Hoe gaat onze samenleving eruit zien als er een vaccin is voor Covid-19

De plek voor onderwerpen die de samenleving betreffen.
Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Hoe gaat onze samenleving eruit zien als er een vaccin is voor Covid-19

Bericht door univers » 19 nov 2021, 19:42

Vitharr, weer meesterlijk neergezet :post:
Sterkte jongen, en blijf goed voor je zelf zorgen.
Luister naar je inwendige stemmetje .
Laatst gewijzigd door univers op 19 nov 2021, 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13548
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Hoe gaat onze samenleving eruit zien als er een vaccin is voor Covid-19

Bericht door Fenna » 19 nov 2021, 20:07

:post: Vitharr.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4648
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Hoe gaat onze samenleving eruit zien als er een vaccin is voor Covid-19

Bericht door Witte wel » 19 nov 2021, 20:43

Determinist schreef:
19 nov 2021, 15:38
Witte wel schreef:
19 nov 2021, 15:28
Wat de media hier niet laat zien is dat de Oostenrijkers massaal in opstand komen. En dat gebeurd momenteel in vele Europese landen en dat krijgen wij via onze gecensureerde media niet te zien.
Determinist schreef:
19 nov 2021, 15:38
Hoe komt het dan dat jij en ik het wel weten?
(iedereen weet het, echter jij blijft op één of andere manier denken dat de meeste mensen die opties niet hebben).

Vrijwel iedereen zit op alle mogelijke media, van links naar rechts, van boven en onderen.
Alsof "media" iets is wat officieel aangemerkt wordt als "media" en los staat van de rest van de "media", wat dat dan ook moge zijn.

Sorry. Elk medium hoort bij de media. We leven niet meer in de vorige eeuw.
Onzin Determinist. De doorsnee mens kent het internet en tegenwoordig whatsapp. Dat is de vooruitgang. Nou ja vooruitgang dat kan je je afvragen. De meest gebruikte ziekmachine is Google. Het meest controlerend orgaan is tevens Google. En dan heb ik het niet over censuur, waar google extreem goed in is, maar de praktische toepassingen van diverse applicaties. Dan hebben we ook nog Facebook waar Jan en alleman gebruik van maakt. Leuk, gezellig en makkelijk. Eén grote data verzamelbak. En dan whatsapp wat direct aan Facebook gekoppeld zit waar ook vele bedrijven gebruik van maken.
Dat is het standaard gebruik van de digitale wereld bij de doorsnee mens. Dacht je nu werkelijk dat de timmerman, de boekhouder, de supermarkt medewerker, de fabrieksarbeider, de constructiebankwerker, de schilder, de groenvoorziener van de gemeente en ga zo maar verder zin en tijd heeft iets buiten dit standaard gebruik gaat doen. Zou wat zijn he maar dat is niet het geval. De doorsnee mens komt thuis van zijn werk, speelt met de hond of de kinderen, gaat sporten of een andere hobby beoefenen en gaat de volgende morgen weer vrolijk naar het werk. Iedereen heeft de opties maar het overgrote deel heeft hier geen interesse in. Vele ouderen komen zeker niet verder dan het standaard gebruik en vele jongeren ook niet. Het boeit hen niet.
Niet iedereen zit op alle mogelijke media. Velen wel maar zeker niet iedereen. Heb jij wel een goed beeld van de inhoud van onze samenleving. En ik zeg hiermee totaal niet dat minder ontwikkelde of niet geïnteresseerde mensen minder zijn. Dacht je nu werkelijk dat het overgrote deel nu zo intelligent is en alle wegen kent. Vergeet het maar. Ik heb er met eigen onderneming ruim 23 jaar mijn boterham uit verdient en nu in mijn huidige positie bezoek ik bedrijven en spreek managers en directie en zie een overeenkomstig beeld. Men is echt niet zo ver ontwikkeld dan jij denkt.
Velen worden geleefd en Google en Whatapp en Facebook begeleiden velen hierin en tonen precies wat getoond moet worden. Telegram groeit in populariteit en dat is gunstig. Type een zoekopdracht in Google en in DuckDuckGo, DuckDuckGo gebruikt nagenoeg niemand, en je krijgt twee verschillende resultaten.
We leven zeker niet in de vorige eeuw maar het beeld wat jij hebt van de samenleving is niet correct.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4648
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Hoe gaat onze samenleving eruit zien als er een vaccin is voor Covid-19

Bericht door Witte wel » 19 nov 2021, 20:59

@Vitharr
We kennen mekaar al een tijdje. Vanaf 2013 een beetje beter.
Ge zou un goeie kameraad van mij kunnen zijn.
Virtueel bende munne moat al zeker. ;P!
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Hoe gaat onze samenleving eruit zien als er een vaccin is voor Covid-19

Bericht door univers » 19 nov 2021, 22:50

Witte wel schreef:
19 nov 2021, 20:59
@Vitharr
We kennen mekaar al een tijdje. Vanaf 2013 een beetje beter.
Ge zou un goeie kameraad van mij kunnen zijn.
Virtueel bende munne moat al zeker. ;P!
Dit doet mij wat. :hands:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Hoe gaat onze samenleving eruit zien als er een vaccin is voor Covid-19

Bericht door Vitharr » 20 nov 2021, 23:23

Jullie maken me sentimenteel. Digitale, virusvrij groepshug. :mrgreen:

:knuffie:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Hoe gaat onze samenleving eruit zien als er een vaccin is voor Covid-19

Bericht door univers » 21 nov 2021, 06:21

Geen mondkapje op. :dansen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80277
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Hoe gaat onze samenleving eruit zien als er een vaccin is voor Covid-19

Bericht door Tammy » 01 dec 2021, 17:04

Afbeelding

Ursula von der Leyen zwengelt discussie over Europese vaccinatieplicht aan.

BRUSSEL - De Europese Unie moet het hebben over een vaccinatieplicht. Dat is volgens Ursula von der Leyen ‘begrijpelijk’ en ‘gepast’ nu het coronavirus om zich heen grijpt en er grote zorgen zijn over de omicronvariant.

Hier is een discussie voor nodig”, erkent de voorzitter van de Europese Commissie tijdens een persconferentie. „Dit vraagt om een gemeenschappelijke aanpak. Maar het is een discussie die volgens mij gevoerd moet worden.”

Lees verder via link :

https://www.telegraaf.nl/nieuws/3329101 ... plicht-aan

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Wat ik begrijp uit het artikel hoort Brussel zich niet met de volksgezondheid van landen te bemoeien.
Maar dat gaat dus wel gebeuren volgens mij.
Word interessant om te zien wat het word.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Hoe gaat onze samenleving eruit zien als er een vaccin is voor Covid-19

Bericht door univers » 01 dec 2021, 17:13

Word interessant om te zien wat het word.
Een puinhoop, zoals gewoonlijk.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4716
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Hoe gaat onze samenleving eruit zien als er een vaccin is voor Covid-19

Bericht door Osiris » 02 dec 2021, 20:02

Tammy schreef:
01 dec 2021, 17:04

Wat ik begrijp uit het artikel hoort Brussel zich niet met de volksgezondheid van landen te bemoeien.
Maar dat gaat dus wel gebeuren volgens mij.
Word interessant om te zien wat het word.
Vandaag al duidelijk.

Het 2e voormalig NAZI land, na Oostenrijk, Duitsland ( via Merkel ) heeft al te kennen gegeven het bloedoffer
voor het Europese district van de NWO/Great Reset te gaan doorvoeren.
Verplichte vaccinaties.
Geloof maar niet alleen voor de ongevaccineerden, zal ook gelden voor de 3 maandelijkse boosters voor al volledig gevaccineerden.
Hitler kan tevreden zijn.

If you tolerate this, your children will be next.....

Coming next, to everyone.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4716
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Hoe gaat onze samenleving eruit zien als er een vaccin is voor Covid-19

Bericht door Osiris » 02 dec 2021, 20:28

Wat is de perfecte oorlog voor een groep mensen die de hele wereld in bezit willen nemen ?

Eén met wapens, tanks ?
Been there, done that, didn't work.

Eén met atoomwapens, nucleaire wapens ??
Nope.

Al het bovenstaande zou alle assets en bezit juist vernietigen.

De ultieme oorlog is; degenen die al het bezit in handen hebben wat je wilt veroveren, zonder vernietiging van dat bezit, uit te schakelen.
Iets waartegen de agressoren zichzelf kunnen beschermen, een ( technologisch ) biowapen , niet wat je in de buitenlucht verspreid, maar in brengt bij diegenen.

Het mooiste is, eerst vooraf een probleem te creeren, waardoor iedereen zelf om die oplossing van hogerhand smeken.
Uiteraard lag die oplossing, in de vorm van gecamoufleerd biowapen, allang klaar,ver van te voren voorbereid.

En voila here it is....
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Hoe gaat onze samenleving eruit zien als er een vaccin is voor Covid-19

Bericht door Vitharr » 02 dec 2021, 20:41

Osiris schreef:
02 dec 2021, 20:28
Wat is de perfecte oorlog voor een groep mensen die de hele wereld in bezit willen nemen ?

Eén met wapens, tanks ?
Been there, done that, didn't work.

Eén met atoomwapens, nucleaire wapens ??
Nope.

Al het bovenstaande zou alle assets en bezit juist vernietigen.

De ultieme oorlog is; degenen die al het bezit in handen hebben wat je wilt veroveren, zonder vernietiging van dat bezit, uit te schakelen.
Iets waartegen de agressoren zichzelf kunnen beschermen, een ( technologisch ) biowapen , niet wat je in de buitenlucht verspreid, maar in brengt bij diegenen.

Het mooiste is, eerst vooraf een probleem te creeren, waardoor iedereen zelf om die oplossing van hogerhand smeken.
Uiteraard lag die oplossing, in de vorm van gecamoufleerd biowapen, allang klaar,ver van te voren voorbereid.

En voila here it is....
Dus jij gelooft echt dat het vaccin het wapen is en niet het virus? Waarom dan die hele klucht? Of twijfel je aan de stand der techniek die al een tijd beschikbaar is en een veel minder omslachtig proces nodig heeft om hetzelfde effect te bereiken als jij een vaccin toeschrijft? Juist het gedram rond die spuit zou duidelijk moeten maken dat er veel gevaarlijkere zaken gebeuren waar we het juist niet over hebben...
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4716
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Hoe gaat onze samenleving eruit zien als er een vaccin is voor Covid-19

Bericht door Osiris » 02 dec 2021, 22:32

Vitharr schreef:
02 dec 2021, 20:41
Osiris schreef:
02 dec 2021, 20:28
Wat is de perfecte oorlog voor een groep mensen die de hele wereld in bezit willen nemen ?

Eén met wapens, tanks ?
Been there, done that, didn't work.

Eén met atoomwapens, nucleaire wapens ??
Nope.

Al het bovenstaande zou alle assets en bezit juist vernietigen.

De ultieme oorlog is; degenen die al het bezit in handen hebben wat je wilt veroveren, zonder vernietiging van dat bezit, uit te schakelen.
Iets waartegen de agressoren zichzelf kunnen beschermen, een ( technologisch ) biowapen , niet wat je in de buitenlucht verspreid, maar in brengt bij diegenen.

Het mooiste is, eerst vooraf een probleem te creeren, waardoor iedereen zelf om die oplossing van hogerhand smeken.
Uiteraard lag die oplossing, in de vorm van gecamoufleerd biowapen, allang klaar,ver van te voren voorbereid.

En voila here it is....
Dus jij gelooft echt dat het vaccin het wapen is en niet het virus? Waarom dan die hele klucht? Of twijfel je aan de stand der techniek die al een tijd beschikbaar is en een veel minder omslachtig proces nodig heeft om hetzelfde effect te bereiken als jij een vaccin toeschrijft? Juist het gedram rond die spuit zou duidelijk moeten maken dat er veel gevaarlijkere zaken gebeuren waar we het juist niet over hebben...
Het virus is de misleiding , een illusie, die de angstpsychose creeerde , waarna herhalende psychologische Biedermann technieken van 'straffen' en 'belonen ' ( lockdowns, vrijheidsberoving,vernedering door maskers,testen , gevolgd door de versoepelingen en stukje teruggeven van vrijheid ) er voor zorgt dat de wil gebroken word en de vaccinaties met als ' beloning ' QR code, zonder al te veel weerstand geaccepteerd werden.
Zoals eerder gesteld word er zelf steeds meer om gevraagd.
' Waar blijven de boosters ', ' Nederland is weer te traag ' etc.

Had al veel eerder gesteld dat technologie een belangrijk onderdeel van het hele gebeuren is en de eerste impuls van ziekte in beginstadium ( 5G ) en niet een virus.
Ook het testen, waar ver in de neus het hersenvlies beschadigd en geinfecteerd word, de maskers, waren allen ziekmakende onderdelen ,die aan 'het virus' werden toegeschreven of een variant.
Huidige ziektebeelden/varianten komen voort uit de vaccinaties ( waarin tevens technologie ) en telkens de combi met de seizoensverschijnselen,zoals de 'griep'.
Daarom zie je alles elke keer oplaaien in de herfst en terugvallen in de lente.

Technologie is zeker veel verder gevorderd dan de meesten denken, maar zolang gadgets nog steeds uitgezet en afgedaan kunnen worden, geen permanente invloed, wel indien deze permanent inwendig aanwezig is.
Al tegengekomen dat sommige gevaccineerden zelf op iemands smartphone als een bluetooth item oplichten, maar zonder verwijzing naar een specifiek apparaat.

Alles is i.d.d. een klucht, maar wel zeer perfect in elkaar gezet, waar tallozen in mee gingen en de weerstand in eerste instantie ertegen liet verdampen.
Het gedram is om iedereen op deze planeet gevaccineerd en onder controle te krijgen en een groot deel te laten verdwijnen.
Dat proces begint te haperen , gaat niet snel genoeg,waardoor er meer door mensen uitgezocht word over het hoe, wat en waarvoor en de weerstand groeit daardoor.

Maar ga niet alles elke keer uitleggen,heb dat de afgelopen ruim anderhalf jaar proberen te onderbouwen in verschillende postings.

Maak er van wat je zelf wil...
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Hoe gaat onze samenleving eruit zien als er een vaccin is voor Covid-19

Bericht door univers » 02 dec 2021, 23:25

Waarom dan die hele klucht? Of twijfel je aan de stand der techniek die al een tijd beschikbaar is en een veel minder omslachtig proces nodig heeft om hetzelfde effect te bereiken als jij een vaccin toeschrijft?
Denk maar aan geluid. ect.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13548
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Hoe gaat onze samenleving eruit zien als er een vaccin is voor Covid-19

Bericht door Fenna » 06 dec 2021, 15:43

Julialente (@Julialente) Tweeted:
Gelukkig zijn er nog oprechte mensen in het Europese parlement aanwezig 💕 https://twitter.com/Julialente/status/1 ... 72480?s=20
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80277
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Hoe gaat onze samenleving eruit zien als er een vaccin is voor Covid-19

Bericht door Tammy » 10 dec 2021, 07:55

Afbeelding

Vertrouwen in corona-aanpak kabinet gedaald tot dieptepunt.

Nog niet eerder hadden zó weinig Nederlanders vertrouwen in de corona-aanpak van het kabinet. Dat blijkt vrijdag uit gedragsonderzoek van het RIVM en de GGD GHOR onder ruim 46.000 Nederlanders.

Van de ondervraagden vindt bijna driekwart (71 procent) dat er (veel) te weinig maatregelen zijn getroffen om het coronavirus te bestrijden. Ook is er kritiek van ondervraagden op de in hun ogen trage start met de boostervaccinaties.

Lees verder via link :

https://www.nu.nl/coronavirus/6172382/v ... epunt.html

>>>>>>>>>>>>>>>>

Inderdaad veel te weinig en te slappe maatregelen.
Tel dat RIVM daar ook maar bij op.
Soms zeggen ze iets goeds zoals nu scholen sluiten, maar vaak reageren ze in mijn ogen ook te traag.

Maar mijn vertrouwen in mijn medemens is ook niet groot.
En zeker in deze tijd zie ik dat.
Dus voor mij is het niet alleen het kabinet.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4716
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Hoe gaat onze samenleving eruit zien als er een vaccin is voor Covid-19

Bericht door Osiris » 10 dec 2021, 16:45

Misschien niet alleen maar te maken met 'de slappe hap' , maar dat mensen inzien wat er werkelijk gaande is.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4716
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Hoe gaat onze samenleving eruit zien als er een vaccin is voor Covid-19

Bericht door Osiris » 10 dec 2021, 17:33

Er zijn 46.000 mensen ondervraagd . Welke mensen ?
Provaccinatie ?
Covid gelovers ?
Daarvan zijn zo'n 30.000 van mening dat het ' slappe hap ' is , op een bevolking van 17 miljoen [think] .

Hier kun je dus alle kanten mee op.
Zou pas helder en representatief zijn als 17 miljoen hun mening geven en dat gebeurt nu net nooit , valt niet te manipuleren....
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4716
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Hoe gaat onze samenleving eruit zien als er een vaccin is voor Covid-19

Bericht door Osiris » 10 dec 2021, 17:53

Stel, als voorbeeld, dat ik wil weten waarom het vertrouwen als hierboven gesteld zo laag is.
Maar ik wil het een bepaalde kant opsturen.
Dan selecteer ik 46.000 ongevaccineerden , die niet geloven dat er een virus is of dat het virus weinig tot niets betekent.

De uitkomst zal zijn dat meer dan 71 % geen vertrouwen heeft, omdat de maatregelen volgens hen, of complete leugens zijn ( geen virus )
of totaal buitenproportioneel en leiden tot vaccinatiedwang.

Uitkomst is exact dezelfde ; geen/weinig vertrouwen in de maatregelen en de regering.
Maar nog steeds totaal niet representatief voor de hele bevolking van 17 miljoen mensen !

Dat is schering en inslag met dit soort 'peilingen '.
Zo makkelijk te manipuleren.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80277
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Hoe gaat onze samenleving eruit zien als er een vaccin is voor Covid-19

Bericht door Tammy » 10 dec 2021, 18:00

Ikzelf heb niks Osiris met peilingen en polls en gedragsonderzoeken waarbij een paar honderd of paar duizend mensen worden ondervraagd.
Ik heb ook altijd zoiets, vraag 17 miljoen mensen , dan heb je een echt eerlijk antwoord.
Mijn bericht was mijn eigen antwoord op de vraagstelling die ik zou geven als men mij dat zou vragen.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie