Daar gaan we weer

De plek voor onderwerpen die de samenleving betreffen.
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80663
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Daar gaan we weer

Bericht door Tammy » 20 jul 2023, 11:00

Voor mij horen Islam en Koran bij elkaar zoals de Bijbel bij het Christelijke geloof.
Vandaar dat ik beide schreef.
Dat is dus niet correct.
Dan hou ik het bij de Islam waar toch veel niet geaccepteerd word op dit gebied.
En daar denk ik dus aan verscheidene Islamitische landen .
Er komt wel heel langzaam verandering wat je hoort op onderstaande link.

Maar het overgrote deel in de Islamitische wereld heeft nog een lange weg te gaan denk ik op dit gebied.
Die twee voetballers uit Nederland zeiden het zelf waarom ze de aanvoerdersband niet dragen, ze waren eerlijk.
En ze zullen het ongetwijfeld veel beter weten dan ik.

https://www.nporadio1.nl/fragmenten/nie ... n-de-islam

Er is 1 Korans school in de wereld MetalPig voor transgenders.
Zie onderstaande link :

https://decorrespondent.nl/3215/welkom- ... 754c13c6a2

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13676
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Daar gaan we weer

Bericht door Fenna » 20 jul 2023, 13:15

Tammy schreef:
20 jul 2023, 11:00
Voor mij horen Islam en Koran bij elkaar zoals de Bijbel bij het Christelijke geloof.
Vandaar dat ik beide schreef.
Dat is dus niet correct.
Dat is wel correct Tammy.
Islam en Koran zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80663
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Daar gaan we weer

Bericht door Tammy » 20 jul 2023, 13:37

Het is soms moeilijk om iets over te brengen wat ik precies bedoelt Fenna.
Voor mij horen ze ook samen maar de Koran kan dan misschien niks erover zeggen, de Islamitische landen en vaak de regels op dit gebied vertonen een intolerantie zoals ik het zie.
Dus de vraag van MetalPig was juist aan mij.
Het boek zegt niks maar de regels in de samenlevingen wel.
Ze horen samen inderdaad maar ook soms even een beetje apart .

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80663
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Daar gaan we weer

Bericht door Tammy » 21 jul 2023, 18:00



>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>


Voor mij zal de tekenfilm Sneeuwwitje en de 7 dwergen altijd de enige echte Disney film zijn.






Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13676
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Daar gaan we weer

Bericht door Fenna » 06 aug 2023, 12:34

Dit is vrouw zijn en dat zullen de nepvrouwen (transgenders) nooit ervaren omdat ze dat niet kunnen.
Ze willen alleen de leuke kant, hoge hakjes, lippenstift, jurkje, maar dit niet.


Ze verwoord het goed. ;P!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11978
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Daar gaan we weer

Bericht door MetalPig » 15 aug 2023, 08:59

Fenna schreef:
06 aug 2023, 12:34
Dit is vrouw zijn en dat zullen de nepvrouwen (transgenders) nooit ervaren omdat ze dat niet kunnen.
Ze willen alleen de leuke kant, hoge hakjes, lippenstift, jurkje, maar dit niet.
Je noemt transgenders nepvrouwen, maar je denkt wel te weten wat ze wel en niet willen [think]

Denk je nou nooit eens bij jezelf: "Laat ik dit maar niet posten want dit komt wel héél dom over"?
Ik bedoel, je wéét dat je wappie bent en je meninkjes dus niet op feiten gebaseerd zijn...

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13676
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Daar gaan we weer

Bericht door Fenna » 15 aug 2023, 09:14

MetalPig schreef:
15 aug 2023, 08:59
Je noemt transgenders nepvrouwen
Ja. En daar blijf ik bij.

En dan nog wat Metal, ik weet donders goed wat het is om vrouw te zijn en weet ook dat transgenders dit nooit zo kunnen ervaren wat die zwarte vrouw in het filmpje zegt.

Laat mij dan maar volgens jou en wappie zijn, maar dat liever dan een MSM believer zoals jij.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11978
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Daar gaan we weer

Bericht door MetalPig » 15 aug 2023, 10:09

Fenna schreef:
15 aug 2023, 09:14
Laat mij dan maar volgens jou en wappie zijn,
Dat schreef je laatst zelf... En je leek er nog trots op te zijn ook.
Fenna schreef:
15 aug 2023, 09:14
maar dat liever dan een MSM believer zoals jij.
Dat bedoel ik. Gewoon aannames doen, geen poging om in de buurt van waarheid te komen.

Alles wat ik weet over transgenders hoor ik van transgenders en doctoren. Niet uit de MSM.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13676
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Daar gaan we weer

Bericht door Fenna » 17 aug 2023, 08:34

Afbeelding
Nieuwe Netflix-film Bradley Cooper onder vuur vanwege nepneus: ‘Equivalent van blackface’

De Netflix-film Maestro met Bradley Cooper, die eind dit jaar op de streamingsdienst te zien zal zijn, ligt onder vuur na het uitkomen van de trailer. De acteur (48) speelt daarin de Joods-Amerikaanse componist en dirigent Leonard Bernstein, die in 1990 op 72-jarige leeftijd overleed. De nepneus die hij draagt, wordt als een antisemitisch stereotype gezien.

Onder meer de Britse actrice Tracy-Ann Obermann, die speelde in EastEnders, ageert op X - voorheen Twitter- fel op de aanplakneus van Cooper. ‘We leven in een tijd dat er veel gevoeligheden heersen over de representatie van (etnische) minderheden’, schrijft ze. Het is volgens haar weliswaar oké om Cooper te verkiezen boven een acteur die zelf Joods is, maar: ‘Als hij echter een valse neus moet dragen, om geloofwaardig in z’n rol over te komen, is dit het equivalent van blackface.’......

Lees verder in link.
https://www.ad.nl/show/nieuwe-netflix-f ... ~aa11d9c1/

---------------
Wat een gezeur.
Het is normaal dat een acteur bij de grime aanpassingen krijgt om zoveel mogelijk op de persoon te lijken die hij of zij moet spelen.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80663
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Daar gaan we weer

Bericht door Tammy » 17 aug 2023, 17:27



Het is weer niet te geloven wat een gezeur er weer is in de wereld Fenna, en nu dus over deze film.
Wat word ik daar ontiegelijk moe van.
De nabestaanden van Bernstein prijzen Bradley Cooper de hemel in.
Hun mening is de enigste die telt.
Al die mensen die met dat woke vergrootglas brilletje alles bekijken zouden eens eventjes stil moeten zijn en luisteren naar de familie van Bernstein wat die vertellen.

De beelden die ik al heb gezien zeggen mij al dat het een fantastische mooie film is geworden.
Over een geweldige componist en dirigent gespeeld door een geweldige acteur.
Ik kan niet wachten om de film te zien.



Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11978
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Daar gaan we weer

Bericht door MetalPig » 18 aug 2023, 08:37

Fenna schreef:
17 aug 2023, 08:34
Het is normaal dat een acteur bij de grime aanpassingen krijgt om zoveel mogelijk op de persoon te lijken die hij of zij moet spelen.
Klopt, maar 'normaal' is niet hetzelfde als 'noodzakelijk' of 'goed'.

Dat is wat we de laatste jaren aan het ontdekken zijn. Sommigen voelen daarin weerstand, anderen slaan een beetje door.
We zullen daar vast een middenweg in vinden, maar voor nu hebben we ermee te dealen dat de extremen af en toe botsen.

In dit specifieke geval zou ik zeggen: als die neus belangrijk is voor het plot van de film, prima.
Als de neus niet belangrijk is voor het verhaal, dan was blijkbaar de gedachte: "Hmm, hij moet eruit zien als een Jood... Grote neus! Dat is het!" en dat is geen nette manier van denken.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80663
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Daar gaan we weer

Bericht door Tammy » 22 aug 2023, 10:20

Afbeelding

Joodse organisaties verdedigen Bradley Cooper in nepneusrel.

Diverse gezaghebbende Joodse organisaties hebben hun steun uitgesproken aan de film Maestro en de manier waarop acteur Bradley Cooper in de film componist Leonard Bernstein portretteert. Dat meldt TMZ. Sommige andere organisaties uitten kritiek op de neusprothese die Cooper in de film opheeft. Zij vinden dat Cooper met de neus het karikaturale, mogelijk zelfs antisemitische beeld zou voeden dat bestaat van Joodse mensen.

Lees verder via link :

https://www.telegraaf.nl/entertainment/ ... nepneusrel

>>>>>>>>>>>>>>>>

Goed zo , en prima dat ze hebben laten horen dat de kritiek niet terecht is. [clap] [clap]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13676
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Daar gaan we weer

Bericht door Fenna » 22 aug 2023, 15:38

Goedzo 💪🏻
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13676
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Daar gaan we weer

Bericht door Fenna » 09 dec 2023, 18:13

Stomste woord van het jaar: VIERWERK.

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80663
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Daar gaan we weer

Bericht door Tammy » 23 dec 2023, 13:51

Afbeelding

Luchthaven helpt passagiers van reisstress af met therapielama’s.

ORTLAND - Reizen kan stressvol zijn, zeker tijdens de drukke eindejaarsperiode.
Maar in het Amerikaanse Portland hebben ze daar iets op gevonden: om de passagiers tot rust te brengen worden er in de luchthaven ’therapielama’s’ ingezet, zo schrijft The Washington Post.

Lees verder via link :

>>>>>>>>>>>>>>

Teddy beren op Amerikaanse universiteiten en puppy’s op Nederlandse universiteiten om de stress vlak voor een examen te verminderen.
En nu Lama’s in Portland om reisstress te verminderen…………

Ik pleit voor een verplicht lesvak op scholen met de titel : Weerbaarheid.
Dat is echt nodig willen we geen zachtgekookte eitjes voor de volgende generatie. [doh]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13676
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Daar gaan we weer

Bericht door Fenna » 23 dec 2023, 14:34

Tammy schreef:
23 dec 2023, 13:51
Ik pleit voor een verplicht lesvak op scholen met de titel : Weerbaarheid.
Dat is echt nodig willen we geen zachtgekookte eitjes voor de volgende generatie.
;P! ;P! ;P!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4713
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Daar gaan we weer

Bericht door Witte wel » 23 dec 2023, 22:57

Tammy schreef:
23 dec 2023, 13:51
Ik pleit voor een verplicht lesvak op scholen met de titel : Weerbaarheid.
Dat is echt nodig willen we geen zachtgekookte eitjes voor de volgende generatie. [doh]
Weerbaarheid is ook een enorm groot gebrek bij ouderen in onze samenleving, meer dan bij jongeren, wat veroorzaakt wordt door stress, depressies en tegenslagen.
Een tekort aan weerbaarheid heeft niets met zachte eitjes te maken, het is een psychisch probleem wat door de toestand in de samenleving ontstaat. De coaching bureaus draaien overuren met de weerbaarheid cursussen voor volwassenen.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4750
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Daar gaan we weer

Bericht door Osiris » 24 dec 2023, 06:43

Witte wel schreef:
23 dec 2023, 22:57
Tammy schreef:
23 dec 2023, 13:51
Ik pleit voor een verplicht lesvak op scholen met de titel : Weerbaarheid.
Dat is echt nodig willen we geen zachtgekookte eitjes voor de volgende generatie. [doh]
Weerbaarheid is ook een enorm groot gebrek bij ouderen in onze samenleving, meer dan bij jongeren, wat veroorzaakt wordt door stress, depressies en tegenslagen.
Een tekort aan weerbaarheid heeft niets met zachte eitjes te maken, het is een psychisch probleem wat door de toestand in de samenleving ontstaat. De coaching bureaus draaien overuren met de weerbaarheid cursussen voor volwassenen.
De Maya's voorspelden ooit dat in onze tijd 'de tijd zou versnellen' .
Duizenden jaren geleden gebeurde in de wereld niet zo veel als nu en had je alle tijd om bepaalde tegenslagen ,stress etc te verwerken.
Nu volgen gebeurtenissen elkaar zo snel op dat je die tijd niet meer hebt en het een opeenstapeling word van niet of amper verwerkte trauma''s.
Alsof je constant tijd te kort komt, oftewel de tijd sneller gaat .
Het is inderdaad een psychologisch gebeuren, waar de ouderen, die een wat 'makkelijker tijd' kenden in hun jonge jaren ,het nu niet meer kunnen bolwerken.
Als je kijkt hoe hard de technologie door de maatschappij gepushed is de laatste 30 jaar , waar de huidige jongere generaties mee opgegroeid zijn , kunnen de oudere generaties daar niet of nauwelijks in mee komen.
De jongeren kunnen niet meer zonder die technologie , verslaafd .
Terwijl de ouderen nog wel een referentiekader hebben van hoe het ooit was, zonder die technologie.
Alles moet sneller en sneller, daardoor ontstaat een constante stressfactor , die niet meer te verwerken valt, met alle gevolgen van dien .

De tijd versnelt , alsof we een zwart gat in gaan.....
Alleen als je nog de mogelijkheid hebt alles intuitief te verwerken, wat vele malen sneller gaat dan rationeel/technologisch verwerken , kun je je nog eventueel staande houden.
Ook dat is wat de Maya's benadrukten ; alles draait om het bewustzijn wat doorgaat, de rest is uiteindelijk niet relevant.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80663
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Daar gaan we weer

Bericht door Tammy » 28 dec 2023, 12:08



Ik kwam dit tegen , maar wat is het probleem ?
Het woord Mummie is een “gevoelig” woord ?
Hoezo dan ?

Iemand schreef ergens dat gevoelige woorden niet bestaan , wel gevoelige mensen.
Vond ik mooi omschreven.
Want waarom is het woord Mummie in vredesnaam iets waar je ook “voorzichtig” mee moet zijn ? :roll:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13676
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Daar gaan we weer

Bericht door Fenna » 04 jan 2024, 10:23

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie