Storm van kritiek op gids met ongewenste termen in het onderwijs: ‘taalpolitie’ en ‘wokegedram’

De plek voor onderwerpen die de samenleving betreffen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80380
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Storm van kritiek op gids met ongewenste termen in het onderwijs: ‘taalpolitie’ en ‘wokegedram’

Bericht door Tammy » 12 apr 2023, 13:31

Herman50 had het er al over in subforum Bizarre Nieuwtjes.
Gelukkig is er verzet tegen deze waanzin .

Het begon met dit artikel:

https://www.ad.nl/binnenland/geen-goede ... ~af16821a/

En hieronder het verzet tegen deze taalgids.

>>>>>>>>>>>>>>>

Afbeelding

Storm van kritiek op gids met ongewenste termen in het onderwijs: ‘taalpolitie’ en ‘wokegedram’

Een ‘inclusieve’ taalgids van leerlingenorganisatie LAKS heeft veel kwaad bloed gezet.
Docenten en politici vinden dat geen enkele club mag voorschrijven hoe een leraar zich uit in de klas.
Ook heeft het onderwijs wel grotere problemen dan correct taalgebruik tijdens de les, klinkt het.

Lees verder via link :

https://www.ad.nl/binnenland/storm-van- ... ~a274fbf2/

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3059
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Storm van kritiek op gids met ongewenste termen in het onderwijs: ‘taalpolitie’ en ‘wokegedram’

Bericht door Tet » 12 apr 2023, 15:53

Doorgeschoten.
truth is stranger than fiction

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13579
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Storm van kritiek op gids met ongewenste termen in het onderwijs: ‘taalpolitie’ en ‘wokegedram’

Bericht door Fenna » 12 apr 2023, 19:27

Laat ze toch ophouden met die onzin.
Ik hoop dat er nu een punt is bereikt dat mensen er zat van zijn en weer terug gaan naar normaal.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Storm van kritiek op gids met ongewenste termen in het onderwijs: ‘taalpolitie’ en ‘wokegedram’

Bericht door herman50 » 13 apr 2023, 06:38

bedankt Tammy..geeft de burger weer moed :hands: [wave]
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80380
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Storm van kritiek op gids met ongewenste termen in het onderwijs: ‘taalpolitie’ en ‘wokegedram’

Bericht door Tammy » 13 apr 2023, 09:14

Ja en dat hebben we nodig Herman50 in deze steeds gekkere wereld.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Storm van kritiek op gids met ongewenste termen in het onderwijs: ‘taalpolitie’ en ‘wokegedram’

Bericht door taigitu » 14 apr 2023, 08:28

Als een meisje zich gewoon meisje voelt, kan ze dan ook gewoon nog als meisje worden
aangesproken? Want het gaat er op lijken dat straks iedereen in een bepaalde term
moet worden aangesproken die haar/hem (?) past (volgens de taalpolitie) en niets anders.
Zou er gezegd mogen worden.... ' goedemorgen jongelui' of zou dat ook niet kunnen,
twee samengevoegde woorden tot één bekend normaal begrip.
Gaat deze scherpe splitsing van termen van 'wie wat is en zo genoemd moet worden' hoofdzakelijk
van de 'mannelijke' helft uit?
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80380
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Storm van kritiek op gids met ongewenste termen in het onderwijs: ‘taalpolitie’ en ‘wokegedram’

Bericht door Tammy » 14 apr 2023, 08:42

Dat heb je scherp gezien Taigitu van het woord jongelui.
Ikzelf krijg het gevoel dat mensen straks als eenheidsworst moeten worden gezien.
Je mag niet meer ervoor uitkomen dat je een vrouw of man bent van geboorte of als zodanig te worden toegesproken als dit doorgaat.
Mensen die nu opgroeien krijgen het moeilijk , hoogste tijd dat deze waanzin stopt.

Ik ben een vrouw en ik wens ook als zodanig gezien te worden en aangesproken te worden.
Zelfde als ik een man zou zijn.
En ik ben een ZIJ en geen hen of wat dan ook.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Storm van kritiek op gids met ongewenste termen in het onderwijs: ‘taalpolitie’ en ‘wokegedram’

Bericht door taigitu » 14 apr 2023, 10:10

Tammy schreef:
14 apr 2023, 08:42
Dat heb je scherp gezien Taigitu van het woord jongelui.
Ikzelf krijg het gevoel dat mensen straks als eenheidsworst moeten worden gezien.
Je mag niet meer ervoor uitkomen dat je een vrouw of man bent van geboorte of als zodanig te worden toegesproken als dit doorgaat.
Mensen die nu opgroeien krijgen het moeilijk , hoogste tijd dat deze waanzin stopt.

Ik ben een vrouw en ik wens ook als zodanig gezien te worden en aangesproken te worden.
Zelfde als ik een man zou zijn.
En ik ben een ZIJ en geen hen of wat dan ook.
Het is voor mij hoofdzakelijk 'etiketten plakken', straks moet iedereen verplicht een naamplaatje
op zijn/haar op de borst dragen met daarop de titel die je zelf moet kiezen?
Belachelijk gedrag. En het zijn vooral de 'haantjes' die daar een probleem van maken.
Alhoewel 'probleem', het is natuurlijk wel leuk dat als je van rellen geniet je je op
deze manier lekker uit kan leven en daar een bepaald 'recht' aan plakt.
Misschien moeten we elkaar gewoon aanspreken met de titel 'MEDEMENS.....?


Afbeelding
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13579
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Storm van kritiek op gids met ongewenste termen in het onderwijs: ‘taalpolitie’ en ‘wokegedram’

Bericht door Fenna » 15 apr 2023, 13:12

https://rientshofstra.nl/blog/2023/woke ... wat-redden
Woke gelul is puur geleuter.

Hallo allemaal, ja jullie, de voormalige jongetjes, meisjes, mannen, vrouwen en zeker kerels en wijven. Weg met alle trauma’s! Of kweken we nu juist een groot aantal nieuwe?

Ooit, toen ik nog voor de klas stond, zei ik met regelmaat: “Kom jongens, …….” En niemand, echt niemand steigerde. Ook de meiden deden wat ik van de ‘jongens’ verwachtte. Sterker nog, ook geen jongetje protesteerde, omdat de kinderen nog niet waren opgejut en verpest door hun ouders, die op hun beurt nog niet geïndoctrineerd waren door een kleine wereldvreemde nep-elite met een aantal verstorende, mensonvriendelijke eigen anti-meninkjes.....
Lees verder in link.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Storm van kritiek op gids met ongewenste termen in het onderwijs: ‘taalpolitie’ en ‘wokegedram’

Bericht door Osiris » 15 apr 2023, 15:58

taigitu schreef:
14 apr 2023, 10:10

Misschien moeten we elkaar gewoon aanspreken met de titel 'MEDEMENS.....?
Robert Jensen , tevens anti-woke en anti-transgender BS , noemt iedereen tegenwoordig maar mensen met penissen en vagina's.

:rolfl:
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Storm van kritiek op gids met ongewenste termen in het onderwijs: ‘taalpolitie’ en ‘wokegedram’

Bericht door taigitu » 15 apr 2023, 17:35

Osiris schreef:
15 apr 2023, 15:58
taigitu schreef:
14 apr 2023, 10:10

Misschien moeten we elkaar gewoon aanspreken met de titel 'MEDEMENS.....?
Robert Jensen , tevens anti-woke en anti-transgender BS , noemt iedereen tegenwoordig maar mensen met penissen en vagina's.

:rolfl:
Denk niet dat het gedoe dan is opgelost..... Onderscheid zal ook blijven bestaan, bij mannen so wie so.
Er zullen veel mannen zijn die niet 'gemeten' willen worden.
Ik hoop dat hier geen enkele vrouw aan mee zal doen, en wat zouden ze dan bij de vrouw moeten meten.... de diepte?
Maar mannen hebben daar geen probleem mee....?
Wat voor de mensen die geboren worden als hermafrodiet/intersekse, en zo zijn er nog wel meer afwijkingen op dit gebied.

Lees hieronder wat de huidige verschillen al zijn, het is geen simpel 'penisssen en vagina's'.

https://www.ad.nl/bizar/penislengte-wer ... ~a420fd43/
https://www.allesoverseks.be/intersekse ... rmafrodiet
https://www.funx.nl/news/funx/e9b41c73- ... -een-bonus
https://decorrespondent.nl/4960/85-000- ... 176f4fbed2
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Storm van kritiek op gids met ongewenste termen in het onderwijs: ‘taalpolitie’ en ‘wokegedram’

Bericht door Osiris » 15 apr 2023, 19:53

Hij ontkent niet dat er verschillen zijn.
Maar hij hekelt de woke mentaliteit die gecreeerd is.
De genderverschillen worden uitvergroot alsof het een meerderheid is en als ' nieuw normaal ' gezien moet worden en voorop gesteld moet worden .
Zie de waanzin dat omgebouwde mannelijke atleten in vrouwensporten als winnaar uitgeroepen worden.
Boeken moeten veranderd worden,jonge kinderen moeten anders opgevoed en geschoold gaan worden en compleet in verwarring gebracht worden.
Als iedereen maar denkt dat hij of zij tot de LBTQ en whatever groepering behoort , hersenspoeling .

Als je de Jensen uitzendingen in het complot topic had gekeken , had je geweten waarom .
Heeft te maken met population control en zorgen dat sexualiteit en normale gezinssituaties zo vernacheld word ,
dat er uiteindelijk steeds minder kinderen worden geboren , depopulatie .

Transgenders kunnen geen kinderen krijgen, tenzij kunstmatig of adoptie.

In de VS was een groep al zover dat ze wilden dat penissen van jonge kinderen afgesneden moesten worden.
Word dat de toekomst, dat alles aangepast gaat worden aan een minderheidsgroep ?
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing


Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Storm van kritiek op gids met ongewenste termen in het onderwijs: ‘taalpolitie’ en ‘wokegedram’

Bericht door MetalPig » 20 apr 2023, 15:29

Fenna schreef:
12 apr 2023, 19:27
Laat ze toch ophouden met die onzin.
Ik hoop dat er nu een punt is bereikt dat mensen er zat van zijn en weer terug gaan naar normaal.
Het "normaal" waarbij je buitengesloten wordt als je anders bent?

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Storm van kritiek op gids met ongewenste termen in het onderwijs: ‘taalpolitie’ en ‘wokegedram’

Bericht door MetalPig » 20 apr 2023, 15:31

Osiris schreef:
15 apr 2023, 15:58
Robert Jensen , tevens anti-woke en anti-transgender BS , noemt iedereen tegenwoordig maar mensen met penissen en vagina's.

:rolfl:
Dus een transvrouw is in zijn ogen een man totdat ze de operatie gehad heeft? Wat een kortzichtig en dom standpuntje.

Plaats reactie