Daar gaan we weer

De plek voor onderwerpen die de samenleving betreffen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80559
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Daar gaan we weer

Bericht door Tammy » 03 jun 2022, 10:53

De jury heeft gesproken en de rechter bepaalt de straf.
Mannen kunnen ook slachtoffer zijn.
Dat is misschien moeilijk te verteren voor sommige mensen, vooral mensen die bij voorbaat al zeggen dat je altijd vrouwen moet geloven.
Daar moet men altijd vanuit gaan zeggen ze , sinds de MeToo beweging zijn de verhoudingen zoek.
Mannen zijn bij voorbaat al schuldig en dat is niet ok.

Johnny Depp heeft gewonnen, zo simpel is het.
Na heel veel afwegingen is men tot dat oordeel gekomen.
Had deze dame natuurlijk niet verwacht met haar 100 miljoen eis.
Maar zal ze toch moeten accepteren.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Daar gaan we weer

Bericht door taigitu » 03 jun 2022, 11:42

Tammy schreef:
03 jun 2022, 10:53
De jury heeft gesproken en de rechter bepaalt de straf.
Mannen kunnen ook slachtoffer zijn.
Dat is misschien moeilijk te verteren voor sommige mensen, vooral mensen die bij voorbaat al zeggen dat je altijd vrouwen moet geloven.
Daar moet men altijd vanuit gaan zeggen ze , sinds de MeToo beweging zijn de verhoudingen zoek.
Mannen zijn bij voorbaat al schuldig en dat is niet ok.

Ja, mannen kunnen ook slachtoffer zijn. Maar hoe de verhoudingen vóór de MeToo-beweging lagen over
wie men moest geloven...... Mannen werden toen eerder geloofd. Nu durven vrouwen gelukkig ook
meer voor zichzelf op te komen. Maar het blijft een trieste bedoening deze materie.
Tammy schreef:
03 jun 2022, 10:53
Johnny Depp heeft gewonnen, zo simpel is het.
Na heel veel afwegingen is men tot dat oordeel gekomen.
Had deze dame natuurlijk niet verwacht met haar 100 miljoen eis.
Maar zal ze toch moeten accepteren.
Nou, ze accepteert het niet en gaat in hoger beroep.
Dus simpel is iets te simpel.

Jury: Amber Heard schuldig aan smaad, moet miljoenen betalen

1 juni 2022 - met video - Mark den Blanken

De jury heeft Johnny Depp (56) gelijk gegeven in de smaadzaak die hij had aangespannen tegen zijn ex-vrouw Amber Heard (36).
De rechtbank kende Depp een schadevergoeding van 15 miljoen euro toe, hoewel hij slechts een fractie van dat bedrag zal ontvangen.
De acteur was niet aanwezig bij de uitspraak, Heard wel. ,,De teleurstelling die ik vandaag voel is niet in woorden uit te drukken”, zegt de actrice.

De jury kent Heard wel 2 miljoen dollar schadevergoeding toe in haar tegenzaak tegen ex-man Johnny Depp die ook schuldig werd bevonden aan laster.
Dit omdat zijn advocaat haar beschuldigingen van misbruik eerder ‘een hoax’ had genoemd.

Lees verder via de link:
https://www.ad.nl/show/jury-amber-heard ... ~aefc2ece/
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13644
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Daar gaan we weer

Bericht door Fenna » 03 jun 2022, 11:45

Tammy schreef:
03 jun 2022, 10:53
Mannen kunnen ook slachtoffer zijn.
Dat is misschien moeilijk te verteren voor sommige mensen, vooral mensen die bij voorbaat al zeggen dat je altijd vrouwen moet geloven.
Daar moet men altijd vanuit gaan zeggen ze , sinds de MeToo beweging zijn de verhoudingen zoek.
:post:

Ik vind het ook fout om vrouwen het voordeel van de twijfel te geven, sommige vrouwen zijn achterbakse krengen en grootmeester in liegen en bedriegen en mannen trekken daarbij altijd aan het kortste eind.
Ik zou vrouwen niet de kost willen geven die misbruik maken van MeToo.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Daar gaan we weer

Bericht door Determinist » 03 jun 2022, 11:55

Met zoveel sociale bewegingen komt er een punt waarbij vechten voor (gelijke) rechten en het bespreekbaar maken van onrecht en het promoten van een doel vervalt in het grijpen van macht.
Waarbij in plaats van een persoonlijke strijd dit vervalt in een strijd tegen groepen. Het creëren van de slachtoffer rol en het vinden van schuldigen.
De macht ligt dan hierin dat het sociale milieu zodanig reeds is aangepast dat het oorspronkelijke doel dan wel reeds bereikt is of reeds gedeeltelijk is ingevuld.

Daar waar een cultuur eerst in het algemeen geen problemen zag op het gebied waar de sociale beweging zich druk over maakte is de cultuur nu "aangepast" dat het voorkomen van het probleem ook echt binnen de cultuur als not done wordt gezien. Dat je een paria bent wanneer je niet voldoet aan de nieuwe moraal.

Zodra dit het geval is zal de sociale beweging langzaam aan oplossen. Echter wat we zien is dat deze bewegingen zich gaan aanpassen en in plaats van de cultuur te willen veranderen juist gebruik maken van de nieuwe culturele moraal en als wapen inzet. Met welk doel? Het kunnen uitoefenen van de nieuwe macht om te bestraffen. Sociaal te bestraffen. En daarmee zichzelf niet alleen als slachtoffer te kunnen bestempelen maar meteen ook als politieagent, rechter en beul te benoemen. Een slachtoffer heeft namelijk puntjes vóór. En de rol als politieagent, rechter en beul is gewoon een manier om je recht te halen als slachtoffer.

Kijk naar bewegingen zoals Feminisme, Black Lives Matter, LGBT (en de rest van het alphabet en leestekens) en dan hier #METOO.

Allemaal hebben de een oorspronkelijk doel welke redelijk is. Tuurlijk gelijke rechten voor vrouwen, tuurlijk geen racisme, tuurlijk acceptatie van transseksuelen en tuurlijk moeten slachtoffers van sexueel geweld vrij zijn zich uit te spreken. Niemand met een redelijk brein is daar tegen. En iedereen (idioten daargelaten) staat voor deze doelen en ondersteunen de culturele wijzigingen.

Echter is hierbij de persoonlijke strijd vervallen in het inzetten van de gewijzigde cultuur als wapen om schuldigen aan te wijzen en met name groepen van schuldigen.

Hardcore feministen zijn mannen haters geworden. De groep mannen is schuld.
BLM aanhangers zijn zelf racisten geworden. De blanken zijn schuldig.
LGBT en met name de T ontkennen biologie. Mannen kunnen vrouwen worden en daar zit geen verschil in. De groep die daar het niet mee eens is, is transfoob.
#METOO aanhangers zijn vervallen van "luister naar het slachtoffer" in "vertrouw altijd de vrouw".

Ik als atheist kan ook wel wat zeggen over het moderne atheïsme. Deze is vervallen van "gelijke rechten voor ongelovigen" in het "verbieden van kerken" en het "hernoemen van religieuze uitingen, zoals het niet meer uitspreken van Kerstmis of Pasen".

Uiteindelijk is dit het verkrijgen van macht en daarmee is het oorspronkelijke redelijke doel vervallen tot een nieuwe negatieve invloed op de juist eerder ten voordele gewijzigde cultuur.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Daar gaan we weer

Bericht door univers » 03 jun 2022, 11:57

:post:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13644
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Daar gaan we weer

Bericht door Fenna » 03 jun 2022, 11:59

:post: Determinist
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80559
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Daar gaan we weer

Bericht door Tammy » 03 jun 2022, 12:30

Geweldig verwoord Determinist. [clap] [clap]
Precies zoals het is. ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Daar gaan we weer

Bericht door taigitu » 03 jun 2022, 12:32

Fenna schreef:
03 jun 2022, 11:45
Ik vind het ook fout om vrouwen het voordeel van de twijfel te geven, sommige vrouwen zijn achterbakse krengen en grootmeester in liegen en bedriegen en mannen trekken daarbij altijd aan het kortste eind.
Ik zou vrouwen niet de kost willen geven die misbruik maken van MeToo.
Dat liegen en bedriegen geldt net zo goed voor mannen. Daarbij hebben ze voordeel dat de mannen dominanter in de maatschappij
staan, of hebben gestaan. In werksituaties had een vrouw veelal een man als baas. Kijk eens naar het programma The Voice, waar
zich meerdere 'ongeregeldheden' hebben voorgedaan. De personen die zich misdragen hebben in deze, zijn mannen in een soort machtspositie.
Zij zouden deze zangtalenten verder helpen in de wedstrijd en daarmee ook in hun carrière. Daarbij hebben ze helaas ook 'zichzelf geholpen'.....
Er is geen melding dat een vrouw zich op eenzelfde manier hebben gedragen naar mannen toe....
Wel zijn er meldingen van vrouwen geweest dat er ongepast gedrag was, maar daar werd niets mee gedaan. Werden ze niet geloofd??
Dus nu loopt er een onderzoek naar deze 'ongeregeldheden'. Er zijn nu situaties bekend, publiekelijk met de nodige gevolgen, zoals ontslagen en meer.
MeToo heeft een sterke omslag gegeven naar meer openheid in misbruik, en vrouwen het gevoel dat ze voor zichzelf op mogen komen, zelfs met het risico
dat je niet wordt geloofd. Maar samen sta je sterk.

Ik had de reactie van Determinist niet gelezen voor ik dit plaatste.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13644
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Daar gaan we weer

Bericht door Fenna » 03 jun 2022, 13:06

@taigitu.
Ik zeg niet dat mannen heilig zijn, zeker niet, maar vrouwen zijn het evenmin.
Vrouwen krijgen vaak op voorhand al het voordeel van de twijfel en dat vind ik fout.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Daar gaan we weer

Bericht door taigitu » 03 jun 2022, 13:06

.
Even lachen.....


Afbeelding


De kracht van echte mannen, David Deida

Voor alle mannen die zich willen verdiepen in hun rol in deze tijd, schreef de Amerikaan David Deida het boek De kracht van echte mannen.
Deida laat zien hoe je man kunt zijn in deze eeuw en wat dat betekent in je relatie met vrouwen en dan vooral je eigen vrouw.

Het leukste van dit boek is de humor waarmee het geschreven is. Deida maakt korte metten met het aanpassen aan de vrouw.
Kort samengevat komt het neer op: Vrouwen staan er bekend om dat ze zelf niet weten wat ze willen.

Daar kun je jezelf als man dus echt niet afhankelijk van maken. Het is nodig dat je zelf keuzes maakt en in actie komt.
De kracht van echte mannen is op dit moment het beste boek over ‘je mannetje staan’ op relatiegebied dat ik kan aanraden.

Verrassende kijk op mannelijkheid

Deida schrijft verrassende korte stukjes over de eigenheid van mannen. Je hoeft het niet altijd met hem eens te zijn
om een nieuwe kijk te ontwikkelen op jezelf als man. Deida daagt je uit om in je kracht te gaan staan en niet alles wat je vrouw zegt of voelt,
serieus te nemen
. Een verademing om te lezen (ook voor vrouwen).

Afbeelding
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13644
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Daar gaan we weer

Bericht door Fenna » 03 jun 2022, 13:15

taigitu schreef:
03 jun 2022, 13:06
Afbeelding
:rolfl: ;P!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Daar gaan we weer

Bericht door taigitu » 03 jun 2022, 13:41

Fenna schreef:
03 jun 2022, 13:06
@taigitu.
Ik zeg niet dat mannen heilig zijn, zeker niet, maar vrouwen zijn het evenmin.
Vrouwen krijgen vaak op voorhand al het voordeel van de twijfel en dat vind ik fout.
Nee, ik weet dat vrouwen ook heel gemeen kunnen zijn. Ik ben ook een vrouw en kan gemeen zijn.
Maar mijn 'plaatje' over misbruik van de vrouw is haar gevangen zetten in een situatie waar
zij bijna onmogelijk kan ontsnappen. Het beschadigd haar op zo'n manier dat het haar hele
emotionele leven negatief beïnvloed. Heeft ze dochters dan is er angst. Ook bij zoontjes want ook daar
kan dit verschrikkelijke gebeuren. De wereld wordt zo benauwd en angstig na zo'n ervaring.
Dat vrouwen hierover zwijgen is iets wat eeuwen oud is. De hierarchie (pikorde)van de maatschappij
waar je in leeft bepaalt wat wel/niet geaccepteerd wordt. Kijk naar hoe Islamitische vrouwen moeten
leven, waar er voor haar wordt bepaald hoe ze zich moet kleden en gedragen.
Haar vrouwelijke figuur moet verborgen worden onder vele lappen stof. Zelfs komt het voor dat haar
ogen ook niet te zien mogen zijn. Deze vrouwen zouden in levensgevaar zijn als zij open aangeven dat
ze lastig gevallen zouden zijn. De dader zou voor zijn leven moeten vrezen maar ook zij.
De MeToo-beweging heeft voor een gevoel van bevrijding gezorgd bij vrouwen die niet geloofd werden.
Alleen al het feit dat er vrouwen zijn die toch openlijk beschrijven wie/wat hen is overkomen te lezen
heeft dat effect. Ik denk zelf dat er weinig vrouwen zijn die nooit last gehad hebben van ongewenst
gedrag van een man, bijvoorbeeld op het werk, de vrijetijdsbesteding of gewoon op straat.
Daarmee bedoel ik niet alleen handtastelijkheden mee, en heftiger dingen.
Maar gewoon iets wat je te ver vind gaan, je je ongemakkelijk voelt.

Ik begrijp dat er een gevoel kan zijn dat vrouwen het voordeel van de twijfel zouden krijgen,
maar als dat gezegd wordt komt er bij mij een beeld op van de vele vrouwen die het is overkomen
en niet geloofd worden. We kunnen alleen hopen dat de waarheid in die situaties duidelijk worden.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13644
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Daar gaan we weer

Bericht door Fenna » 05 jun 2022, 21:16

Nu eens het andere verhaal waar niet vaak over gepraat word.
Mensen die spijt hebben van hun gender verandering.
Pride Month niet voor iedereen een feestje
https://www.geenstijl.nl/5165365/pride- ... n-feestje/

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80559
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Daar gaan we weer

Bericht door Tammy » 06 jun 2022, 07:03

Men begint veel te vroeg met de behandeling om te veranderen.
De meeste zijn veel te jong.
En er word op de lagere school al over transmensen gesproken.
Veel te vroeg.
Laat kinderen kinderen zijn en bespreek het op de middelbare school.

Ik heb gehoord dat hele klassen in Nederland met kinderen zitten die niet weten of ze een meisje of jongen zijn.
Door alle informatie die als een denderende trein op hun afkomt.
Want het is overal , de hele tijd over transgenders waar je ook kijkt of leest.
Op tv of in kranten en social media enz.
Kinderen worden overspoeld.

Laat ze met rust totdat ze groter zijn dan de lagere school.
Dan voorkom je misschien dit soort spijt van iets wat niet meer terug te draaien is.
Ik geef Fenna gelijk, er word hier te weinig over gepraat over de keerzijde van te vroeg beslissen op transgebied.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80559
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Daar gaan we weer

Bericht door Tammy » 16 jun 2022, 09:29

Afbeelding

Tom Hanks: hetero’s kunnen geen homorol meer spelen.

Hoewel Tom Hanks zijn eerste Oscar won voor de rol die hij speelde in de film Philadelphia (1993), waarin hij in een homoseksuele man speelde die besmet was HIV, vindt de 65-jarige acteur dat dat nu niet meer zou kunnen.
Dit meldt The New York Times Magazine.

Lees verder via link :

https://www.telegraaf.nl/entertainment/ ... eer-spelen

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Heel jammer dat deze acteur die zo goed is in zijn vak zo ingepakt is door de woke wereld.
Acteren is een rol spelen.
Die hoeft totaal niet op jezelf te lijken.
Als de rol een invalide persoon vraagt in een rolstoel dan hoeft de acteur of actrice toch niet zelf invalide te zijn ?

Betekent dit volgens Tom Hanks dat mensen die homofiel zijn nooit een hetero rol kunnen spelen ?
Alleen maar rollen die een homofiel karakter hebben ?
Wat een beperking dan voor die mensen op creatief vlak.
Zonde dat Tom Hanks zo denkt over zijn mooie beroep.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13644
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Daar gaan we weer

Bericht door Fenna » 16 jun 2022, 09:42

Tammy schreef:
16 jun 2022, 09:29
Heel jammer dat deze acteur die zo goed is in zijn vak zo ingepakt is door de woke wereld.
Inderdaad.
Ik ben om die reden zo afgeknapt op hem.

Doe mij Gervais maar, die neemt geen blad voor de mond.
Hij moet ook niets van dat woke gedoe hebben.
Ik vond de Oscar of Emmy award uitreiking o.i.d. toen hij het woord mocht voeren geweldig, hij zette de hele boel te kakken.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80559
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Daar gaan we weer

Bericht door Tammy » 16 jun 2022, 10:05



Dat waren de Golden Globes Fenna.
Op 7.57 minuut zie je dat Tom Hanks totaal niet snapt wat Ricky Gervais zegt.
Ik vind deze man ook goed maar niet alles.
Sommige dingen in zijn laatste show vond ik niet altijd grappig.
Maar veel is treffend en goed.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13644
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Daar gaan we weer

Bericht door Fenna » 16 jun 2022, 10:36

Tammy schreef:
16 jun 2022, 10:05
Sommige dingen in zijn laatste show vond ik niet altijd grappig.
Mee eens.
Viel mij soms ook wat tegen
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80559
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Daar gaan we weer

Bericht door Tammy » 25 jun 2022, 11:26



Een ander verhaal aan de andere kant van de regenboog.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Daar gaan we weer

Bericht door Vitharr » 25 jun 2022, 11:35

Dat is dan gelukkig weer helder. Holebi's zijn normale mensen die een andere sexuele voorkeur hebben en die woke-freaks zijn samen te vatten onder:

https://www.youtube.com/watch?v=5wb5HWV ... nnel=Pieh0
Morgen is vandaag ook gisteren....

Plaats reactie