Hoe gaat onze samenleving eruit zien als er een vaccin is voor Covid-19

De plek voor onderwerpen die de samenleving betreffen.
Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Hoe gaat onze samenleving eruit zien als er een vaccin is voor Covid-19

Bericht door Witte wel » 21 nov 2020, 22:32

Witte wel schreef:
18 nov 2020, 19:26

Misschien dat er in de toekomst wel turbo nano-vaccins komen, wie zal het zeggen. Maar voor nu is dat niet het geval.
Wat ik op 18 nov. al schreef maar niet zeker wist, blijkt in het Pfizer vaccin dus al nano-technologie toegepast te zijn.
kamerstuk
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Hoe gaat onze samenleving eruit zien als er een vaccin is voor Covid-19

Bericht door Kristof Piessens » 22 nov 2020, 09:58

Recent vertelden ze via de Belgische tv over de vaccins dat er toch iemand denkt dat een vaccin op basis van lama immunologie zou kunnen werken, die dieren blijkbaar hebben een bijzonder immuunsysteem dat in tegenstelling tot de menselijke immuunsysteem, die antilichamen kunnen komen waar dat bij de menselijke niet het geval/mogelijk is...maar dat is op basis van de dierlijke immunologie waarvan ik de bedoelingen hiervan uiterst betwijfel of dat zou werken, die scheiding tussen de menselijke en dierlijke bouwstenen is strikt te noemen, de vraag is waarom zou een mens daar voordeel bij hebben iets uit de dierlijke immunologie te gaan ontvangen voor iets wat in de eerste plaats zelf bij de mens als oorzaak ligt ?
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Hoe gaat onze samenleving eruit zien als er een vaccin is voor Covid-19

Bericht door Kristof Piessens » 22 nov 2020, 10:21

Maar wijk van het onderwerp af, de vraag luidt hoe gaat de samenleving er uit zien als er een vaccin is voor covid 19 ?

Geen idee, er is goed nieuws maar het gaat hier wel om een behandeling met een medicijn dat mogelijk niet werkzaam zal zijn of met niet uitsluitbare bijwerkingen om de bewering van een covid19 vaccin veilig te noemen.

Wellicht gaat wel een en ander veranderen betreft de manier hoe de mensheid met elkaar omgaat en in hoeverre het woordje 'macht' invloed heeft op het individuele persoonlijke, de gevolgen van blind gedrag zijn wat mij betreft uiteindelijk wel kernpunten waar veel mensen moeite mee blijken te hebben, de rol van het individuele mens ten aanzien van het gedragen collectief zal hierdoor bepalend worden in de toekomst.

Aan de andere kant mag je niet vergeten dat de rol van 'macht' enkel invloed zal hebben op het algemene welzijn van de bevolking, die invloed zal zich normaal gezien mogen keren ten goede en waarvoor dat werkelijk voor bedoeld is, maar het is twijfelachtig want op basis van welke gegevens geef je vertrouwen aan een individu om in deze of andere positie te werken dat beslissend is en van invloed op de werking van de maatschappij/bedrijven.

De enigste reden dat het nu liet lukt is het feit dat er nog te veel nadruk wordt gelegd op die weerstand tegen verwachtingen om te draaien in individuele voordelen en je onterecht gaat denken dat dit verdiensten zijn dat je op het eigen conto mag schrijven, maar er bestaat geen toeval, het is de overtuiging van iemand dat je dat zonder hulp iets hebt bereikt. (zonder hulp van andere kun je niets bereiken en dat is geen statement, het is altijd dankzij connecties dat iemand ergens mag beginnen)
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Hoe gaat onze samenleving eruit zien als er een vaccin is voor Covid-19

Bericht door Determinist » 22 nov 2020, 10:56

Kristof Piessens schreef:
22 nov 2020, 09:58
... die scheiding tussen de menselijke en dierlijke bouwstenen is strikt te noemen, de vraag is waarom zou een mens daar voordeel bij hebben iets uit de dierlijke immunologie te gaan ontvangen voor iets wat in de eerste plaats zelf bij de mens als oorzaak ligt ?
Er is geen strikte scheiding tussen mens en de rest van de organismen op Aarde. De mens is net zoals al het andere leven het product van miljarden jaren aan evolutie.
Ons lichaam, ons DNA, onze organen en ja zelfs onze psyche is al lang voordat de mens (als soort) bestond ontstaan door stapjes aan verandering.

Elk organisme heeft dus in zich elementen, onderdelen die een gezamenlijke oorsprong en geschiedenis hebben. Uiteraard zitten er verschillen tussen de soorten van leven.
En elk organisme heeft een eigen extra afgetakte geschiedenis. Oplossingen voor problemen van andere organismes kunnen bestudeerd worden en ze aangepast dat deze ook mij mensen gebruikt worden.

Juist door het kijken hoe evolutie oplossingen gevonden heeft in andere organismes kunnen wetenschappers nieuwe methodes "jatten" voor gebruik in medicijnen bij mensen.

Uiteraard zijn er mensen die evolutie ontkennen en de mens als losse en onafhankelijke creatie van God zien. De mens als een eigen speciaal geval.
Vanuit die visie is biologie zoals we deze nu kennen niet mogelijk en kunnen oplossingen vanuit andere organismes niet werken bij mensen.
Nothing in Biology Makes Sense Except in the Light of Evolution

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Hoe gaat onze samenleving eruit zien als er een vaccin is voor Covid-19

Bericht door Kristof Piessens » 22 nov 2020, 11:20

De vraag determinist, is hoe merk je de veranderingen op ? ik zei de strikte scheiding tussen de bouwstenen van mens, dier en planten...elk gebruiken hun eigen specifieke elementen om te kunnen bestaan maar andersom suggereert evolutie per definitie dat je na jaren ineens wist ha ik heb 2 handen nodig en dat groeit door evolutie er zo maar aan ?

Met je laatste zin zou ik toch maar oppassen het kan beide kanten op omdat niet eens geweten is of er evolutie van toepassing is of een oerdegelijke ontwerp aan voorafgaat...men denkt het ene weg en leg je de nadruk op evolutie uit toevalligheden waarbij voor elk ding jaren nodig zijn om dat er aan te groeien, het denkproces hieraan is er deficit aan, maar protagonisten doen dat laatste vaker dan niet.
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Hoe gaat onze samenleving eruit zien als er een vaccin is voor Covid-19

Bericht door Determinist » 22 nov 2020, 15:59

Kristof Piessens schreef:
22 nov 2020, 11:20
andersom suggereert evolutie per definitie dat je na jaren ineens wist ha ik heb 2 handen nodig en dat groeit door evolutie er zo maar aan ?
Nee, dat suggereert evolutie theorie totaal niet. Wat jij zegt is onmogelijk.
Evolutie werkt met de bouwstenen die eerder al aanwezig waren. Er groeit dus niet zomaar wat aan. Het enige wat mogelijk is het aanpassen van elementen die aanwezig zijn.
Zo zijn onze handen een variant van de handen van onze voorouders. En die hadden handen die een variant zijn op hun voorouders. En dat gaan miljoenen jaren terug totdat je geen handen meer herkent, maar iets anders waar het toen voor gebruikt werd.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Hoe gaat onze samenleving eruit zien als er een vaccin is voor Covid-19

Bericht door Determinist » 22 nov 2020, 16:01

Hier een duidelijke uitleg over wat het vaccin van Pfizer nu precies is en hoe het werkt.
Handig zijn de links die gegeven worden naar de besproken onderzoeken.



Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Hoe gaat onze samenleving eruit zien als er een vaccin is voor Covid-19

Bericht door Witte wel » 22 nov 2020, 17:29

Drie jaar geleden wist ze al dat er een coronapandemie aan zat te komen.
Sinds drie jaar onderzoekt ze coronavirussen. "Ver voordat iemand überhaupt ooit van corona had gehoord, bestudeerden we het virus al. We wisten dat dit zou gebeuren".

Zo onbekend was het dus niet. Onze Pinokkio had het over een totaal nieuw onbekend virus.

Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13579
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Hoe gaat onze samenleving eruit zien als er een vaccin is voor Covid-19

Bericht door Fenna » 22 nov 2020, 17:56

:post:
Corona is er al veel langer dan verneuk de meuk Rutte en Hugo bloemschoen ons doen geloven.
Maar als je dat zegt word je door velen als complotdenker gezien.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Hoe gaat onze samenleving eruit zien als er een vaccin is voor Covid-19

Bericht door Determinist » 22 nov 2020, 19:21

Witte wel schreef:
22 nov 2020, 17:29
Zo onbekend was het dus niet. Onze Pinokkio had het over een totaal nieuw onbekend virus.
Fenna schreef:
22 nov 2020, 17:56
:post:
Corona is er al veel langer dan verneuk de meuk Rutte en Hugo bloemschoen ons doen geloven.
Maar als je dat zegt word je door velen als complotdenker gezien.
Nee. Coronavirussen is een groep van virussen.
In de jaren 60 van de vorige eeuw ontdekt als een variant voor mensen en de wetenschappelijke naamgeving is officieel gemaakt begin jaren 70.

Gelul dus van zowel Witte Wel en Fenna die hier weer een stropop argument gebruiken.
Want wie zegt dit? Wie heeft gezegd dat coronavirussen nieuw zijn? En onbekend?

SARS-COV2 is nieuw, sinds 2019.
Al die anderen die eerder ontdekt zijn worden al decennia lang onderzocht.
En ze ontdekken er steeds meer bij en er zullen in de toekomst nog meer komen.

"Ver voordat iemand überhaupt ooit van corona had gehoord, bestudeerden we het virus al. We wisten dat dit zou gebeuren"

Ja, welke leek heeft er nu van Coronavirussen gehoord voor de pandemie?
Alleen virologen.

Zoals vrijwel niemand van Tsunami's had gehoord voordat de grote toesloeg.

En JA JA JA, al decennia lang worden we door virologen gewaarschuwd. En niemand nam het serieus. Het grote publiek niet en de beleidsmakers niet.

Allemaal bekend, allemaal historie.

Maar Witte Wel en Fenna hebben blijkbaar een totaal andere historie voor ogen.
Vreemd na maanden en maanden aan mogelijkheden om er meer over te weten te komen.

Gebruikersavatar
Kuikentje
Dromertje
Berichten: 3548
Lid geworden op: 15 aug 2006, 00:05

Re: Hoe gaat onze samenleving eruit zien als er een vaccin is voor Covid-19

Bericht door Kuikentje » 22 nov 2020, 19:49

Volgens dat ik las komt het uit the middle of nowhere.

Iig is het vies
Archery is my life!
Proud member of Boogsport Vlaanderen.
Go Springboks (rugby)

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Hoe gaat onze samenleving eruit zien als er een vaccin is voor Covid-19

Bericht door Vitharr » 22 nov 2020, 20:27

Determinist schreef:
22 nov 2020, 19:21
Ja, welke leek heeft er nu van Coronavirussen gehoord voor de pandemie?
Alleen virologen.

Zoals vrijwel niemand van Tsunami's had gehoord voordat de grote toesloeg.

En JA JA JA, al decennia lang worden we door virologen gewaarschuwd. En niemand nam het serieus. Het grote publiek niet en de beleidsmakers niet.
Nu ben je toch wel sarcastisch hoop ik? Ik ben geen viroloog maar had al lang voor de pandemie van Coronavirussen gehoord. Ik heb daar zelfs over gesproken met andere niet-virologen. Ook tsunami's waren ons niet vreemd.

En als de waarschuwingen van virologen door niemand serieus genomen waren, kwamen de strijdplannen hiervoor dan uit de lucht vallen? Volgens de historie die ik ken waren pandemieën onvermijdelijk, maar alleen paranormale virologen zouden hebben kunnen voorspellen welke uiteindelijk de klapper zou zijn. Ik had persoonlijk op Ebola gegokt overigens.

Dat je gefrustreerd raakt begrijp ik Determinist, maar zo denigrerend als je nu over de algemene kennis schrijft is wel heel kort door de bocht. :wink:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Hoe gaat onze samenleving eruit zien als er een vaccin is voor Covid-19

Bericht door Kristof Piessens » 22 nov 2020, 20:53

Soms denk ik, wat is de eigenlijke zwakke plek van de mens ?, is die van aard op welzijn, gezondheid,geestelijk, mentaal of toch het verlangen naar iets wat de eigen overtuiging van het gelijk haalt ?

Ik weet alleen dat de mens doorheen de geschiedenis nooit heeft geleerd om zichzelf ten aanzien van de omstandigheden te relativeren, ofwel ben je slachtoffer van de omstandigheden ofwel interesseert het gros van de mensheid niet hoe een mens zichzelf ondermijnt als het om gezondheid gaat, de denktrant is van bah, " we komen er wel " intussen is het kalf wel al verdronken, want je weet niet de helft van wat een mens aan werkelijke kennis bevat dat grotendeels gebaseerd is op ervaringen, je hebt als kind ook maar via je ouders geleerd om te liegen, maar de impact van dat liegen is dan weer als groeiend mens nefast, dat je daar iets nuttigs uit haalt is voor mij een onbegrijpelijk issue ?
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Hoe gaat onze samenleving eruit zien als er een vaccin is voor Covid-19

Bericht door Witte wel » 22 nov 2020, 20:59

Niks gelul beste Determinist, virologe Andrea Pruijssers zegt anders. Ze wisten dat het kwam, wat er kwam alleen nog niet wanneer.
En onze politici weten dat blijkbaar niet, doen net of ze het niet weten of hebben gewoon geen verstand van zaken.
Maar mogen wel miljoenen deals sluiten om bepaalde medicijnen aan te schaffen.
Bij de aanvang van de zgn pandemie heeft Rutte diverse keren in persconferenties verteld dat we met iets totaal nieuws te maken hebben en is het nu wederom noodzakelijk om hier alle linkjes weer neer te zetten zodat jij het bewijs hebt dat dit geen onzin is. Je moet wel bij houden wat elders in topics geschreven wordt. Dat we met iets totaal nieuws te maken hadden was ook een van de argumenten voor de lockdowns destijds. Ben je dat vergeten. Blijkbaar vergeten mensen in deze tijd nog al wat zaken en bij nieuwe berichtgevingen die de oude overschrijven vergeet men nog al eens wat er was voorheen.
Ieder jaar hebben ook wij hier in nederland met coronavirus varianten te maken. Er bestaan honderden corona varianten in de Aziatische landen. Zij allemaal gedocumenteerd en, op een enkeling na, onschadelijk voor de mens.
"Ver voordat iemand überhaupt ooit van corona had gehoord, bestudeerden we het virus al. We wisten dat dit zou gebeuren" is een uitspraak van een viroloog en niet van mij.
Het moge duidelijk zijn dat ik, en ook Fenna, door een andere bril kijken dan jij. En mogelijk nog vele anderen ook met mij.
Ik vrees echter dat jij de vertroebeling in je glazen niet ziet en denkt dat het normaal is wat er in de samenleving gebeurd.
En zo'n leek hoeft je niet te zijn Determinist. In 2003 was het ook prijs. Nagenoeg eenzelfde variant coronavirus, het SARS virus. Gevaarlijker voor de mens maar vele malen minder besmettelijk dan covid-19.
Geen vaccinaties en lockdowns, het loste zichzelf op.
En nu staat de hele wereld op zijn kop. Vreemd vind je niet. En binnen een jaar hebben we diverse vaccins ontwikkeld waar normaal jaren voor nodig zijn om betrouwbaarheid te garanderen. Het kan nu allemaal ineens wat voorheen tot de onmogelijkheid behoorde. En kom niet aan dat de technologieën verbeterd zijn. Bij een vaccin testen heb je een bepaald tijdsbestek nodig om de betrouwbaarheid te kunnen garanderen. Een half jaar is te kort. En als dan ook nog blijkt dat in sommige vaccins nano technologie is toegepast, wat nog nooit eerder is gedaan, dan is het zeer onverstandig niet het benodigde tijdsvak te gebruiken en het vaccin eerder op de markt te brengen.
Allemaal gelul natuurlijk. Maar dat is het niet. Zie wat er is en niet wat men verteld wat er moet zijn.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13579
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Hoe gaat onze samenleving eruit zien als er een vaccin is voor Covid-19

Bericht door Fenna » 22 nov 2020, 21:12

:post:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Hoe gaat onze samenleving eruit zien als er een vaccin is voor Covid-19

Bericht door Determinist » 22 nov 2020, 21:19

Vitharr schreef:
22 nov 2020, 20:27
Nu ben je toch wel sarcastisch hoop ik? Ik ben geen viroloog maar had al lang voor de pandemie van Coronavirussen gehoord. Ik heb daar zelfs over gesproken met andere niet-virologen. Ook tsunami's waren ons niet vreemd.
Ik heb het over de massa, het grote publiek. Diegenen die zich voor het onderwerp interesseren zullen inderdaad meer details kennen.
En als de waarschuwingen van virologen door niemand serieus genomen waren, kwamen de strijdplannen hiervoor dan uit de lucht vallen? Volgens de historie die ik ken waren pandemieën onvermijdelijk, maar alleen paranormale virologen zouden hebben kunnen voorspellen welke uiteindelijk de klapper zou zijn. Ik had persoonlijk op Ebola gegokt overigens.
Tsja. Serieus nemen is niet niet alleen bij strijdplannen houden, maar ook voorbereidingen treffen zoals het aanleggen van infrastructuur en voorraden.
maar zo denigrerend als je nu over de algemene kennis schrijft is wel heel kort door de bocht. :wink:
Vind ik niet. Het grote publiek was ergens anders mee bezig. Ik verbaas mij, inderdaad gefrustreerd, dat er nu nog zovelen rondlopen met onzinnige informatie in hun kop.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Hoe gaat onze samenleving eruit zien als er een vaccin is voor Covid-19

Bericht door Determinist » 22 nov 2020, 21:41

Witte wel schreef:
22 nov 2020, 20:59
Niks gelul beste Determinist, virologe Andrea Pruijssers zegt anders. Ze wisten dat het kwam, wat er kwam alleen nog niet wanneer.
Ze heeft het over corona en niet over SARS-COV2.
Dus inderdaad gelul dat men het eerder wist dat SARS-COV2 eraan kwam.

Zo zijn er virologen die waarschuwen voor een nieuwe influenza. En zodra die nieuwe variant opduikt is het die en niet die we nu kennen.
En onze politici weten dat blijkbaar niet, doen net of ze het niet weten of hebben gewoon geen verstand van zaken.
Maar mogen wel miljoenen deals sluiten om bepaalde medicijnen aan te schaffen.
Wat weten ze niet? Dat virussen in het verleden huis gehouden hebben en dat ze dat nu doen en dat ze dat ook nog gaan doen?
Waar heb je het over.
Bij de aanvang van de zgn pandemie heeft Rutte diverse keren in persconferenties verteld dat we met iets totaal nieuws te maken hebben en is het nu wederom noodzakelijk om hier alle linkjes weer neer te zetten zodat jij het bewijs hebt dat dit geen onzin is.
HET IS OOK NIEUW. SARS-COV2 is pas bekend sinds 2019. Als men praat over het virus waar we het over hebben praten we over Corona. In de volksmond als het corona virus.
Maar HET corona virus bestaat niet. Het is een familie. Waarvan er nu 1 daarvan eind 2019 opgedoken is.

Geef jij dan eens aan wanneer SARS-COV2 volgens jouw bronnen dan al bekend was? Geef mij slechts 1 onderzoek en daarbij de benodigde genoom data die dit aantoont?

Nogmaals. Corona is oud. Maar SARS-COV2 is nieuw.
Je moet wel bij houden wat elders in topics geschreven wordt. Dat we met iets totaal nieuws te maken hadden was ook een van de argumenten voor de lockdowns destijds. Ben je dat vergeten.
Nee ben ik niet vergeten dat het inderdaad een nieuwe variant is uit de familie van Corona virussen met de wetenschappelijke naam SARS-COV2 die we niet eerder gezien hebben en die nu zijn weg vindt over de gehele wereld.
Ieder jaar hebben ook wij hier in nederland met coronavirus varianten te maken. Er bestaan honderden corona varianten in de Aziatische landen. Zij allemaal gedocumenteerd en, op een enkeling na, onschadelijk voor de mens.
Er bestaan miljoenen soorten virussen waarvan de meesten onschadelijk zijn voor de mens. Er zijn er waar je voor op moet passen.
Heeft deze informatie enige invloed op het aanwezig zijn van die varianten die WEL schadelijk zijn voor mensen EN die nu voor overvolle ziekenhuizen zorgt?

NEEN
"Ver voordat iemand überhaupt ooit van corona had gehoord, bestudeerden we het virus al. We wisten dat dit zou gebeuren" is een uitspraak van een viroloog en niet van mij.
Maar die uitspraak klopt.
Maar ze bestudeerde niet SARS-COV2, want die bestaat pas sinds eind 2019. Het bestuderen gaat dus over al die andere varianten waarvan met wist dat deze varianten kan hebben die gevaarlijk zijn.
Het moge duidelijk zijn dat ik, en ook Fenna, door een andere bril kijken dan jij. En mogelijk nog vele anderen ook met mij.
Ik vrees echter dat jij de vertroebeling in je glazen niet ziet en denkt dat het normaal is wat er in de samenleving gebeurd.
Inderdaad een andere bril ja. Maar wat er in de samenleving gebeurt heeft niets met de wetenschap van Corona virussen in het algemeen en SARS-COV2 in het bijzonder te maken.

Deze wetenschap is hard en duidelijk.
Nagenoeg eenzelfde variant coronavirus, het SARS virus. Gevaarlijker voor de mens maar vele malen minder besmettelijk dan covid-19.
Geen vaccinaties en lockdowns, het loste zichzelf op.
SARS-COV <> SARS-COV2.

Ander genoom, andere R en andere uitwerking.

Een huispoes en tijger zijn beide zoogdieren en vallen onder de katachtigen. Je dient deze echter wel anders te behandelen aangaande veilige omgang.
SARS-COV en SARS-COV2 zijn beide coronavirussen maar je dient deze echter wel anders te behandelen aangaande veilige omgang.
En nu staat de hele wereld op zijn kop. Vreemd vind je niet.
Nee. Dat is wat virologen ons al decennia lang voor hebben gewaarschuwd. Want deze specialisten bestuderen namelijk virussen en weten wat ze kunnen aanrichten.
Trouwens, het verleden kan ons ook zeer veel vertellen over epidemieën. Waarom zou dat nu niet meer het geval kunnen zijn?
Dat zou pas raar zijn, dat de wereld niet of nooit meer op zijn kop zou staan vanwege een virus.

Wat raar is dat beleidsmakers niet daarop voorraden hebben aangelegd die voldoen aan de projecties tijdens een pandemie.
Dat men standaard niet veel meer geld in onderzoek naar virussen heeft gestopt. Dat wetenschappers moeten bedelen om hun onderzoek te kunnen financieren.
Dat bepaalde regeringen die plannen die ze dan al wel hadden in de la hebben gestopt.
Dat ze dachten dat fabricage van alle spullen die je nodig hebt elders kan uitbesteden, vanwege de centen.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Hoe gaat onze samenleving eruit zien als er een vaccin is voor Covid-19

Bericht door Vitharr » 22 nov 2020, 21:48

Determinist schreef:
22 nov 2020, 21:19
Vind ik niet. Het grote publiek was ergens anders mee bezig. Ik verbaas mij, inderdaad gefrustreerd, dat er nu nog zovelen rondlopen met onzinnige informatie in hun kop.
Vanuit mijn perspectief heb ik kennis die ooit wel bestond bij anderen juist zien verdwijnen. En dat is niet de eerste keer. Dat verbaast mij dan ook niet maar het maakt me wel (weer) bezorgd. Er zit geen logica in het gros van de redenaties. De huidige dialoog heeft meer weg van een religieus conflict.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Hoe gaat onze samenleving eruit zien als er een vaccin is voor Covid-19

Bericht door Mypos » 22 nov 2020, 22:03

Vitharr schreef:
22 nov 2020, 20:27
Determinist schreef:
22 nov 2020, 19:21
Ja, welke leek heeft er nu van Coronavirussen gehoord voor de pandemie?
Alleen virologen.

Zoals vrijwel niemand van Tsunami's had gehoord voordat de grote toesloeg.

En JA JA JA, al decennia lang worden we door virologen gewaarschuwd. En niemand nam het serieus. Het grote publiek niet en de beleidsmakers niet.
Nu ben je toch wel sarcastisch hoop ik? Ik ben geen viroloog maar had al lang voor de pandemie van Coronavirussen gehoord. Ik heb daar zelfs over gesproken met andere niet-virologen. Ook tsunami's waren ons niet vreemd.

En als de waarschuwingen van virologen door niemand serieus genomen waren, kwamen de strijdplannen hiervoor dan uit de lucht vallen? Volgens de historie die ik ken waren pandemieën onvermijdelijk, maar alleen paranormale virologen zouden hebben kunnen voorspellen welke uiteindelijk de klapper zou zijn. Ik had persoonlijk op Ebola gegokt overigens.

Dat je gefrustreerd raakt begrijp ik Determinist, maar zo denigrerend als je nu over de algemene kennis schrijft is wel heel kort door de bocht. :wink:
Noem je dit nog steeds een Pandemie? Laat me niet lachen zeg. Tijdens een Pandemie sterven mensen bij bosjes. ZIe jij dat hier ook gebeuren?

Ik voorspel dat iedereen die dit vaccin gaat nemen enorme spijt daarvan gaat krijgen. Gelukkig zijn er in mijn omgeving steeds meer mensen die ook behoorlijke twijfels beginnen te krijgen en zich niet gaan laten vaccineren. :grin:

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Hoe gaat onze samenleving eruit zien als er een vaccin is voor Covid-19

Bericht door Mypos » 22 nov 2020, 22:06

Witte wel schreef:
22 nov 2020, 20:59
Niks gelul beste Determinist, virologe Andrea Pruijssers zegt anders. Ze wisten dat het kwam, wat er kwam alleen nog niet wanneer.
En onze politici weten dat blijkbaar niet, doen net of ze het niet weten of hebben gewoon geen verstand van zaken.
Maar mogen wel miljoenen deals sluiten om bepaalde medicijnen aan te schaffen.
Bij de aanvang van de zgn pandemie heeft Rutte diverse keren in persconferenties verteld dat we met iets totaal nieuws te maken hebben en is het nu wederom noodzakelijk om hier alle linkjes weer neer te zetten zodat jij het bewijs hebt dat dit geen onzin is. Je moet wel bij houden wat elders in topics geschreven wordt. Dat we met iets totaal nieuws te maken hadden was ook een van de argumenten voor de lockdowns destijds. Ben je dat vergeten. Blijkbaar vergeten mensen in deze tijd nog al wat zaken en bij nieuwe berichtgevingen die de oude overschrijven vergeet men nog al eens wat er was voorheen.
Ieder jaar hebben ook wij hier in nederland met coronavirus varianten te maken. Er bestaan honderden corona varianten in de Aziatische landen. Zij allemaal gedocumenteerd en, op een enkeling na, onschadelijk voor de mens.
"Ver voordat iemand überhaupt ooit van corona had gehoord, bestudeerden we het virus al. We wisten dat dit zou gebeuren" is een uitspraak van een viroloog en niet van mij.
Het moge duidelijk zijn dat ik, en ook Fenna, door een andere bril kijken dan jij. En mogelijk nog vele anderen ook met mij.
Ik vrees echter dat jij de vertroebeling in je glazen niet ziet en denkt dat het normaal is wat er in de samenleving gebeurd.
En zo'n leek hoeft je niet te zijn Determinist. In 2003 was het ook prijs. Nagenoeg eenzelfde variant coronavirus, het SARS virus. Gevaarlijker voor de mens maar vele malen minder besmettelijk dan covid-19.
Geen vaccinaties en lockdowns, het loste zichzelf op.
En nu staat de hele wereld op zijn kop. Vreemd vind je niet. En binnen een jaar hebben we diverse vaccins ontwikkeld waar normaal jaren voor nodig zijn om betrouwbaarheid te garanderen. Het kan nu allemaal ineens wat voorheen tot de onmogelijkheid behoorde. En kom niet aan dat de technologieën verbeterd zijn. Bij een vaccin testen heb je een bepaald tijdsbestek nodig om de betrouwbaarheid te kunnen garanderen. Een half jaar is te kort. En als dan ook nog blijkt dat in sommige vaccins nano technologie is toegepast, wat nog nooit eerder is gedaan, dan is het zeer onverstandig niet het benodigde tijdsvak te gebruiken en het vaccin eerder op de markt te brengen.
Allemaal gelul natuurlijk. Maar dat is het niet. Zie wat er is en niet wat men verteld wat er moet zijn.
:hands:

Rutte zei trouwens in het begin ook dat we groepsimmuniteit moesten gaan creeeren maar dat is ook snel overboord gegooid.....

Plaats reactie