Dappere strijders in een jaar van angst: dit is de Nederlander van het Jaar

De plek voor onderwerpen die de samenleving betreffen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Dappere strijders in een jaar van angst: dit is de Nederlander van het Jaar

Bericht door Tammy » 11 dec 2020, 15:32

Afbeelding

Time Magazine heeft bekend gemaakt wie de persoon van het jaar is.
Dit jaar is het Biden en Harris.
Ze hebben nog niks geprestreerd maar elke nieuwe Amerikaanse president siert de cover dus dit is niks nieuws.
Ik hecht dus ook geen waarde als er mensen opstaan die nog geen eens zijn begonnen met hun taak.

Afbeelding

Zelfde met Nobelprijs.
Sinds Obama die kreeg kort na zijn aanstelling en nog niks had gedaan is die onderscheiding ook niks meer waard voor mij.
Obama vond het zelfs ook wat genant.

Maar Elsevier Magazine heeft ook zoiets als Time Magazine doet maar dan voor Nederland.
Wist ik niet trouwens.
Dit jaar prijkt de foto die je aan het begin van deze topic ziet op hun cover. ( krijg foto er even niet op )
De titel had van mij anders gemogen namelijk in plaats van :

Dappere strijders in een jaar van angst: dit is de Nederlander van het Jaar.

Had er van mij mogen staan :

Dappere strijders in een jaar van angst : dat zijn die mensen wereldwijd , alle dokters en verpleegkundigen in hun strijd tegen Covid-19.

Dat had Time Magazine ook moeten doen.

Hieronder een indrukwekkend artikel vind ik zelf.
Je word er stil van, ik kan en zal er nooit over uit kunnen dat er mensen zijn die het nog steeds niet serieus nemen.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Dappere strijders in een jaar van angst: dit is de Nederlander van het Jaar.

‘In één keer zat ik voor mijn gevoel weer in Afghanistan. De wereld ging op slot in het voorjaar – er was niets anders dan slapen, werken, slapen, werken.’ In de zorg, ingesteld op efficiëntie, kwam het in coronajaar 2020 aan op wendbaarheid en creativiteit. EW sprak drie IC-verpleegkundigen en twee intensivisten: zij staan symbool voor de strijdbaarheid in de frontlinie. EW’s Nederlander van het Jaar 2020 zijn de artsen en verpleegkundigen van de intensive care.

Mondkapjes die opraakten, bestormde apotheken, ambulances die de grote aantallen patiënten niet meer konden vervoeren…

Lees verder via link :

https://www.ewmagazine.nl/nederland/ach ... ar-793088/

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie