Arkansas verbiedt als eerste staat behandelingen voor jonge transgender personen

De plek voor onderwerpen die de samenleving betreffen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Arkansas verbiedt als eerste staat behandelingen voor jonge transgender personen

Bericht door Tammy » 08 apr 2021, 10:19

Afbeelding

Arkansas verbiedt als eerste staat behandelingen voor jonge transgender personen.

Arkansas is de eerste Amerikaanse staat die bij wet behandelingen en operaties verbiedt voor zijn minderjarige transgender inwoners. De gouverneur van Arkansas had zijn veto gebruikt om de omstreden wet tegen te houden, maar een Republikeinse meerderheid in het parlement van de staat heeft dat veto nu verworpen.

De meerderheid die nodig was om het veto te verwerpen, werd eenvoudig bereikt. In het Huis stemden 72 kamerleden voor en 25 tegen, in de Senaat waren dat er 25 tegen 8. De wet treedt op zijn vroegst eind juli in werking. De burgerrechtenbeweging American Civil Liberties Union heeft al gezegd dat het van plan is de maatregel voor die tijd aan vechten.

Lees verder via link :

https://nos.nl/artikel/2375714-arkansas ... sonen.html

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Heel goed deze wet van Arkansas en hoop dat andere staten die deze wet ook willen het krijgen.
Ik heb door de jaren heen documentaires gezien van deze kinderen die in het verkeerde lichaam zitten zoals ze dat zeggen.
Ik vergeet nooit meer dat jongetje van een jaar of 8 in Amerika.
Daar waren ze al mee bezig met een soort hormoonbehandeling.
Ik schrok van de leeftijd.

Kinderen kunnen nog veranderen , sommige hebben spijt die al op jonge leegtijd het proces zijn gestart.
Maar die verhalen hoor je amper.
Als iemand wilt beginnen met hormoontherapie en of geslachtsverandering dan niet als men minderjarig is.
Het is te jong om alles goed te overzien.

Tegenwoordig moet alles kunnen en gelukkig voor de mensen die dit willen kan het ook.
Want het leed voor die mensen is groot.
Maar men moet het helemaal zeker weten en een kinderbrein kan nog niet alles bevatten.

Ik las aantal weken geleden een artikel dat men in Nederland basisscholen afgaat om te vertellen dat als je geboren word dat het feit dat je een jongetje of meisje bent je word aangepraat.
Men vertelt erbij dat je zelf mag bepalen wat je wilt zijn.
Ik weet niet meer welke organisatie dat was maar dit al aan jonge kinderen zo uitleggen ?
Dus papa en mama hebben het fout gezegd bij je geboorte ?
Dit vind ik niet kunnen.

Kinderen die voelen dat ze zich niet fijn voelen in hun lichaam dienen goed begeleid te worden.
Maar nog geen hormonen toe dienen of remmers.
Laat ze eerst 18 jaar worden en geef ze dan alle ruimte om te doen wat ze willen.
Maar laat jonge kinderen dat nog niet doen hoe moeilijk het wachten ook voor ze is.
Ik weet dat ze het voor de puberteit willen maar in die periode gaat men al alle kanten op met denken en voelen.
Men moet in staat zijn om een weloverwogen beslissing te nemen en die ook zelf maken.
Met geen beïnvloeding van de omgeving .
Maar puur eigen beslissing.

De burgerrechtenbeweging American Civil Liberties Union kan zich beter richten op het goed begeleiden van kinderen totdat ze de leeftijd hebben om te beginnen met hun transformatie.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Arkansas verbiedt als eerste staat behandelingen voor jonge transgender personen

Bericht door taigitu » 08 apr 2021, 11:14

Ik ben het helemaal met je eens. Ik zou liever nog hebben dat ze een leeftijd van minimaal 21 jaar willen aanhouden voordat zulke ingrepen
plaatsvinden die niet meer terug gedraaid kunnen worden. Ook hoe beïnvloedbaar iemand is kan dominant meespelen in zo'n beslissing.
Er zijn zoveel redenen om een nog niet volwassen persoon daar zelf de beslissing in te laten nemen.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Arkansas verbiedt als eerste staat behandelingen voor jonge transgender personen

Bericht door Tammy » 08 apr 2021, 11:23

21 jaar wat jij zegt Taigitu is nog beter inderdaad .

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Arkansas verbiedt als eerste staat behandelingen voor jonge transgender personen

Bericht door MetalPig » 14 apr 2021, 13:25

Tammy schreef:
08 apr 2021, 10:19
Ik vergeet nooit meer dat jongetje van een jaar of 8 in Amerika.
Daar waren ze al mee bezig met een soort hormoonbehandeling.
Ik schrok van de leeftijd.
taigitu schreef:
08 apr 2021, 11:14
Ik ben het helemaal met je eens. Ik zou liever nog hebben dat ze een leeftijd van minimaal 21 jaar willen aanhouden voordat zulke ingrepen
plaatsvinden die niet meer terug gedraaid kunnen worden. Ook hoe beïnvloedbaar iemand is kan dominant meespelen in zo'n beslissing.
Er zijn zoveel redenen om een nog niet volwassen persoon daar zelf de beslissing in te laten nemen.
Hoe oud waren jullie toen je wist dat je een meisje was?

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Arkansas verbiedt als eerste staat behandelingen voor jonge transgender personen

Bericht door univers » 14 apr 2021, 13:57

:mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Arkansas verbiedt als eerste staat behandelingen voor jonge transgender personen

Bericht door Tammy » 14 apr 2021, 14:19

Beste MetalPig je bent laat , ik had je dezelfde dag al verwacht in deze topic. :mrgreen:
En dat meen ik echt, jij was de eerste waaraan ik dacht toen k deze topic opende en nog iemand maar die is nog niet gearriveerd.

Jouw vraag ligt een beetje in de verwachting die ik had als je zou reageren.
Ik ken je een heeeeeel klein beetje na al die jaren. :grin:

Ik weet niet hoe oud ik precies was , ik denk op het moment dat je je bewust bent van jezelf.
Dat hebben mensen die in het verkeerde lichaam zitten ook.
Alleen bij kinderen komt daar de puberteit bij, en daarin kan van alles veranderen op allerlei gebied.
Daarom vind ik deze wet ok om te wachten totdat men daaruit is.

Want we hebben het over zeer ingrijpende behandelingen , het is niet ruilen van jongens of meisjes kleding of iets dergelijks.
We hebben het over fysieke uiterlijkheden door middel van zware hormonen eventueel gevolgd door een geslachtsoperatie.
Dat eist uiterste zorgvuldigheid en bij jonge kinderen vind ik die middelen te vroeg.
Ik weet dat het wachten voor ze ontiegelijk moeilijk is maar dit soort ingrepen moet je doen als ze meerderjarig zijn.
Want sommige hebben namelijk spijt gehad achteraf en dat moet je niet willen.
Tot die tijd begeleiden zodat ze niet alleen staan.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Arkansas verbiedt als eerste staat behandelingen voor jonge transgender personen

Bericht door MetalPig » 14 apr 2021, 14:31

Tammy schreef:
14 apr 2021, 14:19
Beste MetalPig je bent laat , ik had je dezelfde dag al verwacht in deze topic. :mrgreen:
Ik ben weer een paar maanden weg geweest van het forum. Dat moet af en toe.
Tammy schreef:
14 apr 2021, 14:19
Ik weet niet hoe oud ik precies was , ik denk op het moment dat je je bewust bent van jezelf.
Dat hebben mensen die in het verkeerde lichaam zitten ook.
Maar ongeveer dan? Voor je 8e, rond je 12e, of ongeveer 21?

Hoe wreed is het om iemand die het op haar 8e al weet nog 13 jaar diep ongelukkig te laten zijn voordat ze mag veranderen?

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Arkansas verbiedt als eerste staat behandelingen voor jonge transgender personen

Bericht door Tammy » 15 apr 2021, 09:43

MetalPig schreef :
Ik ben weer een paar maanden weg geweest van het forum. Dat moet af en toe.
Dat weet ik en ik ben je aan het geinen, je kent mijn slogan he ? :mrgreen:
Alleen komen als je tijd en zin hebt.
Maar ongeveer dan? Voor je 8e, rond je 12e, of ongeveer 21?
Voor mijn 8e zag ik een meisje in de spiegel.
Geen jongen en heb daar verder nooit over nagedacht of ik een jongetje wilde zijn want ik was tevreden met wie ik was.
Totaal niet te vergelijken met kinderen die zich niet prettig voelen in hun lichaam.
Dat realiseer ik mij heel goed MetalPig.

Maar ik vind met hormonen beginnen en daarna eventueel geslachtsverandering voor kinderen gewoonweg te vroeg.
Het zijn ook kinderlichamen die nog aan het groeien zijn , ook het bevattingsvermogen is vol in ontwikkeling.
Lichamelijk en mentaal maakt een kind een gigantische ontwikkeling door vanaf de geboorte.
In de puberteit gaat men helemaal alle kanten op.
Taigitu had het over de leeftijd van 21 jaar in plaats van 18 en dat vind ik een prima leeftijd.
Men is geen kind meer en men kan een weloverwogen beslissing nemen.

Je hebt het over de wreedheid van het wachten omdat er kinderen zijn die het op jonge leeftijd denken al zeker te weten.
Dat kan dat ze denken het zeker te weten maar het kan ook nog veranderen.
Als dat laatste wel gebeurt terwijl ze al begonnen zijn met hormonen en eventueel geslachtoperatie dan heeft dat kind een heel groot probleem.
Om dat te voorkomen ben ik voor beginnen met transformeren na de puberteit, dus als men meerderjarig is.

Zou jij een kind van 8 aan de hormonen zetten MetalPig en met zeg 12 jaar een geslachtoperatie al laten ondergaan ?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

gusteman

Re: Arkansas verbiedt als eerste staat behandelingen voor jonge transgender personen

Bericht door gusteman » 15 apr 2021, 10:01

Tammy schreef:
08 apr 2021, 10:19
Ik vergeet nooit meer dat jongetje van een jaar of 8 in Amerika.
Daar waren ze al mee bezig met een soort hormoonbehandeling.
Ik schrok van de leeftijd.
taigitu schreef:
08 apr 2021, 11:14
Ik ben het helemaal met je eens. Ik zou liever nog hebben dat ze een leeftijd van minimaal 21 jaar willen aanhouden voordat zulke ingrepen
plaatsvinden die niet meer terug gedraaid kunnen worden. Ook hoe beïnvloedbaar iemand is kan dominant meespelen in zo'n beslissing.
Er zijn zoveel redenen om een nog niet volwassen persoon daar zelf de beslissing in te laten nemen.
MetalPig schreef:
14 apr 2021, 14:31
Hoe wreed is het om iemand die het op haar 8e al weet nog 13 jaar diep ongelukkig te laten zijn voordat ze mag veranderen?
Misschien is er een oplossing te vinden in de nieuwe CRISPRoff gen technologie, waarbij de expressie van genen kan veranderd worden zonder dat de DNA streng aangetast wordt ..... temeer omdat deze technologie ook omkeerbaar is, waardoor eventuele genderwijziging achteraf kan teruggedraaid worden.

Let wel: deze toepassing staat nog in de kinderschoenen, er moet nog heel wat water onder de brug door vooraleer dit zou kunnen toegepast worden op genderwijziging.
Tammy schreef:
14 apr 2021, 14:19
Alleen bij kinderen komt daar de puberteit bij, en daarin kan van alles veranderen op allerlei gebied.
Daarom vind ik deze wet ok om te wachten totdat men daaruit is.
Sommige mensen raken nooit uit hun puberteit en blijven levenslang pubers .... sommigen raken zelfs niet eens tot aan het stadium puberteit.

Maar ik vind het behoorlijk bevreemdend om vast te stellen dat een overheid (in dit geval de staat Arkansas) van mening is dat kinderen van veertien wel oud en wijs genoeg zijn om te bepalen welk beroep zij voor de rest van hun leven willen uitoefenen (op basis waarvan zij hun studiekeuzes maken) maar dan weer niet oud en wijs genoeg zijn om te bepalen of ze dit als vrouw of als man willen doen.

Persoonlijk kan ik me niet van de indruk ontdoen dat de beslissing tot het uitvaardigen van een gewettigd verbod voornamelijk gebaseerd is op religieus gefundeerde overwegingen; Arkansas heeft nog steeds een 70% protestantse bevolking (voornamelijk Southern Baptist Convention) en maakt niet voor niets deel uit van de Bible Belt.

Plaats reactie