Aangiftes tegen de staat voor Coronadoden

De plek voor onderwerpen die de samenleving betreffen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Aangiftes tegen de staat voor Coronadoden

Bericht door Tammy » 23 dec 2020, 16:03

Afbeelding
Italiaanse militairen ontfermen zich over 45 lijkkisten van coronaslachtoffers in een kerk in Bergamo, eind maart.

In Italia gaan honderden nabestaanden van Coronadoden aangiftes doen tegen de staat.
Men vind dat men veel te laat heeft ingegrepen.
Deze rechtzaken zullen met veel interesse denk ik worden gevolgd.
Door heel de wereld misschien wel.
Wat als de nabestaanden de rechtzaken winnen ?
Dan zullen er ongetwijfeld in veel landen dit soort rechtzaken gaan plaats vinden met de nodige claims.
Misschien hier ook als je kijkt naar het gepruts in Maart met de verzorgingshuizen.

Ik vind het eigenlijk wel ok dat deze nabestaanden gaan procederen.
Want ondanks dat het virus nieuw was kan men vragen stellen of de staat te lang getreuzeld heeft of niet.
Daar onderzoek naar doen kan geen kwaad vind ik.
Ik ben dus heel benieuwd hoe dit gaat uitpakken.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Groep nabestaanden coronadoden Italië eist 122 miljoen euro.

Een groep nabestaanden van coronadoden in Italië wil 122 miljoen euro compensatie van de overheid. Volgens hen hebben het bestuur van de zwaar getroffen regio Lombardije en de regering in Rome veel te laat ingegrepen bij de eerste besmettingsgolf begin dit jaar.

Als de autoriteiten tijdig hadden gehandeld dan hadden een landelijke lockdown en alle bijkomende economische schade voorkomen kunnen worden, stelt de groep. Deze groep bestaat uit zo'n 500 nabestaanden van omgekomen coronapatiënten. Als de compensatie wordt toegekend, krijgen de slachtoffers gemiddeld zo'n 259.000 euro per persoon.
In Italië zijn sinds het begin van de pandemie bijna 70.000 geregistreerde coronapatiënten overleden.

https://nos.nl/liveblog/2361743-rivm-aa ... talie.html

En op onderstaande link een artikel hoe het zo mis ging in Bergamo verteld door de Italianen zelf.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b9b8b7b2/

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie