George Soros: ‘Dit is de tijd om eeuwigdurende obligaties uit te geven’

De plek voor onderwerpen die de samenleving betreffen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

George Soros: ‘Dit is de tijd om eeuwigdurende obligaties uit te geven’

Bericht door Tammy » 19 jan 2021, 12:40

Ik heb mij nooit bezig gehouden met meneer Soros , ik weet amper waar hij het over heeft .
Maar ik weet sommige leden wel.
Ik zag dit artikel en plaats het hier, want schijnbaar word hij met maatschappelijke issues geassocieerd vandaar.
Voor wie het interesseert hieronder het artikel. :grin:

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Afbeelding

George Soros: ‘Dit is de tijd om eeuwigdurende obligaties uit te geven’

Een meer besmettelijke variant van COVID-19 heeft een nieuwe noodsituatie gecreëerd. Alle landen die dat kunnen, zouden eeuwigdurende obligaties moeten uitgeven om de kosten van de bestrijding van het virus te betalen, schrijft George Soros in een ingezonden opiniestuk. De belangrijkste kandidaten zijn het Verenigd Koninkrijk en de zogenoemde Gierige Vijf: Oostenrijk, Denemarken, Finland, Nederland en Zweden.

Dit zijn geen normale tijden. De COVID19-pandemie heeft een noodsituatie gecreëerd, omdat de autoriteiten niet in staat zijn geweest om het virus snel genoeg onder controle te krijgen om een wereldwijde economische crisis te voorkomen. De epidemie zal binnenkort onder bedwang worden gebracht door een opmerkelijke prestatie van de epidemiologie en de medische wetenschap. Een aantal vaccins zal binnen een jaar op grote schaal beschikbaar komen. Intussen heeft het virus echter een ravage aangericht, met een economische impact die erger is dan de financiële crisis van 2008. Dat vraagt om een gedurfde economische reactie.

Lees verder via link :

https://www.ewmagazine.nl/opinie/opinie ... en-799693/

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie