82 procent jongeren op randje burn-out door corona

De plek voor onderwerpen die de samenleving betreffen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

82 procent jongeren op randje burn-out door corona

Bericht door Tammy » 06 feb 2021, 10:42

Ik plaats hieronder een artikel wat gaat over een onderzoek dat is uitgevoerd door het Nationaal Centrum Preventie Stress en Burn-Out (NCPSB).
Daarin word beweerd dat 82 procent van de Nederlandse jongeren op instorten staat en tegen een burn-out aanzit door Corona.
82 procent......... :shock:
Ik weet niet hoe ze dat onderzoek uitvoeren en ikzelf heb altijd mijn bedenkingen als men met procenten aankomt en een paar honderd mensen zijn ondervraagd en dat is dan de uitslag .
Maar dat terzijde.

82 procent zegt men.
Wat is er aan de hand met de Nederlandse jongeren ?
Hebben jongeren in het buitenland dit ook ?
We hebben het als die 82 procent zou kloppen het over een hele generatie !

Waar is het incasseringsvermogen van de jongeren in dit land ?
Waar is de weerbaarheid van ze ?
Ik wil even benadrukken dat ik weet dat er jongeren zijn die zware psychische problemen door de Corona maatregelen hebben.
Zelfs tot zelfmoord toe.
Ik weet dat er jongeren zijn die ook zonder Corona het psychisch heel moeilijk kunnen hebben door allerlei oorzaken.
Die jongeren zijn er en daar ben ik mij volledig van bewust.

Maar dit onderzoeksbureau schrijft over 82 procent van de jongeren en dat kan ik bijna niet geloven.

Het onderzoek zegt ook dat het vangnet van vrienden weg valt door beperking van contacten.
De fysieke beperking is er maar men leeft wel in een tijd dat men elkaar elk uur van de dag kan zien dankzij internet en facetime enz.
Men is dus niet heel de tijd alleen.
En de lockdowns zijn ook niet het hele jaar zo streng geweest.
In de zomer heeft men veel kunnen doen.

Dus vraag ik mij af waar is de weerbaarheid en incasseringsvermogen van deze generatie gebleven ?
Ik weet dat deze situatie nooit is voortgekomen en dat deze extreme situatie heel moeilijk is.
Dat is het ook voor ouderen , maar de Nederlandse jongeren voor 82 procent gebroken ?

Nogmaals mocht dat waar zijn hoe is dat aantal in vredesnaam mogelijk ?
En is het ook zo erg met de jongeren in het buitenland ?

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Afbeelding

'82 procent jongeren op randje burn-out door corona'

Een groot deel van de Nederlandse jongeren staat op instorten en hikt tegen een burn-out aan, dat zegt het Nationaal Centrum Preventie Stress en Burn-Out (NCPSB). Volgens het onderzoek van het NCPSB gaat het om 82 procent van de jongeren.

Dat schrijft het AD. De directeur Theo Immers van het NCPSB zegt in de krant dat een burn-out ook voor corona al 'volksziekte nummer één' was, maar dat het nu onder jongeren extreem is.

Lees verder via link :

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... nen-corona

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: 82 procent jongeren op randje burn-out door corona

Bericht door Fenna » 06 feb 2021, 12:10

Tammy schreef:
06 feb 2021, 10:42
Nogmaals mocht dat waar zijn hoe is dat aantal in vredesnaam mogelijk ?
Dit noem ik de crèche generatie en had dit ook wel verwacht.
Ze zijn niet meer door pa en ma opgevoed, maar door een vreemde op een crèche en daarna op school door een leraar of lerares.
Deze mensen doen echt hun best wel maar zullen het toch anders en vooral milder en neutraler aanpakken.
Sommige kinderen hebben nu eenmaal een schop onder de kont nodig en dat krijgen ze niet van de leidster op de crèche of van de leerkracht op school want die mogen dat niet en zullen het altijd vanuit psychologisch standpunt benaderen door met de kinderen in gesprek te gaan en gaan beredeneren waarom ze iets wel of niet doen, terwijl ze eigenlijk een draai om de oren verdienen, gaan zij praten.
Ze krijgen geen eelt meer op de ziel en als ze dan met de harde buitenwereld worden geconfronteerd die niet op prinsjes en prinsesjes zitten te wachten, krijg je dit.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: 82 procent jongeren op randje burn-out door corona

Bericht door Tammy » 07 feb 2021, 09:01

Aan creches heb ik niet gedacht en ik weet ook niet of dat ermee te maken heeft Fenna, maar is iets om over na te denken.
Ik heb geen probleem met creches maar niet 5 dagen in de week.
Waarom neem je dan kinderen vraag ik mij af.

Ik denk ook dat het misschien komt door de opvoeding van de ouders.
Ouders die een dialoog aangaan met een tweejarige die na twee minuten al niet meer weet waar mama het over heeft.
En dat alles toestaan bijvoorbeeld een kind wat blijft schreeuwen enz.

Alles onder het mom van het kind moet zich helemaal vrij kunnen uiten zonder grenzen.
Ik ken dat soort moeders , kind mag alles want moet vrij zijn .
Daar maak je denk ik niet echt weerbare kinderen mee.

Maar de situatie waar we met z’n allen inzitten is ook extreem.
Maar 82 procent ?
Kan ik echt niet geloven.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: 82 procent jongeren op randje burn-out door corona

Bericht door Fenna » 07 feb 2021, 09:38

Tammy schreef:
07 feb 2021, 09:01
Ik denk ook dat het misschien komt door de opvoeding van de ouders.
Precies.
Die zijn zelf waarschijnlijk ook als baby al op de crèche gedumpt zodat pas een ma aan hun carrière konden werken.
Die generatie heeft zelf niet de liefde, aandacht en opvoeding gehad van hun eigen ouders en weten totaal niet hoe ze een kind moeten opvoeden of wat de behoefte van een kind is.
Ik vergelijk ze vaak met resus aapjes die in laboratoria zonder ouders zijn opgekweekt, die weten ook niet hoe ze met hun jong om moeten gaan.

En de ouders die de dialoog aangaan met hun kleuter denken psychologisch verantwoord bezig te zijn, maar kweken daardoor vaak slappe zieltjes die geen weerstand hebben een later moeite hebben zich staande te houden in de harde maatschappij.
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie