Politie neemt maatregelen uit vrees voor geweld door drillmuziek

De plek voor onderwerpen die de samenleving betreffen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80630
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Politie neemt maatregelen uit vrees voor geweld door drillmuziek

Bericht door Tammy » 27 dec 2019, 11:01

Er is weer een nieuwe geweldsgolf gaande en dit keer via muziek.
Men noemt het drillmuziek wat uit de rapwereld komt.
De politie slaat alarm.

Waar is Tony op de dansvloer ?
Foetsie vrees ik.

Maar zorgt deze drillmuziek ook echt voor al het geweld of speelt er veel meer ?
Ik mis achtergrond informatie van de geweldplegers.

Is drillmuziek monitoren de oplossing van het geweld ?
En is de muziek echt de reden van deze ellende ?
Ik vraag het mij af weet het antwoord niet.
Hieronder een link met informatie wat drillmuziek is :

https://www.redbull.com/nl-nl/drill-all ... moet-weten

<<<<<<<<<<<<<<

Afbeelding
Still uit de videoclip ‘Verlof’.

Politie neemt maatregelen uit vrees voor geweld door drillmuziek.

Na verschillende geweldsincidenten in grote steden neemt de politie nu maatregelen om door rapmuziek geïnspireerd geweld te voorkomen. Dat meldt Trouw. In de zogenoemde drillmuziek, afkomstig uit de Verenigde Staten en Groot-Brittannië, wordt geweld verheerlijkt. To drill betekent onder meer ‘doorboren met kogels’.

Drillmuziek heet een factor te zijn in twee fatale incidenten in Amsterdam. De Amsterdamse rapper Jay-Ronne Grootfaam (18), die muziek maakte onder de artiestennaam Trappy Demon, werd in september gedood met een kapmes. Gondilio Lowland (19), artiestennaam Bolle, werd voor zijn huis in Amsterdam doodgeschoten. Om verder geweld in de kiem te smoren gaat de politie in Amsterdam, Den Haag en Rotterdam drillmuziek en de bijbehorende straatcultuur beter in de gaten houden.

Onderdeel van die straatcultuur, die tien jaar geleden ontstond in Chicago en inmiddels ook populair is in het Verenigd Koninkrijk, is dat rappers de wijk waar ze vandaan komen voor het voetlicht brengen met raps en video’s. In sommige van die video’s dagen jongeren van verschillende wijken elkaar uit tot geweld. Ze rappen dan over het shanken (neersteken) van rivalen en bespotten ‘de vijand’.

Overwaaien.

Een Britse rechter oordeelde vorig jaar dat de gewelddadige en uitdagende videoclips van deze muziekstijl op YouTube bijdragen aan escalerend bendegeweld in Londen. Ook zien ze de laatste jaren een toename van geweldsincidenten met messen in Wales en Engeland. De politie in de drie Nederlandse steden maakt zich zorgen dat deze trend overwaait. Daarom worden de videoclips van drillrappers gemonitord door onder anderen wijkagenten, laat een politiewoordvoerder weten. Ook is er extra contact met experts en jongerenwerkers.

Joel Ricardo, jongerenwerker in Amsterdam, doet de straatcultuur af als stoerdoenerij. ,,De muziek zelf is niet gevaarlijk. Het gevaar zit er in dat jongeren die drill luisteren op sociale media een beeld van zichzelf schetsen dat niet klopt. Ze shinen (pronken, red.) met een foto of een video van een mes dat ze uit de keukenla van hun moeder pakken’’, zegt hij in Trouw.

De muziek is op zich niet het probleem, aldus een Amsterdamse politiewoordvoerder. ,,De gewelddadige misdrijven die door of vanwege drills worden gepleegd wel. En daar richten we ons op in de aanpak.’’

https://www.ad.nl/binnenland/politie-ne ... ~a07ccf56/

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Politie neemt maatregelen uit vrees voor geweld door drillmuziek

Bericht door univers » 27 dec 2019, 11:04

Heb er nog nooit van gehoord.
Linke soep.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Politie neemt maatregelen uit vrees voor geweld door drillmuziek

Bericht door taigitu » 27 dec 2019, 11:29



De meningen zijn verdeeld.....
Als dit gevolgen heeft voor de woon/leefomgeving dan zal er toch iets aan gedaan moeten worden.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gast1

Re: Politie neemt maatregelen uit vrees voor geweld door drillmuziek

Bericht door Gast1 » 27 dec 2019, 17:00

univers schreef:
27 dec 2019, 11:04
Heb er nog nooit van gehoord.
Linke soep.
Ik ook niet en ach ...

Ik hou het bij



en bij



en

... nou ja, ik kan nog wel even doorgaan en die 'drillmuziek' ...
Die laat ik aan mij voorbij gaan. :wink:

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Politie neemt maatregelen uit vrees voor geweld door drillmuziek

Bericht door univers » 27 dec 2019, 17:12

Dat klinkt veel beter. ;P!
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Politie neemt maatregelen uit vrees voor geweld door drillmuziek

Bericht door Gast1 » 27 dec 2019, 17:15

Doet mij goed te lezen uni, ik heb begrepen dat het met jouw gezondheid momenteel iets minder gesteld is?
Beterschap jongen.

Plaats reactie