Onderzoek bevestigt: Meer dan duizend kinderen seksueel misbruikt in Engelse stad

De plek voor onderwerpen die de samenleving betreffen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Onderzoek bevestigt: Meer dan duizend kinderen seksueel misbruikt in Engelse stad

Bericht door taigitu » 13 jul 2022, 13:46

Afbeelding


Onderzoek bevestigt: Meer dan duizend kinderen seksueel misbruikt in Engelse stad

Meer dan duizend kinderen zijn sinds 1989 seksueel misbruikt in de Engelse stad Telford, omdat de politie en de lokale overheid niet ingrepen en daders niet onderzochten.
Talloze kinderen werden seksueel misbruikt en verkracht.
Ze werden opzettelijk vernederd, gedeeld met anderen en verhandeld, luidt de conclusie van onafhankelijke onderzoekers.

Buitenlandredactie 12-07-22

Het drie jaar durende onderzoek volgde op berichtgeving in de krant Sunday Mirror in 2018 over oudere rapporten over seksuele uitbuiting.
De lokale politiechef van Telford (170.000 inwoners) geloofde destijds niet dat het aantal slachtoffers zo groot zou zijn. Inmiddels is vastgesteld dat de verhalen wel klopten en dat het misbruik zelfs kon doorgaan omdat de kinderen de schuld kregen, niet de daders. ‘Problemen werden niet onderzocht vanwege nervositeit over ras’, aldus het eindrapport van het onderzoek.

Holly Archer (niet haar echte naam vanwege veiligheidsredenen) die nu samenwerkt met andere slachtoffers om misbruikte vrouwen en kinderen te ondersteunen, deed haar verslag op Sky News. ,,Ik was 14 toen het begon. Mijn telefoonnummer werd door jongens van mijn eigen leeftijd verkocht aan oudere mannen die me dan lastig vielen en niet met rust lieten. Uiteindelijk werd ik verhandeld in Telford en de West Midlands en verkocht aan allerlei soorten mannen. En dat ging door tot ik 18 was.”

Holly werd naar eigen zeggen bedreigd als ze weigerde. ,,Ze dreigden dat ze mijn moeder of mijn zussen zouden verkrachten. Er was nogal wat geweld bij betrokken. De sociale diensten lieten me in de steek, het team voor geestelijke gezondheidszorg, de geestelijke gezondheidszorg voor kinderen - ze lieten me allemaal in de steek. De politie reed voorbij en zei niets. Ze beschuldigden ons ervan losbandig te zijn en dat we het onszelf aandeden.”

Leraren en jeugdwerkers werden ontmoedigd seksueel misbruik van kinderen te melden, aldus het rapport. De politie vreesde dat onderzoek naar de groep Aziatische mannen die misbruik pleegden, raciale spanningen in de samenleving zouden veroorzaken. Het rapport spreekt nu van 'schokkend falen’ van de autoriteiten die overmatig voorzichtig zouden zijn geweest in hun optreden, zogenaamd bij gebrek aan 'hard bewijs'.

Lees verder via de link:
https://www.ad.nl/buitenland/onderzoek- ... ~a5f14b79/

Dit is zo verschrikkelijk dat woorden tekort schieten......
Hoe is het mogelijk dat dit heeft kunnen gebeuren en aan zoveel kinderen.
Waar zijn kinderen nog veilig.
Castratie zou een gepast onderdeel van de straf voor de daders zijn.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Plaats reactie