The Voice-bandleider bekent seksueel grensoverschrijdend gedrag, aangifte tegen Ali B

De plek voor onderwerpen die de samenleving betreffen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

The Voice-bandleider bekent seksueel grensoverschrijdend gedrag, aangifte tegen Ali B

Bericht door taigitu » 16 jan 2022, 10:10

The Voice-bandleider bekent seksueel grensoverschrijdend gedrag, aangifte tegen Ali B

Er is aangifte gedaan tegen Ali B, coach van de RTL-talentenshow The Voice of Holland.
Hij zou zich schuldig hebben gemaakt aan seksueel grensoverschrijdend gedrag. Een andere prominente medewerker,
bandleider Jeroen Rietbergen, erkende eerder zaterdag over de schreef te zijn gegaan.
RTL heeft het programma voorlopig stopgezet.

Ashwant Nandram16 januari 2022

Afgelopen week is er aangifte gedaan tegen Ali B wegens seksueel overschrijdend gedrag bij The Voice of Holland.
De rapper is sinds 2013 verbonden aan het populaire talentenprogramma. Hij ontkent de beschuldiging. In een verklaring schrijft zijn management
dat de artiest ‘nooit misbruik heeft gemaakt van zijn positie en zich nooit seksueel grensoverschrijdend heeft gedragen.’

Een andere prominente medewerker van het programma, bandleider Jeroen Rietbergen, gaat zaterdag wel diep door het stof.
Hij bekent zich schuldig te hebben gemaakt aan seksueel grensoverschrijdend gedrag en machtsmisbruik.
Rietbergen, sinds 2007 de partner van Linda de Mol, heeft seksueel contact gehad met meerdere vrouwen die bij het programma betrokken waren.
Ook heeft hij ‘seksueel getinte whatsapp-berichten’ uitgewisseld. Volgens Rietbergen was er geen sprake van een machtspositie,
maar ‘inmiddels ben ik mij er zeer bewust van geworden dat mijn eigen perceptie helemaal niet relevant is.’

Lees verder via de link:
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~bee21e7a/



Hier zal nog de nodige narigheid over geschreven worden. Jammer, ik vond het een leuk programma. Als het weer wordt uitgezonden zal ik er
toch iets anders naar kijken.



Als je het karakter van een mens wil leren kennen, moet je hem macht geven.

Abraham Lincoln
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4649
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: The Voice-bandleider bekent seksueel grensoverschrijdend gedrag, aangifte tegen Ali B

Bericht door Witte wel » 16 jan 2022, 13:56

Sex, drugs en rock and roll, het is nog nooit anders geweest. En maar denken dat dit bij een programma als The Voice niet gebeurd.
Licht ook de overige talentenjacht programma's ook maar door, je komt het overal tegen. Dat is de wereld van glitter en glamour en helemaal niet wereldvreemd.
Er zullen er bij zijn die zwijgen en het prima vinden zo maar anderen zien nu een mogelijkheid het stilzwijgen te doorbreken. Glitter, glamour en rijkdom eist nu eenmaal met regelmaat dat je wat met seksualiteit te maken kunt krijgen. Wie dit ontkent zal mogelijk last hebben van een grijze staar of iets soortgelijks. Sinds de wederopbouw na de tweede wereldoorlog is dit ontstaan en enkel veelvoudig toegenomen.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: The Voice-bandleider bekent seksueel grensoverschrijdend gedrag, aangifte tegen Ali B

Bericht door Vitharr » 16 jan 2022, 14:02

Vergeet de Horeca in het algemeen niet. Toch blijft het triest.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13548
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: The Voice-bandleider bekent seksueel grensoverschrijdend gedrag, aangifte tegen Ali B

Bericht door Fenna » 16 jan 2022, 14:06

:post: Witte en Vitharr.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: The Voice-bandleider bekent seksueel grensoverschrijdend gedrag, aangifte tegen Ali B

Bericht door univers » 16 jan 2022, 14:23

Men probeert liggende, overeind te blijven.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: The Voice-bandleider bekent seksueel grensoverschrijdend gedrag, aangifte tegen Ali B

Bericht door univers » 16 jan 2022, 14:39

Sinds de wederopbouw na de tweede wereldoorlog is dit ontstaan en enkel veelvoudig toegenomen.
In mijn jeugd was over sex praten, taboe, alles gebeurde geniepig.
Tegenwoordig wordt er veel makkelijker over gepraat.
En je weet kleine kinderen hebben grote oren. (behalve wanneer ze moeten luisteren)
De kinderen zijn tegenwoordig veel vroeger rijp, en vergeet internet niet,(hadden wij vroeger niet)
Zelf ben ik ook geen heilige geweest, maar nee, was bij mij, nee.
Ik doe ook niets tegen mijn wil in.
Met zulke beweringen, moet men eerst met bewijzen komen.
Er zijn bewijzen zat, dat iemand onschuldig veroordeeld is, ( kan mij een politieagent herinneren, die ook valselijk beschuldigd is, je naam is dan wel door het slijk gehaald).
En wie zijn billen brand, moet op blaren zitten.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13548
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: The Voice-bandleider bekent seksueel grensoverschrijdend gedrag, aangifte tegen Ali B

Bericht door Fenna » 16 jan 2022, 14:55

univers schreef:
16 jan 2022, 14:23
Men probeert liggende, overeind te blijven.
:hahaha: ;P!
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie