Indy (23) maakt genderloos kaartspel: 'Huidige spel weerspiegelt de 17de-eeuwse klassenmaatschappij’

De plek voor onderwerpen die de samenleving betreffen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Indy (23) maakt genderloos kaartspel: 'Huidige spel weerspiegelt de 17de-eeuwse klassenmaatschappij’

Bericht door Tammy » 12 jan 2021, 14:01

Afbeelding

Indy (23) maakt genderloos kaartspel: 'Huidige spel weerspiegelt de 17de-eeuwse klassenmaatschappij’

Nooit had Indy Mellink (23) er tijdens ontelbare potjes klaverjassen, pesten of pokeren bij stilgestaan. Totdat haar vorig jaar die ene vraag te binnen schoot: ,,Waarom is de heer bij kaarten eigenlijk altijd belangrijker dan de vrouw?” Ze ontwikkelde daarop het eerste volledig gendervrije kaartspel.

Heel haar leven houdt Indy Mellink al van spellen spelen, vertelt ze over haar eureka-moment. ,,In de zomer vieren we altijd met heel de familie vakantie zonder internet en televisie. Met mijn ouders, neefjes en nichtjes doen we dan talloze kaartspelletjes: van klaverjassen en poker tot pesten en allerlei varianten daarop. Toen ik nadacht over hoe ik een nieuw kaartspel zou uitleggen, bedacht ik ineens: waarom is de heer eigenlijk meer waard dan de vrouw? Bij vrijwel alle kaartspellen is dat zo.”

Afbeelding

Lees verder via link :

https://www.ad.nl/binnenland/indy-23-ma ... %3Famp%3D1

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Leuk voor deze jongedame dat ze een nieuw kaartspel heeft ontwikkeld maar de reden daarvoor vind ik compleet doorgeslagen.
Zoals alles tegenwoordig is.
Ik wist niet dat de afbeeldingen op de 17de-eeuwse periode sloeg , maakt het nog mooier vind ik.
Het feit dat de mens na al die eeuwen nog steeds hetzelfde spel speelt, dat is leuk.
In deze moderne tijd waarin alles politiek correct moet zijn tot beeldenstormen toe en nog veel meer is het mooi om te weten dat oude gebruiken nog bestaan.

Heer en vrouw en boer zijn blank, kan niet ?
En dan ook nog het drankspelletje Kingscup noemen , gauw veranderen naar Goldcup .
Compleet over the top vind ik dit.

Ja ik weet het MetalPig , jij zal dit prachtig vinden.
Ik richt me tot jou speciaal omdat wij eens een discussie hadden over iets in de Efteling wat jij sekstisch vond en ik niet naar aanleiding van een artikel.
Maar ik weet niet meer wat het was, een kabouter die iets deed ?
Weet jij het nog ?

Maar ik vind dit echt doorgeslagen.
We leven in een maatschappij waar alles onder de loep word genomen op een manier waarvan je soms denkt hoe is het mogelijk dat dat ook als negatief word gezien.
Maar fijn voor deze jongedame, hoop dat het voor haar een succes word.
Ze heeft ze mooi gemaakt.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Indy (23) maakt genderloos kaartspel: 'Huidige spel weerspiegelt de 17de-eeuwse klassenmaatschappij’

Bericht door MetalPig » 12 jan 2021, 14:11

Tammy schreef:
12 jan 2021, 14:01
Ja ik weet het MetalPig , jij zal dit prachtig vinden.
:rolfl:

Ik kijk met belangstelling uit naar Indy's klasseloze schaakspel :mrgreen:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Indy (23) maakt genderloos kaartspel: 'Huidige spel weerspiegelt de 17de-eeuwse klassenmaatschappij’

Bericht door Tammy » 12 jan 2021, 14:14

Nou moe, bespeur ik hilariteit bij jou MetalPig ? :shock: :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie