Kijk eens gewoon naar elkaar als mens

De plek voor onderwerpen die de samenleving betreffen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Kijk eens gewoon naar elkaar als mens

Bericht door Tammy » 08 jun 2019, 13:42

Ik open deze topic omdat ik vanochtend onderstaand artikel las en het vreemd vond dat Rick Paul kwaad is.
Ik ken de beste man niet en Waldemar ook niet want ik kijk geen Nederlandse films of series maar dat doet ook niet terzake.
Deze Rick Paul heeft er als homosexueel moeite mee dat een heterosexueel de rol van een homo gaat spelen.
Hij acht zich geschikter voor de rol omdat hij zelf homosexueel is.

Waarom zou je in vredesnaam zo denken ?
Men wilt vanuit homosexuele kringen voor vol worden aangezien in de maatschappij.
Waarom zet je jezelf dan in een hokje ?

Waarom is het niet eerlijk dat een hetero de rol van homo speelt en vind Rick dat hij dat beter kan of meer recht erop heeft omdat hij zelf homo is ?
Is het mooie van het acteersvak niet dat je in de huid van een personage kruipt die je moet gaan vertolken in vele variaties ?
Dus van zeg moordenaar tot priester en alles wat er tussenin zit.
Dat is echt acteren.
Maar Rick zegt het volgende :
,,Ik zou het niet erg vinden om de rest van mijn leven homo’s te spelen, want die heb je in allerlei varianten – het is namelijk een geaardheid, geen karaktereigenschap.”
Waarom zou je dat in vredesnaam willen ?
Waarom geen andere rollen ?
Waarom plaatst deze acteur zichzelf zo in een hokje ?
Een hokje die hij anderen van beticht dat te doen maar hij doet het ook zelf.

Ik heb het al vaker geschreven , hou eens op met je sexuele geaardheid zo te benadrukken.
Mij interesseert het geen bal wat voor sexuele voorkeuren een acteur of actrice heeft.

Mij gaat het om de rol die men speelt.
Kijk eens gewoon naar elkaar als mens en niet wat men tussen de lakens doet.
I don't care.

Dus deze acteur kan boos zijn dat de rol naar iemand anders gaat maar als ik hem was zou ik zijn houding eens gaan veranderen.
Want dat hokje heeft hij toch echt voor een heel groot deel zelf gemaakt.
Kijk naar alle soorten rollen die er zijn en doe auditie.

En hou eens op met dat constant uitdragen van ik ben homo.
Hij draagt zijn geaardheid graag uit en toont met veel liefde zijn regenbooggezin, bestaande uit man, vriendin en zoontje Ko. Bij de castingbureaus is hij volgens eigen zeggen inmiddels in ‘het bakje vrolijke nicht’ terechtgekomen. ,,Ik zou het niet erg vinden om de rest van mijn leven homo’s te spelen, want die heb je in allerlei varianten – het is namelijk een geaardheid, geen karaktereigenschap.”
Je bent gewoon een mens die acteur van beroep is.
Beperk je niet zo, want dan kom je in het bakje ‘het bakje vrolijke nicht’.
En dat is helemaal niet nodig.

Kevin Spacey is homo , nooit geweten.
Ook nooit een seconde over nagedacht.
Waarom zou ik ?
Ik kijk naar een mens die zijn beroep uitoefend als acteur in een film of serie.
Dat interesseert mij niet zijn sexuele geaardheid.

Ik ben me bewust dat er nog veel vooroordelen zijn tegen homo’s helaas.
En dat zal nog wel even duren.
Maar als je zegt dat je het niet erg vind om altijd homosexuele rollen te spelen draag je niet bij aan een wereld waarin homosexualitiet normaal is.
Want die wereld moet er eindelijk eens komen.
Zodat we onbevangen naar elkaar kunnen kijken als mens in zijn geheel en niet alleen maar een deel wat constant extra word belicht. :peace:


<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Afbeelding
Rick Paul van Mulligen.

Rick Paul kwaad: Waarom wordt goeie homorol door heterohunks gespeeld?

Acteur Rick Paul van Mulligen snapt weinig van de casting van de homoseksuele rollen in Nederlandse films en series. Zo speelt Waldemar Torenstra, die heteroseksueel is, in de nieuw film Singel 29 de hoofdrol. ,,Ja, dat maakt me kwaad. Of, kwaad, ik vind het jammer, voor iedereen”, zegt Rick Paul in een uitgebreid interview in Volkskrant Magazine.

Rick Paul van Mulligen verwierf de afgelopen jaren bekendheid met zijn rol als Harm-Jan in Adam en E.V.A. Met zijn deelname aan Wie is de Mol? werd hij ook echt een bekende Nederlander. Hij draagt zijn geaardheid graag uit en toont met veel liefde zijn regenbooggezin, bestaande uit man, vriendin en zoontje Ko. Bij de castingbureaus is hij volgens eigen zeggen inmiddels in ‘het bakje vrolijke nicht’ terechtgekomen. ,,Ik zou het niet erg vinden om de rest van mijn leven homo’s te spelen, want die heb je in allerlei varianten – het is namelijk een geaardheid, geen karaktereigenschap.”

Het stoort Rick Paul dan ook dat bij film en tv ‘homo vaak letterlijk de karakteromschrijving is van een personage, de enige’. ,,De andere personages hebben alinealange beschrijvingen en bij mij staat alleen: homoseksueel. Punt. Want dan weet je wel wat we bedoelen! Er is blijkbaar maar één type homo. Daar bedank ik voor.’”

Waldemar.

En dan komt er een keer een goede homorol en dan gaat die ook nog eens naar Waldemar Torenstra. ,,Ja. Dat maakt me kwaad. Of, kwaad, ik vind het jammer, voor iedereen. Tegen mij wordt vaak gezegd: ‘Sorry, maar niemand zit er op te wachten als jij een hetero speelt.’ Maar als er dan een goeie homorol langskomt, mogen de heterohunks dat doen.”

Het is niet zo dat Rick Paul zijn collega het persoonlijk misgunt. ,,In een perfecte wereld zou iedereen alles moeten kunnen spelen. Maar mij wordt nu veel geweigerd vanwege mijn geaardheid, dat moet dan andersom eigenlijk ook gebeuren. Pas dan worden we ons bewust van de enorme verschillen in kansen. Het is een beetje zo: als Waldemar die mooie ­homorol mag spelen, dan wil ik ook de hoofdrol kunnen krijgen in kickboksserie Vechtershart.’”

BRON.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie