Critical Race Theory: ‘Niet toestaan dat leraren schadelijke denkbeelden verspreiden’

De plek voor onderwerpen die de samenleving betreffen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80276
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Critical Race Theory: ‘Niet toestaan dat leraren schadelijke denkbeelden verspreiden’

Bericht door Tammy » 23 okt 2020, 09:09

Critical Race Theory: ‘Niet toestaan dat leraren schadelijke denkbeelden verspreiden’

In een vurig betoog nam de Britse minister voor Gelijkheid Kemi Badenoch (Conservatieven) dinsdag afstand van de zogenoemde Critical Race Theory. De beweging vindt steeds meer navolging, vooral op scholen en universiteiten. Vier vragen en antwoorden over Critical Race Theory.

1. Wat is Critical Race Theory?

Critical race theory is een beweging waarbij aanhangers willen laten zien hoe historisch racisme nog steeds zijn uitwerking heeft in de huidige (westerse) maatschappij. De intellectuele beweging achter het idee startte in de jaren tachtig op de Harvard-universiteit in de Verenigde Staten, toen rechtenstudenten een manier zochten om aan te tonen hoe wetten en gerechtelijke systemen in hun ogen de ongelijkheid voor van oudsher achtergestelde groepen in stand houden en versterken.



Lees verder via link :

https://www.ewmagazine.nl/buitenland/ac ... en-783663/

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Interessant artikel en ik denk dat het hier in Nederland ook van toepassing is .
Hoe groot het hier is in Nederland weet ik niet maar wat deze dame zegt zou men op universiteiten en scholen eens moeten laten horen.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80276
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Critical Race Theory: ‘Niet toestaan dat leraren schadelijke denkbeelden verspreiden’

Bericht door Tammy » 07 jun 2021, 21:25




Kijk, die vrouw ziet het .
Bravo voor deze dame. [clap] [clap]

Hieronder de volledige video:


Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

gusteman

Re: Critical Race Theory: ‘Niet toestaan dat leraren schadelijke denkbeelden verspreiden’

Bericht door gusteman » 08 jun 2021, 05:52

Tammy schreef:
07 jun 2021, 21:25
Kijk, die vrouw ziet het .
Die vrouw ziet een beetje van alles, zo heb ik de indruk.

Wat ze echter niet ziet is het volgende: zij verzet zich tegen het feit dat haar kinderen bepaalde waarden en principes aangeleerd krijgen ... dat kan ik begrijpen.
Wat ik echter niet begrijp is dat zij haar kinderen naar die school laat gaan. Voor zover mij bekend bestaat er in de hele VS geen enkele stad, county of dorp waar kinderen verplicht naar een bepaalde school worden gestuurd.
Met uitzondering natuurlijk van diegenen die door een rechtbank een dwangmaatregel werden opgelegd.
Maar voor de rest is elke ouder er volkomen vrij om haar/zijn/hun kind(-eren) naar een school te sturen van eigen, vrije keuze.

Die mevrouw heeft, toen zij haar kind(-eren) heeft ingeschreven in de school, zich akkoord verklaard met het daar geldende schoolreglement en de ideologische en/of religieuze standpunten van de school.

Wat die mevrouw doet in de video is ongeveer hetzelfde als binnen stappen in een homo bar en daar dan gaan staan schelden dat het een schande is dat de bar vol zit met niet-hetero's.

Niet bepaald intelligent te noemen.

Tevens gedraagt zij zich arrogant en agressief ... maar dat lijkt ze niet te kunnen bevatten.


Jij, beste Tammy, bent eigenaar en beheerder van dit forum. Vanuit die positie heb jij al mensen de deur gewezen, omdat zij zich niet hielden aan de door jou opgelegde regels.
En dat is de correcte gang van zaken.
Die mevrouw in de video lijkt dat echter niet te begrijpen, zij dramt maar door alhoewel de regels die in de school gelden haar zouden moeten bekend zijn.
Ik ben er zeker van dat, moest iemand hier op jouw forum zich zo gedragen tegenover jou, jij die er ook zou op wijzen dat zoiets niet kan.
Of zou jij dat maar gewoon laten gebeuren, en denken "die mevrouw zegt het zoals het is, zij ziet het"?

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80276
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Critical Race Theory: ‘Niet toestaan dat leraren schadelijke denkbeelden verspreiden’

Bericht door Tammy » 08 jun 2021, 06:45

Het is altijd grappig om te lezen beste Gusteman hoe jij zaken omdraait naar hoe ik dit forum run, samen met Determinist .
Mijn forum heeft niks met deze schoolzaak te maken.
Daaruit blijkt dat jij absoluut niet ziet en snapt waar deze vrouw het over heeft.
Je snapt niet waarom haar kind op die school zit.

Je schrijft:

Die mevrouw heeft, toen zij haar kind(-eren) heeft ingeschreven in de school, zich akkoord verklaard met het daar geldende schoolreglement en de ideologische en/of religieuze standpunten van de school.

Ja dat heeft ze Gusteman.
Maar daar staat Critical Race Theory denk ik niet in.
Dat is een nieuwe stroming die op scholen word gegeven ( de stroming zelf bestaat al sinds de jaren 70/80) en in opmars is net als Cancel Culture, de Woke cultuur zeg maar.
Als dat er wel in stond had ze gezien haar felheid haar kind niet aangemeld .

Wat zij doet is aankaarten wat er op scholen aan het gebeuren is.
Je ziet het wereldwijd gebeuren ook bijvoorbeeld op de universiteiten.
In Frankrijk wilt men al ingrijpen en elders begint men ook in te zien dat deze manier van lesgeven niet ok is.

viewtopic.php?f=66&t=22122

Deze vrouw stond op en laat zich niet wegsturen .
En er zijn steeds meer ouders die opstaan tegen deze Critical Race Theory.
En dat vind ik heel goed Gusteman.

Jij hebt het over dat deze mevrouw dramt ?
Zij dramt niet Gusteman , zij ziet heel duidelijk wat er mis is en benoemt dat.
Ze is ook niet agressief , die activisten die hele steden plunderen waarbij ook doden vallen zijn agressief , niet deze mevrouw.

Dus die zou gewoon mogen praten op dit forum om je vraag te beantwoorden.
Maar mensen die de Critical Race Theory aanhangen ook.
Zolang er geen microfoons en stoelen en flesjes water door de zaal vliegen en met niet gaat vloeken en tieren vind ik het best.
Nou is dit een online forum dus gelden de laatse twee dingen in mijn vorige zin.

Wat mijn forum met deze schoolzaak ermee te maken heeft Is mij een raadsel , maar schijnbaar zijn de bans die zijn uitgevoerd hier voor
jou interessanter .
Jammer dat je niks zegt over hoe jij deze Critical Race Theory ziet.
Wat jouw mening daarover is.

Deze vrouw is fel maar niet agressief.
Jij en ik hebben een totaal ander beeld wat agressief is.
Dat kan , elk mens is anders Gusteman.
Ik vind het een verademing om deze vrouw te horen.
En ik hoop dat heel veel ouders opstaan.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13548
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Critical Race Theory: ‘Niet toestaan dat leraren schadelijke denkbeelden verspreiden’

Bericht door Fenna » 08 jun 2021, 09:22

:post: voor al jou posts.
Tammy schreef:
23 okt 2020, 09:09
Interessant artikel en ik denk dat het hier in Nederland ook van toepassing is .
Hoe groot het hier is in Nederland weet ik niet maar wat deze dame zegt zou men op universiteiten en scholen eens moeten laten horen.
Het gebeurt hier ook.
En het begint al op de basisschool om het gedachtegoed van kinderen te beïnvloeden.

Zie maar wat er gebeurt op het gebied van klimaat en milieu.
Die snotneuzen van een jaar of 16 die snappen nog echt niet wat er echt speelt, ze hebben meer verstand van hun smartphone en de computerspelletjes dan van de zaken waar ze voor staan te demonstreren.
Zij weten niet wat voor machtige lobby's op de achtergrond werken om die milieu en klimaat transities doorgevoerd te krijgen.
En zo is het ook met BLM.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80276
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Critical Race Theory: ‘Niet toestaan dat leraren schadelijke denkbeelden verspreiden’

Bericht door Tammy » 08 jun 2021, 10:01

Nou als je het hebt over klimaat jongeren dan heb ik een Australier Fenna die recht voor zijn raap zegt wat hij denkt.
Ik denk dat jij hem wel mag. :mrgreen:



Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80276
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Critical Race Theory: ‘Niet toestaan dat leraren schadelijke denkbeelden verspreiden’

Bericht door Tammy » 08 jun 2021, 10:17

Hier nog wat ouders die het niet eens zijn dat Critical Race Theory op scholen word gegeven.

Deze staat al ergens op het forum maar plaats hem hier toch.




Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13548
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Critical Race Theory: ‘Niet toestaan dat leraren schadelijke denkbeelden verspreiden’

Bericht door Fenna » 08 jun 2021, 10:49

:post:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13548
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Critical Race Theory: ‘Niet toestaan dat leraren schadelijke denkbeelden verspreiden’

Bericht door Fenna » 08 jun 2021, 10:52

Tammy schreef:
08 jun 2021, 10:01
Nou als je het hebt over klimaat jongeren dan heb ik een Australier Fenna die recht voor zijn raap zegt wat hij denkt.
Ik denk dat jij hem wel mag. :mrgreen:


https://www.youtube.com/watch?v=GsUc97_P9_I
Geweldig ;P!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80276
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Critical Race Theory: ‘Niet toestaan dat leraren schadelijke denkbeelden verspreiden’

Bericht door Tammy » 08 jun 2021, 10:58

Ik zie deze man vaker op Youtube , ook over Biden bijvoorbeeld of het Britse koningshuis en nog veel meer.
Hij kan zo droog vertellen, altijd leuk om hem te zien . :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80276
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Critical Race Theory: ‘Niet toestaan dat leraren schadelijke denkbeelden verspreiden’

Bericht door Tammy » 18 jun 2021, 18:13

Op verzoek van Fenna geplaatst.


Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80276
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Critical Race Theory: ‘Niet toestaan dat leraren schadelijke denkbeelden verspreiden’

Bericht door Tammy » 18 jun 2021, 20:17

Gelukkig worden steeds meer mensen wakker Fenna.
Want dit moet je niet willen op scholen.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie