Ook mainstream media durven de waarheid te zeggen

De plek voor onderwerpen die de samenleving betreffen.
Plaats reactie
gusteman

Ook mainstream media durven de waarheid te zeggen

Bericht door gusteman » 01 jan 2021, 10:20

De VRT nieuwsdienst is een openbare omroep die wordt gefinancierd met belastinggeld.
De raad van bestuur wordt samengesteld als een paritair comité waarin alle politieke strekkingen zijn vertegenwoordigd.
Dit leidt tot een nieuwsbron die onafhankelijk en betrouwbaar is ... en derhalve kan gebruikt worden als verificatiepunt om andere bronnen te toetsen aan waarheidsgetrouwheid.

Dit krijgt u van mij als nieuwjaarsgeschenk ..... samen met een artikel dat vandaag verscheen op de website van die nieuwsdienst.
Ik hoop dat u er iets zal aan hebben.
VRT/NWS schreef:Op nieuwjaarsdag is het de traditie dat kinderen hun nieuwjaarsbrief voorlezen aan volwassenen. Leerkracht Peter van Limpt koos er dit jaar voor om de traditie om te draaien en schreef zelf een nieuwjaarsbrief gericht aan de kinderen en jongeren. De voldoening die hij vroeger kreeg van het helpen van leerlingen met problemen, voelt voor hem steeds meer als een persoonlijk en collectief falen, omdat we er niet in slagen hen zoveel ernstige littekens te besparen.
De foto die bij de kop van dit artikel staat spreekt al boekdelen: zelf voelde ik meteen de nood om naast die jongeman te gaan zitten, mijn arm om zijn schouders te leggen en hem te vragen "wat scheelt er, jongen?"

Maar door alle azijnpisserij die de afgelopen jaren via sociale media en 'alternatieve nieuwssites' werd rondgestrooid durft niemand het nog aan om in het openbaar zoiets te doen. Want als zelfs een top politicus wordt verweten er pedofiele trekjes op na te houden omdat hij graag kinderen ziet en er om geeft (inderdaad, ik verwijs hier naar Joe Biden en alle zwartmakerij door zieke geesten) dan kan je er donder op zeggen dat lieden met verwrongen denkbeelden dit ook doen bij elk onschuldig contact tussen een volwassene en een kind.
En de kinderen dan? Die blijven in de kou staan, zonder begrip, zonder steun, zonder uitzichten voor de toekomst.

Dus aan iedereen die niet kan weerstaan aan de drang om met een beschuldigend, verdacht makend, vingertje te wijzen naar mensen die niks verkeerd doen: stop daarmee en stop vooral met het halen van 'jouw' waarheid bij onbetrouwbare bronnen.
De kinderen van onze wereld zulle je er dankbaar voor zijn.


En, oh ja, aan allen die vinden dat verspreiders van dergelijke onzin toch wel recht hebben op een eigen mening: dat is inderdaad zo, zij hebben recht op een eigen mening ... maar van zodra zij met het uiten van die mening anderen schade (zouden kunnen) berokkenen dan dienen zij de mond gesnoerd te worden door elke maatschappij die zichzelf durft 'zorgmaatschappij' te noemen.
Denk daar dus aan vooraleer je iemand toelaat dergelijke onzin te verspreiden zonder dit aan de kaak te stellen.
Want alle schade die wordt aangericht door het verspreiden van die onzin is mede te danken aan het nalaten om onzin te weren.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Ook mainstream media durven de waarheid te zeggen

Bericht door Fenna » 01 jan 2021, 11:39

Nu is deze ellende van alle tijden en verwacht ik ook niet dat het ooit ten einde komt, maar als er meer mensen als van Limpt zouden zijn, zou dat wel verlichting kunnen brengen.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Ook mainstream media durven de waarheid te zeggen

Bericht door Kristof Piessens » 01 jan 2021, 22:11

Om eerlijk te zijn, er is altijd een soort strijd geweest omtrent het duiden van de gebeurtenissen, onzin uitkramen is dan weer een andere zaak, het feit wil eigenlijk dat mensen iets anders willen dan wat de wereld wilt en verwacht, de waarden van werkelijke goede banden is gemotiveerd vanuit het mens zijn in tegenstelling tot de wereld van concurrentie en vechten voor iets waar geen mens achter kan staan.

Ik ben zelf nu veertig en het gevoel dat ik gefaald heb in mijn leven is groter dan het zelfvertrouwen om te herpakken en om nog ambitie te hebben is weg, waar stel ik dan mijn vertrouwen in ? Dat weten en niet weten is een verhaal apart dat echter averechts op mijn natuur inwerkte, steun en vertrouwen hebben in iemands kunnen werd amper tot weinig uitgesproken, ik heb het dan over alle mogelijke kansen aan te grijpen om aan zelfontwikkeling te doen, maar blijkbaar wordt dat door het ego weinig gewaardeerd waar ik uiteindelijk bij concludeer dat ik werkelijk niet pas bij het bedrijf waar ik nu bij werk...als het wat beter met me gaat op gebied van gezondheid zoek ik wel uit hoe het verder kan mijn m'n leven, letterlijk heb ik nog steeds boel met m'n vader die het nog steeds niet wil begrijpen dat ik door zijn uitspraken het omgekeerde heb gedaan van wat hij verwachtte, corona heeft niet hetgeen gebracht waar ik naar snakte, een werkelijk goed gesprek waarbij misverstanden uitgeklaard kunnen worden want de bron van alle conflict(en) kan niet altijd bij mij persoonlijk liggen maar ook bij anderen, reflectie is werkelijk begrijpen hoe, wat en waarom..dat brengt mij op moeilijke keuzes betreft contacten met familie...

In ieder geval, de basis van geven ligt in het zelfliefde en zelfvertrouwen te hebben in jezelf en dat je kan doen waar je voor bedoeld bent, dat tegenwerken heeft me mijn eigen ambities ingekort en laten verloren gaan....wat de verwachtingen ook mogen zijn, het valt nog te bezien wat 2021 zal brengen ? Ik sleep me er weeral doorheen vermoedt ik en dat zal ten koste gaan van mijn eigen geluk en waardering van wat ik terugkrijg, geld interesseert me minder, mijn intentie gaat om het feit dat ik iets anders terug wil krijgen dan geld, en dat zou een werkelijke boost zijn mocht dat uiteindelijk in 2021 uitkomen, alvast zegen ik mezelf met wat ik nu al heb, maar dat is door omstandigheden van het laatste jaar weinig van in huis gekomen, voor iedereen een succesvol en gezond 2021 gewenst.
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Plaats reactie