Zwangere vrouw die kogel in buik kreeg aangeklaagd voor moord op ongeboren kind

De plek voor onderwerpen die de samenleving betreffen.
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Zwangere vrouw die kogel in buik kreeg aangeklaagd voor moord op ongeboren kind

Bericht door taigitu » 03 jul 2019, 10:33

Zwangere vrouw die kogel in buik kreeg aangeklaagd voor moord op ongeboren kind

28/06/2019

Afbeelding

Een vrouw die tijdens een ruzie een kogel in de buik kreeg en daardoor haar ongeboren kind verloor,
wordt nu aangeklaagd voor moord op het kind.


Op 4 december vorig jaar kreeg Marshae Jones (27) hevige ruzie met Ebony Jemison (23) op het parkeerterrein van een shoppingcentrum
in Alabama (VS). De discussie ging over de vader van het ongeboren kind van Jones. Die had ook een relatie met Jemison.
Jemison trok haar pistool en schoot de vijf maanden zwangere Jones in de buik.

Jones reed weg, maar de politie vond haar een paar kilometer verderop, bloedend in haar wagen.
Ze werd naar het ziekenhuis gebracht. Haar ongeboren kind overleefde het niet.

Zelfverdediging
De rechtbank heeft de schutter Ebony Jemison nu vrijgesproken, meldt AL.com.
Ze schoot uit zelfverdediging. Marshae Jones had de ruzie uitgelokt en Jemison kon geen kant meer op.

Jones zelf is nu aangeklaagd voor moord op haar ongeboren kind. ‘Het kind had geen andere keuze dan mee in het gevecht te gaan.
Het rekende voor zijn bescherming op de moeder. De moeder bracht met haar acties haar kind in gevaar, dat leidde tot de dood’,
motiveert de rechter zijn moordaanklacht.

Ook in december werd al dezelfde conclusie getrokken: ‘Uit het onderzoek blijkt dat de ongeboren baby het enige echte slachtoffer is’,
aldus rechercheur Danny Reid. De vrouw wordt momenteel vastgehouden in de gevangenis van Jefferson County.

Abortuswet
De zaak roept vragen op over de strenge abortuswetgeving in de Amerikaanse staat. Volgens critici is dit een voorbeeld van
hoe de nieuwe wetgeving in de toekomst ook gebruikt zal worden tegen zwangere vrouwen.

In mei werd een wetsvoorstel goedgekeurd dat alle abortussen verbiedt. Die treedt pas in november in werking.
Het is onduidelijk of die nieuwe wet al impact had in de aanklacht tegen de 27-jarige vrouw.

Amanda Reyes, directeur van de pro-choice koepelorganisatie Yellowhammer Fund, is duidelijk in een statement, onder meer geciteerd
in The Washington Post: ‘De staat Alabama bewijst nog maar eens dat de enige verantwoordelijkheid van een zwangere vrouw is
om een levende, gezonde baby voort te brengen. De staat beschouwt elke actie die een zwangere persoon onderneemt
en die een invloed kan hebben op die levende geboorte als een criminele daad.’

https://www.standaard.be/cnt/dmf20190628_04484094


Afbeelding


Zou het aan het drinkwater daar liggen dat mensen zo krankjorum kunnen denken en handelen?
"Jemison kon geen kant meer op" ...... dus toen schoot ze de ander maar in de zwangere buik?

Dat het totaal uit de hand liep tussen de 2 vrouwen is duidelijk.
Maar hoe daarna met dit drama wordt omgegaan is niet van deze wereld.
Hier zijn geen woorden voor.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13659
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Zwangere vrouw die kogel in buik kreeg aangeklaagd voor moord op ongeboren kind

Bericht door Fenna » 03 jul 2019, 10:47

Deze aanklacht is te zot voor woorden.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Zwangere vrouw die kogel in buik kreeg aangeklaagd voor moord op ongeboren kind

Bericht door univers » 03 jul 2019, 11:21

In Amerika wonen toch enkel zotten.
Kijk maar naar de president de grote leider.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13659
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Zwangere vrouw die kogel in buik kreeg aangeklaagd voor moord op ongeboren kind

Bericht door Fenna » 03 jul 2019, 12:04

;P!
Afbeelding
Afbeelding

gusteman

Re: Zwangere vrouw die kogel in buik kreeg aangeklaagd voor moord op ongeboren kind

Bericht door gusteman » 03 jul 2019, 14:30

Ik weet natuurlijk niet, lieve Tammy, of jij dit onderwerp hebt gelezen, maar als dit zo zou zijn dan heb ik een vraagje voor jou:

in het door taigitu geleverde artikel staat te lezen dat een rechter (!) in Alabama (VS) besloten heeft dat iemand die een vuurwapen gebruikt tegen iemand die geen vuurwapen heeft wordt vrijgesproken en dat degene die werd beschoten wordt verantwoordelijk gesteld voor de moord op haar ongeboren kind, gestorven door een kogel die ze niet zelf heeft afgevuurd.

Als je ziet hoe een rechter in dat land redeneert en vonnissen velt, vind jij dan echt nog steeds dat de VS het ideale land zijn om te gaan wonen?

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Zwangere vrouw die kogel in buik kreeg aangeklaagd voor moord op ongeboren kind

Bericht door Tammy » 03 jul 2019, 14:31

Univers schreef :
In Amerika wonen toch enkel zotten.
Natuurlijk niet Univers en dat weet je zelf ook.
Niet alle mensen op dat continent zijn idioten .
Tuurlijk lopen er een hoop mafketels rond daar.
Dat is over heel de wereld zo.

Maar deze rechter moet ontslagen worden want die is inderdaad knettergek om zo’n beslissing te nemen.
Dit slaat werkelijk nergens op.
Je kan het niet dommer hebben.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11967
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Zwangere vrouw die kogel in buik kreeg aangeklaagd voor moord op ongeboren kind

Bericht door MetalPig » 03 jul 2019, 14:46

Tammy schreef:
03 jul 2019, 14:31
Univers schreef :
In Amerika wonen toch enkel zotten.
Natuurlijk niet Univers en dat weet je zelf ook.
Niet alle mensen op dat continent zijn idioten .
Het beeld ontstaat doordat de zotten op dit moment de macht hebben denk ik :-|

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Zwangere vrouw die kogel in buik kreeg aangeklaagd voor moord op ongeboren kind

Bericht door Tammy » 03 jul 2019, 14:47

Gusteman ik zie dat ik tegelijk heb gepost met jouw bericht.

Je schrijft :
Als je ziet hoe een rechter in dat land redeneert en vonnissen velt, vind jij dan echt nog steeds dat de VS het ideale land zijn om te gaan wonen?
Mijn antwoord is ja Gusteman.
Ik heb daar altijd willen wonen en dat zal nooit veranderen.
De zuidelijke staten hebben nooit mijn interesses gehad.
Ik hou van de noordelijke staten en de midwest zeg maar.
Een rechter als deze of een president als Trump zijn voor mij geen reden om nee te zeggen.

Als ik mijn koffers nu kon pakken dan deed ik het meteen beste Gusteman.
Elk land heeft zijn misselijkmakende zaken.
Geen enkel land is perfect.
Amerika is zoveel meer dan wat ik net opnoemde.

Maar ik heb nu ook een vraag aan jou.
Waarom vraag jij deze vraag aan mij ?
Wat gewoon kan hoor. :grin:

Vind je het zo moeilijk en vreselijk dat ik Amerika liefhebber ben ?
Al vanaf kinds af aan ?
Want je bent namelijk niet de enigste die zo reageert naar mij, ik heb het over mensen in mijn omgeving niet op het forum.
Is je weerstand zo gigantisch groot tegen dat land dat je mensen in dit geval moi deze vraag moet stellen ?
Ik geef graag antwoord hoor maar ben nieuwsgierig naar je motivatie. :grin:

Wat is je lievelingsantwoord van mij beste Gusteman ? :wink:
Dat ik zeg nee ik wil daar nooit meer wonen Gusteman, ik vind het afschuwelijk daar enz.
Had je deze vraag trouwens ook gesteld aan mij onder het presidentschap van Obama ?
Of was Amerika toen net zo erg voor jou ?
Want ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat er een verband is met Trump waardoor je deze vraag stelt.

Amerika is het land wat straks mijn laatste rustplaats ook word in Wyoming.
Maar afgezien van dat wil ik al meer dan een halve eeuw daar wonen .
En dat veranderd niet Gusteman.
In mijn vorige bericht heb ik al geschreven hoe ik over die rechter denk.

Het is niet 1 groot Disneyland , dat is geen 1 land.
Maar het heeft genoeg positieve punten en schoonheid om Amerika mijn lievelingsland te maken.
Al bijna heel mijn leven.

Ik heb de minder mooie kanten ook gezien.
Vietnam veteranen waar ik mee heb gesproken die uitgekotst zijn door vele mede Amerikanen.
Ik heb de zwervers gezien vol met schurft en doodziek op de grond liggend.
Ik heb met de Indianen gesproken en over de vele kankergevallen van ze generaties later door defect DNA door de atoomproeven in hun leefgebied in de jaren vijftig.

Dus ideaal 100 procent ?
Nee.
Maar de mooie dingen die er ook zijn en de schoonheid maken het dat ik Amerika als mijn thuis zie.
Want als ik land daar en mijn voet op Amerikaanse bodem zet dan ben ik eindelijk weer thuis, dat gevoel is uniek voor mij.
Dat heb ik altijd gehad met Amerika en dat zal ik altijd hebben.


En daar zul je het mee moeten doen Gusteman. :peace:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Zwangere vrouw die kogel in buik kreeg aangeklaagd voor moord op ongeboren kind

Bericht door Tammy » 03 jul 2019, 14:51

MetalPig schreef :
Het beeld ontstaat doordat de zotten op dit moment de macht hebben denk ik :-|
Ja dat is ook zo MetalPig.
Mensen zien alleen nog Trump die ze verafschuwen.
Maar Amerika is zoveel meer dan die Trump.
Die is eens weg.
Er lopen een hoop zotten rond daar maar echt niet allemaal.
Noem mij 1 perfect land waar alles goed is die is er niet.
Was maar waar .

Die blinde haat tegen Trump zorgt voor een tunnelvisie in de wereld.
Amerika is zoveel meer dan die kerel.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Zwangere vrouw die kogel in buik kreeg aangeklaagd voor moord op ongeboren kind

Bericht door univers » 03 jul 2019, 15:50

Staat nergens of de vrouw die geschoten heeft blank is.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Zwangere vrouw die kogel in buik kreeg aangeklaagd voor moord op ongeboren kind

Bericht door Tammy » 03 jul 2019, 15:57

Nee is niet blank Univers.
Het is de dame rechts op de foto.
Dus er is geen racisme in het spel, die rechter is al knettergek van zichzelf.

Afbeelding

https://heavy.com/news/2019/06/marshae-jones/

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Zwangere vrouw die kogel in buik kreeg aangeklaagd voor moord op ongeboren kind

Bericht door univers » 03 jul 2019, 16:17

Waarom heeft ze een pistool beider ?
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11967
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Zwangere vrouw die kogel in buik kreeg aangeklaagd voor moord op ongeboren kind

Bericht door MetalPig » 03 jul 2019, 16:19

univers schreef:
03 jul 2019, 16:17
Waarom heeft ze een pistool beider ?
Zelfverdediging.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Zwangere vrouw die kogel in buik kreeg aangeklaagd voor moord op ongeboren kind

Bericht door univers » 03 jul 2019, 17:24

Zelfverdediging.
Tegen iemand die ongewapend is ?
Ik zie het eerder, met voorbedachte rade.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11967
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Zwangere vrouw die kogel in buik kreeg aangeklaagd voor moord op ongeboren kind

Bericht door MetalPig » 04 jul 2019, 08:45

univers schreef:
03 jul 2019, 17:24
Zelfverdediging.
Tegen iemand die ongewapend is ?
Yep, welkom in Amerika :-|

gusteman

Re: Zwangere vrouw die kogel in buik kreeg aangeklaagd voor moord op ongeboren kind

Bericht door gusteman » 04 jul 2019, 09:04

Tammy schreef:
03 jul 2019, 14:47
Maar ik heb nu ook een vraag aan jou.
Waarom vraag jij deze vraag aan mij ?
Ik stel deze vraag aan jou, lieve Tammy, omdat jij (voor zover mij bekend) hier op dit forum de enige persoon bent die het stellige voornemen heeft om naar de VS te emigreren.
Tammy schreef:
03 jul 2019, 14:47
Vind je het zo moeilijk en vreselijk dat ik Amerika liefhebber ben ?
Al vanaf kinds af aan ?
Want je bent namelijk niet de enigste die zo reageert naar mij, ik heb het over mensen in mijn omgeving niet op het forum.
Is je weerstand zo gigantisch groot tegen dat land dat je mensen in dit geval moi deze vraag moet stellen ?
Ik geef graag antwoord hoor maar ben nieuwsgierig naar je motivatie. :grin:
Mijn motivatie is dat ik op dit forum slechts één persoon ken die de VS hoog in het vaandel voert.
Tammy schreef:
03 jul 2019, 14:47
Wat is je lievelingsantwoord van mij beste Gusteman ? :wink:
Dat ik zeg nee ik wil daar nooit meer wonen Gusteman, ik vind het afschuwelijk daar enz.
Had je deze vraag trouwens ook gesteld aan mij onder het presidentschap van Obama ?
Of was Amerika toen net zo erg voor jou ?
Want ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat er een verband is met Trump waardoor je deze vraag stelt.
Hierop heb ik maar één antwoord: je hebt een totaal verkeerd beeld van hoe ik denk ... maar dat zal wel aan mezelf liggen, zeker?

Had ik deze vraag gesteld onder Obama? Ik kan me niet van de indruk ontdoen (maar dat is niet meer dan een vermoeden, natuurlijk) dat onder Obama een rechter in een zuidelijke staat niet zulke uitspraken zou gedaan hebben ... en als dat dan toch zou gebeurd zijn dan had Washington daar heel sterk op gereageerd. En niet enkel omdat het hier gaat om mensen van negroïde afkomst, ook bij mensen van Kaukasische afkomst zou dit zo geweest zijn.

Of de VS ook onder Obama net zo erg waren voor mij? Sinds ze op eigen houtje begonnen met wereldwijd politieagentje te spelen vind ik dat de VS beter wat zouden inbinden en zich wat minder zouden moeien met hoe mensen denken en redeneren. Zij zijn niet zaligmakend, kijk gewoon maar hoe ze de VS hebben opgericht: met moorden, stelen en verkrachten ... net zoals alle dictatoriale regimes die ze zo hard verfoeien.
Tammy schreef:
03 jul 2019, 14:47
Het is niet 1 groot Disneyland , dat is geen 1 land.
Maar het heeft genoeg positieve punten en schoonheid om Amerika mijn lievelingsland te maken.
Al bijna heel mijn leven.
Heel juist, geen enkel land is Disneyland ... en maar goed ook, het leven zou één grote kermis worden en ook dat zou dan al vrij snel gaan vervelen.

En de VS hebben inderdaad positieve punten en heel veel schoonheid ..... maar dat neemt niet weg dat ik de ogen niet sluit voor al het lelijke dat ook symbool staat voor de VS.

Zoals de zo vaak geroemde 'American way of life'.

Wat is dat eigenlijk?

In 1944 werd in Hollywood de Motion Picture Alliance for the Preservation of American Ideals (MPAPAI) opgericht, een organisatie die bedoeld was om de VS filmindustrie (en naar eigen zeggen meteen ook de hele natie) te behoeden voor invloeden van communisme en neo-fascisme.
In de 'Statements of principles' van die organisatie staat bij aanvang te lezen:
We believe in, and like, the American way of life: the liberty and freedom which generations before us have fought to create and preserve; the freedom to speak, to think, to live, to worship, to work, and to govern ourselves as individuals, as free men; the right to succeed or fail as free men, according to the measure of our ability and our strength.

Wat er niet bij vermeld staat is dat de afsluiter van dat zinnetje (... according to the measure of our ability and our strength.) van die American way of life meteen een vrijbrief maakt om te moorden en te stelen, zoals hun voorvaderen hebben gedaan met de oorspronkelijke bewoners.

Wij zien dit vaak genoeg terug in het gedrag van VS autoriteiten en burgers: hùn manier van leven is de enige juiste, hùn manier van denken is de enige juiste, hùn manier van handelen is de enige juiste.

Jammer voor hen maar zij hebben het fout.

De VS zouden mijn welwillendheid kunnen krijgen wanneer zij zouden bereid zijn om zelf wat meer welwillendheid aan de dag te leggen ... maar ik ben mij er diep van bewust dat dit hen siberisch koud laat. :mrgreen:

Voor de goede orde: ik wens jou, lieve Tammy, dat jouw droom werkelijkheid wordt en dat jij nog lang kan genieten van die droom, in de nabijheid van de laatste rustplaats van je zusje.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11967
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Zwangere vrouw die kogel in buik kreeg aangeklaagd voor moord op ongeboren kind

Bericht door MetalPig » 04 jul 2019, 09:45

Overigens is de aanklacht verworpen door de District Attorney (openbaar aanklager denk ik?):

https://eu.usatoday.com/story/news/nati ... 642329001/

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Zwangere vrouw die kogel in buik kreeg aangeklaagd voor moord op ongeboren kind

Bericht door univers » 04 jul 2019, 09:48

Eind goed, al goed ?
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11967
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Zwangere vrouw die kogel in buik kreeg aangeklaagd voor moord op ongeboren kind

Bericht door MetalPig » 04 jul 2019, 09:49

univers schreef:
04 jul 2019, 09:48
Eind goed, al goed ?
Nou ja, de dame is wel haar ongeboren kind kwijt hè.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Zwangere vrouw die kogel in buik kreeg aangeklaagd voor moord op ongeboren kind

Bericht door univers » 04 jul 2019, 10:03

Jammer genoeg wel.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Plaats reactie