Hoe gaat onze samenleving eruit zien als er een vaccin is voor Covid-19

De plek voor onderwerpen die de samenleving betreffen.
Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Hoe gaat onze samenleving eruit zien als er een vaccin is voor Covid-19

Bericht door univers » 17 nov 2021, 10:31

Er zijn genoeg mensen die immun zijn voor het virus, die een natuurlijke weerstand opbouwen.
Daar hoor je niets over.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Hoe gaat onze samenleving eruit zien als er een vaccin is voor Covid-19

Bericht door Vitharr » 17 nov 2021, 11:40

Fenna schreef:
17 nov 2021, 09:50
Onze Hugo bloemschoen en Pinokkio lopen als make schapen achter het OMT en RIVM aan.
Nou, dat weet ik zo net nog niet hoor. Ze worden keer op keer betrapt op Cherry-picking uit OMT adviezen en RIVM cijfers. Ze mengen dat met politiek en misbruiken de noodwet om de kamer keer op keer te overrompelen. Voor de zomer adviseerde het OMT bijvoorbeeld testen voor toegang als 1G beleid zoals bij Fieldlab toegepast. De Jonge wijzigde dat in 3G om een voordeel aan prikkers te bieden. Hij noemde het nog steeds 'testen voor toegang' en claimde zichdus aan het OMT advies te houden. In de laatste persconferentie gebruikte hij gedateerde cijfers om de actuele druk op de zorg aan ongevaccineerden toe te schrijven. Het RIVM had toen al cijfers gepubliceerd waaruit bleek dat de stijging die tot overbelasting leidt veroorzaakt wordt door gevaccineerden. Volgens het OMT wordt die stijging veroorzaakt doordat begin dit jaar, aan het eind van een golf, de ouderen en kwetsbaren ingeent werden waardoor ze in september, voor de volgende golf, geboosterd zouden moeten worden. De Jonge plant dat pas in Januari. Tot ergernis van het OMT 'versoepelt' de Jonge door loslaten van de 1,5 mtr en invoering van de coronapas. Het RIVM modelleert vervolgens de gevolgen daarvan in een grafiek die de huidige situatie heeft voorspeld. De Jonge negeert dat en reageert vervolgens verrast als OMT en RIVM gelijk krijgen. Ik zie die clowns niet echt volgen dus.

Rutte, maar vooral de Jonge, blijken keer op keer te liegen. En ze richten een puinhoop aan die zijn weerga niet kent. Zelfs basale zaken als testcapaciteit kregen zij niet op orde. Het wantrouwen wat zij onder de bevolking veroorzaken is extreem schadelijk. Niet alleen schrikt hetongevaccineerden af om een vaccin te nemen maar ook de testbereidheid keldert. In echte politiek was hij al lang geslachtofferd. Dat Mona Keijzer er sneller uitvloog dan de Jonge spreekt boekdelen in negatieve zin.

Er wordt geen gezondheidscrisis bestreden door deze demissionaire clowns. En niemand, zelfs de oppositie niet, rekent ze daar op af.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13548
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Hoe gaat onze samenleving eruit zien als er een vaccin is voor Covid-19

Bericht door Fenna » 17 nov 2021, 11:45

:post: Vitharr
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Hoe gaat onze samenleving eruit zien als er een vaccin is voor Covid-19

Bericht door Determinist » 17 nov 2021, 13:29

univers schreef:
17 nov 2021, 10:31
Er zijn genoeg mensen die immun zijn voor het virus, die een natuurlijke weerstand opbouwen.
Daar hoor je niets over.
Iedereen die positief getest is en de ziekte heeft doorgemaakt (of het nu met alleen een snotneus of met ziekenhuisopname is geweest) EN het overleeft heeft, is voor X procenten immuun.
Echter geen 100%. Net als bij gevaccineerden heb je doorbraken bij ongevaccineerden die eerder genezen zijn.

Er lopen echter nog veel meer mensen rond die niet eens weten dat ze ooit besmet zijn geweest en zodanig weinig klachten heeft gehad dat ze voor die X procenten immuun zijn.

Het probleem en de grote teleurstelling is dat het lijkt alsof immuniteit niet blijvend is EN dat er nog een grote kans is op herbesmetting.
Tevens hebben mensen die immuun zijn ook virusafgifte.

Dat is nu het grote probleem. Zelfs met 100% van de bevolking die ooit de ziekte heeft doorgemaakt EN al die mensen die gevaccineerd zijn is er een X aantal die toch nog ziekenhuisopname nodig hebben.
Het zullen er veel minder zijn dan in een populatie waar 0% immuniteit bestaat, maar de aantallen zijn nog aardig groot.

Als het virus niet a te veel gaat muteren zullen constante herinfecties de immuniteit verhogen en dat door de gehele bevolking.
Dan gaat het meer op een griep virus lijken. Daar waar er X personen gemiddeld per jaar ziekenhuisopname nodig hebben.
Daar komt dan de X personen bovenop die dit nodig heeft voor covid.

Leuk als je het samen krijgt.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Hoe gaat onze samenleving eruit zien als er een vaccin is voor Covid-19

Bericht door Vitharr » 17 nov 2021, 13:54

Het woord immuun wordt ook te pas en te onpas gebruikt en dat werkt verwarrend. Een vaccinatie of doorlopen CoViD beschermt langdurig tegen een ernstig verloop bij herbesmetting maar de bescherming tegen herbesmetting neemt relatief snel af. Veel besmettingen leiden op hun beurt weer tot een grotere kans op doorbraak.

De vrouw van een collega rijdt kindertaxi. Zij is ingeent en heeft nu voor de 3de keer Corona opgelopen van die kids. Voor haar wordt corona steeds milder maar bij haar collega's is de definitieve uitval hoog omdat er relatief veel kwetsbaren chauffeur zijn en corona de populatie uitdunt.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13548
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Hoe gaat onze samenleving eruit zien als er een vaccin is voor Covid-19

Bericht door Fenna » 17 nov 2021, 14:07

Determinist schreef:
17 nov 2021, 13:29
Als het virus niet a te veel gaat muteren zullen constante herinfecties de immuniteit verhogen en dat door de gehele bevolking.
Dan gaat het meer op een griep virus lijken.
Maar is dat nu niet ook al het geval?
Het virus is inmiddels al zo'n 5 keer gemuteerd en zal dit blijven doen (is nu eenmaal de aard van een virus).
Het is inmiddels al aardig afgezwakt en ik twijfel er aan of het de verdienste is van het vaccin dat mensen minder ziek worden.
Nadeel is wel, als het virus zwakker word, het besmettelijker word.
Men legt nu de nadruk veel meer op het aantal besmettingen terwijl in de eerdere golven de nadruk meer op ziekenhuisopnames lag die nu naar verhouden lager is dan in de eertse golf.
Dit doen ze om de druk op de mensen hoog te houden zodat ze eerder bereid zijn het vaccin te nemen en alsof dat nog niet genoeg is, dwingen ze je met 2G de prik te nemen of je moet het virus hebben gehad anders kom je straks geen supermarkt meer binnen om je eten te kopen.

Dat de besmettingen nu zo uit het dak gaan is, omdat de gevaccineerden met hun QR code denken dat alles weer kan en zij geen risico lopen.
De jeugd is van God los als je in de horeca kijkt en naar evenementen.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Hoe gaat onze samenleving eruit zien als er een vaccin is voor Covid-19

Bericht door Determinist » 17 nov 2021, 14:45

Fenna schreef:
17 nov 2021, 14:07
Het virus is inmiddels al zo'n 5 keer gemuteerd en zal dit blijven doen (is nu eenmaal de aard van een virus).
Er zijn reeds duizenden mutaties van SARS-COV-2 sinds de uitbraak.
Echter zijn er inderdaad enkele grote richtingen/groepen. Laat ik ze maar "rassen" noemen.
Het is inmiddels al aardig afgezwakt en ik twijfel er aan of het de verdienste is van het vaccin dat mensen minder ziek worden.
Nadeel is wel, als het virus zwakker word, het besmettelijker word.
De laatste delta variant is zowel besmettelijker als sterker dan de eerste variant.
Maar het is voor het virus evolutionair "beter" zich zeer snel te kunnen verspreiden waarbij het virus niet de host sneller het loodje laat leggen.

(Ebola zou een ramp zijn geweest als de sterkte EN de verspreidbaarheid zodanig waren dat de host er langer over doet om zich ziek te voelen.
Met Ebola loop je niet meer naar de supermarkt. Met COVID wel enige tijd.)
Men legt nu de nadruk veel meer op het aantal besmettingen terwijl in de eerdere golven de nadruk meer op ziekenhuisopnames lag die nu naar verhouden lager is dan in de eertse golf.
Er is een duidelijke link tussen aantal besmettingen en aantal ziekenhuisopnames. Dat is een kwestie van statistiek.
Je hebt kans op ziekenhuisopname vanwege covid alleen maar omdat je besmet bent geraakt. Het komt niet zomaar uit de lucht vallen.

Het is dan ook logisch dat als er meer besmettingen zijn en met een X% kans op ziekenhuisopname de percentages bij meer besmettingen ook meer ziekenhuisopnames volgen.

Dus je kijkt naar beide zaken. De besmettingen geven een toekomstig beeld van wat te verwachten is in het ziekenhuis. En de limieten in de ziekenhuizen geven aan hoeveel besmettingen er ongeveer maximaal mogen zijn per periode. En die correlatie blijkt overal in de wereld te kloppen.
Het enige verschil zit hem in de capaciteit van ziekenhuizen en de algehele zorg. De gevolgen van besmetting lijken overal hetzelfde beeld zien.
Dat de besmettingen nu zo uit het dak gaan is, omdat de gevaccineerden met hun QR code denken dat alles weer kan en zij geen risico lopen.
De jeugd is van God los als je in de horeca kijkt en naar evenementen.
Het is inderdaad een probleem voor diegenen die genezen zijn, diegenen die niet-ingeënt zijn en diegenen die wel-ingeënt zijn.

Echter vraag ik mij af of mensen die bewust niet laten inenten niet al de houding hebben dat het allemaal onzin is.
Ik ken genoeg mensen die roepen dat covid niet zo gevaarlijk is, geen maskers willen dragen, geen afstand willen houden.
Maar al deze mensen zitten wel zonder enig respect voor het virus bij elkaar te plakken. Daar gingen de feestjes gewoon door. Ook tijdens de lockdowns.

Iemand die om wat voor reden dan ook geen respect heeft voor het virus zal zich niet alleen niet aan de regels houden maar zelfs extra recalcitrant willen doen en juist geen eigen maatregelen treffen. Want het is toch onzin.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Hoe gaat onze samenleving eruit zien als er een vaccin is voor Covid-19

Bericht door Vitharr » 17 nov 2021, 14:55

Determinist schreef:
17 nov 2021, 14:45
Echter vraag ik mij af of mensen die bewust niet laten inenten niet al de houding hebben dat het allemaal onzin is.
Ik ken genoeg mensen die roepen dat covid niet zo gevaarlijk is, geen maskers willen dragen, geen afstand willen houden.
Maar al deze mensen zitten wel zonder enig respect voor het virus bij elkaar te plakken. Daar gingen de feestjes gewoon door. Ook tijdens de lockdowns.
Dat is dan anekdotisch bewijs hoor. Ik ben tegen het onderscheid gevaccineerd/on gevaccineerd maar voor het onderscheid asociale hufter/verantwoordelijk mens. De laatste 2 groepen vind je zowel onder ongevaccineerden als gevaccineerden.

Ik hou afstand, laat me regelmatig testen en mijd drukte als de pest. Net als de ongevaccineerden die ik ken.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Hoe gaat onze samenleving eruit zien als er een vaccin is voor Covid-19

Bericht door Determinist » 17 nov 2021, 15:59

Vitharr schreef:
17 nov 2021, 14:55
Dat is dan anekdotisch bewijs hoor.
Dat klopt.

Maar logischerwijs kan je wellicht verwachten dat de oplettendheid of er überhaupt er rekening mee te houden niet hoog zal zijn bij die groep mensen die de hele pandemie als hoax aanduiden. Zoals die protesters met borden als "knuffel mij".

Zo zijn er ook hele volksstammen vanuit andere culturen die veelal met velen bij elkaar wonen en nog gewoon hun normale gang doen.
En die wonen ook nog eens op een kluitje bij elkaar in de wijk.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Hoe gaat onze samenleving eruit zien als er een vaccin is voor Covid-19

Bericht door Vitharr » 17 nov 2021, 16:44

Dat klopt. Maar hetzelfde geldt voor mensen die geloven dat het vaccin hun volledig onschadelijk en onkwetsbaar maakt. Vooral de groep die het shot alleen als ticket om los te gaan ziet.

Het is natuurlijk niet zo dat de gevaccineerde automatisch een verantwoordelijk mens is of andersom.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13548
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Hoe gaat onze samenleving eruit zien als er een vaccin is voor Covid-19

Bericht door Fenna » 17 nov 2021, 16:59

:post: Vitharr.


En.
Vitharr schreef:
17 nov 2021, 14:55
Ik hou afstand, laat me regelmatig testen en mijd drukte als de pest. Net als de ongevaccineerden die ik ken.
Ik ook.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4649
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Hoe gaat onze samenleving eruit zien als er een vaccin is voor Covid-19

Bericht door Witte wel » 17 nov 2021, 20:19

Fenna schreef:
17 nov 2021, 09:50
Onze Hugo bloemschoen en Pinokkio lopen als make schapen achter het OMT en RIVM aan.
Denk het niet.

Het RIVM werkt in opdracht van de overheid, in het bijzonder voor het ministerie van VWS, het ministerie Infrastructuur en Water, het ministerie voor Economische Zaken en Klimaat, het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit, het ministerie van Defensie en het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijkszaken en verschillende rijksinspecties.

Kabinet-Rutte III, van 26 oktober 2017 – heden, minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport, H.M. de Jonge

Als er een landelijke uitbraak van een infectieziekte is, heeft het Centrum Infectieziektebestrijding (CIb Centre for Infectious Disease Control) van het RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu een coördinerende rol bij de bestrijding bestrijding daarvan. De directeur van het CIb besluit om het OMT Outbreak Management Team bij elkaar te roepen als de situatie daar om vraagt.

De directeur van het Centrum Infectieziektebestrijding van het RIVM is voorzitter van het OMT. Het hoofd van de Landelijke Coördinatie Infectieziektebestrijding (LCILandelijke coördinatie infectieziektebestrijding) van het RIVM is secretaris van het OMT. Andere vaste leden van het OMT worden standaard uitgenodigd voor alle OMT’s, ongeacht het onderwerp.

En boven dit alles staat H.M. de Jonge

Bron: Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu

Het OMT adviseert het RIVM maar is eigenlijk zelf RIVM.
Bloemschoen en Pinokkio staan voorop, het RIVM volgt gedwee.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13548
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Hoe gaat onze samenleving eruit zien als er een vaccin is voor Covid-19

Bericht door Fenna » 17 nov 2021, 23:46

Witte wel schreef:
17 nov 2021, 20:19
Bloemschoen en Pinokkio staan voorop, het RIVM volgt gedwee.
Ik geloof je dat dit de juiste volgorde is, maar ik krijg toch sterk de indruk dat Hugo en Pinokkio de adviezen van hen opvolgen omdat zij de "deskundigen" zijn.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80277
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Hoe gaat onze samenleving eruit zien als er een vaccin is voor Covid-19

Bericht door Tammy » 18 nov 2021, 06:09

Experts vragen kabinet om langetermijnvisie: 'Ook komende jaren maatregelen nodig'

"Het coronavirus zal niet verdwijnen en we moeten ermee leren leven", vertelde demissionair minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid) vrijdag. Maar wat Nederlanders kunnen verwachten de komende jaren, is hen niet duidelijk gemaakt. Experts roepen in gesprek met NU.nl het kabinet op om de langetermijnvisie te verduidelijken. Één ding is volgens hen zeker; ook de komende jaren zijn aanvullende maatregelen nodig, soms ook buiten het griepseizoen.

Lees verder via link :

https://www.nu.nl/coronavirus/6168350/e ... nodig.html

>>>>>>>>>>>>>>>>>>

De maatregelen gaan nog wel een paar jaar door als ik het artikel mag geloven.
De voorspellingen van Jaap van Dissel zijn zodanig slecht elke keer dat het te hopen is dat die man niet het beleid bepaalt de komende jaren.
Rutte en Hugo bepalen deels hun beleid door adviezen van het OMT maar bepalen uiteindelijk zelf de koers.
Tot nu toe zonder succes gezien de cijfers na anderhalf jaar.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13548
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Hoe gaat onze samenleving eruit zien als er een vaccin is voor Covid-19

Bericht door Fenna » 18 nov 2021, 09:14

Dat word eeuwig 2G en te pas en te onpas en lockdown.

Geweldig [neenee]

Als wij op deze manier altijd hadden getest op griep tijdens een griepepidemie zoals wij nu doen met corona, hadden wij ieder griepseizoen van herfst tot voorjaar in de lockdown gezeten.
Maar ja, griep is maar griep hè.
Dan is het niet erg dat mensen daaraan bij duizenden sterven, in het ziekenhuis of op de IC belanden.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4649
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Hoe gaat onze samenleving eruit zien als er een vaccin is voor Covid-19

Bericht door Witte wel » 18 nov 2021, 10:06

Fenna schreef:
17 nov 2021, 23:46
Witte wel schreef:
17 nov 2021, 20:19
Bloemschoen en Pinokkio staan voorop, het RIVM volgt gedwee.
Ik geloof je dat dit de juiste volgorde is, maar ik krijg toch sterk de indruk dat Hugo en Pinokkio de adviezen van hen opvolgen omdat zij de "deskundigen" zijn.
Zolang vele mensen een zelfde indruk krijgen is het theater succesvol. It's all part of the game. :wink:
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13548
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Hoe gaat onze samenleving eruit zien als er een vaccin is voor Covid-19

Bericht door Fenna » 18 nov 2021, 10:14

;P! Witte.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80277
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Hoe gaat onze samenleving eruit zien als er een vaccin is voor Covid-19

Bericht door Tammy » 18 nov 2021, 22:17

Afbeelding

Ook gevaccineerden zijn het zat en verdeeldheid neemt toe, maar oplossing is ingewikkeld.

"Pas je aan en ga verder met je leven". Maar ook: "Niet vaccineren is écht niet in het belang van de samenleving als geheel". Het zijn twee reacties van gevaccineerde ondervraagden uit een nieuw onderzoek van I&O Research. Een van de meest opvallende conclusies van het rapport: gevaccineerden kunnen steeds minder begrip opbrengen voor ongevaccineerde landgenoten.

Lees verder via link :

https://nos.nl/artikel/2406186-ook-geva ... ngewikkeld

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13548
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Hoe gaat onze samenleving eruit zien als er een vaccin is voor Covid-19

Bericht door Fenna » 18 nov 2021, 23:30

Ik denk dat vele gevaccineerden zich bedonderd voelen omdat de mooie beloftes van Rutte en de Jonge niet zijn waargemaakt en de besmettingscijfers door het dak gaan ondanks alle maatregelen en hoge vaccinatiegraad.
Er werd immers gesuggereerd dat wij met een vaccinatiegraad van 75% van het virus af zouden zijn.
Misschien heeft menig gevaccineerde met de beste bedoelingen het vaccin genomen met het idee dat zij Nederland zouden vrijwaren van het virus, maar niets blijkt minder waar.

Ik zou me dan ook bedonderd voelen.

Maar die massa's besmettingen komen echt niet hoofdzakelijk door de ongevaccineerden want anders waren de besmetttingscijfers veel hoger geweest in het begin van de uitbraak toen er nog geen vaccin was.
Het is natuurlijk makkelijk om met de beschuldigende vinger naar de ongevaccineerden te wijzen dat zij de schuld hebben aan deze malaise.
Maar ook zij, op een enkele dwazen na, hebben zij zich ook aan de maatregelen gehouden en zitten net zo goed in de lockdown.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80277
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Hoe gaat onze samenleving eruit zien als er een vaccin is voor Covid-19

Bericht door Tammy » 19 nov 2021, 08:16

Fenna schreef :
Misschien heeft menig gevaccineerde met de beste bedoelingen het vaccin genomen met het idee dat zij Nederland zouden vrijwaren van het virus, maar niets blijkt minder waar.

Ik zou me dan ook bedonderd voelen.
Ik kan alleen voor mijzelf spreken maar de reden die jij opgeeft waarom sommige zich hebben laten vaccineren is niet de reden waarom ik de vaccinatie heb gehaald.
De reden is dat ik hoop dat ik met mijn slechte gezondheid niet te ziek word en uiteindelijk niet dood ga in een ziekenhuis.
En dat ik hopelijk een millimeter minder besmettelijk ben voor mijn dierbaren om mij heen .
En als dat niet lukt dan heb ik dikke pech.

En als ik wel een prima gezondheid had , dan had ik het vaccin trouwens ook genomen.
Omdat men toch geveld kan worden op een ernstige manier ondanks dat je niks mankeert.

De tijd dat ik de wereld wilde redden ligt al ver achter mij.
Ik heb die tijd wel gehad maar heb teveel asocialen gezien onderweg.
Ik hou het dichter bij huis met de mensen waar ik van houd.

Mensen die er goed over na hebben gedacht om zich te laten vaccineren weten dat vaccinaties alleen het virus niet uitbant.
Dat heeft met meerdere factoren te maken o.a door ons gedrag en ontiegelijk slap beleid.
Aangezien mensen geen geduld hebben voor een pandemie en de regels zeker die met afstand aan hun laars lappen blijven we in deze shit zitten.
Gevaccineerd of niet.

Ikzelf voel mij niet bedonderd door Rutte en Hugo, ik heb namelijk mijn eigen visie op dit hele gebeuren.
En het is een zeer weloverwogen keuze geweest dat ik mij heb laten vaccineren .
En er zijn er meer zoals ik.
Degene die zich wel bedonderd voelen , en die heb je natuurlijk ook wat Fenna zegt, geloven alles wat dat duo elke keer vertelt ook al verschilt het elke keer zo erg dat de geloofwaardigheid hard achteruit holt.
Maar dat is ieder zijn keuze.

Het ziekenhuis die mijn leven heeft gered aantal jaren terug met mijn hartaanval gaat over op code rood.
Operaties worden dus afgezegd, je zal maar kanker hebben of hartproblemen hebben enz.
Er liggen teveel Corona patiënten daar, en nog zijn er mensen die denken dat het een griepje is.
Lang griepje hoor die al anderhalf jaar duurt en wereldwijd aan de gang is.

Er is een klopjacht in Spanje gaande op een Nederlandse groep die in quarantaine zat omdat ze besmet zijn, maar die lui zijn ontsnapt.
Hoop dat die asocialen gepakt worden en in de cel worden gegooid, en lang ook.
Moedwillig besmet rondlopen heb ik een bloedhekel aan.

Vooral zo doorgaan Nederland met schijt ( laat ik dat woord eens gewoon uitspreken) hebben aan afstand houden en lekker bij elkaar klitten enz.
Het virus lacht zich rot.
Het heeft al gewonnen totdat er een vaccin komt of medicijn die het virus stopt.
En de regels zijn veel te slap en de versoepelingen worden elke keer veel te vroeg ingezet.
En voor een deel hebben we dat verlies toch echt aan onszelf te danken.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie