Vijf jaar #MeToo: wat zijn we eigenlijk opgeschoten?

De plek voor onderwerpen die de samenleving betreffen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80649
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Vijf jaar #MeToo: wat zijn we eigenlijk opgeschoten?

Bericht door Tammy » 17 okt 2022, 17:49

Vijf jaar #MeToo: wat zijn we eigenlijk opgeschoten?

Deze maand is het precies vijf jaar geleden dat #MeToo zijn intrede deed.
Veel grote namen werden beschuldigd van seksueel wangedrag en soms ook veroordeeld.
Anderen ontsprongen de dans.
Maar zijn we eigenlijk wel iets opgeschoten sinds alle onthullingen?



Lees verder via link :

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... hoe-het-nu

>>>>>>>>>>>>

De vraag van het artikel is : Maar zijn we eigenlijk wel iets opgeschoten sinds alle onthullingen?

Ik heb een heel dubbel gevoel bij de MeToo beweging.
Het heeft er voor gezorgd dat mensen terecht zijn opgepakt.
Dat is goed.
Maar er zijn ook onschuldigen mensen aangeklaagd wiens leven compleet verwoest is.
Ik lees daar niks over , het artikel is zeer eenzijdig.

Daarnaast kan een man geen compliment geven of iets in die geest of hij word aangeklaagd.
Flirten kan al leiden tot een aanklacht.
Een opera zanger zoals Plácido Domingo word aangeklaagd want hij was aanrakerig.
Ik kom uit het zuiden , wij raken mensen aan , dat zit in onze aard.
Wij omhelsen enz.
Heeft niks met sexuele grensoverschrijdend gedrag te maken.
Is de cultuur van het zuiden.

MeToo heeft er zoals ik het zie uiteindelijk voor gezorgd dat er een krampachtige verhouding is ontstaan tussen mannen en vrouwen.
Rotzakken als Weinstein horen natuurlijk keihard aangepakt te worden.
Alle soortgelijke kerels trouwens.
Maar ik had liever gezien dat dat zou gebeuren via gewone aangifte.
Wat al jaren geleden had moeten gebeuren.

Maar MeToo pakt naar mijn mening ook de onschuldigen mannen aan.
Mannen die door vrouwen worden aangeklaagd uit wraak of weet ik veel wat , puur uit venijn.
Daar hoor je veel te weinig over.
Die bitches bestaan en die zagen hun kans schoon door de MeToo beweging.

Dus nee , de MeToo beweging wat goed begon is uitgemond in iets waarvan alles door elkaar loopt.
En ik ben daar niet happy mee.

Benieuwd hoe jullie er naar kijken.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1556
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Vijf jaar #MeToo: wat zijn we eigenlijk opgeschoten?

Bericht door Kristof Piessens » 17 okt 2022, 19:43

Net daarom dat ik voorlopig bewust alleenstaande ben, ik wens wel een relatie maar de moeite doen om me de juiste vrouw aan te trekken is voorlopig nog niet aan de orde.
Daarnaast zal ik niet bij normale vrouwen aan mijn trekken komen, dat aanvaard ik grotendeels heel goed en kan dat ook begrijpen vanuit mijn eigen individuele situatie, niet dat ik vrees dat met de me too beweging ik volkomen onterecht kan geschaadt kan worden, het is zeker niet gemakkelijk om begrip op te brengen, als je het bespreekbaar maakt vind ik niet dat je op basis van deze gesprekken mag oordelen (lees voorspellen) of ik me als man slecht ga gedragen en het punt is steeds dat mannen/vrouwen onder elkaar beter begrijpen/overeenkomen, maar vrouwen/mannen communicatie meer op conflicten uitkomt.
Wat zullen de reacties worden als je zelf toegeeft dat je van geslacht bent verandert omdat je je verkeerd voelt in een verkeert lichaam, het gevoel tot daar aan toe maar dan weet je ook automatisch dat het risico van niet kunnen voortplanten onder jouw eigen verantwoordelijkheid valt en daar geen discussie over kunt voeren, het is daarom dat ik hiermee voorzichtig ben, want dan heb ik geen keus dan te laten weten dat een relatie wel mogelijk is in tijdelijke zin en is voor mij een relatie met een vrouw die nog voortplantingsrijp is aangewezen, ik behoedt me voor het misverstand dat de vrouw in kwestie dat van geslacht is verandert hierom zelfs mij kan gaan aanklagen voor wat er besproken is, binnen of buiten vertrouwen.
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80649
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Vijf jaar #MeToo: wat zijn we eigenlijk opgeschoten?

Bericht door Tammy » 21 okt 2022, 05:19

Ik hoop Kristof dat de juiste vrouw eens op je pad komt. :wink:

Ik schreef al eerder dat.mensen worden aangeklaagd soms meer dan 30 jaar na dato en uiteindelijk onschuldig blijken te zijn.
Of er is te weinig bewijs na zoveel jaar wat logisch is.
Kevin Spacey heeft zijn eerste rechtszaak gewonnen.
De acteur Anthony Rapp die hem aanklaagt ken ik van Star Trek, ik kon hem niet los zien van de zaak .
Ik vond de serie ook heel woke en ben vrij snel afgehaakt maar dat terzijde.

Naar aanleiding van de beschuldigingen besloot Netflix de acteur te ontslaan in de succesvolle serie House of Cards.
Met deze uitspraak had hij niet ontslagen hoeven te worden.
Deze zaak was naar buiten gekomen in de begintijd van de MeToo beweging.
Men was al schuldig zonder onderzoek.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Afbeelding

Acteur Kevin Spacey wint slag rond aantijgingen seksueel misbruik.

De Amerikaanse acteur Kevin Spacey heeft een eerste slag gewonnen in de aantijgingen tegen hem over seksueel misbruik. Een man die beweerde als 14-jarige door Spacey te zijn belaagd, kreeg geen gelijk van de jury tijdens een proces in New York. De inmiddels 50-jarige Anthony Rapp kon niet bewijzen dat hij destijds, in 1986, ongewenst seksueel was benaderd, oordeelde de jury na ruim een uur beraad, melden Amerikaanse media.

Lees verder via link :

https://www.ad.nl/show/acteur-kevin-spa ... ~a5d30cd0/



Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80649
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Vijf jaar #MeToo: wat zijn we eigenlijk opgeschoten?

Bericht door Tammy » 29 okt 2022, 07:36

Hoe amateurs bij de PvdA een politieke carrière om zeep helpen.

Een hoop mensen bij de PvdA, voorzitter Esther-Mirjam Sent voorop, moeten zich doodschamen nu blijkt dat oud-Kamerlid Gijs van Dijk ten onrechte is beschuldigd van seksueel grensoverschrijdend gedrag. Er is allemaal niets van waar, moet nu ook het partijbestuur erkennen, nadat een partijcommissie tien dagen geleden tot die conclusie was gekomen. Desondanks hield de partijtop nog een volle week vol dat Van Dijk niet deugde en dat er voor hem geen plaats meer was bij de PvdA.

Lees verder via link :

https://www.rtlnieuws.nl/columns/column ... eschuldigd

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Ook weer een “mooi” voorbeeld hoe het mis kan gaan door MeToo.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Vijf jaar #MeToo: wat zijn we eigenlijk opgeschoten?

Bericht door univers » 29 okt 2022, 08:41

MeToo is enkel op sensatie uit.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Plaats reactie