Waarom niet Nederland het coronawonderland is maar Duitsland

De plek voor onderwerpen die de samenleving betreffen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Waarom niet Nederland het coronawonderland is maar Duitsland

Bericht door Tammy » 03 okt 2020, 10:54

Afbeelding
Medisch personeel in Duitsland.

Waarom niet Nederland het coronawonderland is maar Duitsland.

Wat verklaart het grote verschil in het aantal coronabesmettingen in Nederland en Duitsland? Vier wetenschappers die beide landen goed kennen, geven hun analyse. ‘Die influencers in de media... Een dieptepunt. In Duitsland absoluut ondenkbaar.

Heeft het coronavirus inmiddels geleerd geografische grenzen te herkennen? Zo belachelijk als deze speculatie is, zo realistisch lijkt hij als je de coronacijfers Nederland en Duitsland naast elkaar legt. Het aantal besmettingen per 100 duizend personen lag in Nederland de afgelopen twee weken rond 210. In de naburige Duitse deelstaat Noordrijn-Westfalen, met ongeveer evenveel inwoners, waren het er 37,8 – vijf keer zo weinig.

Lees verder via link :

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b87dc6bd/

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Waarom niet Nederland het coronawonderland is maar Duitsland

Bericht door Tammy » 03 okt 2020, 10:58

Tot slot, de influencers en ‘zelfbenoemde experts’ aan talkshowtafels. Andreas Voss wist niet wat hij zag toen Nederlandse media hen een podium en daarmee ‘onterechte autoriteit’ gaven. ‘Een dieptepunt. In Duitsland absoluut ondenkbaar.’
Ik heb dit artikel net gelezen.
En ook al hebben we al een Corona topic vol berichten gaat het hier meer over het verschil tussen de maatschappij in Duitsland en Nederland.
Ik weet dat sommige mensen hier nu zeggen dat vrijheid van meningsuiting een groot goed is enz.
Dat is het ook maar wat in de quote staat begrijp ik zo goed.

De zelfbenoemde experts inderdaad en influencers aan de talkshow tafels.
Ik snap totaal niet waarom die een podium krijgen.
Maar daar zullen veel Nederlanders het denk ik niet met mij eens zijn. :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

gusteman

Re: Waarom niet Nederland het coronawonderland is maar Duitsland

Bericht door gusteman » 03 okt 2020, 12:00

Mijn intuïtieve reactie op dat artikel is: waarom zou Nederland wèl het 'coronawonderland' (hoe verzinnen ze het?) moeten zijn? [think]

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Waarom niet Nederland het coronawonderland is maar Duitsland

Bericht door univers » 03 okt 2020, 13:30

waarom zou Nederland wèl het 'coronawonderland'
Omdat het Nederland is. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Waarom niet Nederland het coronawonderland is maar Duitsland

Bericht door Fenna » 03 okt 2020, 13:56

:rolfl: ;P!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Waarom niet Nederland het coronawonderland is maar Duitsland

Bericht door Tammy » 03 okt 2020, 14:28

De titel is voor rekening van de journalist die het artikel heeft geschreven.
Ik heb daar ook niks mee.
Mij gaat het om het artikel waarin het verschil in samenleving te zien is tussen Duitsland en Nederland.
Gusteman schreef :
waarom zou Nederland wèl het 'coronawonderland'

Univers schreef :
Omdat het Nederland is. :mrgreen:
Univers vat het eigenlijk in 1 zin goed . :mrgreen:

Met andere woorden, wij zijn veel beter dan de Duitsers en eigenlijk iedereen in de wereld.
Want ooh wat weten we het weer goed.
We zijn heerlijk arrogant en hebben een aangeboren soort allergie tegen de overheid.
Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
Dit is mijn zicht erop , ik spreek niet voor Univers natuurlijk.
Maar zo zie ik zijn opmerking.

Ik hoor daar dus niet bij. :-P
Ik pleit al sinds Maart voor veel meer regels en die versoepeling begin van de zomer was ik dus behoorlijk kwaad over.
Want ik zag toen al dat dat mis zou gaan.

Duitse burger die andere burger attendeert dat het stoplicht rood is moet je dus in Nederland niet flikken.
Je kan het proberen maar grote kans dat je een niet zo’n leuk antwoord terug krijgt.

Nederlanders zijn ok maar willen alles zelf bepalen.
En dat kan soms niet.
We leven met 17 miljoen op een piepklein stukje grond en je zal ook rekening moeten houden met anderen mensen.

Daarnaast laat bij echte hele belangrijke zaken zoals Corona het woord aan wetenschappers en dokters en virologen over.
Ga geen jongedame die amper weet wat ze zegt aan een talkshowtafel plaats laten nemen.
Ze is daarna compleet belachelijk gemaakt op internet.
Bescherm dat soort jongeren tegen zichzelf en gooi ze niet voor de leeuwen.
Zelfde met het Zweedse meisje Greta Thunberg.

Dus ik snap dat dat onbestaanbaar is in Duitsland.
Ben ik het helemaal mee eens.

We zijn allemaal mensen en toch is er zoveel verschil in gedragingen.
Speciaal nu in Corona tijd.

Welk land er het beste “uit” komt is niet het allerbelangrijkste maar wel belangrijk voor toekomstige rampen.
We kunnen er misschien iets van leren.
Maar dat laatste betwijfel ik eerlijk gezegd.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Waarom niet Nederland het coronawonderland is maar Duitsland

Bericht door Tammy » 04 okt 2020, 13:11

Afbeelding
Obers van een restaurant in het centrum van Rome, waar veel mensen op straat mondmaskers dragen en waar de politie controleert of mensen niet te dicht op elkaar staan.

Italië neemt het virus serieuzer dan Nederland, en dat helpt.

Hoe kan het dat het coronavirus in Italië redelijk onder controle blijft, terwijl Nederland de greep verliest? Wat opvalt is dat Italianen de dreiging van het virus veel serieuzer nemen dan Nederlanders. En de handhaving is streng.

Op bezoek bij vrienden in Rome, stond de vrouw des huizes al met de fles desinfecterende gel in de aanslag op de mat vóór de voordeur. In haar andere hand hield ze een stukje keukenrol. Met een glimlach spoot ze een klodder van het doorzichtige goedje op mijn handen. „Voor alle zekerheid”, zei ze. „Buona sera.” In die volgorde.

Lees verder via link :

https://www.nrc.nl/nieuws/2020/10/02/it ... t-a4014481

>>>>>>>>>>>>>>>>>

Ook in dit artikel interessant om de verschillen in samenlevingen te zien in verschillende landen ten tijde van een crises.
En ook daar handhaving, handhaving wat bij ons zo vreselijk moeizaam verloopt.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Waarom niet Nederland het coronawonderland is maar Duitsland

Bericht door Tammy » 11 okt 2020, 14:26

Het zwabberende coronabeleid en ons volkskarakter.

Het aantal coronabesmettingen blijft dramatisch toenemen. Dat komt mede door inconsistent beleid. Dat mag even, maar dat duurt inmiddels al zeven maanden, constateert Philip van Tijn. Ook onze volksaard draagt bij aan de huidige crisis. We zijn een volk van individualisten, we laten ons niets zeggen of opdragen.

Aanstaande dinsdag is er weer een persconferentie over COVID-19 ofwel corona. Door de voorbeschouwingen hierop krijg je de indruk dat we te maken hebben met de Mark & Hugo Show, met essentiële vragen als: opent Irma het bal met Mark of maakt ze later een pas de deux met Hugo? En ook: schuift Mark alle moeilijke vragen door naar Hugo?

Lees verder via link :

https://www.ewmagazine.nl/opinie/opinie ... er-781606/

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Waarom niet Nederland het coronawonderland is maar Duitsland

Bericht door Tammy » 17 okt 2020, 17:51

Afbeelding

In Denemarken is de tweede golf alweer voorbij, wat doen ze daar beter? ‘Als ik hier geen mondkapje draag, dan krijg ik vragen’

Geriater Rudi Westendorp was maandenlang lid van het corona-adviesteam in Denemarken, waar het leven na twee milde golven weer terugkeert naar normaal. Hij wijt de ernstige uitbraak in Nederland aan de volksaard en voorspelt dat vrij sociaal verkeer definitief aan banden zal worden gelegd.
Nee, dat ieder land zijn eigen coronacrisis heeft gekregen, is vooral een reflectie van hoe een land sociaal en cultureel in elkaar zit. Het is de volksaard die bepaalt of je door het virus wordt weggeblazen of niet. Wij hebben de uitbraak in Denemarken veel meer binnen de perken weten te houden door ons gedrag.’
Lees verder via link :

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... b39b0742e/

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Leuk om de verschillende mentaliteitsverschillen tussen bevolkingen te lezen in tijden van crises.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie