Negentien vrouwen eisen compensatie voor dwangarbeid bij Kloosters: ‘Soort gevangenis’

De plek voor onderwerpen die de samenleving betreffen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Negentien vrouwen eisen compensatie voor dwangarbeid bij Kloosters: ‘Soort gevangenis’

Bericht door taigitu » 18 feb 2023, 11:49

Negentien vrouwen eisen compensatie voor dwangarbeid bij Kloosters: ‘Soort gevangenis’

De vrouwen kregen niets terug voor hun dwangarbeid.

Negentien vrouwen die in de vorige eeuw moesten werken in de kloosters van de Zusters van de Goede Herder, eisen vandaag erkenning van de misstanden
en een schadevergoeding voor de materiële en immateriële schade van de verantwoordelijke kerkgenootschappen.

„Als ik doodga en ik kom in de hel, dan ben ik niet bang, want ik heb al in de hel gezeten”, dacht ooit één van de vrouwen toen zij moest werken
in één van de kloosters.

Al op elfjarige leeftijd aan het werk in de kloosters


De vrouwen werden soms al op elfjarige leeftijd tewerkgesteld in de kloosters, soms omdat ze zwanger waren geworden buiten het huwelijk om.
Er werd onder meer genaaid en gewassen, voor bijvoorbeeld warenhuizen en ziekenhuizen, maar zelf kregen de meisjes niets van de opbrengst.
Het werd ook als vrome boetedoening gezien. Hun advocaten en Bureau Clara Wichmann, dat de rechtszaak aanvoert, vinden dit echter „dwangarbeid”.

Zes vrouwen hebben tijdens de behandeling verklaringen afgelegd. Naast regelmatig bidden op de knieën, werd er continu gewerkt, zelfs op zaterdagochtend.
„Je mocht nooit stilzitten. Ik was veertien en zat de hele dag achter de trapnaaimachine. Soms kon ik tien seconden rusten, maar dan moest ik doorwerken.
Ik heb er versleten rugwervels aan overgehouden. Ik zat op een te hoge stoel. Je was een soort robot”, verklaart één van de vrouwe

Afbeelding

Lees verder via de link:
https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuw ... ated_posts[/quote]

En dit zou je kunnen beschouwen als dat de nonnen dit gedrag vertonen in opdracht van hun GOD...????
Dat zij de wensen van de HEERE nakomen, want dat is hun 'leidraad'.
Maar ja, het werk door iemand (iets) anders te laten doen en zo geld te verdienen, dat geeft je vrijheid.


Afbeelding
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Negentien vrouwen eisen compensatie voor dwangarbeid bij Kloosters: ‘Soort gevangenis’

Bericht door taigitu » 18 feb 2023, 11:52

Afbeelding
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Plaats reactie