Wij leven in een maatschappij ... nu ja, dat denken we toch

De plek voor onderwerpen die de samenleving betreffen.
gusteman

Wij leven in een maatschappij ... nu ja, dat denken we toch

Bericht door gusteman » 23 jun 2020, 10:51

Ja, je leest het vaak genoeg: onze maatschappij zus en onze maatschappij zo .... maar bestaat die maatschappij eigenlijk wel?

Of vormen wij met z'n allen een grote groep van enkelingen die het samen best wel gezellig hebben, maar voor wie (als het er echt op aan komt) het hemd toch altijd wel nader dan de rok is?

De laatste weken heb ik dit forum zien evolueren van een leuk gezamenlijk tijdverdrijf naar een podium waarop enkelingen zich met hand en tand verdedigden wanneer het hun eigen persoonlijke belangen betrof: van één of andere vorm van saamhorigheid valt niet veel meer te merken van zodra er een situatie was ontstaan waarbij de persoonlijke belangen plots ondergeschikt werden aan het maatschappelijk belang.

We hebben via allerlei kanalen een wirwar aan informatie aangereikt gekregen, de éne bron was al iets betrouwbaarder dan de andere maar in hoofdzaak was er één rode lijn te onderscheiden: de demarcatielijn tussen diegenen die hun vertrouwen stellen in de maatschappij als een geheel, met een sturende leiding ... en daar tegenover degenen die elke vorm van bestuur wantrouwen en verkiezen zelf te bepalen wat kan en wat niet kan.
En, zoals het elk fatsoenlijk conflict betaamt, er is op die demarcatielijn dan ook nog eens een 'gedemilitariseerde zone', een gebied waarin je diegenen vindt die van mening zijn dat je de overheid meestal wel kan vertrouwen, maar af en toe dan weer niet ... en dat maakt het vinden van een consensus dan weer hopeloos onmogelijk.

Waardoor ik almaar meer het gevoel krijg dat we helemaal géén maatschappij hebben, maar gewoon een zootje ongeregeld, waar iedereen er maar op los leeft en zijn zin doet, want, hé, je hebt toch je persoonlijke vrijheden, of niet?

Wel, die persoonlijke vrijheden hebben er onder meer toe geleid dat Iran op dit ogenblik zijn tweede Corona golf doormaakt (*)

Misschien moeten we toch maar eens gaan overwegen of het wel zo verstandig is om te blijven hameren op die persoonlijke vrijheden, en dat we die af en toe best eens op non actief zetten.

(*)
1) Business Insider Iran second wave corona virus (11 juni 2020)
2) Vrt NWS Iran is eerste land ter wereld met tweede golf aan coronabesmettingen (22 juni 2020)

Gast1

Re: Wij leven in een maatschappij ... nu ja, dat denken we toch

Bericht door Gast1 » 23 jun 2020, 11:37

Met een glimlach gelezen en ik heb nog even.
Ik ben zo vrij gusteman. :wink:
gusteman schreef:
23 jun 2020, 10:51
Ja, je leest het vaak genoeg: onze maatschappij zus en onze maatschappij zo .... maar bestaat die maatschappij eigenlijk wel?
Yep, die bestaat.
Onze maatschappij is een samenleving en haar ordenende aspecten, zoals de staat, met daaraan verbonden begrippen als territorium en identiteit.
en samenleving of gemeenschap is een groep mensen die samen een half-gesloten systeem vormen en waarbinnen interactie bestaat tussen de groepsleden.
Dat zijn overigens niet mijn woorden ...
gusteman schreef:
23 jun 2020, 10:51
Of vormen wij met z'n allen een grote groep van enkelingen die het samen best wel gezellig hebben, maar voor wie (als het er echt op aan komt) het hemd toch altijd wel nader dan de rok is?
Het Groot Uitdrukkingenwoordenboek van Van Dale (2006) vermeldt dat ‘Het hemd is nader dan de rok’ vaak een spottende, minachtende bijklank heeft.
Ik zie onze maatschappij (onze samenleving) zeer zeker niet als een grote groep van enkelingen, integendeel zelfs.
Sterker nog ... ik zie groepen groeien en ik zie daarin verdeeldheid.
gusteman schreef:
23 jun 2020, 10:51
De laatste weken heb ik dit forum zien evolueren van een leuk gezamenlijk tijdverdrijf naar een podium waarop enkelingen zich met hand en tand verdedigden wanneer het hun eigen persoonlijke belangen betrof: van één of andere vorm van saamhorigheid valt niet veel meer te merken van zodra er een situatie was ontstaan waarbij de persoonlijke belangen plots ondergeschikt werden aan het maatschappelijk belang.
:shock:

Die 'saamhorigheid' op een forum begrijp ik niet.
Was dat eerst wel dan of leek dat maar zo?

Wat mij betreft 'horen we allemaal bij elkaar', waarbij de Natuur met als haar facetten niet buitengesloten dient te worden.
Wellicht dat je in deze eensgezindheid bedoeld?
Dat lijkt mij erg saai op een forum.
Hoewel ik ook vaker een :post: geef, zou het toch wel erg saai worden als we dat allemaal continu zouden doen.
Maar zo zie ik het en dat is enkel een mening. Een van de velen ...
gusteman schreef:
23 jun 2020, 10:51
We hebben via allerlei kanalen een wirwar aan informatie aangereikt gekregen, de éne bron was al iets betrouwbaarder dan de andere maar in hoofdzaak was er één rode lijn te onderscheiden: de demarcatielijn tussen diegenen die hun vertrouwen stellen in de maatschappij als een geheel, met een sturende leiding ... en daar tegenover degenen die elke vorm van bestuur wantrouwen en verkiezen zelf te bepalen wat kan en wat niet kan.
Inderdaad.
gusteman schreef:
23 jun 2020, 10:51
En, zoals het elk fatsoenlijk conflict betaamt, er is op die demarcatielijn dan ook nog eens een 'gedemilitariseerde zone', een gebied waarin je diegenen vindt die van mening zijn dat je de overheid meestal wel kan vertrouwen, maar af en toe dan weer niet ... en dat maakt het vinden van een consensus dan weer hopeloos onmogelijk.
"elk fatsoenlijk conflict" ... :grin:
Maar ook hier; mee eens.
gusteman schreef:
23 jun 2020, 10:51
Waardoor ik almaar meer het gevoel krijg dat we helemaal géén maatschappij hebben, maar gewoon een zootje ongeregeld, waar iedereen er maar op los leeft en zijn zin doet, want, hé, je hebt toch je persoonlijke vrijheden, of niet?
Dat gevoel beleef ik niet ... wel 'dat er iets rommelt' en dat kan ik niet onder woorden brengen.
Ik beleef juist heel veel eensgezindheid van grote groepen, waarbinnen die groepen individuele meningen zijn betreffende die eensgezindheid.
gusteman schreef:
23 jun 2020, 10:51
Wel, die persoonlijke vrijheden hebben er onder meer toe geleid dat Iran op dit ogenblik zijn tweede Corona golf doormaakt (*)

Misschien moeten we toch maar eens gaan overwegen of het wel zo verstandig is om te blijven hameren op die persoonlijke vrijheden, en dat we die af en toe best eens op non actief zetten.

(*)
1) Business Insider Iran second wave corona virus (11 juni 2020)
2) Vrt NWS Iran is eerste land ter wereld met tweede golf aan coronabesmettingen (22 juni 2020)
Excuus guus ...
Wellicht dat het topic-titel mij even verwarde.
Je hebt het -zo lijkt het nu- over de corona maatregelen.
Ik ben het zonder meer eens wat je hier schrijft, dus een dikke :post:

Ongetwijfeld een interessant topic. :hands:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80631
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Wij leven in een maatschappij ... nu ja, dat denken we toch

Bericht door Tammy » 24 jun 2020, 11:49

Gusteman schreef :
Waardoor ik almaar meer het gevoel krijg dat we helemaal géén maatschappij hebben, maar gewoon een zootje ongeregeld, waar iedereen er maar op los leeft en zijn zin doet, want, hé, je hebt toch je persoonlijke vrijheden, of niet?

Wel, die persoonlijke vrijheden hebben er onder meer toe geleid dat Iran op dit ogenblik zijn tweede Corona golf doormaakt (*)

Misschien moeten we toch maar eens gaan overwegen of het wel zo verstandig is om te blijven hameren op die persoonlijke vrijheden, en dat we die af en toe best eens op non actief zetten.
Ja die mogen van mij af en toe best op non actief gezet worden in tijden zoals deze.
Je hebt het gevoel zeg je Gusteman dat de maatschappij een zooitje ongeregeld is ?
Dat heb je prima verwoord want dat is het ook geworden.
Je hebt kampen tegenwoordig tegenover elkaar staan.

Ik neem aan dat deze topic over de regels rondom Corona gaat ?
Zoniet laat het dan even weten hier want onder persoonlijke vrijheden horen ook al die demonstraties die van mij in deze tijd meteen verboden mogen worden totdat de situatie beter is .
Maar dat terzijde.

Men zegt weleens, in slechte tijden leer je je vrienden kennen.
Zo is dat ook met een maatschappij.
We zitten in een hele slechte tijd door dit vreselijke dodelijke virus en dit is de tijd waarin een maatschappij/samenleving kan laten zien hoe sterk het is en wat het aankan.

Nou deze maatschappij hier in dit land zag er heel even sterk uit in het begin maar al gauw kwam het gemopper.

De lock-down regels duren wel erg lang.
Is het wel zo erg als het is ?
Ik wil mijn leven weer terug.
Ik wil weer overal heen kunnen enz.

Ikzelf zie zo’n verdeelde maatschappij zoals ik die nog nooit in mijn zestig jarig bestaan heb gezien.
Het vergrootglas wat buitenproportionele vormen heeft aangenomen met heel veel zaken buiten Corona om en het eigenbelang en agressie en nog veel meer maakt dat deze maatschappij compleet in de war is.
Daarnaast in deze Coronatijd om het daarbij te houden laat deze maatschappij zien dat het weinig incasseringsvermogen heeft.


Het woord IK overheerst.
Niet het woord WIj.
WIJ bestaat ook maar minder dan IK.

Heel veel mensen zijn compleet allergisch voor de overheid .
En met allergisch bedoel ik dus dat geen enkel aspect van de overheid ok is voor die mensen .
Maar een overheid hoort bij een maatschappij want het vaardigt wetten en regels uit anders word het een zooitje.

Het vaardigt ook rechten voor de mens uit.
En dan maakt men er graag gebruik van.
Men gilt dan om alles ik heb mensenrechten en ik heb recht op dit en ik heb recht op dat schreeuwen ze dan.
Totdat de plichten regels komen.
Men heeft Rechten maar ook Plichten.

Sommigen zien dat laatste maar tegenwoordig zien heel veel mensen alleen maar het eerste gedeelte.

Gusteman schrijft de maatschappij lijkt een zooitje ongeregeld en dat is het ook geworden.

Dus af en toe persoonlijke vrijheden op non actief zetten zoals deze lock-down regels eigenlijk al doen is niet erg vind ik.
Het zijn uitzonderlijke tijden en we zitten er met zijn allen in.
Niet alleen jezelf maar iedereen.

De titel van deze topic is :

Wij leven in een maatschappij ... nu ja, dat denken we toch.

Ja dat denken we ........

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1554
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Wij leven in een maatschappij ... nu ja, dat denken we toch

Bericht door Kristof Piessens » 24 jun 2020, 19:14

Wij de mensen met hutsepot van verschillende types mensen ( die zes in pierres topic over negativiteit) vergeten misschien vaker dat het algemeen belang meestal het collectief belang wordt bedoelt van een samenleving of maatschappij, positief of negatief, de kern is de manier van omgang met problematieken die spelen rond de perceptie van de vrijheden die zowel collectief als individueel zijn, noch enkel 1 van de 2 apart maar samen.

De grondgedachte is; Hoe komen wetten tot stand ? Hoe begin je een samenleving te ordenen of in te richten ? Wat zie je als persoonlijk ?, Wat zie als vanzelfsprekend collectief ?, en wat zijn de hieruit vloeiende gevolgen van de resultaten die op persoonlijk als collectief niveau zijn bereikt ?

Ik weet bvb dat er veel mensen van de zesde type weinig zien in evolutie/groei en blijven dan ook in het straatje hangen van de rechten te verhalen op persoonlijk niveau. Maar het begrip over hoe je de rechten op persoonlijk als collectief niveau hanteert is in gebreke..de context/nuance van hun toepassing op het verhaal is soms te ver gaand persoonlijk dan dat je het onderscheidt maakt tussen de twee, het ontbreekt aan een visie die enkel vorm kan krijgen door middel van een koepelorganisatie die er op toeziet hoe de gevormde wetten in het verleden vorm hebben gekregen, evolutionaire studie(s) bestaan niet, er zijn heel wat zaken die te sterk onderbelicht zijn, en de manier waarop je met erfgoed omgaat is hierbij in het licht van de toekomst een belangrijke factor, vroeg of laat in de loop van millennia zullen die door de evolutie voorgoed verdwijnen of net niet ?
Laatst gewijzigd door Kristof Piessens op 24 jun 2020, 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gast1

Re: Wij leven in een maatschappij ... nu ja, dat denken we toch

Bericht door Gast1 » 24 jun 2020, 19:17

Momenteel is er weer een rede ...

Maar ik hoor het straks wel in de samenvatting.
Waarschijnlijk ga ik niets nieuws horen, maar zoals geschreven ...

Nu luister ik naar heerlijke muziek.
Muziek die ik heerlijk vind. :wink:

O, jij kijkt dus ook niet Kristof zie ik nu?

Gast1

Re: Wij leven in een maatschappij ... nu ja, dat denken we toch

Bericht door Gast1 » 24 jun 2020, 19:22

Indrukwekkend Kristof ... :shock: (positief)!

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1554
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Wij leven in een maatschappij ... nu ja, dat denken we toch

Bericht door Kristof Piessens » 24 jun 2020, 19:36

Gast1 schreef:
24 jun 2020, 19:17
O, jij kijkt dus ook niet Kristof zie ik nu?
Naar waar kijk ik niet , of huh ??? Of wat bedoelde je er mee ?
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gast1

Re: Wij leven in een maatschappij ... nu ja, dat denken we toch

Bericht door Gast1 » 24 jun 2020, 19:56

Kristof Piessens schreef:
24 jun 2020, 19:36
Gast1 schreef:
24 jun 2020, 19:17
O, jij kijkt dus ook niet Kristof zie ik nu?
Naar waar kijk ik niet , of huh ??? Of wat bedoelde je er mee ?
Naar dat wat ik schreef mijn digitale vriend:
Gast1 schreef:
24 jun 2020, 19:17
Momenteel is er weer een rede ...
... een rede van Rutte (persconferentie die om 19:00 uur begon).

:peace:

En dit ...
Gast1 schreef:
24 jun 2020, 19:22
Indrukwekkend Kristof ... :shock: (positief)!
... sloeg op het tekstblokje wat je op het tijd 19:14 uur hierboven plaatste.

En daaruit concludeerde ik voorzichtig dat je niet naar die persconferentie keek, maar omdat ik twijfelde, stelde ik de vraag ...

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1554
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Wij leven in een maatschappij ... nu ja, dat denken we toch

Bericht door Kristof Piessens » 24 jun 2020, 20:09

ach, tjah, ik ben een belg dus inderdaad volg nederland niet zo nauwkeurig, ik ben zelf nu op canvas aan het luisteren naar terzake, en om 19: 00 begint het journaal op één daar werd in ieder geval geen melding gemaakt van de rede van mark rutte.
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gast1

Re: Wij leven in een maatschappij ... nu ja, dat denken we toch

Bericht door Gast1 » 24 jun 2020, 20:58

[doh]

En daar heb ik niet bij stilgestaan.

:oops: :oops: :oops:

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1554
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Wij leven in een maatschappij ... nu ja, dat denken we toch

Bericht door Kristof Piessens » 24 jun 2020, 22:38

Gast1 schreef:
24 jun 2020, 20:58
[doh]

En daar heb ik niet bij stilgestaan.

:oops: :oops: :oops:
Offtopic, gustemans m'n verontschuldigingen.
ignore it, terug on topic graag...je wist het wel maar was het vergeten, heb in verschillende berichten op het forum denk ik al meermaals gemeld dat ik Belg ben en dus niet altijd op de hoogte ben van het reilen en zeilen in Nederland, heb er wel vaak op bezoek geweest om vooral coffeeshops te bezoeken om af en toe er een lekker jointje te lurken...en vooral cuturele zaken dat Nederland rijk is waardeer ik bijtijds al eens, maar door corona zijn de meeste reisjes naar nederland afgelast of verplaatst..

On topic;

Wat vond je indrukwekkend aan het bericht van 19:14 ? of was je alleen verbaast omwille van de postingstijd dat ik de rede van mark rutte niet volgde ?
Kan eens gebeuren, maar eigenlijk spint de vraag over onze samenleving of deze nu de vorm heeft gekregen door invloed van of in welke redenatietred kunnen we dit opvatten ?

Ik heb eigenlijk de indruk dat er geen eenheid te bespeuren valt maar als ik eens bepaalde boeken opensla bvb de bijbel dacht ik toch vertaalt te hebben dat er een periode gaat komen dat men de barensweeën door dient te gaan om uiteindelijk een eenheidssamenleving te hebben die hun evolutie te danken hebben aan de voorgaande geschiedenis en dat dit voor de toekomst best eens mag heroverwogen worden in functie van de toekomst.

Ik vind het misschien beter om zeker in functie van de huidige technische evoluties iets achter de hand te hebben om te voorkomen dat de mens in haar zuivere vorm te behoeden voor schade aan het weefsel dat de structuur vormt rond het samenlevingsmodel dat haar huidige vorm heeft gekregen is het zinnig te (be)discussiëren welke samenlevingsvorm/model de beste potentie heeft om het bestaan van de mensheid te waarborgen/laten voortbestaan ?

Ik weet alleen dat de huidige model te veel mechanismes heeft die verankert zijn in persoonlijke belangen en de daaraan ontleende machtsbevoegdheden...mensen beseffen niet altijd dat je in een machtsfunctie heel goed moet beseffen dat die functie het collectief belang dient en niet andersom zoals volgende --- het persoonlijk belang boven het algemeen/collectief belang !
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gast1

Re: Wij leven in een maatschappij ... nu ja, dat denken we toch

Bericht door Gast1 » 25 jun 2020, 10:57

Kristof Piessens schreef:
24 jun 2020, 22:38
Gast1 schreef:
24 jun 2020, 20:58
[doh]

En daar heb ik niet bij stilgestaan.

:oops: :oops: :oops:
Offtopic, gustemans m'n verontschuldigingen.
ignore it, terug on topic graag...je wist het wel maar was het vergeten, heb in verschillende berichten op het forum denk ik al meermaals gemeld dat ik Belg ben en dus niet altijd op de hoogte ben van het reilen en zeilen in Nederland, heb er wel vaak op bezoek geweest om vooral coffeeshops te bezoeken om af en toe er een lekker jointje te lurken...en vooral culturele zaken dat Nederland rijk is waardeer ik bijtijds al eens, maar door corona zijn de meeste reisjes naar Nederland afgelast of verplaatst..
Het was niet gusteman, maar Gast1 (ik dus) Kristof. :wink:
Dank je en ik was het inderdaad vergeten.

Off the record ...

Ik heb overigens diverse steden in België bezocht, waarbij België wat mij betreft niet cultureel onderdoet voor Nederland.
Daarnaast heeft België prachtig Natuurschoon, waarmee België op dat gebied ook niet onderdoet ... en dat schrijf je ook niet hoor.
Elk land heeft haar charmes, maar dat terzijde. ;P!
Kristof Piessens schreef:
24 jun 2020, 22:38
Wat vond je indrukwekkend aan het bericht van 19:14 ? of was je alleen verbaast omwille van de postingstijd dat ik de rede van mark Rutte niet volgde ?
Jouw scherpzinnigheid. ;P!
Kristof Piessens schreef:
24 jun 2020, 22:38
Kan eens gebeuren, maar eigenlijk spint de vraag over onze samenleving of deze nu de vorm heeft gekregen door invloed van of in welke redenatietred kunnen we dit opvatten ?
Goeie vraag, waarop ik het antwoord schuldig moet blijven ... [think]

Heel veel mensen lijken zich anders te gedragen dan eerder waarbij ik nu veel negativiteit, wrok, ergernis, stelligheid en vasthoudendheid bespeur.
Maar daar gaat dit topic niet over, een ander topic wel ... :wink:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80631
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Wij leven in een maatschappij ... nu ja, dat denken we toch

Bericht door Tammy » 25 jun 2020, 13:27

En vanaf hier weer ontopic graag. :hands:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: Wij leven in een maatschappij ... nu ja, dat denken we toch

Bericht door Gast1 » 26 jun 2020, 04:02

Tammy schreef:
25 jun 2020, 13:27
En vanaf hier weer ontopic graag. :hands:
Tammy, volgens mij schreef ik dit:
Gast1 schreef:
24 jun 2020, 20:58
Heel veel mensen lijken zich anders te gedragen dan eerder waarbij ik nu veel negativiteit, wrok, ergernis, stelligheid en vasthoudendheid bespeur.
Maar daar gaat dit topic niet over, een ander topic wel ... :wink:
... maar bij nader inzien past dat waar Kristof (en ik) het over hebben, heel goed bij de topic-titel.

Daarnaast is van welhaast alles van dat wat ik zie wat hier op het forum geplaatst wordt een prima afspiegeling van dat wat er in de maatschappij gebeurt ...
Zo nu-en-dan vind ik het zelfs smakeloos ... maar dat is enkel mijn mening :wink:

Bij nader inzien is dit dus zoals ik het zie: ontopic ... graag of niet graag? [think]

Algemeen:

De maatschappij, dat ben ... jij. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80631
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Wij leven in een maatschappij ... nu ja, dat denken we toch

Bericht door Tammy » 26 jun 2020, 16:12

Gusteman schreef :
We hebben via allerlei kanalen een wirwar aan informatie aangereikt gekregen, de éne bron was al iets betrouwbaarder dan de andere maar in hoofdzaak was er één rode lijn te onderscheiden: de demarcatielijn tussen diegenen die hun vertrouwen stellen in de maatschappij als een geheel, met een sturende leiding ... en daar tegenover degenen die elke vorm van bestuur wantrouwen en verkiezen zelf te bepalen wat kan en wat niet kan.
We hebben via allerlei kanalen een wirwar aan informatie aangereikt gekregen.......
Dat vind ik interessant wat je hier zegt Gusteman in combinatie met de titel van jouw topic.
Ik denk dat dat samenhangt met de situatie waarin we nu zitten.

Kan het zijn dat door de wirwar van informatie van allerlei kanalen dat we zoveel informatie horen dat we eigenlijk allemaal niet meer weten hoe het precies zit ?
Niet alleen over Corona maar ook andere zaken die momenteel spelen .
We zien mensen achter elkaar rennen en er ontstaan kampen maar weet men ook waarom en of het wel klopt ?

Al die informatie zorgt ervoor dat we een samenleving hebben waar zo’n verdeeldheid heerst en waar velen de ander wilt overschreeuwen omdat ze denken dat ze de waarheid prediken.
Maar is hun informatie correct ?

Ik zeg dit omdat ik Denzel Washington iets hoorde zeggen wat indruk op mij heeft gemaakt.
Want wat hij zegt klopt.
Hij vat het eigenlijk heel goed samen.



En ook over de invloed van social media in onze maatschappij zit hij goed zoals ik het zie.


Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1554
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Wij leven in een maatschappij ... nu ja, dat denken we toch

Bericht door Kristof Piessens » 26 jun 2020, 17:17

Watermannen zijn visionairs zou ik zeggen, zijn al mijlenver de huidige tijd voorbij en hebben een duidelijke visie over de toekomst, het is een gave om denzels actuele kennis te begrijpen, en informatie is in deze een bron van toetsing over de werkelijkheid, wijselijk als ik ben verklap ik al niet dat dat hij van hetzelfde sterrenbeeld is als die van mij...en mag ik Tammy bedanken voor haar bijdrage voor het posten van de video's ?
Laatst gewijzigd door Kristof Piessens op 26 jun 2020, 18:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Wij leven in een maatschappij ... nu ja, dat denken we toch

Bericht door univers » 26 jun 2020, 17:32

Watermannen zijn visionairs zou ik zeggen, zijn al mijlenver de huidige tijd voorbij en hebben een duidelijke visie over de toekomst,
Hier spreekt wijsheid. :post:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80631
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Wij leven in een maatschappij ... nu ja, dat denken we toch

Bericht door Tammy » 26 jun 2020, 22:06

Graag gedaan Kristof. :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: Wij leven in een maatschappij ... nu ja, dat denken we toch

Bericht door Gast1 » 28 jun 2020, 12:23

Kristof Piessens schreef:
26 jun 2020, 17:17
Watermannen zijn visionairs zou ik zeggen, zijn al mijlenver de huidige tijd voorbij en hebben een duidelijke visie over de toekomst, het is een gave om denzels actuele kennis te begrijpen, en informatie is in deze een bron van toetsing over de werkelijkheid, wijselijk als ik ben verklap ik al niet dat dat hij van hetzelfde sterrenbeeld is als die van mij...
:grin:

Prachtig, welnu ... ik ben zelfs getrouwd met een Waterman ... heu ... vrouw wel te verstaan. :wink:

En die schijnen prima te matchen: Bron. ... en dat is ook zo. ;P!

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1554
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Wij leven in een maatschappij ... nu ja, dat denken we toch

Bericht door Kristof Piessens » 28 jun 2020, 22:49

Gast1 schreef:
28 jun 2020, 12:23
Kristof Piessens schreef:
26 jun 2020, 17:17
Watermannen zijn visionairs zou ik zeggen, zijn al mijlenver de huidige tijd voorbij en hebben een duidelijke visie over de toekomst, het is een gave om denzels actuele kennis te begrijpen, en informatie is in deze een bron van toetsing over de werkelijkheid, wijselijk als ik ben verklap ik al niet dat dat hij van hetzelfde sterrenbeeld is als die van mij...
:grin:

Prachtig, welnu ... ik ben zelfs getrouwd met een Waterman ... heu ... vrouw wel te verstaan. :wink:

En die schijnen prima te matchen: Bron. ... en dat is ook zo. ;P!
Dan heb ik te zoeken naar een weegschaal-vrouw, verhips, wil ik toch eerst te weten komen wat de buurvrouwen hun geboortedatum is, samenlopend met het idee om onze eigendommen (vastgoed) terug te corrigeren zonder al te zware kosten, wie weet zit er voor mij een beslissing in besloten om de opties uit mijn akte toe te kunnen passen maar dan heb ik dat idee eerst nog op tafel te leggen en uit te zoeken hoe wij dat kunnen gaan financieren en uitvoeren met behoud van de huidige ontstane situatie waarmee ik tot op heden niet akkoord mee kan zijn.
In ieder geval ik ga zoiets behoedzaam en behendig dienen aan te pakken gelet op de toekomst om de verkoopbaarheid van de huidige panden in gesplitste liggers te garanderen..is een hele puzzelstuk waarvan ik al enkele jaren mee bezig ben om uit te te zoeken hoe die huidige situatie afgeweken is van de oorspronkelijk bedoelde ligger die de straatlijn min of meer volgt in plaats van de afstanden te meten tussen referentiewoningen om rechte evenwijdige kadasterlijnen te verkrijgen, en de strikte bedoelingen beschreven in de aktes correct aan de passen aan de bedoelde situatie.
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Plaats reactie