Betalen voor opnemen contant geld bij ABN AMRO: minister noemt het 'teleurstellend'

De plek voor onderwerpen die de samenleving betreffen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Betalen voor opnemen contant geld bij ABN AMRO: minister noemt het 'teleurstellend'

Bericht door taigitu » 20 jun 2021, 18:16

Betalen voor opnemen contant geld bij ABN AMRO: minister noemt het 'teleurstellend'

17-06-2021

Demissionair minister Wopke Hoekstra (Financiën) vindt het teleurstellend dat ABN AMRO klanten gaat laten betalen als ze binnen een jaar
meer dan 12.000 euro aan contant geld hebben opgenomen. Dit zegt hij in zijn antwoord op Kamervragen die eerder werden gesteld PvdA-Kamerlid Henk Nijboer.

Klanten met een betaalrekening bij ABN AMRO moeten per 1 juli gaan betalen als ze in een jaar meer dan 12.000 euro hebben opgenomen.
Voor studenten ligt de limiet op 6.000 euro. Als klanten boven de limiet zitten, betalen ze vanaf dan vijf euro per transactie plus 0,5 procent
van het opgenomen bedrag.
Dit doet de bank omdat cash onveiliger zou zijn en omdat bovenmatig gebruik van contant geld ontmoedigd moet worden,
aldus ABN AMRO destijds in een reactie aan Radar.

Naar aanleiding van ons eerdere artikel kregen we veel reacties binnen, vooral van mensen die het vervelend vinden dat er steeds minder gebruik
wordt gemaakt van contant geld. En de politiek mengt zich nu dus ook in de discussie.

Lees verder via de link:
https://radar.avrotros.nl/nieuws/item/b ... rstellend/

Afbeelding

Is dit per 1 juli dit jaar?
Ik betaal mijn dagelijkse boodschappen altijd contant en vind dat prettiger.
Zo hou ik mijn uitgaven in de gaten want al ik alles per giro zou betalen raak
ik het overzicht kwijt wat ik per week aan boodschappen uitgeef.
Ik vind contant geld op zak kunnen hebben een must.

Het schijnt nog geen gelopen race te zijn als je verder lees op de volgende pagina's.
Kunnen we, als dit zou doorgaan, dan bijvoorbeeld bij iedere(?) bank van onze keuze
een rekening kunnen openen...... Want dan kan je rekeningen op meerdere banken openen
en zo onder de limieten blijven en die extra kosten vermijden. Doen we het toch zo.....
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80277
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Betalen voor opnemen contant geld bij ABN AMRO: minister noemt het 'teleurstellend'

Bericht door Tammy » 21 jun 2021, 05:45

Dat is een goed plan wat jij voorstelt Taigitu.
Want het is natuurlijk te gek voor woorden wat deze bank wilt.
Men moet gewoon contant geld kunnen opnemen.
Die vrijheid moet er zijn.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1544
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Betalen voor opnemen contant geld bij ABN AMRO: minister noemt het 'teleurstellend'

Bericht door Kristof Piessens » 21 jun 2021, 06:32

Het ging zelfs zo ver dat banken elkaar de duvel aandeden met het geldopnameprobleem, als jij bij een bepaalde bank een rekening had en je haalde geld af bij een andere muuropnamebank, de bank waar jij bij was geld verschuldigd werd aan die bank waar jij geld uit haalde...

De beste raad is zo veel als mogelijk uit de muur halen bij je eigen bank dan is er ook geen geld verschuldigd aan andere banken, die les heb ik ook maar terloops in mijn leven geleerd door dat ik de gebruiksvoorwaarden las en constateerde via mijn uittreksels in de vorm van eindafrekeningen...sindsdien haal ik enkel geld af bij mijn eigen bank als er muuropnametoestellen er van beschikbaar zijn...dat kun je relatief gemakkelijk via internet opzoeken waar ze staan.
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13548
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Betalen voor opnemen contant geld bij ABN AMRO: minister noemt het 'teleurstellend'

Bericht door Fenna » 21 jun 2021, 08:45

Gelukkig ben ik niet zo rijk dat ik 12.000 uit de muur kan trekken.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Betalen voor opnemen contant geld bij ABN AMRO: minister noemt het 'teleurstellend'

Bericht door univers » 21 jun 2021, 08:59

Koffers pakken, en naar een andere bank.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13548
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Betalen voor opnemen contant geld bij ABN AMRO: minister noemt het 'teleurstellend'

Bericht door Fenna » 21 jun 2021, 09:07

[shh]
Heb ik al lang gedaan :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie