen was al langer aan de gang in de USA. Maar zoals vrijwel alles waait dit vanaf daar ook naar ons toe.

Het gaat hierbij niet meer om de inhoud en feiten, maar om personen zelf waarbij deze verbonden worden aan extreme ideeën met als doel zelf geen argumenten op inhoud te hoeven verdedigen.

Ben je tegen illegale immigratie, dan ben je racist. Zoals je ook een racist bent als je het prima vindt dat Sint EN Piet aankomen.
Nuanceer je de claims van feministen, ben je seksist. Zoals je ook een seksist bent als je de negatieve gevolgen van me-too naar voren brengt.

En dat wordt versterkt door massa-hysterie via sociale media in de vorm van nep-nieuws en lastercampagnes.

Wat dit betreft is vooral "links" daar schuldig aan. Onder het mom van sociale gerechtigheid worden personen publiekelijk afgemaakt.
:post:
Afbeelding
Afbeelding

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: De verkiezingen komen er weer aan: Verantwoordelijkheid is Vrijheid

Bericht door Mypos » 22 mar 2019, 21:47

Witte wel schreef:
22 mar 2019, 18:38
Ik begrijp uit je reactie Mypos dat jij het redelijk normaal vindt dat als iemand in de samenleving niet in het gareel loopt, zoals van hem verwacht wordt door het systeem en daar ook nog een behoorlijke publieke bijstand voor krijgt, men daar doodsverwensingen op los mag laten. Dat men dan mag oproepen tot het uit de weg ruimen van de betreffende persoon. Jij ziet een uitspraak minder minder, wat duidt op reducering van islamitische gekte, als gelijke met het oproepen om iemand te vermoorden.
Ik noem het oproepen tot opruimen van mensen in deze context een behoorlijk psychische ziekte en als je dat maar mee vindt vallen vrees ik dat je mogelijk geïnfecteerd bent door deze ziekte. En dat blijkt de samenleving van nu te zijn. Deze zit vol met geïnfecteerde mensen als men de reacties waar neemt die nu na deze verkiezingen door het land gestrooid worden. Soms is daarom een spiegel voorhouden behoorlijk confronterend, ik waarschuw je maar even.
Ik zeg helemaal nergens beste Witte Wel dat ik de uitspraak van die docent normaal vindt. Hoe kom je daar nou bij? Ik zeg alleen nogmaals dat ik een uitspraak als "minder minder" Marokkanen een uitspraak is die wat mij betreft ook behoorlijk gestoord is. Ik schaar ze dus gelijk.

Wat jij hier nu wel aangeeft is dat jij de oproep voor minder marokkanen in ons land dus WEL een normale uitspraak vindt. Dat vindt ik dan wel weer interessant!

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: De verkiezingen komen er weer aan: Verantwoordelijkheid is Vrijheid

Bericht door Mypos » 22 mar 2019, 21:55

Determinist schreef:
22 mar 2019, 18:51
Witte wel schreef:
22 mar 2019, 16:16
Er zal alles uit de kast gehaald worden Baudet te dwarsbomen en nagenoeg iedereen papegaait elkaar na. Dat is onze samenleving van nu.
Dit fenomeen was al langer aan de gang in de USA. Maar zoals vrijwel alles waait dit vanaf daar ook naar ons toe.

Het gaat hierbij niet meer om de inhoud en feiten, maar om personen zelf waarbij deze verbonden worden aan extreme ideeën met als doel zelf geen argumenten op inhoud te hoeven verdedigen.

Ben je tegen illegale immigratie, dan ben je racist. Zoals je ook een racist bent als je het prima vindt dat Sint EN Piet aankomen.
Nuanceer je de claims van feministen, ben je seksist. Zoals je ook een seksist bent als je de negatieve gevolgen van me-too naar voren brengt.

En dat wordt versterkt door massa-hysterie via sociale media in de vorm van nep-nieuws en lastercampagnes.

Wat dit betreft is vooral "links" daar schuldig aan. Onder het mom van sociale gerechtigheid worden personen publiekelijk afgemaakt.
Dat dit gebeurt staat buiten kijf. Ik denk dat zowel links als rechts zich hier schuldig aan maken. Het zijn trouwens vooral de intellectuelen die dit soort foefjes uithalen.

Maar in het geval van Baudet gaat deze vlieger niet op. Heb je zijn speech gehoord? Die extreme ideeen benoemt hij gewoon letterlijk. De totaal verknipte trotsheid op de oude noord europese cultuur. Hij vindt deze cultuur superieur aan alle andere culturen (alsof een cultuur een stilstaand vaststaand iets is) en hij heeft het over de klimaat zwendel (klimaatontkenner noemen ze dat tegenwoordig) . Dat zijn 2 enorm extreme ideeen.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: De verkiezingen komen er weer aan: Verantwoordelijkheid is Vrijheid

Bericht door Mypos » 22 mar 2019, 21:56

Witte wel schreef:
22 mar 2019, 19:17
taigitu schreef:
22 mar 2019, 18:28
Die oproep is in mijn ogen opruiing en is volgens mij strafbaar.
Zeer zeker, of deze persoon daar daadwerkelijk straf voor krijgt is nog maar de vraag.
Er zijn altijd mensen die zo onstabiel zijn dat ze er op kunnen acteren. Dat Baudet via angst zaaien zo ver is gekomen
moet hem ook aangerekend worden.
En nu draai je de wereld geheel om door te stellen dat Baudet angst zou zaaien. Dat angst zaaien daar wijst Baudet nu net op. Het propageren van een theorie die nog niet afdoende onderbouwd is of zelfs grotendeels weerlegt kan worden. Hij zou volgens jou onstabiel zijn wat een mening is maar geen feit.
En ditzelfde gebeurd nu ook op televisie en via media. Het demoniseren van mensen als men de normale weg van communiceren niet meer toereikend genoeg vindt.
Ik zie dit als een tekortkoming aan inzichtelijkheid maar heb er geen moeite mee als het een individuele beleving is van het geheel wat vanzelfsprekend mag afwijken van wat een ander beleeft. Zou niet correct zijn als men dezelfde mening of conclusie zou moeten hebben of trekken.
Dat de PVV niet de kans heeft gekregen om zich te bewijzen.....?
Die kreeg hij wel, maar toen het moeilijk werd en hij kon zich bewijzen toen haakte hij af.
Dat is niet waar maar wat de media stelde destijds en nu nog steeds. De PVV is opzij gezet en had nagenoeg geen bewegingsruimte. Maar dat is te weinig info om dit te onderbouwen echter ga ik niet het gehele PVV tafereel wederom oprakelen uit die tijd om dit te kunnen onderbouwen. Ik zie dat als een onnodige herhaling en ook niet van welk nut.

Maar je doet hetzelfde als wat de media doet Taigitu. Het demoniseren van een persoon zonder dit te kunnen onderbouwen. Als Baudet daadwerkelijk een poging heeft gedaan en daarbij herhaaldelijk op zijn gezicht is gegaan dan heb je een poot om op te staan. Maar om maar te herhalen wat de media brengt en dat voor waar te presenteren vindt ik niet toereikend om een waarheids getal toe te kennen.
De media, waaronder de publieke omroepen, hebben voor de verkiezingen angst gezaaid en nu ook na de verkiezingen met betrekking tot "de gevaren van het Forum voor Democratie. Is de huidige mens dan werkelijk zo stom om niet zelf na te kunnen denken vraag ik mijzelf zo nu en dan af. Dat blijkt echter niet zo te zijn alleen wordt dat zelf denkvermogen nagenoeg continue verdrukt door eindeloze herhaal trucs van informatie welke een gedachtestroming moeten gaan creëren. En dat lukt nog vrij aardig.

@Determinist
Correct.
Baudet is geen angstzaaier. Wat dat betreft is Wilders een veel grotere angst en ook haatzaaier.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: De verkiezingen komen er weer aan: Verantwoordelijkheid is Vrijheid

Bericht door Tammy » 23 mar 2019, 00:53

Taigitu bedankt voor je antwoord op mijn vraag.

Determinist en Witte wel, in jullie analyses kan ik mij vinden.
We gaan hier Trumpachtige taferelen krijgen.
Links die zich weer van zijn slechtste kant laat zien door iemand te demoniseren.
Hebben ze niks geleerd van Pim Fortuyn ?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie