Corona en regels verlopen rijbewijs

De plek voor onderwerpen die de samenleving betreffen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Corona en regels verlopen rijbewijs

Bericht door taigitu » 11 jun 2021, 11:50

Corona en regels verlopen rijbewijs

Een verlopen rijbewijs kunt u bij de gemeente verlengen. De loketten zijn open. O
ok kunt u met een verlopen rijbewijs mogelijk nog een tijdje autorijden.
Dit hangt bijvoorbeeld af van de datum waarop uw rijbewijs verliep.
Hiervoor gelden vanaf 6 maart nieuwe Europese regels die terugwerken tot en met 1 september 2020.
Op basis van die nieuwe regels gelden de volgende verlengingen.

Rijden met een verlopen rijbewijs

- Uw rijbewijs verliep in de periode tussen 1 februari en 1 juni 2020: uw rijbewijs is nog geldig tot 1 juli 2021
- Uw rijbewijs verliep in de periode vanaf 1 juni tot 1 september 2020: uw rijbewijs is nog 13 maanden na de verloopdatum geldig
- Uw rijbewijs verliep of verloopt in de periode vanaf 1 september 2020 tot 1 juli 2021: uw rijbewijs is nog 10 maanden na de verloopdatum geldig.
- U mag gedurende de bovengenoemde verlengingsperioden ook in andere landen van de Europese Unie (EU) met uw rijbewijs rijden.
- U bent in deze periode verzekerd.

Vraag bij uw gemeente een nieuw rijbewijs aan.
Doe dit zo snel mogelijk en wacht niet tot het laatste moment.

Lees verder via de link:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ijbewijzen


Ik was aan de late kant voor het verlengen van mijn rijbewijs, namelijk tot 15 juni 2021.
Dus vanmorgen snel pasfoto's laten maken en gelijk door naar het Stadskantoor......
Ik kreeg te horen dat ik pas op 1 juli aanstaande terecht kon voor een afspraak,
maar mijn rijbewijs is met 10 maanden verlengd vanwege de coronaperikelen.........
Omdat ik dat rijbewijs o.a. gebruik ter identificatie voorzie ik problemen met een
(zwart op wit) verlopen rijbewijs. Dus vroeg ik aan de dame aan het loket of er een
formulier is van die verlenging en of ik die dan kan krijgen. Ze reageerde heel lief
en gaat me een formulier sturen via mijn mail.
Nu zie ik de info hierover op het internet staan, dus plaats ik het hier even zodat andere mensen,
met een verlopen rijbewijs, deze kunnen kopiëren mochten ze hem nodig hebben.



Ter vermaak:
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Plaats reactie