Wereldwijd 58 procent van de meisjes slachtoffer van online intimidatie

De plek voor onderwerpen die de samenleving betreffen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Wereldwijd 58 procent van de meisjes slachtoffer van online intimidatie

Bericht door taigitu » 14 apr 2023, 11:19

Wereldwijd 58 procent van de meisjes slachtoffer van online intimidatie

5 oktober 2020

Uit het grootschalige internationale onderzoek Free to be Online? van Plan International blijkt dat 58 procent van alle meisjes tussen de 15 en 25 jaar
te maken krijgt met online intimidatie. De ervaringen van slachtoffers lopen uiteen van denigrerende opmerkingen tot het dreigen met verkrachting.
Plan roept social mediabedrijven op online intimidatie serieus te nemen.


Het onderzoek is uitgevoerd in het kader van Wereldmeisjesdag op 11 oktober, een door de Verenigde Naties uitgeroepen dag waarop aandacht wordt gevraagd
voor de rechten en kansen van meisjes. We ondervroegen 14.071 meisjes en jonge vrouwen tussen de 15-25 jaar uit 32 landen, waaronder Australië,
Brazilië, Benin, Indonesië, Sudan, de Verenigde Staten en India. In Nederland deden duizend meisjes en jonge vrouwen mee, waarvan ook 58 procent
ervaring heeft met online intimidatie.


Wereldwijde conclusies

58 procent van de ondervraagde meisjes heeft te maken gehad met online intimidatie.
Als gevolg daarvan stopt 13 procent van de meisjes met het delen van hun mening op social media, 12 procent past de manier waarop ze zich uitte
op social media aan en 8 procent stopt helemaal met het social mediaplatform waar de online intimidatie plaatsvond.
De meeste meisjes zijn tussen de 14 en 16 jaar als ze voor het eerst te maken krijgen met online intimidatie.
Het platform waarop intimidatie het meest voorkomt is Facebook (39 procent), gevolgd door Instagram (23 procent).
Bijna de helft van de ondervraagde meisjes geeft aan dat ze aangevallen worden vanwege het delen van hun standpunten.

Lees verder via de link:
https://www.planinternational.nl/actuee ... ntimidatie

Ik wist niet dat er een Wereldmeisjesdag was op 11 oktober ieder jaar. En dat er zoveel meisjes en jonge vrouwen, zelfs in Nederland,
het lastig of zelfs onmogelijk wordt gemaakt om deel te nemen aan deze vorm van sociale media.
Iedere vrouw op het internet heeft ervaringen/reacties die niet altijd even netjes of zelfs grof zijn, waardoor je het contact verder verbreekt.
Sommige reacties die je leest kunnen je het gevoel geven dat het puur een mannenwereld is. Zij hebben de wijsheid, en die heeft waarde.
Gelukkig is Tammy's forum daar rustig in. Het aantal jaren dat ik deelneem, sinds 2011, aan discussies ed. doe ik nog steeds met plezier.
Hiervoor heb ik ook eens kennis gemaakt met twee andere forums, maar daar was het niet prettig.


Afbeelding

Dus Tammy..... dank je wel voor jouw forum en dat ik er gebruik van mag maken.
En dank aan de andere leden die dit forum ook merkbaar waarderen.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Wereldwijd 58 procent van de meisjes slachtoffer van online intimidatie

Bericht door Tammy » 14 apr 2023, 11:48

Wat ontzettend lief Taigitu wat je schrijft over het forum. :grin:
En ik vind het heel leuk dat jij erbij bent.


Dank je wel, waardeer ik zeer. :loveU:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie