Bijna kwart jongere Nederlanders twijfelt aan Holocaust, Yeşilgöz geschokt

De plek voor onderwerpen die de samenleving betreffen.
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bijna kwart jongere Nederlanders twijfelt aan Holocaust, Yeşilgöz geschokt

Bericht door Tammy » 25 jan 2023, 10:10



Bijna kwart jongere Nederlanders twijfelt aan Holocaust, Yeşilgöz geschokt.

DEN HAAG - Bijna een kwart (23 procent) van de Nederlanders geboren vanaf 1980 denkt dat de Holocaust „een mythe” is of dat het aantal Joden dat werd gedood zwaar overdreven is. Dat is meer dan in andere landen. Van de generaties die sinds 1980 zijn geboren weet een derde tot meer dan de helft opvallend weinig van de Jodenvervolging en genocide in de Tweede Wereldoorlog.

Lees verder via link :

https://www.telegraaf.nl/nieuws/5805920 ... z-geschokt

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Dit vind ik echt schandalig.
Bestaat er geen geschiedenisles meer op de scholen ?
Zoniet graag meteen weer invoeren.
Dit land moet zich kapot schamen dat de jongeren zo denken.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Bijna kwart jongere Nederlanders twijfelt aan Holocaust, Yeşilgöz geschokt

Bericht door univers » 25 jan 2023, 10:23

De lessen op school is niet meer hetzelfde als vroeger Tammy.
Alles is achteruitgegaan.
Fatsoenlijk schrijven, kunnen de kinderen van tegenwoordig niet meer, krabbels en bokkenpoten.
Onderwijs is hard achteruitgegaan.
Er zijn genoeg documentaires die over de holocaust gaan.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Bijna kwart jongere Nederlanders twijfelt aan Holocaust, Yeşilgöz geschokt

Bericht door taigitu » 25 jan 2023, 10:38

Dit is inderdaad ernstig. Het is voor de jongeren 'geschiedenis' die hun nu niet raakt.
Ook wordt hun aandacht afgeleid naar het geweld wat nu, op meerdere plekken in de wereld, gaande is.
Daarnaast wordt via het internet ook veel aandacht besteed aan figuren die er juist op uit zijn veel
herrie te maken door het tegengestelde te beweren. En als jongeren weinig hebben mee gekregen over de Holocaust
dan staan ze meer open voor de ,met een geestelijke beperking, die zich hierin helemaal uitleven.
Triest als jongeren hier in mee genomen kunnen worden.

Stel je voor dat elke dag dat je naar school gaat, je een klasgenoot minder hebt. Je klasgenoten worden op een aparte school gezet en later verdwijnen ze helemaal.
Je ziet ze nooit meer terug. Net ging het over je klasgenoten, maar stel je voor dat jou iets overkomt. Dat je niet meer met het openbaar vervoer mag vanwege je geloof of huidskleur.
Dan maar lopend naar de bios. Een filmpje pakken gaat hem ook niet worden. Toegang verboden, staat op de voorkant van het gebouw. En ook op andere openbare plekken mag je niet meer komen,
zoals dit park. Stap voor stap word je steeds meer verbannen uit het normale leven. Je moet zelfs je fiets inleveren, mag na acht uur 's avonds niet meer de straat op en mag alleen nog maar omgaan met mensen van je eigen soort. Uiteindelijk wordt uitsluiten zelfs uitmoorden, wat tijdens de Tweede Wereldoorlog gebeurde. De Holocaust, de massamoord op bijna zes miljoen Europese Joden.
Maar wat weten jullie daar nou van? 'Holocaust? Ik weet niet eens wat het is eigenlijk.' 'Het is natuurlijk niet echt bij ons nu nog heel relevant.' In deze video leg ik je uit wat je moet weten over de Holocaust. Hebben we het eigenlijk wel op tijd door als het weer mis dreigt te gaan? 'Ja, in China waren concentratiekampen waar Oeigoeren, dat zijn een soort ras van moslims.' 'Dat lijkt eigenlijk al op de Holocaust.'
De Tweede Wereldoorlog in Nederland van 1940 tot 1945. Dat is niet eens zo heel lang geleden. En toch verschijnen er al tientallen jaren een soort paniekberichten in de media dat jongeren de Holocaust zijn vergeten. Wij hebben op de redactie berichten bekeken uit de afgelopen 25 jaar en dan kom je dit soort koppen tegen. De helft van de jeugd kent de Holocaust niet. Veel jongeren hebben nog nooit van de Holocaust gehoord en overlevenden van Auschwitz strijden tegen geheugenverlies van jongeren. Of het echt zo slecht gesteld is met jullie, dat hoor je zo. Maar eerst even wat uitleg over de Holocaust en dat is ook interessant als je wel goed hebt opgelet tijdens geschiedenis.
Dit is voormalig Kamp Amersfoort, één van de plekken in Nederland vanaf waar de Holocaust werd uitgevoerd. Hier zaten 47.000 mensen gevangen en deze voetafdrukken doen daar nog aan herinneren. En daar staan de laarzen van de commandant. Mensen werden hier mishandeld, uitgehongerd, mensen moesten dwangarbeid verrichten en mensen werden vermoord. Totale vernietiging van alle Joden was namelijk het doel van Hitler en die betekenis, totale vernietiging, is ook terug te vinden in het woord Holocaust. Dat komt namelijk van het Oudgriekse holókauston, en dat betekent helemaal verbrand. Goed om gelijk hier even bij te zeggen is dat er ook andere slachtoffers waren van Hitler en zijn nazi-aanhangers, bijvoorbeeld Sinti en Roma, homo's, gehandicapten en communisten. Maar met de term Holocaust bedoelen we vooral de massamoord op bijna 6 miljoen Europese Joden. Je vraagt je misschien af waar die Jodenhaat vandaan komt. Al in de middeleeuwen krijgen de Joden van veel dingen de schuld. En als Duitsland de Eerste Wereldoorlog verliest, is dat niet anders. Als Hitler er begin jaren 30 aan de macht komt, is er dus al veel antisemitisme in Duitsland en Hitler wakkert dat alleen maar verder aan. Deze schietbaan is met de hand uitgegraven door voornamelijk Joodse gevangenen en daar aan het eind werden mensen doodgeschoten, geëxecuteerd. Wanneer Hitler besloot dat alle Europese Joden doodmoesten is niet helemaal duidelijk. Maar 20 januari 1942 is een belangrijke dag. Op die dag was namelijk de Wannseeconferentie en daar is nu een film over uit.
Op die dag spreken hoge nazi-ambtenaren af in een villa aan de Wannsee, vlakbij Berlijn, om de Holocaust te plannen. De uitkomst: in vernietigingskampen zal een deel van de Joden zich doodwerken en de anderen worden vergast. Vanuit Kamp Amersfoort wordt naar schatting driekwart van de gevangenen als vee naar andere kampen vervoerd en Kamp Westerbork in Drenthe is het meest berucht. Ruim honderdduizend Nederlandse Joden worden naar concentratie- en vernietigingskampen in Duitsland en Tsjechië gebracht, maar ook naar Polen. Daar staat kamp Auschwitz en Ernst Verduin overleefde dat kamp.
Je komt dan in Auschwitz-Birkenau aan. Je wordt de trein uitgejaagd. Wat op dat moment het belangrijkste was dat door me heen ging, was afscheid nemen van mijn zus. Je komt eruit, je komt er aan. En nou ja, dit was het dan zo'n beetje, dat gevoel heb je dan. Ernst was 16 toen hij in Auschwitz zat. Vorig jaar, in 2021, overleed hij op 94-jarige leeftijd.
Na de oorlog wordt voor veel mensen pas duidelijk dat in de kampen mensen op grote schaal werden vermoord. De Duitse uitspraak 'Wir haben es nicht gewusst' is daardoor berucht. Nu vertel ik je over de Holocaust, maar je hoort er natuurlijk ook over tijdens Geschiedenis en in films of in musea, zoals hier bij voormalig Kamp Amersfoort. Maar vroeger kreeg je zulke verhalen ook te horen via familieleden of overlevenden. Alleen dat wordt steeds minder, aangezien de oorlog steeds verder achter ons komt te liggen. Dus weten jullie nu eigenlijk nog wel genoeg over de Holocaust?
We hebben een vragenlijst uitgezet op Insta en zo'n 2.000 jongeren hebben die helemaal of voor een deel ingevuld. En daaruit blijkt dat bijna iedereen het belangrijk vindt om over de Holocaust te leren. En ruim 90 procent weet ook wat de Holocaust is. En dat moet best een geruststelling zijn voor die volwassenen die al tientallen jaren roepen dat jullie er niks meer van snappen. En het valt inderdaad ook wel mee, zegt Holocaust-expert Mark van Berkel van de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen. "Jongeren weten aan de ene kant best veel over die geschiedenis." 'Dat heeft te maken met de Tweede Wereldoorlog, de Joden enzo, en Duitsland.' 'Dat er 6 miljoen Joden zijn overleden.' 'Naar concentratiekampen en vernietigingskampen, dat ze daar zijn vermoord.' Zij herkennen ook een aantal belangrijke termen, zoals de term Holocaust of de term genocide. Dat komt omdat ze heel veel horen in het onderwijs over de geschiedenis van de jodenvervolging. 'Daar weet ik veel van, we hadden een geschiedenisproject daarover.' 'Toevallig een toets over gehad gisteren.' Alleen wat we wel zien is dat leerling of jongeren wel een aantal dingen weten over die geschiedenis, maar ze begrijpen de achtergronden niet goed. En als we dus vragen: waarom waren Joden eigenlijk het primaire slachtoffer van de Holocaust, dan kunnen jongeren dat niet altijd goed uitleggen. En daar zou in dat onderwijs denk ik ook wel meer aandacht aan moeten worden besteed, aan de wortels van antisemitisme, jodenhaat, aan de nazi-ideologie en hoe dat zeg maar stap voor stap heeft geleid tot zoiets verschrikkelijks als de Holocaust. Zodat je op tijd dit soort dingen kan herkennen als het weer gebeurt en ertegen in opstand kan komen. Precies.
Volgens de expert van net is het dus belangrijk om je historische kennis een beetje op orde te hebben, zodat je dingen die nu gebeuren beter kan begrijpen. Maar over wat voor dingen hebben we het dan? Dit zei de regisseur van de film over de Wannseeconferentie. Ik geloof dat de geschiedenis zich kan herhalen. Tijdens het filmen moest ik denken aan de oorlog in Joegoslavië. Dat ging natuurlijk niet om massavernietiging van mensen. Maar ook toen ging het om uitsluiting van mensen die uitloopt op willekeur, haat en moord. En zoiets begint altijd klein. En ook jullie moesten bij de Holocaust denken aan recente gebeurtenissen in het nieuws. 'Ja, ik denk, haat tegen mensen die gay zijn.' 'Oorlog nu in Rusland en Oekraïne.' Waarom? 'Denk aan de Holocaust, niet dat er 6 miljoen Joden.... Ik wist niet eens wat de Holocaust was, maar wel met oorlog een beetje, doet het me wel denken.' 'Er gaan veel mensen dood. Ja, precies. Dat is ook in de Tweede Wereldoorlog gebeurd.' 'Ik denk dan meteen aan China.' 'China, over de Oeigoeren. Ja, de Oeigoeren.' 'Omdat die opgesloten worden in kampen. En de joden werden dat ook.'
Op welke manier is het logisch dat jongeren de vergelijking maken met bijvoorbeeld Oekraïne of de Oeigoeren in China? Je kunt bepaalde gebeurtenissen zeker vergelijken. Dus als we kijken naar Oekraïne of naar de Oeigoeren, dan zijn er zeker elementen die ook tijdens de Holocaust gebeurd zijn, tijdens de Tweede Wereldoorlog gebeurd zijn, bijvoorbeeld het uitsluiten van mensen of het mensen in kampen zetten of zeggen dat mensen zich ergens anders moeten vestigen. Zo zijn er een aantal stadia of een aantal processen waaraan je kunt zien: dit gaat niet de goeie kant op.
Dus wat weten jullie nou over de Holocaust? Nou, best wel wat dus. En hopelijk na het zien van deze video wat meer.

Deze tekst wordt gesproken in de video (SCHOOL TV), zie via link:
https://schooltv.nl/video/wat-was-de-ho ... ese-joden/
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3062
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Bijna kwart jongere Nederlanders twijfelt aan Holocaust, Yeşilgöz geschokt

Bericht door Tet » 25 jan 2023, 11:05

taigitu schreef:
25 jan 2023, 10:38
Dit is inderdaad ernstig. Het is voor de jongeren 'geschiedenis' die hun nu niet raakt.
Ook wordt hun aandacht afgeleid naar het geweld wat nu, op meerdere plekken in de wereld, gaande is.
Daarnaast wordt via het internet ook veel aandacht besteed aan figuren die er juist op uit zijn veel
herrie te maken door het tegengestelde te beweren. En als jongeren weinig hebben mee gekregen over de Holocaust
dan staan ze meer open voor de ,met een geestelijke beperking, die zich hierin helemaal uitleven.
Triest als jongeren hier in mee genomen kunnen worden.
;P!
truth is stranger than fiction

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Bijna kwart jongere Nederlanders twijfelt aan Holocaust, Yeşilgöz geschokt

Bericht door Tammy » 25 jan 2023, 11:09

Het onderwijs is zeker hard achteruit gegaan Univers.
Zo zonde.
Geschiedenis was mijn lievelingsvak vroeger.

Mooi stuk Taigitu.
Wat kunnen mensen elkaar toch vreselijke dingen aandoen.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13660
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Bijna kwart jongere Nederlanders twijfelt aan Holocaust, Yeşilgöz geschokt

Bericht door Fenna » 25 jan 2023, 13:29

Het verbaasd mij dat het haar verbaasd.

Lang niet op alle scholen word nog geschiedenisles gegeven wat ik een schade vind en als er nog aandacht aan besteed word, word het onderwerp Holocaust vaak gemeden omdat er een bepaalde groep, laat ik het nieuwe Nederlanders noemen, hier aanstoot aan heeft en het zelf durft ontkennen.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Bijna kwart jongere Nederlanders twijfelt aan Holocaust, Yeşilgöz geschokt

Bericht door Tammy » 25 jan 2023, 14:47

Dan word het de hoogste tijd dat daar tegen word opgetreden Fenna.
Want leerlingen horen niet de dienst uit te maken.
Dat doen leerkrachten en de school.
Tenminste zo zou het moeten zijn.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Bijna kwart jongere Nederlanders twijfelt aan Holocaust, Yeşilgöz geschokt

Bericht door Tammy » 25 jan 2023, 14:50

Afbeelding
Dennis Wiersma, Minister voor Primair en Voortgezet Onderwijs, in gesprek met leerlingen van OBS De Klimroos.

Minister en Tweede Kamer willen meer aandacht voor Holocaust op school.

Scholen moeten meer aandacht geven aan de Holocaust.
Een meerderheid van de Tweede Kamer wil dat na onderzoek waaruit blijkt dat bijna een kwart van de Nederlandse jongeren twijfelt aan de Jodenvervolging tijdens de Tweede Wereldoorlog.
Minister Wiersma (Onderwijs) wil ‘steviger inzet'.

Lees verder via link :

https://www.ad.nl/politiek/minister-en- ... ~aac505e9/

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

WikiWappia
Student
Berichten: 33
Lid geworden op: 21 dec 2022, 16:47

Re: Bijna kwart jongere Nederlanders twijfelt aan Holocaust, Yeşilgöz geschokt

Bericht door WikiWappia » 25 jan 2023, 19:30

Tammy schreef:
25 jan 2023, 10:10
Bestaat er geen geschiedenisles meer op de scholen ?
Zoniet graag meteen weer invoeren.
Dit land moet zich kapot schamen dat de jongeren zo denken.
Inderdaad schandalig, maar ligt dat aan het gebrek aan onderwijs of spelen er meer zaken mee? Ik meen mij iets te herinneren dat Thierry Baudet de Holocaust ooit heeft betwijfeld (ik zal het eens na zoeken) en zo'n figuur als David Icke (waat Thierry dan ook weer fan van is) heeft dat naar dat ik meen ook geroepen.
Ik vraag mij ook af of het om bija een kwart van alle jongeren gaat of om de makkelijk te beïnvloeden groep.

Edit: Bij Thierry ging het om Holocaust vergelijkingen, niet om het ontkennen.
https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuw ... holocaust/

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3062
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Bijna kwart jongere Nederlanders twijfelt aan Holocaust, Yeşilgöz geschokt

Bericht door Tet » 25 jan 2023, 20:14

Nou...
Baudet plaatste de Holocaust tussen aanhalingstekens in een tweet.

https://dekanttekening.nl/nieuws/ophef- ... -plaatst4/
truth is stranger than fiction

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4702
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Bijna kwart jongere Nederlanders twijfelt aan Holocaust, Yeşilgöz geschokt

Bericht door Witte wel » 25 jan 2023, 21:51

Het onderwijs vindt het veel belangrijker om overal regenboogkleuren te tonen op muren van schoolgebouwen en verweven in lesmateriaal maar ook dat de toiletten genderneutraal zijn en nog meer van die onzin. De werkelijke geschiedenis wordt overschaduwd door BLM, LGBTQIA+ en overige woke bullshit wat de jeugd moet vormen.
Dat is de huidige trend die gevoerd wordt. Dat een kwart van de jeugd twijfelt aan de holocaust zegt dat het beleid enorm faalt en niet dat dit bij de jeugd ligt. Het is een enorme tekortkoming en de psychologische oorlogvoering drijft de jeugd nog verder de leeghoofdigheid in. En dat terwijl de jeugd klaargestoomd zou moeten worden en de kansen moet krijgen in de toekomst onze samenleving te bedienen.
Ik vrees dat als ik straks wat ouder ben, met m'n rollatortje op straat loop en een wiel verlies en daarvoor om hulp vraag, dat er direct de ANWB wordt gebeld om mij te helpen met hun sleepdienst.
Triest, toch?
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

WikiWappia
Student
Berichten: 33
Lid geworden op: 21 dec 2022, 16:47

Re: Bijna kwart jongere Nederlanders twijfelt aan Holocaust, Yeşilgöz geschokt

Bericht door WikiWappia » 25 jan 2023, 22:07

Tet schreef:
25 jan 2023, 20:14
Nou...
Baudet plaatste de Holocaust tussen aanhalingstekens in een tweet.

https://dekanttekening.nl/nieuws/ophef- ... -plaatst4/
Bedankt voor het delen Tet :post:

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13660
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Bijna kwart jongere Nederlanders twijfelt aan Holocaust, Yeşilgöz geschokt

Bericht door Fenna » 25 jan 2023, 22:11

Witte wel schreef:
25 jan 2023, 21:51
Het onderwijs vindt het veel belangrijker om overal regenboogkleuren te tonen op muren van schoolgebouwen en....
:post:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Bijna kwart jongere Nederlanders twijfelt aan Holocaust, Yeşilgöz geschokt

Bericht door Determinist » 25 jan 2023, 22:18

Mijn ervaring van mijn kinderen en alle kinderen die ik ken van vrienden, kennissen en collega's is dat ze allemaal keurig deze stof behandeld krijgen op school.
Ook van de woke terreur waarvan vele media spreken zie ik vrijwel niets.

Ten eerste, elke nieuwe generatie komt automatisch verder af te staan van de geschiedenis en daarmee wordt de interesse minder.
Mijn vorige generatie had het al lastig zinnige zaken op te hoesten wat de eerste wereldoorlog betreft. Laat staan dat de kennis van de nieuwe generatie over die periode nagenoeg nul is.

Het is onzinnig beleid te voeren om dit natuurlijke proces tegen te houden. Het is helemaal niet aan het onderwijs om dit door te strot van kinderen te duwen. Het behandelen van de stof is gewoon onderdeel van de geschiedenisles waar men nu nog steeds de Romeinen, middeleeuwen en de tachtigjarige oorlog behandelen. Onderdeel tweede wereldoorlog en holocaust zitten er gewoon bij.

Het is wellicht meer van belang dat kinderen thuis, door de oudere generatie op de hoogte gehouden wordt van geschiedenis waar de ouderen zelf belang aan hechten.
Zo is het vaste prik dat ik mijn kinderen meeneem naar de dodenherdenking en geef ik uitleg over hoe en wat.
Ik heb trouwens afgelopen mei samen met mijn kinderen een avond afgesproken dat we eens naar een belangrijke film zouden kijken die past in de periode: Schindlers List.
Ze waren nu eindelijk zou oud dat ik dat kon verantwoorden. Dit heeft zeer veel indruk gemaakt bij ze.

Dat heeft effect dat in ieder geval mijn kinderen iets meer weten van die periode dan alleen wat ze in de geschiedenislessen hebben gehoord.

Het bezoek aan Margraten van een aantal jaar geleden hebben ze het nog steeds over. Dat was ook een trip die ik na de standaard vakantie uitjes bij pretparken tussen heb gestopt.

Er is niemand die anderen weerhoudt om hetzelfde te doen. Daar zit geen psychologische oorlogsvoering achter.

Zo heb ik deze drang doorgespeeld gekregen van mijn ouders die mij meenamen tijdens vakantie naar slagvelden uit de 1e wereldoorlog.
Als klein kind zal ik de loopgraven en knekelhuizen bij verdun niet meer vergeten. Deze indruk is onmogelijk vast te houden aan kinderen uit een boek.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4702
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Bijna kwart jongere Nederlanders twijfelt aan Holocaust, Yeşilgöz geschokt

Bericht door Witte wel » 25 jan 2023, 22:53

Wat jij doet samen met je kinderen is top Determinist, ik heb een gelijke wijze toegepast bij onze dochter. De motivatie voor de kinderen dient voor een groot deel vanuit de ouders te komen. Dat je ditzelfde gedrag meer ziet in je directe omgeving is logisch, je trekt immers vaker op met gelijkgestemden dan andersdenkenden en dan begeef je jezelf in een zelfde milieu.
Tijdens mijn vorige werk, zo'n 7,5 jaar geleden kwam ik veelal bij particulieren thuis voor werkzaamheden en proefde daar de "moderne" wijze van omgang van ouders met kinderen. Deze was niet wat jij beschrijft Determinist en helaas is dit gedurende de jaren verder achteruit gegaan. Dat is erg jammer want ik ben van mening dat je jeugd de kansen moet geven een zo'n vrij mogelijke ontwikkeling moet bieden als ouder en dat houdt ook in motiveren en beide kanten laten zien van de plaat al is je eigen gedachte als ouder afwijkend. Dat is één van de belangrijke taken bij opvoeding. Natuurlijk mogen er vraagtekens komen maar algehele ontkenning of ontwijking is in mijn beleving niet correct.
Dat mevrouw Yeşilgöz geschokt is geeft onder anderen aan dat zij onze samenleving zelf niet overziet.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4742
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Bijna kwart jongere Nederlanders twijfelt aan Holocaust, Yeşilgöz geschokt

Bericht door Osiris » 26 jan 2023, 06:56

Tammy schreef:
25 jan 2023, 10:10
https://twitter.com/DilanYesilgoz/statu ... MYdHvoSaEg

Bijna kwart jongere Nederlanders twijfelt aan Holocaust, Yeşilgöz geschokt.

DEN HAAG - Bijna een kwart (23 procent) van de Nederlanders geboren vanaf 1980 denkt dat de Holocaust „een mythe” is of dat het aantal Joden dat werd gedood zwaar overdreven is. Dat is meer dan in andere landen. Van de generaties die sinds 1980 zijn geboren weet een derde tot meer dan de helft opvallend weinig van de Jodenvervolging en genocide in de Tweede Wereldoorlog.

Lees verder via link :

https://www.telegraaf.nl/nieuws/5805920 ... z-geschokt

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Volgens deze Jensen uitzending zou het onderzoek onder 2000 Nederlanders van alle leeftijden gedaan zijn.
2000 op 18 miljoen !!
En dat moet representatieve cijfers opleveren over percentage holocaust ontkenners onder milennials ??
Het lijken wel de peilingen.
Zoveelste verdeel en heers, antisemitisme hoppa .

Ook over de idioterie dat de joden de wereld zouden runnen.
Als je ver terug in de tijd gaat, honderden jaren geleden, was er een volk genaamd Khasaren uit de regio Oekraine , wat lang geleden overal dood en verderf zaaide , later ook Sabbateans genaamd.
Deze terreurbeweging waaierde uit naar de rest van de wereld, waar ze via infiltratie in alle lagen van politiek,religie,handel hun invloed uitoefenden.
Zogenaamde shapeshifters ; ze namen een geloof,politieke kleur of whatever aan om organisaties wereldwijd van binnenuit te manipuleren en over te nemen.
Sommigen bekeerden zich tot Islam,Christen,katholiek of jood , al naar gelang de doelstelling , maar nooit hun werkelijke oorsprong opgaven, simpelweg een schijn identiteit.

De joden die de wereld zouden runnen zijn in feite geen echte joden,maar worden crypto joden genoemd ( soms Zionisten ) en geven geen ene moer om de werkelijke joodse bevolking ( zie bolwerk in Israel/Netanyahu en wat joodse bevolking daar word aangedaan ).

Jensen,Icke e.a. plus ondergetekende ontkennen de holocaust helemaal niet, maar stellen wel vraagtekens hoe het werkelijk in elkaar stak en dat mag blijkbaar niet.
Hitler heeft destijds veel meer mensen vermoord; in eerste instantie Germaanse minderheden, zieken,gehandicapten maar ook gender 'afwijkenden' om Germaans zuiver superras te creeren.
Toen daarna de ' bedreigende ' rijke ( crypto ) joden, vervolgens kreeg elke jood die ster opgeplakt.
Later kwamen daar ook nog eens krijgsgevangenen bij.
Dus in hoeverre kloppen die oorspronkelijke aantallen ?

Zodra je dit soort vragen stelt word je ontkenner of antisemiet genoemd, want het geleerde educatieve plaatje moet intact blijven.
Hoe was het ook weer ? ' Geschiedenis word geschreven door overwinnaars '

https://jensen.nl/millennials-antisemie ... 46546104ad
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Bijna kwart jongere Nederlanders twijfelt aan Holocaust, Yeşilgöz geschokt

Bericht door Tammy » 26 jan 2023, 10:29

Heel mooi Determinist hoe jij het doet met je kinderen aangaande deze kwestie.
En goed om te horen dat er op hun school nog steeds geschiedenisles word gegeven.
Ik heb mijn dochter op zeer jonge leeftijd toen we in Normandie op vakantie waren Omaha Beach laten zien met alle graven en de oorlogsmuseums.
Dat laatste natuurlijk zonder de gruwelijke foto’s van uitgemergelde kampgevangenen, daar was ze veel te jong voor natuurlijk.
Ze heeft een bloemetje aan een Amerikaans graf gebracht namens mijn moeder die de hongerwinter had meegemaakt in Heiloo.

Ze weet bet nog en ook de kleur van het bloemetje.
En de tank voor het museum.
Ze was rond 5 jaar oud.
Ik was daar in de buurt dus allicht ga je alles bezoeken, ook met een klein kind erbij.
Heb ik altijd gedaan, leuke dingen voor het kind op vakantie maar daarnaast ook dingen bezoeken.
Goed voor de algemene ontwikkeling heb ik altijd gezegd.

Mijn dochter zei later toen ze volwassen was dat ze blij was dat haar vader en ik zo vakanties vierden.
Naast leuke dingen voor kinderen ook bezoekjes brengen aan mooie en belangrijke zaken.
Zoals naast heerlijk strand vakantie in Spanje ook naar Barcelona en uitleg krijgen op 8 a 9 jarige leeftijd over Gaudi en zijn kunstwerken bezoeken.
Als ze nu ergens heen gaat zegt ze vaak lachend : goed voor de algemene ontwikkeling he mama ? :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13660
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Bijna kwart jongere Nederlanders twijfelt aan Holocaust, Yeşilgöz geschokt

Bericht door Fenna » 26 jan 2023, 12:06

Osiris schreef:
26 jan 2023, 06:56
Volgens deze Jensen uitzending zou het onderzoek onder 2000 Nederlanders van alle leeftijden gedaan zijn.
2000 op 18 miljoen !!
Dat is inderdaad een druppel op de gloeiende plaat, maar dan nog, als met dan de helft van deze 2000 het niet weten of zelfs ontkennen is dat teveel.

Het probleem schijnt vooral in de randstad te spelen.

Citaat uit de Telegraaf.
Toch maakt hij zich zorgen over wat hij ’een randstedelijke kwestie’ noemt: minderheden onderwijzen over de Tweede Wereldoorlog. Eerder onderzoek wees uit dat een op de vijf docenten de Holocaust in de les niet of nauwelijks ter sprake kan brengen door weerstand bij met name islamitische leerlingen.
Premium.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1427178 ... n=whatsapp
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Bijna kwart jongere Nederlanders twijfelt aan Holocaust, Yeşilgöz geschokt

Bericht door Tammy » 26 jan 2023, 12:26

Fenna schreef :
Dat is inderdaad een druppel op de gloeiende plaat, maar dan nog, als met dan de helft van deze 2000 het niet weten of zelfs ontkennen is dat teveel.
Juist. [clap] ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4742
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Bijna kwart jongere Nederlanders twijfelt aan Holocaust, Yeşilgöz geschokt

Bericht door Osiris » 26 jan 2023, 12:52

Fenna schreef:
26 jan 2023, 12:06
Osiris schreef:
26 jan 2023, 06:56
Volgens deze Jensen uitzending zou het onderzoek onder 2000 Nederlanders van alle leeftijden gedaan zijn.
2000 op 18 miljoen !!
Dat is inderdaad een druppel op de gloeiende plaat, maar dan nog, als met dan de helft van deze 2000 het niet weten of zelfs ontkennen is dat teveel.

Het probleem schijnt vooral in de randstad te spelen.

Citaat uit de Telegraaf.
Toch maakt hij zich zorgen over wat hij ’een randstedelijke kwestie’ noemt: minderheden onderwijzen over de Tweede Wereldoorlog. Eerder onderzoek wees uit dat een op de vijf docenten de Holocaust in de les niet of nauwelijks ter sprake kan brengen door weerstand bij met name islamitische leerlingen.
Premium.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1427178 ... n=whatsapp
En geeft dus een totaal vertekend beeld wat betreft de volledige Nederlandse bevolking .
Hier uit kunnen ze nooit dat werkelijke percentage concluderen .
Als randstedelijke islamitische millennials grotendeels verantwoordelijk zouden zijn voor die ontkenning, hoe zit het dan met rest van NL ?
Randstad is niet geheel NL.

Uiteraard is het niet goed te praten, maar word door media m.i. weer compleet gehyped en opgeblazen op basis van die 2000 mensen onderzoek.
Daarnaast loopt ons land vol met andere nieuwe landgenoten van verre, die er een andere visie en cultuur op na houden.
Dus kun je verwachten dat het niet meer zo is als bijv. in 1970 , toen het percentage oorspronkelijke Nederlanders veel groter was dan nu.
Ook scholing is hierdoor radicaal veranderd.

Maar je mag het natuurlijk niet een gevolg van omvolking noemen.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Plaats reactie