Deepfakes hebben effect op meningen, 'mensen trappen er vol in'

De plek voor onderwerpen die de samenleving betreffen.
Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Deepfakes hebben effect op meningen, 'mensen trappen er vol in'

Bericht door Determinist » 27 aug 2020, 16:29

gusteman schreef:
27 aug 2020, 13:59
Verrassend genoeg vind ik datzelfde fenomeen hier in jouw reactie: ik geef je de getuigenissen over de houding van zowel Floyd als Chauvin (zowel tegenover elkaar als tegenover gekleurde klanten van de nachtclub waar ze beiden werkten) en jij begint meteen met die getuigenissen te 'kleuren' en in twijfel te trekken.
Twijfel gaat uit naar beide kanten. En de info kan ook hier twee kanten uit.
En in dat geval moet je stellen dat de enige conclusie die we hieruit rationeel kunnen maken is: we weten het niet.

Dus ik zeg niet dat de getuigenissen niet op racisme wijzen, maar ik zeg dat ze niet aantonen dat ze wel op racisme wijzen.

Zoals dat ik zeg dat ik niet geloof dat God bestaat maar daarbij niet zeg dat hij niet bestaat.
Ik weet het niet en dan behoor je rationeel geen enkele kant te verkiezen.

En daarom kunnen de getuigenissen, voor zover wij de info hebben, niet gebruiken om iemands schuld te bewijzen.
We kunnen ook daarmee iemands onschuld niet bewijzen.

Dan volgt vrijspraak op dit punt.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Deepfakes hebben effect op meningen, 'mensen trappen er vol in'

Bericht door Kristof Piessens » 27 aug 2020, 18:33

phoe, wat een lap doorgelezen.

In het geval van floyd wil ik toch opmerken dat racisme er zelfs niet toe doet, ik heb al aangegeven en gusteman heeft dat zelfs in een van zijn posten geschreven, dat de beelden alleen al het resultaat is van een interne conflict bij 1 van de betrokkenen, eerlijk gezegd is het ontstaan van de situatie volgens de beelden veel eerder begonnen (een voorgeschiedenis dat is begonnen bij de agent in kwestie), dus betreft het een persoonlijke zaak die zich heeft veruitwendigd in een clash waarbij inhumane behandeling aan de orde van de dag is.
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Plaats reactie