Gaan we op dezelfde voet verder na Corona ?

De plek voor onderwerpen die de samenleving betreffen.
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80649
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Gaan we op dezelfde voet verder na Corona ?

Bericht door Tammy » 26 mar 2020, 06:36

Ik open deze topic naar aanleiding van de topic van Susan genaamd Grenzeloos Inzicht.
Daarin plaats ze een bericht van een mevrouw genaamd Susan Smit die zich iets afvraagt.
Ik wil niet reageren in die topic want het is een topic van positiviteit en dat wil ik niet verstoren want mijn antwoord op de vraag van Susan Smit is negatief.
Ik weet dat ik dat daar ook mag schrijven maar kies ervoor om dat niet te doen daar.

viewtopic.php?f=81&t=8949&start=2680

De vraag van Susan Smit is deze :
Als het virus is uitgedoofd
Hoe erg deze pandemie ook kan uitpakken voor het individu – en daar wil ik niets op afdingen –, er is ook een groter plaatje. Ik zou je willen vragen om met me mee te dromen. Kan het zijn dat deze ramp een eerste zetje is om corrupte en destructieve systemen te doen omvallen? Om de overproductie en overconsumptie van goederen een halt toe te brengen? Om de aarde de kans te geven te herstellen en onszelf de kans te geven om op adem te komen en ons te bezinnen?

Als het virus is uitgedoofd, hoeven we niet verder te gaan met wat we al deden. We kunnen ook opnieuw beginnen – met de liefde voorop, het ‘wij’ in onze harten, rust in onze tred en een diepe waardering voor deze prachtige aarde waarop we in alle vrijheid mogen rondlopen.
Mijn antwoord is nee.
Op sommige mensen na die hun leven wel gaan omgooien doet de meerderheid dat niet denk ik.
We gaan niet opnieuw beginnen , we gaan gewoon door waar we mee gestopt waren door het virus Corona.
Ze schrijft droom met mij mee.
Daar is niks mis mee maar dat is ook alles wat het is voornamelijk , dromen en geen realiteit.

De mens is een zeer complex wezen.
Het heeft alles van pure liefde tot pure haat in zich en alles maar dan ook alles wat er tussenin zit.
Ik ben niet pessimistisch ik zie alleen gewoon wat de soort genaamd mens in wezen is.

Gelukkig bestaan er dromen waarin we naartoe kunnen reizen en even in kunnen vertoeven .
Dat zal nooit veranderen gelukkig.
Maar de realiteit ook niet, namelijk dat de mens doorgaat waar het was gestopt.
Is echt het aard van het beestje , dat verandert echt niet.
Niet de eerste dag maar wel heel snel als die vervloekte Corona is gedoofd.
Dat denk ik dus.

Wat denken jullie ?
Vervalt de mens weer in zijn oude gewoontes of zijn we straks echt allemaal veranderd door dit virus ?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Gaan we op dezelfde voet verder na Corona ?

Bericht door taigitu » 26 mar 2020, 10:05

Tammy schreef:
26 mar 2020, 06:36

Mijn antwoord is nee.
Op sommige mensen na die hun leven wel gaan omgooien doet de meerderheid dat niet denk ik.
We gaan niet opnieuw beginnen , we gaan gewoon door waar we mee gestopt waren door het virus Corona.
Ze schrijft droom met mij mee.
Daar is niks mis mee maar dat is ook alles wat het is voornamelijk , dromen en geen realiteit.

Wat denken jullie ?
Vervalt de mens weer in zijn oude gewoontes of zijn we straks echt allemaal veranderd door dit virus ?
De manier waarop we nu op diverse punten anders in het dagelijkse leven staan is een afgedwongen noodzaak.
Je kan niet verwachten als die regels straks verdwijnen de mens een grote omslag gaat maken want het
'oude leven' is nog steeds het leven dat onze werkelijkheid is. Ik hoop wel dat er een bewustzijnsverandering
gaat groeien waarbij we beseffen dat we elkaar meer nodig hebben dan dat we gewend waren.
Hoe in die moeilijke tijd, die we nu ervaren, het als een zegen kan zijn dat je een uitgestoken hand krijgt
op een moment dat je die zó nodig hebt. Maar ook dat je hebt ervaren dat jouw uitgestoken hand zó
gewaardeerd werd. Als we ons dat bewust blijven zal de manier waarop we met elkaar omgaan onze
medemenselijkheid doen groeien. En als ik dan droom.... schudden we elkaar vaker de hand.

Afbeelding
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Gaan we op dezelfde voet verder na Corona ?

Bericht door Tardis » 26 mar 2020, 10:41

Voor een enkel mens is het heel moeilijk om gedrag te veranderen. Stoppen met roken is daar een goed voorbeeld van. Een enkeling stopt van de ene dag op de andere, de meesten hebben er de grootste moeite mee en sommigen lukt het helemaal niet. Dan de mensheid als geheel. Die verjongt bij iedere generatie en anders dan wat er gesuggereerd wordt is er maar weinig sprake van een collectief geheugen. De mensheid leert niet van fouten en iedere generatie is geneigd dezelfde fouten te maken die hun voorouders al maakten. Waarmee ik niet wil beweren dat het geen enkele zin heeft om jongeren iets over geschiedenis te leren, daar moet je wel je best voor blijven doen.

Zal deze pandemie een overwegend positief gevolg hebben? Ik vrees van niet. In sommige landen zal het regime deze pandemie aangrijpen om de bevolking zijn vrijheden verder te ontnemen. Ik vrees dat in veel landen een neo-fascistisch regime de burger steeds meer in de gaten zal houden. Ik vrees een nog extremere scheiding tussen de 1% zeer rijken en de 99% die niet tot die groep behoort. De 1% heeft dan veel te verliezen en omdat niets zo gevaarlijk is als de mens die niets te verliezen heeft (en de 1% weet dat) zal de 99% nog strakker in de gaten gehouden moeten worden. Want de geschiedenis leert ons dat revolutie op de loer ligt als het gewone volk ontevreden is, of honger heeft. Ik verwacht een grotere mate van controle. Overal camera's in steden en op het platte land, zoals in China. Strafpunten als je b.v. als voetganger door het rode licht loopt als je de straat wilt oversteken, zoals in China. Zo zal er door gezichtsherkenning op straat door de camera's die er overal hangen gekeken worden of iedereen zich naar behoren gedraagt. Ga je op de een of andere manier de fout in dan komen er strafpunten op je lijst. Zak je door de ondergrens van de strafpunten dan volgen represailles, zoals beperkingen in je bewegingsvrijheid, beperkingen in je betalingsmogelijkheden en inkomen, enz. enz. Zoals in China. Dit zijn gouden tijden voor totalitaire regimes om hun beperkende maatregelen te vergoelijken.

We moeten alert zijn om de sluipenderwijs toenemende controle van de overheid een halt toe te roepen. Crisissituaties zijn vaak een excuus om tijdelijke maatregelen te treffen die nooit meer teruggedraaid worden. Dit gebeurt overal, ook in Nederland. Maar we moeten als burger wel open staan voor maatregelen die op termijn misschien van grote waarde blijken te zijn. Ik beschouw de uitkering die aan ZZP-ers wordt toegekend als ze door de maatregelen geen inkomen meer hebben als een test wat het basisloon aan voor- en nadelen heeft voor iedereen die in Nederland woont en over een Nederlands paspoort beschikt. Ik zie deze corona crisis dus niet alleen maar als iets wat in alle opzichten negatieve gevolgen heeft.
Susan Smit schreef:Als het virus is uitgedoofd
Hoe erg deze pandemie ook kan uitpakken voor het individu – en daar wil ik niets op afdingen –, er is ook een groter plaatje. Ik zou je willen vragen om met me mee te dromen. Kan het zijn dat deze ramp een eerste zetje is om corrupte en destructieve systemen te doen omvallen? Om de overproductie en overconsumptie van goederen een halt toe te brengen? Om de aarde de kans te geven te herstellen en onszelf de kans te geven om op adem te komen en ons te bezinnen?
Dat droombeeld kan waarschijnlijk alleen waarheid worden als de ramp zo groot is dat de wereldbevolking overal drastisch is uitgedund. Dan heb ik het over ca. 1,5 miljard overlevenden, wereldwijd. Dan moeten alle landen opnieuw beginnen en het grote verdriet om alles wat verloren is gegaan zal dan mogelijk een positieve invloed hebben op het gedrag van de mensheid als geheel en de wereld die ze dan bouwen.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1556
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Gaan we op dezelfde voet verder na Corona ?

Bericht door Kristof Piessens » 26 mar 2020, 13:22

Achter deze angst is een existentiële crisis, 'macht' geassocieerd met controle.
Maar eigenlijk ligt er aan deze crisis een heel interessante les in verscholen, om die onterechte angst voor controle verlies op jezelf betrokken los te laten en te vertrouwen op een goede afloop, dat brengt mij weer op een andere vraag, dat (zelf)vertrouwen is toch de basis van waaruit de persoon (mens) functioneert ?
Waarin ligt dat vertrouwen besloten als je gelooft in een goede afloop ?
Het gaat er om dat dat (zelf)vertrouwen op een oneigenlijke manier door wantrouwen een omgekeerde effect teweegbrengt zoals je aanpassen aan de omgeving waarin je niet past en niet hoort te zijn of functioneren onder zijn/haar eigen kunnen, sommige mensen denken en leven misschien iets sneller dan de normaal begaafden die de meerderheid van de bevolking uitmaakt, de doden hierbij zijn door hun eigen geweten voor niets gestorven.
In ieder geval ik zie uiteindelijk wel dat als geweten is waarom dit gebeurd, mogelijks wel een gedragsverandering kan volgen op hoe de maatschappelijke onrechtvaardigheid dat recht kan trekken, weer vindt ik het om de verandering ook door te trekken naar onze houding tegenover de medemensen en te gaan leren dat 'zelfvertrouwen' een boost kan krijgen eenmaal je op de plaats komt waar je hoort te zijn.
De reden waarom ik op werkloosheid ben gezet is om uiteindelijk terug op een plaats te komen waar ik hoor en met de gepaste mensen naast me in een totaal andere omgeving, tijd is in die mate ook een belangrijke factor voor ons functioneren in het kader van dat (zelf)vertrouwen.
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Gaan we op dezelfde voet verder na Corona ?

Bericht door Susan » 26 mar 2020, 19:50

Tammy schreef:
26 mar 2020, 06:36
Ik open deze topic naar aanleiding van de topic van Susan genaamd Grenzeloos Inzicht.
Daarin plaats ze een bericht van een mevrouw genaamd Susan Smit die zich iets afvraagt.
Ik wil niet reageren in die topic want het is een topic van positiviteit en dat wil ik niet verstoren want mijn antwoord op de vraag van Susan Smit is negatief.
Ik weet dat ik dat daar ook mag schrijven maar kies ervoor om dat niet te doen daar.

viewtopic.php?f=81&t=8949&start=2680

Ik weet dat je liever niet daar bij spiritualiteit komt,maar gaat wel ver zeg om daar dan zelfs niet
even te reageren, want het is helemaal niet alleen voor positieve reacties hoor. Er zijn eerder lang
geleden ook reacties/discussies geweest waar men het heus niet altijd met alles eens was.

Het lijkt wel een 'besmet' gebied zo voor jou *1*

Wat je hier schrijft en over 'de soort genaamd mens' is meer malen hier ook op het forum over geschreven,
(ook als 'specimen' door Pierre) in allerlei topics,de geschiedenis heeft wel geleerd dat door de mensheid ook heel veel
narigheid is gebracht in de wereld tenkoste van degenen die wél het goede voor iedereen voor ogen hielden.
Dat veel mensen hardleers zijn en niet willen veranderen zal ook nu vermoedelijk zo zijn denk ik.
De vraag van Susan Smit is deze :
Als het virus is uitgedoofd
Hoe erg deze pandemie ook kan uitpakken voor het individu – en daar wil ik niets op afdingen –, er is ook een groter plaatje. Ik zou je willen vragen om met me mee te dromen. Kan het zijn dat deze ramp een eerste zetje is om corrupte en destructieve systemen te doen omvallen? Om de overproductie en overconsumptie van goederen een halt toe te brengen? Om de aarde de kans te geven te herstellen en onszelf de kans te geven om op adem te komen en ons te bezinnen?

Als het virus is uitgedoofd, hoeven we niet verder te gaan met wat we al deden. We kunnen ook opnieuw beginnen – met de liefde voorop, het ‘wij’ in onze harten, rust in onze tred en een diepe waardering voor deze prachtige aarde waarop we in alle vrijheid mogen rondlopen.
Mijn antwoord is nee.
Op sommige mensen na die hun leven wel gaan omgooien doet de meerderheid dat niet denk ik.
We gaan niet opnieuw beginnen , we gaan gewoon door waar we mee gestopt waren door het virus Corona.
Ze schrijft droom met mij mee.
Daar is niks mis mee maar dat is ook alles wat het is voornamelijk , dromen en geen realiteit.

De mens is een zeer complex wezen.
Het heeft alles van pure liefde tot pure haat in zich en alles maar dan ook alles wat er tussenin zit.
Ik ben niet pessimistisch ik zie alleen gewoon wat de soort genaamd mens in wezen is.

Gelukkig bestaan er dromen waarin we naartoe kunnen reizen en even in kunnen vertoeven .
Dat zal nooit veranderen gelukkig.
Maar de realiteit ook niet, namelijk dat de mens doorgaat waar het was gestopt.
Is echt het aard van het beestje , dat verandert echt niet.
Niet de eerste dag maar wel heel snel als die vervloekte Corona is gedoofd.
Dat denk ik dus.

Wat denken jullie ?
Vervalt de mens weer in zijn oude gewoontes of zijn we straks echt allemaal veranderd door dit virus ?
Eerder op 15 en 16 maart posting.php?mode=quote&f=66&p=358894
schreef ik dit hier al:

Tegen zo'n mogelijke pandemie hadden ze al veel eerder een buffer moeten realiseren om de gigantische klappen op te vangen.
Men wist immers al jaren dat er zulke virussen waren, maar ze hebben het laten versloffen.
Dit lijkt me overigens vooral een taak die van de overheid uit had moeten gaan.
Nu zitten ze met de gebakken peren, de economie gaat onderuit, banen weg enz enz, waar we allemaal de dupe van zullen worden, maar met name de minst daadkrachtigen en zwakkeren in de samenleving het mogen bezuren.
Op welke wijze het roer helemaal om moet én ook haalbaar en goed is voor iedereen denk ik nog verder over na, maar
het ikke ikke ikke verhaal, en een vooral op luxe materiële gebaseerde samenleving hoort daar beslist niet meer bij!
We staan volgens mij voor een grote opschoning in de wereld, waar idd zoals jij zegt Osirus de bezem door heen gaat.
De mens heeft niet willen luisteren en moet nu voelen op hardhandige wijze dat men niet ongestraft zijn hebzuchtige egoistische
gang kan gaan. Waar ingrijpen in de mens en natuur een halt toegeroepen zal worden. Er zal een omslag in denken en handelen
moeten komen, terug naar onder andere consumminderen en meer delen met alle mensen.
Ik noem dit het ingrijpen van de kosmos die een grote vinger in de pap heeft.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Gaan we op dezelfde voet verder na Corona ?

Bericht door univers » 26 mar 2020, 20:36

:post: Vooral het laatste.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13671
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Gaan we op dezelfde voet verder na Corona ?

Bericht door Fenna » 26 mar 2020, 20:51

Dito :post: Suus.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80649
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Gaan we op dezelfde voet verder na Corona ?

Bericht door Tammy » 26 mar 2020, 21:05

Susan schreef :
Ik weet dat je liever niet daar bij spiritualiteit komt,maar gaat wel ver zeg om daar dan zelfs niet
even te reageren, want het is helemaal niet alleen voor positieve reacties hoor. Er zijn eerder lang
geleden ook reacties/discussies geweest waar men het heus niet altijd met alles eens was.

Het lijkt wel een 'besmet' gebied zo voor jou *1*
Jeetje zeg Susan , je moest eens weten hoe verschrikkelijk je er naast zit met je opmerking.
Besmet gebied voor mij zeg je ?
Nee Susan een gebied waar ik heel veel respect voor heb.
Zoveel respect dat ik het niet wil bedoezelen met mijn negatieve antwoord.
Want ik vind de spirituele wereld een hele bijzondere wereld ook al zit ik daar niet in.

Voor mij voelde het niet goed om daar mijn negatieve antwoord in te plaatsen.
Ik vind het spirituele subforum iets puurs hebben.
Niks geen besmet gebied Susan.
Een gebied die ik naast puurheid ook zuiver vind.
Dat vind ik mooi aan die wereld ook al is het niet de mijne.

Uit respect dus daarvoor heb ik voor mijn gevoel niet willen reageren daar , dat is de reden Susan.

En niet wat jij zegt.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Gaan we op dezelfde voet verder na Corona ?

Bericht door Susan » 26 mar 2020, 22:44

Prima zo Tammy ;P!
:knuffie:
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Gaan we op dezelfde voet verder na Corona ?

Bericht door Vitharr » 26 mar 2020, 23:09

Wellicht totaal overbodig maar als je echt vooruit wil gaan moet je niet op dezelfde voet staan, maar op die andere. En dat dan afwisselen. :mrgreen:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Gaan we op dezelfde voet verder na Corona ?

Bericht door Osiris » 27 mar 2020, 05:56

Naar mijn idee gaat er een tweedeling plaatsvinden.
Het grootste gedeelte zal i.d.d. op dezelfde voet verder gaan, een kleiner deel zal wel een meer collectief spiritueel gedachtegoed gaan nastreven.
Iets wat vaker aangehaald is als de Dag des Oordeels : de bijbelse 144.000, die 'weggevoerd' gaan worden, de rapture onder de christelijk gelovigen,splitsing.
Komt ook terug in andere voorspellingen uit andere culturen, wat m.i. niets met religies te maken heeft,maar met dat collectieve spiritueel gedachtegoed.

Hoe dat precies gaat uitspelen,weet ik niet.
Wel al 2 X een behoorlijk bewuste uittreding meegemaakt , waar ik het gevoel had volledig losgekoppeld te worden van de bestaande realiteit,
alle gevoelsmatige bindingen met materie en mensen afgesneden werden , een zeer eenzaam gevoel kan ik je vertellen,geen invloed uit kunnen oefenen.
Een voorproefje van wat op grote schaal gaat plaatsvinden.

Vermoedt dat het iets dergelijks zal zijn, als gevolg van de omkering van de polen/polariteit op onze aarde.
We zijn allen gevangen gehouden binnen bepaalde gecreeerde matrixen die gekoppeld zijn aan ons magnetisch veld en onze 'verstoorde/gestoorde' realiteit bepalen .
Ten tijde van die ompoling zullen die tijdelijk doorbroken gaan worden, misschien dat er vooraf al meer momenten zullen plaatsvinden door schommelingen/fluctuaties in het magnetische veld.

Wens iedereen i.i.g. sterkte en wijsheid als het zover is, om de juiste keuzes te maken :peace:
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Gaan we op dezelfde voet verder na Corona ?

Bericht door univers » 27 mar 2020, 06:16

Wellicht totaal overbodig maar als je echt vooruit wil gaan moet je niet op dezelfde voet staan, maar op die andere. En dat dan afwisselen. :mrgreen:
Weer war geleerd, :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Gaan we op dezelfde voet verder na Corona ?

Bericht door Gast1 » 27 mar 2020, 08:41

Tammy schreef:
26 mar 2020, 06:36
Ik open deze topic naar aanleiding van de topic van Susan genaamd Grenzeloos Inzicht.
Daarin plaats ze een bericht van een mevrouw genaamd Susan Smit die zich iets afvraagt.
Ik wil niet reageren in die topic want het is een topic van positiviteit en dat wil ik niet verstoren want mijn antwoord op de vraag van Susan Smit is negatief.
Respect Tammy ;P!
Tammy schreef:
26 mar 2020, 06:36
De vraag van Susan Smit is deze :
Als het virus is uitgedoofd
Hoe erg deze pandemie ook kan uitpakken voor het individu – en daar wil ik niets op afdingen –, er is ook een groter plaatje.
Ik zou je willen vragen om met me mee te dromen. Kan het zijn dat deze ramp een eerste zetje is om corrupte en destructieve systemen te doen omvallen?
Om de overproductie en overconsumptie van goederen een halt toe te brengen?
Om de aarde de kans te geven te herstellen en onszelf de kans te geven om op adem te komen en ons te bezinnen?

Als het virus is uitgedoofd, hoeven we niet verder te gaan met wat we al deden.
We kunnen ook opnieuw beginnen – met de liefde voorop, het ‘wij’ in onze harten,
rust in onze tred en een diepe waardering voor deze prachtige aarde waarop we in alle vrijheid mogen rondlopen.
Ik reageer hierop en hierin nu met kleurtjes.
Allereerst de kleur groen, groen is de kleur van de hoop en aangezien ik graag droom, droom ik nog steeds.
Het zou mooi zijn om daarover te kunen dromen, zoals Susan Smit het zich voorstelt.
Haar vragen zijn dan geen vragen meer, maar bevestigingen dat het inderdaad 'zou kunnen' ... en dat schrijft ze dan ook, hetwelk ik accentueer met de rode kleur.
We 'hoeven niet' en 'we kunnen' en mijn antwoord daarop is "Ja ", in tegenstelling wat jij schrijft Tammy.

En dat ben je ook gedeeltelijk met mij eens, want je schrijft het:
Op sommige mensen na die hun leven wel gaan omgooien doet de meerderheid dat niet denk ik.
Ik denk dat heel veel mensen zich bewust zijn van hun omgevingswereld en ook dat ze leren en of er veel mensen zijn die het roer omgooien?
Ik droom graag verder met Susan (en ook die van Smit), maar ........

Uiteindelijk leert de mens niets, althans weinig, waarbij de mensheid o zo graag vergeet of haar ogen sluit.
Er zijn nog steeds tal van oorlogen en wij mensen maken ruzie om niets.
WOII is nog maar 75 jaar geleden en het zou nooit meer mogen gebeuren, maar ... de realiteit is anders.
En zo zijn er tal van voorbeelden op te noemen over o.a. ook onze heb en vraatzucht.
Zelfs al blijven er na een wereldramp nog maar anderhalf miljard mensen over.
Zelfs al blijven er na een wereldramp nog maar een miljoen mensen over.
Zelfs al blijven er na een wereldramp nog maar 1000 mensen over.
Zelfs al blijven er na een wereldramp nog maar een paar mensen over.

En daar begon het al, met het metaforisch Bijbels voorbeeld van Kaïn en Abel. [doh]
De mensheid pur sang.
Tammy schreef:
26 mar 2020, 06:36
De mens is een zeer complex wezen.
Het heeft alles van pure liefde tot pure haat in zich en alles maar dan ook alles wat er tussenin zit.
Ik ben niet pessimistisch ik zie alleen gewoon wat de soort genaamd mens in wezen is.

Gelukkig bestaan er dromen waarin we naartoe kunnen reizen en even in kunnen vertoeven.
Dat zal nooit veranderen gelukkig.
Maar de realiteit ook niet, namelijk dat de mens doorgaat waar het was gestopt.
Is echt het aard van het beestje, dat verandert echt niet.
Niet de eerste dag maar wel heel snel als die vervloekte Corona is gedoofd.
Dat denk ik dus.

Wat denken jullie ?
En helaas denk ik dat niet enkel, ik steek er ook mijn hand voor in het vuur. :oops:

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1556
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Gaan we op dezelfde voet verder na Corona ?

Bericht door Kristof Piessens » 27 mar 2020, 16:42

Of de mensheid op dezelfde voet verdergaat gaan na dit crisistijd valt af te wachten.
Niemand weet in hoeverre dit verandering in gedrag en houding wel degelijk impact heeft op de relaties van de mensen tussen enerzijds de mensen zelf en anderzijds dieren of de natuur.
Ikzelf heb eens telefonisch gebabbeld met iemand die iets anders vertelde waarbij een link gemaakt werd met een bijbels stukje tekst.
De volledige precieze stuk tekst ken ik niet vanbuiten maar wist wel dat er iets in stond van het beest en het getal 666, iets over het voorhoofd of rechterhand (meten), zevenkoppige draak in gevecht met de mens en daarna komt er een gouden licht tevoorschijn....
Het beest en het getal is de virus (beest) het merkteken op het voorhoofd of rechterhand verwijst naar het meten naar het getal 666 het beest, zevenkoppige draak zijn de zeven verschillende plaatsen over de wereld waar een uitbraak van dat beest plaatsvindt...en de gouden man/vrouw is gewoon de terugkeer van liefde.
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1556
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Gaan we op dezelfde voet verder na Corona ?

Bericht door Kristof Piessens » 27 mar 2020, 16:51

Bij wijze van spreken denk je aan het feit dat men (de mensheid) te veel vanuit het hoofd heeft gefunctioneerd en de relatie in de bijbel geeft aan dat men (de mensheid) meer vanuit het hart dient te functioneren, men (de mensheid) is plotseling wakkergeschud dat men (de mensheid) verkeerde keuzes maakt en botst op grenzen waar die niet kan overschreden worden want dan is het een bewust onwetende vernietiging van de mensheid zelf.
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1556
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Gaan we op dezelfde voet verder na Corona ?

Bericht door Kristof Piessens » 05 apr 2020, 11:34

Eigenlijk, ja, die mogelijkheid zit er dik in dat we op dezelfde voet blijven verder gaan leven zoals voorheen, maar corona is nu eenmaal een fase en een grens die de technologie als machtsmiddel gebruikt, china is op dat vlak niet goed bezig immers zij zijn het die de 5 g technologie ontwikkeld hebben, volstrekt logisch dat het verband als ziektemaker zelfs gemaakt wordt.
Ik zal wel zien hoe het nu verdergaat, ik mag vanaf morgen weer wat gaan werken met inachtneming van de maatregelen.
Ik denk dat het machtsdenken nog stug wordt volgehouden en daarna komt er weer een breekpunt en is het omruilen geblazen naar het lefdesdenken.
Iedereen doet de concurrentie geen eer aan door dat machtsdenken op basis van geldgewin, uiteindelijk is samenwerking vroeg of laat 1 van de speerpunten in de nieuwe maatschappij en zou organisatie met betrekking tot voorzieningen anders kunnen ingezet worden en meer rekening houden met de natuur en onze cultuur van dieren(vlees eten en leven te vernietigen) meer mogen loslaten, is het de bedoeling mensen te binden aan levenslang werken zonder kans op genot van het werken zelf, zonder zelfs kans te hebben om zichzelf te kunnen ontwikkelen met je eigen mogelijkheden en de balans tussen hoofd en hartdenken op te maken, doe dat in de eerste plaats voor jezelf en stel jezelf vragen nu je zeeën van tijd hebt wegens ceze corona epidemie.
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gast1

Re: Gaan we op dezelfde voet verder na Corona ?

Bericht door Gast1 » 06 apr 2020, 07:07

Kristof Piessens schreef:
05 apr 2020, 11:34
... ik mag vanaf morgen weer wat gaan werken met inachtneming van de maatregelen.
Hoe lang ben je dan al niet meer aan het werk geweest?

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1556
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Gaan we op dezelfde voet verder na Corona ?

Bericht door Kristof Piessens » 06 apr 2020, 17:09

Gast1 schreef:
06 apr 2020, 07:07
Kristof Piessens schreef:
05 apr 2020, 11:34
... ik mag vanaf morgen weer wat gaan werken met inachtneming van de maatregelen.
Hoe lang ben je dan al niet meer aan het werk geweest?
Iets van een 2 weekjes tijdelijk werkloos geweest...ik werk er toch al 8 jaar voltijds bij het bedrijf in kwestie.
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gast1

Re: Gaan we op dezelfde voet verder na Corona ?

Bericht door Gast1 » 06 apr 2020, 18:10

Kristof Piessens schreef:
06 apr 2020, 17:09
Gast1 schreef:
06 apr 2020, 07:07
Kristof Piessens schreef:
05 apr 2020, 11:34
... ik mag vanaf morgen weer wat gaan werken met inachtneming van de maatregelen.
Hoe lang ben je dan al niet meer aan het werk geweest?
Iets van een 2 weekjes tijdelijk werkloos geweest...ik werk er toch al 8 jaar voltijds bij het bedrijf in kwestie.
Ah, dus (gelukkig) viel het nogal mee?


Plaats reactie