Mark Rutte is stout geweest, heeft SMS-jes stelselmatig gewist van zijn mobieltje.........

De plek voor onderwerpen die de samenleving betreffen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Mark Rutte is stout geweest, heeft SMS-jes stelselmatig gewist van zijn mobieltje.........

Bericht door taigitu » 18 mei 2022, 17:56



18 mei 2022

Mark Rutte is stout geweest, heeft SMS-jes stelselmatig gewist van zijn mobieltje en dat mag niet als regeringsleider. Welke smoes krijgen we ditmaal?


A - daar heb ik geen actieve herinnering aan
B - Er wordt keihard gewerkt
C - Nokia maakt waardeloze telefoons zonder geheugen, daarom gebruik ik ze jarenlang.

Klaver, Omtzigt, Wilders, Marijnissen, van Haga, van Houwelingen en zelfs D66 ruiken bloed.

Uit: Extra regeling van werkzaamheden
van 18 mei 2022.

Afbeelding

Het is toch ook een domme kabouter, onze Minister President.
Ik schaam me voor deze man die 'ver boven ons' staat en op zo'n manier omgaat met info en apparatuur
(die dus niet voldoet bij zo'n belangrijke functie) en dan is deze domoor opnieuw herkozen is voor die functie.
Hoe snel kunnen we die domme man, wij als 'onderdanen', hem afvoeren. Er zijn personen die onderdeel waren
van de regering voor minder afgevoerd......
Misschien weer naar school voor een beter begrip van zijn functie en meer kennis over de maatschappij?





Mark Rutte - Premier in de maak - Andere Tijden 2018


6 feb. 2021 Tekst die bij de video staat.

Bijna acht jaar is hij onafgebroken premier van Nederland namens de VVD: Mark Rutte. Niets lijkt aan hem te kleven. Verbaal is hij iedereen de baas. Problemen worden opgelost of weggelachen. Inmiddels lijkt zijn gezag ook in Europa onomstreden. Maar de aanloop naar dat premierschap verliep allerminst soepel, zijn leiderschap stond herhaaldelijk ter discussie. Rutte werd in 2006 de voorman van de VVD na een nipte overwinning in de interne leiderschapsstrijd met Rita Verdonk. In de jaren daarna zochten partij en partijleider naar een herkenbaar gezicht. Waar moest de partij zich mee profileren? Wat was de kracht van de leider? Kiezers leken er weinig vertrouwen in te hebben; de opiniepeilingen waren dramatisch. Achteraf is het bijna een wonder dat de VVD in 2010 de grootste partij van het land werd. Andere Tijden gaat terug naar de beginperiode van partijleider Rutte toen de VVD en de toekomstig premier zoekende waren.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Mark Rutte is stout geweest, heeft SMS-jes stelselmatig gewist van zijn mobieltje.........

Bericht door Fenna » 18 mei 2022, 18:25

Teflon Rutte.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Mark Rutte is stout geweest, heeft SMS-jes stelselmatig gewist van zijn mobieltje.........

Bericht door Fenna » 18 mei 2022, 18:28

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Mark Rutte is stout geweest, heeft SMS-jes stelselmatig gewist van zijn mobieltje.........

Bericht door univers » 18 mei 2022, 23:37

Dat is zowat de halve bevolking. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Mark Rutte is stout geweest, heeft SMS-jes stelselmatig gewist van zijn mobieltje.........

Bericht door Fenna » 19 mei 2022, 08:58

:mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Mark Rutte is stout geweest, heeft SMS-jes stelselmatig gewist van zijn mobieltje.........

Bericht door taigitu » 19 mei 2022, 09:41

Debat over sms'jes minister-president

19 mei 2022

De Tweede Kamer debatteert op donderdag 19 mei vanaf 10.15 uur over het wissen van sms'jes door minister-president Mark Rutte.
Het debat is live te volgen via deze website en de app Debat Direct.

GroenLinks-fractievoorzitter Jesse Klaver heeft het debat op woensdag 18 mei aangevraagd. Op die dag publiceerde De Volkskrant een artikel
waarin stond dat de minister-president jarenlang zelf berichten van zijn telefoon wiste. De landsadvocaat heeft dat naar voren gebracht tijdens een rechtszaak
die de krant had aangespannen tegen het ministerie van Algemene Zaken omdat gevraagde informatie niet werd gegeven.

Brief naar Kamer

Volgens Klaver is het in strijd met de wet dat de minister-president zelf zijn sms'jes wist.
Zijn verzoek om een debat over de kwestie kreeg steun van een meerderheid in de Kamer.
Rutte stuurde in de loop van de dag een brief naar de Kamer, waarin hij uitlegt wat zijn werkwijze is met betrekking tot het wissen en bewaren van sms'jes.

Volg het live

U kunt het debat op donderdag 19 mei vanaf 10.15 uur volgen via de livestream en de app Debat Direct. Het debat wordt live ondertiteld.

https://www.tweedekamer.nl/debat_en_ver ... vedebatten

Volgens mij moet je via deze link het debat kunnen volgen:
https://debatdirect.tweedekamer.nl/2022 ... /onderwerp

Anders via de tv., bij mij op kanaal 59. (Caiway)
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Mark Rutte is stout geweest, heeft SMS-jes stelselmatig gewist van zijn mobieltje.........

Bericht door Tammy » 19 mei 2022, 10:02

Ik ga het debat straks kijken.
Altijd leuk om Klavertje boos te zien worden.
Is dan nog meer een stampvoetende kleuter dan hij al is. :mrgreen:

En Rutte ?
Ach die is over zijn houdbaarheidsdatum heen.
Maar nog altijd beter dan Kaag op die plaats.
Dat is een complete nachtmerrie.

Nokia he ?
Leuke mobieltjes, was mijn eerste met klepje. [joker]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Mark Rutte is stout geweest, heeft SMS-jes stelselmatig gewist van zijn mobieltje.........

Bericht door Fenna » 19 mei 2022, 10:38

Het komt Rutte maar wat goed uit.
Kan hij straks weer zeggen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Mark Rutte is stout geweest, heeft SMS-jes stelselmatig gewist van zijn mobieltje.........

Bericht door taigitu » 19 mei 2022, 16:40

Te behandelen zaken

1
Reactie op verzoek van het lid Klaver, gedaan tijdens de Regeling van Werkzaamheden van 18 mei 2022, over het bericht
‘Premier Rutte wiste jarenlang iedere dag berichten op telefoon’

Openen/sluiten35925-III-15 Brief regering d.d. 18 mei 2022 - M. Rutte, minister-president Reactie op het verzoek van het lid Klaver,
gedaan tijdens de Regeling van Werkzaamheden van 18 mei 2022, over het bericht ‘Premier Rutte wiste jarenlang iedere dag berichten op telefoon’

2
Reactie op het verzoek van het lid Omtzigt, gedaan tijdens het debat van 19 mei 2022, over het verweerschrift van de landsadvocaat

Openen/sluiten35925-III-16 Brief regering d.d. 19 mei 2022 - M. Rutte, minister van Algemene Zaken Reactie op het verzoek van het lid Omtzigt,
gedaan tijdens het debat van 19 mei 2022, over het verweerschrift van de landsadvocaat

3
Afschrift van de gevraagde sms-correspondentie tussen de Minister-President en de burgemeester van Amsterdam over de anti-racismedemonstratie

Openen/sluiten2022Z09925 Brief regering d.d. 19 mei 2022 - M. Rutte, minister van Algemene Zaken Afschrift van de gevraagde sms-correspondentie
tussen de Minister-President en de burgemeester van Amsterdam over de anti-racismedemonstratie

4
Moties ingediend tijdens het debat


Openen/sluiten35925-III-17 Motie d.d. 19 mei 2022 - J.F. Klaver, Tweede Kamerlid Motie van het lid Klaver c.s.
Openen/sluiten35925-III-18 Motie d.d. 19 mei 2022 - C.A.M. van der Plas, Tweede Kamerlid Motie van de leden Van der Plas en Eppink
Openen/sluiten35925-III-19 Motie d.d. 19 mei 2022 - P.H. Omtzigt, Tweede Kamerlid Motie van het lid Omtzigt
Openen/sluiten35925-III-20 Motie d.d. 19 mei 2022 - P.H. Omtzigt, Tweede Kamerlid Motie van het lid Omtzigt
Openen/sluiten35925-III-21 Motie d.d. 19 mei 2022 - G. Wilders, Tweede Kamerlid Motie van de leden Wilders en Van Haga
Openen/sluiten35925-III-22 Motie d.d. 19 mei 2022 - L.A.J.M. Dassen, Tweede Kamerlid Motie van het lid Dassen
Openen/sluiten35925-III-23 Motie d.d. 19 mei 2022 - L.A.J.M. Dassen, Tweede Kamerlid Motie van de leden Dassen en Omtzigt
Openen/sluiten35925-III-24 Motie d.d. 19 mei 2022 - U. Ellian, Tweede Kamerlid Motie van het lid Ellian c.s.
Openen/sluiten35925-III-25 Motie d.d. 19 mei 2022 - F.J.H. Jansen, Tweede Kamerlid Motie van het lid Jansen
Openen/sluiten35925-III-26 Motie d.d. 19 mei 2022 - S.J.F. van der Graaf, Tweede Kamerlid Motie van het lid Van der Graaf c.s.
Openen/sluiten35925-III-27 Motie d.d. 19 mei 2022 - S.J.F. van der Graaf, Tweede Kamerlid Motie van de leden Van der Graaf en Dassen

https://www.tweedekamer.nl/debat_en_ver ... 2022A04305

En dan werd er om 16.00 uur afgesloten..... bijna ging dat niet door, leek het.
Rutte weigerde fel in eerste instantie om te vertellen hoeveel berichten er over een half jaar op zijn telefoon stonden.
Het lijkt erop dat dat iets heel 'geheims' is. Maar dezelfde vraag werd herhaald en herhaald. Uiteindelijk ging Rutte
in zoverre door de knieën dat hij het schriftelijk zal doen. Dat moet dan voor degenen die zo bleven aanhouden wel
vandaag voor 23.00 uur gebeuren.....
Er zijn ook een stapeltje moties ingediend, ook dat wordt even afwachten.

Het was een spannend debat en Rutte zou, wat mij betreft, o.a. naar aanleiding hoe geloofwaardig hij hier doorheen
is gekomen, absoluut aftreden. Deze man kan je met goed fatsoen niet als onze hoogste vertegenwoordiger op pad sturen.
Wat kan die man spelen met woorden en er zo een draai aan geven zodat de ander geen echt antwoord krijgt.
Zoals ook gezegd werd door kamerleden..... Rutte draait het zó dat hij de kamerleden verantwoordelijk houdt voor
de het teruglopen van vertrouwen in de regering. Hun achterdocht heeft dat veroorzaakt. Hij is eerlijk, enz......


Afbeelding
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Mark Rutte is stout geweest, heeft SMS-jes stelselmatig gewist van zijn mobieltje.........

Bericht door taigitu » 19 mei 2022, 17:24

Uit het debat vandaag.......






.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Mark Rutte is stout geweest, heeft SMS-jes stelselmatig gewist van zijn mobieltje.........

Bericht door Tammy » 19 mei 2022, 17:27

Femke is ook een stout meisje geweest Taigitu. :mrgreen:
Geen wonder dat ze heeft geprobeerd haar berichten tegen te houden .
En dat allemaal op de Nokia van Rutte, de ondeugd. [joker]
>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Afbeelding

Sms’jes openbaar: Halsema bedelde bij Rutte om steun tijdens Damdemonstratie.

DEN HAAG - De Amsterdamse burgemeester Femke Halsema heeft tijdens de veelbesproken Damdemonstratie in 2020 om steun gebedeld bij premier Mark Rutte. Dat blijkt uit sms-berichten die donderdag op verzoek van PVV-leider Geert Wilders alsnog openbaar gemaakt zijn. „Ha Mark, je zet me wel erg in de kou”, sms’te Halsema.

Lees verder via link :

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1387226 ... monstratie

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Mark Rutte is stout geweest, heeft SMS-jes stelselmatig gewist van zijn mobieltje.........

Bericht door taigitu » 19 mei 2022, 17:57

Wat ik lees is dat ze hulp nodig had en contact had met Grapperhaus en misschien niet voldoende kon zijn.
Vandaar dat ze Rutte via de telefoon hulp zocht? En hij zei dat Grapperhaus met haar in contact
was en reageerde dus niet? Ik lees dat ze bedelde bij Rutte. Zelf weet ik nog wel dat die situatie
die werd verwacht op de Dam, veel spanning opriep.
Dat ze niet, na te zijn afgewezen door Rutte, wilde dat haar bedelen voor hulp/steun-mail in
de publiciteit wilde hebben, daar heeft Rutte als eerste geprofiteerd. Want ik denk dat die
afwijzing van hulp/steun bij die situatie hem zeker geen goed zou hebben gedaan in die situatie.
Mocht ze dit puur voor haar zelf dat bedelen niet in de publiciteit wilde hebben kan ik me ook
voorstellen. Haar functie als burgemeester werd niet door iedereen geaccepteerd en dit
voorval zou dan weer koren op de molen zijn van de anti-Halsema figuren.
'Halsema uitte al voor protest op de Dam zorgen over drukte'

Burgemeester Femke Halsema van Amsterdam stuurde een dag voor het Black Lives Matter-protest op de Dam op 1 juni een appje
aan een ambtenaar waarin ze haar zorgen uitte over de drukte.

Binnenlandredactie 01-10-20

Dat blijkt uit stukken die het programma Shownieuws heeft opgevraagd bij de gemeente Amsterdam.
,,Ik maak me wel zorgen over de combinatie morgen van een geëmotioneerde zwarte bevolking (en meer dan we nu verwachten)
en uitgaanspubliek met een kort lontje", appte Halsema een dag voor het protest naar de directeur Openbare Orde en Veiligheid gemeente Amsterdam.


https://www.ad.nl/binnenland/halsema-ui ... ~af256c4b/
Bericht ingekort door Tammy.

Even wachten VIDEO: 'Halsema uitte al voor protest op de Dam zorgen over drukte'

Burgemeester Femke Halsema van Amsterdam stuurde een dag voor het Black Lives Matter-protest op de Dam op 1 juni een appje
aan een ambtenaar waarin ze haar zorgen uitte over de drukte.
Binnenlandredactie 01-10-201
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Plaats reactie