Waar is de aandacht voor mannenrechten ?

De plek voor onderwerpen die de samenleving betreffen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80276
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Waar is de aandacht voor mannenrechten ?

Bericht door Tammy » 04 jul 2021, 12:46

Ik las ergens iets over een documentaire genaamd The Red Pill.
Die documentaire ( die ik zelf niet heb gezien ) is gemaakt door Cassie Jaye.
Ze zag zichzelf altijd als een feministe , maar na dat ze haar documentaire ging monteren om het op de markt te brengen begon ze de zaken anders te zien.
KORTE INHOUD.
Wanneer een feministische filmmaker de mysterieuze en polariserende wereld van de mannenrechtenbeweging wil documenteren, begint ze haar eigen overtuigingen in twijfel te trekken. The Red Pill beschrijft de reis van Cassie Jaye en verkent een alternatief perspectief op gendergelijkheid, macht en privileges.
http://theredpillmovie.com/

Hieronder de trailer van The Red Pill van haar die ik eens hopelijk ook kan zien :



En hieronder een video waarin ze uitlegt waarom ze anders ging denken.
Anders in de zin dat mannen het ook moeilijk kunnen hebben.
Zij kunnen ook misbruikt worden en nog meer afschuwelijke zaken meemaken.
Want de focus ligt zoveel bij vrouwen dat we de mannen die ook rechten hebben , over het hoofd zien.
Ik heb er jaren geleden hier op het forum volgens mij al eens iets over gezegd.

Ik vind dat wat ze zegt broodnodig is om onder de aandacht te brengen , en iedereen zou daar eens over na moeten denken.

Niet alleen vrouwen kunnen slachtoffer zijn.
Ook mannen.


Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1544
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Waar is de aandacht voor mannenrechten ?

Bericht door Kristof Piessens » 04 jul 2021, 14:47

Mensen dienen nu eenmaal goed te luisteren naar wat er werkelijk gezegd word en daar ook geen eigen interpretatie te geven aan wat er gezegd word, de woorden leggen in andermans mond is een eigenschap van het ego, het is blind voor het eigen ongelijk en houdt stand in het eigen gelijk voor zover je niet uit aanname handelt, er is een verschil tussen wat je verteld wordt en uit ondervinding toch ervaren dat het werkelijk anders in elkaar steekt dan je aanvankelijk voor waarheid had aangenomen.
Maar het mag gezegd worden dat vrouwen nu eenmaal verwachten hoe en wat de man moet/dient te zijn, zonder begrip dat je zelf niet alleen rechten hebt maar ook mannen, vertaald wil dit gewoon zeggen dat het doel van communicatie niet de vijandschap is maar begrip en erkenning van de problemen rond de rechten.
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Plaats reactie