Amerikaanse politicus wil uit angst voor #metoo niet alleen zijn met vrouw

De plek voor onderwerpen die de samenleving betreffen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80382
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Amerikaanse politicus wil uit angst voor #metoo niet alleen zijn met vrouw

Bericht door Tammy » 13 jul 2019, 11:16

Afbeelding

Het lijkt extreem wat deze man doet maar ergens kan ik hem wel begrijpen.
Hij schijnt dit al voor het MeToo gebeuren te doen maar MeToo speelt natuurlijk wel mee nu hij in de race is voor een mooie baan.
Ik snap dat deze man in deze tijd zo reageert en ben benieuwd hoe het tegenwoordig op de werkvloeren gaat.
Ik lees daar soms wel eens iets over en er komt veel krampachtig en ontwijkend gedrag voor.
Dat hele MeToo gebeuren is out of control gegaan.

Een compliment geven aan een vrouw is voor sommige dames al een halve aanranding, want er zitten erbij die heel ver gaan.

Waar ik ook een probleem mee heb is dat de vrouwen zo vaak als kwetsbaar worden beschreven.
Maar veel vrouwen zijn helemaal niet kwetsbaar.
Die maken meteen duidelijk dat ze niet gediend zijn van een bepaald gedrag .
En die zich meteen omdraaien als je een afspraak hebt met je toekomstige baas in een hotelkamer en hij doet open in zijn badjas bijvoorbeeld, of in mooie zakenpak maar er branden romantische kaarsjes in de kamer.
Nu lijkt het alsof alle vrouwen niet van zich kunnen afbijten en makke lammetjes zijn.
MeToo begon goed maar is dat in mijn ogen allang niet meer.

Je hebt vrouwen die goedgelovig zijn en kwetsbaar maar ze zijn niet allemaal zo.

Deze Amerikaanse politicus neemt het zekere voor het onzekere.
En dat de vrouwelijke intervieuwster deze weigering sekstistisch vind, dit is wat je krijgt als iemand iets opstart en alle mannen vogelvrij zijn.

Ik begrijp deze politicus dus heel goed.
Jammer dat het zover heeft moeten komen.

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Amerikaanse politicus wil uit angst voor #metoo niet alleen zijn met vrouw.

De Amerikaanse Republikein Robert Foster wil niet alleen met een vrouw in een ruimte zijn, omdat hij bang is voor een #metoo-incident. Daarnaast is de diepgelovige politicus bang voor geruchten dat hij vreemdgaat.
Foster is in de race voor het gouverneurschap van Mississippi en vertelde een vrouwelijke verslaggever dat zij hem niet mocht interviewen, tenzij een mannelijke collega haar ondersteunde.

"Ik wil niet in de positie komen dat een vrouw kan zeggen dat ik met haar flirtte", aldus Foster. Volgens hem moet er altijd een getuige bij zijn die kan zeggen dat er niets van waar is.

De vrouwelijke journalist Larrison Campbell noemt zijn actie "seksistisch", omdat zij Foster door zijn regel niet mag interviewen. De politicus benadrukt dat hij al sinds zijn jeugd volgens zijn standpunt leeft.
Foster heeft nog drie weken om de Republikeinse nominatie voor het gouverneurschap binnen te slepen. Tot die tijd wil hij met alles rekening houden, zegt de Republikein in gesprek met de publieke omroep NPR.

BRON.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Amerikaanse politicus wil uit angst voor #metoo niet alleen zijn met vrouw

Bericht door Kristof Piessens » 13 jul 2019, 12:32

Het dient ter voorkoming, en er zijn grenzen, dat de vrouw hem niet alleen mag interviewen is een gevolg van de me too controverse maar zoals uit het artikel is gebleken is dat al sinds zijn jeugd zo.

Ik heb twee vrouwen als buren, hiermee omgaan is voor mij al dubbel, in de eerste plaats omdat er een byzondere situatie geldt in verband met mijn eigendom. Daarom alleen sta ik op dit moment alleen voor hen bekend als koel en afstandelijk, omdat ik nog aan het uitzoeken ben hoe ik hen mijn plan voor de toekomst kan duidelijk maken wat betreft de byzondere situatie en dat er naar ieders tevredenheid de situatie kan aangepast worden aan de moderne tijden. Geen eenvoudige klus als mij al duidelijk is wat behouden dient te blijven dan is ook de interpretatie van het behoud van meet af aan ook dat alles zou blijven bestaan zoals het is ontstaan, dan blijven ook de onduidelijkheden bestaan betreft de voorwaarden van de byzondere situatie. Wat uiteraard valt onder het beslissingsrecht van de eigenaars in gezamenlijk overleg, er is maar 1 mogelijkheid om de situatie te veranderen en dat is een plan om tot volledige en correcte vernieuwing van de eigendommen te komen...ik zei het al moeilijke klus want heb tegelijkertijd weinig tot geen contact met die vrouwelijke buren om mijn plannen en doelen duidelijk te maken.
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

gusteman

Re: Amerikaanse politicus wil uit angst voor #metoo niet alleen zijn met vrouw

Bericht door gusteman » 13 jul 2019, 16:24

Kristof Piessens schreef:
13 jul 2019, 12:32
Ik heb twee vrouwen als buren, hiermee omgaan is voor mij al dubbel, in de eerste plaats omdat er een byzondere situatie geldt in verband met mijn eigendom. Daarom alleen sta ik op dit moment alleen voor hen bekend als koel en afstandelijk, omdat ik nog aan het uitzoeken ben hoe ik hen mijn plan voor de toekomst kan duidelijk maken wat betreft de byzondere situatie en dat er naar ieders tevredenheid de situatie kan aangepast worden aan de moderne tijden. Geen eenvoudige klus als mij al duidelijk is wat behouden dient te blijven dan is ook de interpretatie van het behoud van meet af aan ook dat alles zou blijven bestaan zoals het is ontstaan, dan blijven ook de onduidelijkheden bestaan betreft de voorwaarden van de byzondere situatie. Wat uiteraard valt onder het beslissingsrecht van de eigenaars in gezamenlijk overleg, er is maar 1 mogelijkheid om de situatie te veranderen en dat is een plan om tot volledige en correcte vernieuwing van de eigendommen te komen...ik zei het al moeilijke klus want heb tegelijkertijd weinig tot geen contact met die vrouwelijke buren om mijn plannen en doelen duidelijk te maken.
En het hele #metoo gebeuren heeft het probleem nog groter gemaakt ofwat?
Kristof Piessens schreef:
13 jul 2019, 12:32
Het dient ter voorkoming, en er zijn grenzen, dat de vrouw hem niet alleen mag interviewen is een gevolg van de me too controverse maar zoals uit het artikel is gebleken is dat al sinds zijn jeugd zo.
Ware het nog maar alleen dit dan zou het best nog meevallen.

De #metoo 'beweging' heeft nog iets anders doen ontstaan: parallel ermee is er ook een vorm van angst ontstaan om in het openbaar kinderen te knuffelen, ja zelfs vriendelijk gedrag naar een kind toe wordt al door heel wat mensen als 'verdacht' (met een verwijzing naar pedofiel gedrag) gewaarmerkt.

Op de school waar vroeger de kinderen gingen heb ik het ooit nog gezegd tegen de raad van bestuur: "Ik begrijp jullie niet, dit is een katholieke school, liefde voor de medemens zou moeten een basis begrip zijn ... en daar komt ook het uiten van die liefde bij. Maar als bij jullie een kind graag knuffels geeft en/of krijgt dan ontmoedigen jullie dit gedrag en doen alsof dit ongepast is. Wat is er gebeurd met die naastenliefde?"
Het antwoord gaf aan dat de school er alles moest aan doen om problemen te vermijden en voorkomen dat gedrag kon fout geïnterpreteerd worden ... hierbij werd vooral verwezen naar de pedofilie misbruiken binnen de Kerk maar ook naar ongewenst seksueel gedrag op de werkvloer en #metoo.

Mensen zijn gewoon bang geworden, angst reguleert en overheerst het leven van alledag.

Dat is gewoon krankzinnig ... waar is het gezond verstand gebleven?

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Amerikaanse politicus wil uit angst voor #metoo niet alleen zijn met vrouw

Bericht door Kristof Piessens » 13 jul 2019, 17:16

gusteman schreef:
13 jul 2019, 16:24
En het hele #metoo gebeuren heeft het probleem nog groter gemaakt ofwat?
Niet zo erg hoor, maar behoed mezelf voor eventuele conflicten die anders zullen ontstaan, met in het achterhoofd dat ik daar niet op sta te wachten, ik heb nog geen indicatie van wat ze verwachten van mij, anderszins heb ik wel de indruk dat die buren hun eigen doelen hebben en de zaken anders beschouwen dan mannen dat doen. Dat is niet altijd en noodzakelijk overeenstemmend !
gusteman schreef:
13 jul 2019, 16:24
De #metoo 'beweging' heeft nog iets anders doen ontstaan: parallel ermee is er ook een vorm van angst ontstaan om in het openbaar kinderen te knuffelen, ja zelfs vriendelijk gedrag naar een kind toe wordt al door heel wat mensen als 'verdacht' (met een verwijzing naar pedofiel gedrag) gewaarmerkt.

Op de school waar vroeger de kinderen gingen heb ik het ooit nog gezegd tegen de raad van bestuur: "Ik begrijp jullie niet, dit is een katholieke school, liefde voor de medemens zou moeten een basis begrip zijn ... en daar komt ook het uiten van die liefde bij. Maar als bij jullie een kind graag knuffels geeft en/of krijgt dan ontmoedigen jullie dit gedrag en doen alsof dit ongepast is. Wat is er gebeurd met die naastenliefde?"
Het antwoord gaf aan dat de school er alles moest aan doen om problemen te vermijden en voorkomen dat gedrag kon fout geïnterpreteerd worden ... hierbij werd vooral verwezen naar de pedofilie misbruiken binnen de Kerk maar ook naar ongewenst seksueel gedrag op de werkvloer en #metoo.

Mensen zijn gewoon bang geworden, angst reguleert en overheerst het leven van alledag.

Dat is gewoon krankzinnig ... waar is het gezond verstand gebleven?
Ik ken geen angsten noch ben ik onder de indruk van eventuele intimidatie, noch stel ik tegenover die vrouwen geen verdachte handelingen bij, maar zij kunnen dat wel denken op onterechte wijze, dus wie zal in dit geval foute interpretatie veinzen van mijn gedrag die draait rond gezond verstand communicatie ?
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

gusteman

Re: Amerikaanse politicus wil uit angst voor #metoo niet alleen zijn met vrouw

Bericht door gusteman » 13 jul 2019, 18:16

Kristof Piessens schreef:
13 jul 2019, 17:16
Ik ken geen angsten noch ben ik onder de indruk van eventuele intimidatie, noch stel ik tegenover die vrouwen geen verdachte handelingen bij, maar zij kunnen dat wel denken op onterechte wijze, dus wie zal in dit geval foute interpretatie veinzen van mijn gedrag die draait rond gezond verstand communicatie ?
In mijn reactie had ik het over de #metoo situatie in het algemeen, niet over jouw persoonlijke probleem met je buurvrouwen.

Dom van mij, natuurlijk, ik had moeten een apart antwoord neer zetten ..... wat ik dus nu ga doen ;P!

gusteman

Re: Amerikaanse politicus wil uit angst voor #metoo niet alleen zijn met vrouw

Bericht door gusteman » 13 jul 2019, 18:20

Belofte maakt schuld, dus hier mijn reactie op het onderwerp (en dus niet op de persoonlijke problemen van Kristoff):

__________________________________________________________________________________


De #metoo 'beweging' heeft nog iets anders doen ontstaan: parallel ermee is er ook een vorm van angst ontstaan om in het openbaar kinderen te knuffelen, ja zelfs vriendelijk gedrag naar een kind toe wordt al door heel wat mensen als 'verdacht' (met een verwijzing naar pedofiel gedrag) gewaarmerkt.

Op de school waar vroeger de kinderen gingen heb ik het ooit nog gezegd tegen de raad van bestuur: "Ik begrijp jullie niet, dit is een katholieke school, liefde voor de medemens zou moeten een basis begrip zijn ... en daar komt ook het uiten van die liefde bij. Maar als bij jullie een kind graag knuffels geeft en/of krijgt dan ontmoedigen jullie dit gedrag en doen alsof dit ongepast is. Wat is er gebeurd met die naastenliefde?"
Het antwoord gaf aan dat de school er alles moest aan doen om problemen te vermijden en voorkomen dat gedrag kon fout geïnterpreteerd worden ... hierbij werd vooral verwezen naar de pedofilie misbruiken binnen de Kerk maar ook naar ongewenst seksueel gedrag op de werkvloer en #metoo.

Mensen zijn gewoon bang geworden, angst reguleert en overheerst het leven van alledag.

Dat is gewoon krankzinnig ... waar is het gezond verstand gebleven?

__________________________________________________________________________________

Nogmaals: dit is een opmerking die door mij wordt geformuleerd in het kader van het onderwerp 'Amerikaanse politicus wil uit angst voor #metoo niet alleen zijn met vrouw'.
Indien iemand zich hierdoor persoonlijk aangesproken voelt berust dat op een misverstand.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Amerikaanse politicus wil uit angst voor #metoo niet alleen zijn met vrouw

Bericht door univers » 13 jul 2019, 18:51

waar is het gezond verstand gebleven?
In de mobieltje.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Plaats reactie