Wilders: proces kan kabinet laten vallen

De plek voor onderwerpen die de samenleving betreffen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Wilders: proces kan kabinet laten vallen

Bericht door taigitu » 15 sep 2019, 09:33

Wilders: proces kan kabinet laten vallen

DEN HAAG (ANP) - Geert Wilders denkt dat het kabinet kan vallen over de bemoeienissen van het ministerie van Justitie met zijn vervolging
voor de ’minder Marokkanen’-uitspraak. Dat zegt de PVV-leider in een interview met De Telegraaf. "Dit heeft zonder overdrijven de potentie
dat het kabinet hierop valt.
100 procent. Dit raakt de kern van onze rechtsstaat."

Wilders werd naar eigen zeggen "heel boos" en "echt misselijk" toen hij de e-mails las waarin ambtenaren de zaak bespraken.
Hij wil de verantwoordelijken bestraft krijgen: "Al moet ik via civiele procedures alsnog mijn gelijk krijgen: ik ga ze helemaal gek maken.
Niet uit wraak, maar om de waarheid boven tafel te krijgen."

Wilders stelt in de krant dat deze zaak niet meer om hem draait. "Het gaat over de scheiding van machten, over de vierde macht
van de ambtenarij die zich al dan niet op aansturen van de politiek bemoeit met parlementariërs van de oppositie.

"Er ligt nu al genoeg om het proces te stoppen", stelt Wilders. "Als dat inderdaad gebeurt, komt heel het kabinet in heel zwaar weer."
Volgens de PVV'er gaat met name minister Ferd Grapperhaus van Justitie het zwaar krijgen. "Hij heeft de Kamer op het verkeerde been gezet
en eigenlijk onjuist geïnformeerd. Dat kan hem zijn kop kosten."

https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/binnen ... ar-AAHgzpu

Afbeelding

Ik mag de man niet, o.a. dat hij in zijn partij het voor het zeggen heeft. Dit, omdat hij zijn partij als vereniging heeft opgezet.
Daarmee is hij het 'opperhoofd' met twee bestuursleden. De rest van de leden heeft maar te luisteren.....

Maar ik ga niet voorbij aan dat er misschien onrechtmatigheden gedurende zijn proces zijn voorgevallen.
Daar kan ik me bij voorstellen dat dit niet door de beugel kan en hij daar duidelijkheid over wil .
Als hij de kans ziet om het kabinet te laten vallen, zie ik hem dat zeker doen.
Ik hoop alleen dat hij daar niet voor wordt 'beloond' met een grotere aanhang onder de kiezers, grrrrr.....
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80378
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Wilders: proces kan kabinet laten vallen

Bericht door Tammy » 15 sep 2019, 11:06

Dit proces moet stoppen.
Men kan wel onder het mom van vrijheid van onderwijs op moslimscholen wel kinderen leren dat ongelovigen en homo’s enz gedood moeten worden.
Dat is al jaren zo en daar word niks tegen gedaan.
Ooh ja nu na nieuwsuur reportage misschien wel.
Samson en Spekman met hun Marokkanen uitspraken en Pechthold over de Russen worden niet vervolgd voor hun uitspraken.
Meten met dubbele maten noem ik dat.

Daarbij klopt er niks van dit proces wat je nu ziet aan de rotzooi die naar buiten komt.
Als het kabinet valt is dat hun eigen schuld.
Ik lig daar geen nacht wakker van.

Dit hele proces is een schande en ik geef Wilders groot gelijk dat hij het er niet bij laat zitten.
En als er meer kiezers komen voor Wilders Taigitu snap ik dat ook.
De burger is de politiek al zat dat die niet luistert naar ze , en dit proces laat zien dat er een vuil spel word gespeeld.
Dus verbaasd zal ik niet zijn.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Wilders: proces kan kabinet laten vallen

Bericht door taigitu » 15 sep 2019, 18:04

.


Hij probeerde het al eerder.

Hoe Wilders onverwacht de gedoogconstructie opblies

Het Catshuisoverleg tussen VVD, CDA en PVV is mislukt. PVV-leider Geert Wilders verliet vandaag het Catshuis, omdat hij niet akkoord kon gaan
met wat daar werd besproken. Premier Rutte en vicepremier Maxime Verhagen uitten in harde woorden hun ongenoegen over de actie van Wilders.
De gedoogconstructie behoort vanaf vanmiddag tot het verleden.

Pieter Sabel - 21 april 2012

Afbeelding
De persconferentie over het mislukken van het Catshuisoverleg. Van links naar rechts:
CDA-fractievoorzitter Van Haersma Buma, vicepremier Maxime Verhagen, premier Mark Rutte en VVD-fractieleider Stef Blok.

Rond 15.00 uur vanmiddag werd bekend dat de Catshuisonderhandelingen zijn mislukt.
PVV-leider Geert Wilders verliet de beraadstafel omdat hij, zei hij later in een toelichting, niet akkoord kon gaan met de in zijn ogen desastreuze
gevolgen voor de koopkracht van met name AOW'ers van de plannen die in het Catshuis werden besproken. Ook wil hij zich niet onderwerpen
aan 'het dictaat van Brussel' om het begrotingstekort terug te dringen tot 3 procent vorig jaar. Hij trok zijn gedoogsteun aan het kabinet in,
en sprak zijn voorkeur uit voor het zo snel mogelijk uitschrijven van verkiezingen.

Lees verder: https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~bddc7e70/
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80378
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Wilders: proces kan kabinet laten vallen

Bericht door Tammy » 15 sep 2019, 18:56

PVV-leider Geert Wilders verliet vandaag het Catshuis, omdat hij niet akkoord kon gaan
met wat daar werd besproken.
Hij kon zich er niet in vinden Taigitu.

Heeft Klaver niet hetzelfde met onderhandelingen gedaan zodat het nog veel langer duurde voordat we een regering hadden ?
En niet 1 keer maar 2 keer als ik het goed heb.
Maar dat word nooit aangehaald alleen Wilders.

Dat bedoel ik met twee maten meten.

https://www.ad.nl/politiek/zo-klapten-d ... andelingen

https://www.nrc.nl/nieuws/2017/06/13/je ... 0-a1562791

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13579
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Wilders: proces kan kabinet laten vallen

Bericht door Fenna » 15 sep 2019, 21:41

:post:
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie