De betutteling in Nederland

De plek voor onderwerpen die de samenleving betreffen.
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80641
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

De betutteling in Nederland

Bericht door Tammy » 26 apr 2023, 08:30

Ik verbaas me al jaren over de betutteling in dit land.
Het begon met de weercodes en daarna volgde er nog veel meer zaken waarvan ik dacht hallo we zijn geen kleine kinderen meer.
Zoals sites die de lezers aanspreken en zaken uitlegt op een toontje alsof ze kleuters zijn.
Wat is de maatschappij toch raar geworden , elke keer als ik denk dat het niet gekker kan gebeurt er weer iets.
Zoals het bericht hieronder van het Rode Kruis.
Mijn hemel hebben die lui niks anders te doen ?

Ik vraag mij ook af hoe die betutteling is ontstaan , alles word voorgekauwd.
Iemand een idee ?

Er word een generatie gekweekt die bijna niet meer zelf kan nadenken.
Een verontrustende ontwikkeling.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Afbeelding
Kinderen vermaken zich op de vrijmarkt in het Vondelpark tijdens Koningsdag.

Rode Kruis waarschuwt: ‘Flink koud op Koningsnacht, laat kinderen niet op grond zitten’

Het Rode Kruis roept iedereen op komende Koningsnacht goed voorbereid de deur uit te gaan. Het kan flink koud worden. De gevoelstemperatuur kan in de nacht van woensdag op donderdag dalen tot 2 graden. Vooral als mensen alcohol drinken, ligt onderkoeling op de loer, waarschuwt de hulporganisatie.

Lees verder via link :

https://www.ad.nl/binnenland/rode-kruis ... ~a1bd96bd/

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4709
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: De betutteling in Nederland

Bericht door Witte wel » 26 apr 2023, 09:47

Nu heb jij het artikel van ad.nl gehaald. Hetzelfde bericht vind je in alle kranten, telgraaf, nu.nl en nog vele meer. Zo gaat dat ook bij die belachelijke weercodes. De kranten zijn één instituut en dat moet het volk de les lezen. Kan de mens niet meer zelf nakijken. Ik denk het wel maar door de betutteling, zoals jij het terrecht noemt Tammy, wordt er gesuggereerd dat men dit niet meer kan. Door deze methode met regelmaat te herhalen gaat het volk er vanuit niet meer na te hoeven denken en dat ook niet meer doet. Gehoorzaam instructies opvolgen. Het is inderdaad een trend geworden in een tijd waar de mens verder en hoger ontwikkeld zou moeten zijn en deze boodschappen als kleinerend gezien worden.
Maar Tammy, als de kranten zouden schrijven dat ouders een klein scheutje antivries in de ranja van de kinderen kunnen toevoegen ter bescherming tegen de vrieskou, hoeveel mensen zouden dat dan ook werkelijk doen denk je. Ik denk dat dan de eerste hulpposten en de ziekenhuizen vol lopen met zieke kinderen. Maar ook ouders want wat goed is voor kinderen is ook goed voor ouderen. De gehoorzaamheid van het volk komt hiermee weer naar boven. Je krijgt instructies, die eigenlijk helemaal niet nodig zijn, en ze worden nagenoeg allemaal opgevolgd door het overgrote deel van de bevolking. Is dit dan omdat het volk nalatig is geworden óf is dit de gehoorzaamheids training waar de laatste tijd vaker over wordt geschreven. Opvallend toch die betutteling, maar is het wel een betutteling. Mogelijk dat het KNMI ook nog een code uitspreekt voor morgen, valt te verwachten. Hoe breng je een boodschap en welke methode werkt het beste. Zou betutteling dan beter werken boven dwang, wie zal het zeggen.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80641
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: De betutteling in Nederland

Bericht door Tammy » 26 apr 2023, 10:08

Witte wel schreef :
Nu heb jij het artikel van ad.nl gehaald. Hetzelfde bericht vind je in alle kranten, telgraaf, nu.nl en nog vele meer.
Dat weet ik, ik pluk het gewoon zonder voorkeur van een krantensite, want ik heb geen voorkeur.
Het is ook allemaal 1 pot zat. :mrgreen:
Jij zegt dat het overgrote deel van de bevolking deze wat jij noemt instructies gewoon opvolgt.
Maar hoe weet jij dat het overgrote deel van de bevolking dat doet ?

Kan ook een kleine minderheid zijn die gestopt is met zelf nadenken en gevoelig is voor dit soort “ waarschuwingen”
We weten het niet maar als ik de reacties lees op verschillende sites denken die mensen daar alvast hetzelfde als wij, namelijk dat het betutteling is.
Ik zie net dat Geenstijl het er ook over heeft.

Je schrijft ook dit :
Het is inderdaad een trend geworden in een tijd waar de mens verder en hoger ontwikkeld zou moeten zijn en deze boodschappen als kleinerend gezien worden.
Helemaal met je eens.
Ik heb het daar wel eens met mijn man over.
Ik heb het gevoel dat we niet evolueren maar achteruit gaan als mens.
Dat denk ik al jaren, en dat moeten we niet willen.

Ik wijt het uiteindelijk allemaal aan internet.

Dat begon mooi en is ook mooi.
Maar tegelijkertijd heb ik het gevoel dat het uiteindelijk het intelligente brein van de mens lam legt.
Maar dat is een gedachte van mij, hoeft niet zo te zijn natuurlijk.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80641
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: De betutteling in Nederland

Bericht door Tammy » 26 apr 2023, 10:11

Witte wel schreef :
Mogelijk dat het KNMI ook nog een code uitspreekt voor morgen,
Dat denk ik ook Witte wel want het Rode Kruis heeft gezegd dat de gevoelstemperatuur ( die voor elk mens anders is, dus onzin die benaming ) maar 2 graden boven nul is.
Ik voel paniek opkomen, jij ook ? [joker]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4709
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: De betutteling in Nederland

Bericht door Witte wel » 26 apr 2023, 10:16

In een land als nederland waar de technologie en ontwikkeling zo hoog in het vaandel staat zou dit toch niet nodig zijn. Aansluitend op de ontwikkeling van de mens in de samenleving zou men er van uit moeten gaan dat de mens dit zelf wel regelt. Tóch moet dit zo uitgevoerd worden. Is het volk dan zo dom, ik denk het niet. Maar het volk is wél ontvankelijk voor instructies, dat moge duidelijk zijn. Deze worden vaak zonder enige tegenwerking opgevolgd en dat is de huidige trend.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: De betutteling in Nederland

Bericht door taigitu » 26 apr 2023, 10:18

Kouvatten bestaat niet

Sport & gezondheid 13 jaar geleden door Redactie Ze.nl

En dat je niet op een koude grond moet gaan zitten en niet met blote voeten door het huis moet lopen, allemaal vanuit de gedachte dat je er ziek van wordt.

Maar je krijgt helemaal geen longontsteking van kou, een koude grond is geen oorzaak van blaasontsteking en regen, natte haren of sokken zijn niet de oorzaak van een hoestbui, (Mexicaanse) griep of verkoudheid. Maar wat is de oorzaak dan wel? Ooit van de verschijnselen bacteriën en virussen gehoord? ZIJ ZIJN DE OORZAAK EN NIETS ANDERS DAN DAT.

Iedere winter doen ze zich weer voor: welles/nietes-discussies over het al dan niet ziek worden door kou. "Pas op, straks vat je nog kou!" waarschuwt met name de oudere generatie, die het weer op hun beurt als een besmettelijk virus overbrengt op de volgende. Als ik zeg dat je daar niet ziek van wordt, zitten ze me hoofdschuddend en ongelovig aan te staren - alsof ik iets uit mijn duim zuig. Wíllen deze mensen soms niet beter weten? Ooit was ik met mijn dochter Robine naar het verantwoorde, leerzame kinderprogramma Dora aan het kijken. In dat verhaal was de oma van Dora ziek. Ze heeft... jawel... 'kougevat', zo meldde Dora. Ook in reclames zien we het gebeuren: iemand fietst in de regen naar huis en komt prompt niezend binnen lopen. Kijk, zo zúllen we ook nooit beter weten.

Lees verder via de link:
https://www.ze.nl/artikel/227078-kouvatten-bestaat-niet


Ik zou, als ik bv met jonge kinderen op Koningsdag met een kleedje aan de vrijmarkt zou meedoen,
ook in de gaten houden dat zij niet op de koude grond gaan zitten. Maar dat is een reactie vanuit
mijn verleden. Zo werd met kou in de buitenlucht gereageerd, een normaal gegeven.
Zo zou ik het nu ook doen, niet alleen voor de kinderen, ook voor mezelf.
Ik zie zo'n bericht niet direct als betutteling, eerder als een gevolg dat we ieder uur, alle momenten van de
weersituatie zo punt voor punt aangereikt krijgen. Een soort service.


Afbeelding


Elvya loopt al haar hele leven op blote voeten: “Sneeuw of ijs houden me niet tegen”

Elvya Dulcimer (28) uit Oudsbergen heeft een hekel aan schoenen.
Al heel haar leven loopt ze op haar blote voeten. Dat doet ze zomer en winter.
De belangrijkste reden? “Ik maak overal contact.
Met de aarde, maar vooral ook met andere mensen.”

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20211025_97766199
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4709
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: De betutteling in Nederland

Bericht door Witte wel » 26 apr 2023, 11:01

taigitu schreef:
26 apr 2023, 10:18

Zo zou ik het nu ook doen, niet alleen voor de kinderen, ook voor mezelf.
Precies wat ik omschreef. Als het voor de kinderen goed is dan ook voor ouderen.
taigitu schreef:
26 apr 2023, 10:18

Ik zie zo'n bericht niet direct als betutteling, eerder als een gevolg dat we ieder uur, alle momenten van de
weersituatie zo punt voor punt aangereikt krijgen. Een soort service.
Nee, dat begrijp ik. Jij doet er nog een schepje bovenop om aan te tonen dat de berichtgeving wel klopt. Een soort extra service.
Deze informatie hebben zelfdenkende mensen niet nodig, die vinden ze zelf wel als dat nodig is.
Het is een onderdeel van het nieuwe normaal geworden, mensen krijgen continue instructies toegeworpen, ongevraagd, en wel zo dat het de aandacht krijgt.
Je kan het betutteling noemen, ik noem het gedagstraining.
taigitu schreef:
26 apr 2023, 10:18

Al heel haar leven loopt ze op haar blote voeten. Dat doet ze zomer en winter.
De belangrijkste reden? “Ik maak overal contact.
Met de aarde, maar vooral ook met andere mensen.”
Dat is natuurlijk hemelfietserij want zie je al iemand op het werk komen zonder schoenen aan. Denk het niet. Zelfs een badmeester heeft schoenen aan anders krijgt deze voetschimmel.
Nee, nee, nee, geen artikel over het tegengaan van voetschimmel plaatsen taigitu, daar heeft de huisarts hele goeie middeltjes voor die geen donder kosten en veel beter werken.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11971
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: De betutteling in Nederland

Bericht door MetalPig » 26 apr 2023, 11:09

Witte wel schreef:
26 apr 2023, 11:01
Deze informatie hebben zelfdenkende mensen niet nodig, die vinden ze zelf wel als dat nodig is.
En er zijn ook mensen die de informatie wel nodig hebben.

Maar goed, ze kunnen het nooit goed doen he. Als het wel een keer zwaar stormt en er is *geen* waarschuwing, dan komt daar gezeik over. We zeiken nu eenmaal graag.

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3062
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: De betutteling in Nederland

Bericht door Tet » 26 apr 2023, 11:20

Tammy schreef:
26 apr 2023, 08:30
Zoals het bericht hieronder van het Rode Kruis.
Ik vind het wel attent.
truth is stranger than fiction

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80641
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: De betutteling in Nederland

Bericht door Tammy » 26 apr 2023, 11:24

Ikzelf vind weercodes/waarschuwingen voor zware stormen enz wel nuttig.
Zoals in Amerika voor orkanen of sneeuwstormen en andere zware natuurverschijnselen.
Maar in Nederland word al paniekerig gereageerd als er een halve centimeter sneeuw gaat vallen.
Het is hier zo over the top vaak.

Houd het gewoon bij codes/waarschuwingen die echt van betekenis zijn.
De rest kunnen de mensen zelf wel aan.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4709
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: De betutteling in Nederland

Bericht door Witte wel » 26 apr 2023, 11:40

Tammy schreef:
26 apr 2023, 11:24
Houd het gewoon bij codes/waarschuwingen die echt van betekenis zijn.
De rest kunnen de mensen zelf wel aan.
Zo is dat, helemaal mee eens.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: De betutteling in Nederland

Bericht door taigitu » 26 apr 2023, 12:06

Witte wel schreef:
26 apr 2023, 11:01
taigitu schreef:
26 apr 2023, 10:18

Ik zie zo'n bericht niet direct als betutteling, eerder als een gevolg dat we ieder uur, alle momenten van de
weersituatie zo punt voor punt aangereikt krijgen. Een soort service.
Nee, dat begrijp ik. Jij doet er nog een schepje bovenop om aan te tonen dat de berichtgeving wel klopt. Een soort extra service.
Ja, zo zie ik dat en jij ziet het dus anders, daaruit ontstaan een discussie.. En dat ik een voorbeeld bij mijn mening kan geven maakt het iets duidelijker.
Er zijn namelijk heel veel mensen (vaak mannen) die ook in de winter geen schoeisel dragen, wel of niet een keuze van die persoon.

Witte wel schreef:
26 apr 2023, 11:01
taigitu schreef:
26 apr 2023, 10:18

Al heel haar leven loopt ze op haar blote voeten. Dat doet ze zomer en winter.
De belangrijkste reden? “Ik maak overal contact.
Met de aarde, maar vooral ook met andere mensen.”
Dat is natuurlijk hemelfietserij want zie je al iemand op het werk komen zonder schoenen aan. Denk het niet. Zelfs een badmeester heeft schoenen aan anders krijgt deze voetschimmel.
Nee, nee, nee, geen artikel over het tegengaan van voetschimmel plaatsen taigitu, daar heeft de huisarts hele goeie middeltjes voor die geen donder kosten en veel beter werken.
Afbeeldinghttps://teensok.nl/content/waarom-teensokken



Ja, ik kan me voorstellen dat iemand naar zijn/haar werk gaat met schoenen aan en in de vrije tijd geen schoenen draagt.
Ook die mensen zijn er. En dan gaat het niet om Hemelfietserij, maar iets wat bijvoorbeeld zelfs in een verenigingsvorm wordt gedaan.
Ik heb een paar jaar geleden iemand aangesproken, die in de winter terwijl het flink koud was, in de zijtassen van mijn fiets stond
te snuffelen. Hij had er al een paar dingetjes uitgehaald. Ik heb bv. een handdoek in een zijtas van mijn fiets om mijn zadel droog te vegen
als het heeft geregend. Toen ik zag dat hij geen schoenen aan had en zijn voeten smerig waren begreep ik wat er aan de hand was.
Ik heb hem toen schoenen gegeven, maar die trok hij niet direct aan maar bedankte en liep door.
Ik vermoed dat die later zijn geruild zijn voor iets anders met een andere zwerver die wel schoenen droeg.
En zo heb ik meer mannen, ook in de winter op blote voeten zien lopen. Die gewoon gekleed waren maar wel blootvoets.


Op blote voeten lopen kan ook in de winter
Gepubliceerd op: 10 januari 2018

Je kan prima op je blote voeten lopen in de winter. Wel is het van belang dat je voorbereid aan de wandeling begint bij lage temperaturen.
Koude voeten kunnen bij weinig koude ervaringen het systeem wel eens ontregelen. Daarom raden de organisatoren van Blotevoetenwandelingen
het aan langzaam op te bouwen. Bijvoorbeeld met een van de gratis wandelingen iedere maand, óók in de winter.

https://wandelmagazine.nu/op-blote-voet ... de-winter/
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: De betutteling in Nederland

Bericht door taigitu » 26 apr 2023, 12:41

Tammy schreef:
26 apr 2023, 11:24
Ikzelf vind weercodes/waarschuwingen voor zware stormen enz wel nuttig.
Zoals in Amerika voor orkanen of sneeuwstormen en andere zware natuurverschijnselen.
Maar in Nederland word al paniekerig gereageerd als er een halve centimeter sneeuw gaat vallen.
Het is hier zo over the top vaak.

Houd het gewoon bij codes/waarschuwingen die echt van betekenis zijn.
De rest kunnen de mensen zelf wel aan.
Het zou geweldig zijn als mensen meer wisten over wat verstandig is bij natuurverschijnsels en dergelijke.
Wat betreft hoe te handelen bij kou in sommige situaties vind ik prima, even de aandacht vestigen op....

Maar met pijn in mijn hart zie ik bij hete zomerdagen, zoals een heel heet 2020, mensen hun honden
uitlaten op hete stoepen, bloedheet asfalt ed., zonder enige bescherming voor de hondenpootjes.
Daar werd een aantal keren aandacht aan besteed in de media. Wat mij betreft veel te weinig.
Ik had geen hond, maar heb wel een test gedaan door zelf op blote voeten over de stoep en het asfalt te lopen.
Ik heb mensen in mijn omgeving die een hond hadden toen gewaarschuwd hoe heet dat was.
Maar verder om mij heen heb ik weinig tot niets gemerkt van hondeneigenaren die daar rekening
mee hielden. Voor mijn woning rijdt de tram en die rails ligt in gras, dus daar worden regelmatig
honden uitgelaten. Maar vanaf die grasstrook moet de hond weer over de hete straat naar huis.
Deze eigenaren zouden zich toch moeten kunnen voorstellen dat bij heet weer hun honden de
pootjes verbranden op de stenen, tegels en het asfalt.
Dus wat mij betreft mag bij hogere temperaturen de waarschuwing over het gevaar voor de honden,
via alle media verkondigd worden. Sorry dat ik hier het onderwerp iets breder maak met deze info.


Hoe heet is te heet voor je hond om veilig buiten te lopen?

9 augustus 2022 door Doortje1966

Tijdens de zomermaanden is het essentieel om je hond goed in de gaten te houden om gevaren in verband met hoge temperaturen, zoals een zonnesteek en zonnebrand,
te voorkomen. Een vaak over het hoofd geziene bron van gevaar als de temperatuur stijgt, is een hete stoep of heet asfalt, wat snel kan leiden tot ernstige brandwonden
aan de voetzolen van je hond.
De voetzolen van je hond bestaan ​​uit vetweefsel en elastische vezels, samen met een dikke huid die waarschijnlijk enigszins eeltig is, afhankelijk van het
activiteitsniveaus van je hond. De zolen van puppy’s zijn minder eeltig en daarom gevoeliger dan die van volwassen honden. Een van de belangrijkste doelen
van voetzolen is om als schokdemper te dienen terwijl je hond wandelt en loopt. Ze kunnen ook tot op zekere hoogte helpen bij het reguleren van de lichaamstemperatuur.

“Honden zijn enigszins gevoelig voor warmte en kou, maar ze bouwen veel sneller een tolerantie op dan wij”, vertelde Dr. Greg Hammer, voormalig DVM-president v
an de AVMA in Dover, Delaware, aan de AKC. “Als je een binnenhond hebt en je laat die hond nooit over de hete straten lopen, dan krijgen ze blaren of zweren aan hun voeten.
Het is te vergelijken met mensen die altijd schoenen aanhebben en ineens op blote voeten naar buiten gaan. Door regelmatig met je hond naar buiten te gaan en
hem of haar te laten lopen op warme en koude oppervlakken bouw je een geleidelijke tolerantie op. “

Lees verder via de link:
https://canitrail.nl/news/hoe-heet-is-t ... -te-lopen/
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80641
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: De betutteling in Nederland

Bericht door Tammy » 26 apr 2023, 13:11

Dat weet ik nog Taigitu van die hondenpootjes.
Kijk dat zijn zeer nuttige tips.
Daar is ook niks mis mee, vond het heel goed wat men toen zei.

Maar wat het Rode Kruis nu zegt in aanloop naar morgen is in mijn ogen vreselijk betuttelend en totaal onnodig.
Kinderen niet op de grond laten zitten ?
Ze staan vanzelf op hoor als hun billetjes te koud worden.

Het advies neem een stoeltje mee is ook al zoiets .
Net als dat ze zeggen kleed de kinderen goed aan en geef ze voldoende water of warme thee te drinken en laat ze tussendoor goed eten.

Wat is dit ?
Een survivaltocht door Antarctica of Alaska in wintertijd ?

Als je goede ouders bent dan laat je je kind echt niet in een zomerhempie morgen naar buiten gaan.
Laat het Rode Kruis elders in de wereld hulp bieden, waar het echt nodig is.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4709
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: De betutteling in Nederland

Bericht door Witte wel » 26 apr 2023, 14:06

Dat bedoel ik nu, er ontstaat geen discussie maar een mogelijkheid voor jou te linken taigitu.
Als je voor iedere commerciële link die je plaats €15,- zou krijgen dan heb je nu € 45,- verdient. ;P!
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3062
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: De betutteling in Nederland

Bericht door Tet » 26 apr 2023, 16:21

truth is stranger than fiction

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: De betutteling in Nederland

Bericht door taigitu » 26 apr 2023, 17:37

Tammy schreef:
26 apr 2023, 13:11

Maar wat het Rode Kruis nu zegt in aanloop naar morgen is in mijn ogen vreselijk betuttelend en totaal onnodig.
Kinderen niet op de grond laten zitten ?
Ze staan vanzelf op hoor als hun billetjes te koud worden.
Het advies neem een stoeltje mee is ook al zoiets .
Net als dat ze zeggen kleed de kinderen goed aan en geef ze voldoende water of warme thee te drinken en laat ze tussendoor goed eten.

Wat is dit ?
Een survivaltocht door Antarctica of Alaska in wintertijd ?

Als je goede ouders bent dan laat je je kind echt niet in een zomerhempie morgen naar buiten gaan.
Laat het Rode Kruis elders in de wereld hulp bieden, waar het echt nodig is.
Op ruim honderd plekken in het land staan op koningsnacht honderden hulpverleners van het Rode Kruis klaar om eerste hulp te verlenen,
zoals op festivals en evenementen maar ook in de binnensteden van Amsterdam en Utrecht. ,,Op de EHBO-posten hebben we (isolatie)dekens klaarliggen,
waardoor mensen sneller warm worden. En eventueel ook warme dranken, zoals thee of bouillon”, zegt Schalkoort.
https://www.ad.nl/binnenland/rode-kruis ... ~a1bd96bd/
Als je dit leest, de hoeveelheid mensen die opgeroepen zijn om klaar te staan om hulp te verlenen,
dan zullen daar toch redenen (inschatting door ervaringen) voor zijn. Hoe zou het zijn als er straks hulp nodig is
en dat die niet gegeven kan worden omdat het Rode Kruis dan op een ander deel van de wereld hulp aan het bieden is......
Er zijn morgen zoveel mensen op de been, er gebeurt zoveel tegelijk door (zeer) enthousiaste mensen
in zoveel situaties waar geen/weinig toezicht op is. En waar de drank waarschijnlijk rijkelijk zal vloeien.
Dat er dus ook speciale aandacht is voor de kinderen die dag, zie ik als onderdeel van het totale pakket.
Ouders kunnen in hun aandacht voor alle feestelijkheden ook fouten maken waardoor een kind even minder
aandacht krijgt, waardoor iets mis kan gaan. Ik heb geen moeite met de extra aandacht en de invulling hiervan
door het Rode Kruis. Hopelijk verloopt deze dag helemaal geweldig voor de kinderen.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80641
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: De betutteling in Nederland

Bericht door Tammy » 27 apr 2023, 07:50

Bedankt voor de link Tet. ;P!


Taigitu schreef :
Als je dit leest, de hoeveelheid mensen die opgeroepen zijn om klaar te staan om hulp te verlenen,
dan zullen daar toch redenen (inschatting door ervaringen) voor zijn. Hoe zou het zijn als er straks hulp nodig is
en dat die niet gegeven kan worden omdat het Rode Kruis dan op een ander deel van de wereld hulp aan het bieden is......
Er zijn morgen zoveel mensen op de been, er gebeurt zoveel tegelijk door (zeer) enthousiaste mensen
in zoveel situaties waar geen/weinig toezicht op is. En waar de drank waarschijnlijk rijkelijk zal vloeien.
Ik mis in jouw stuk de eigen verantwoordelijkheid van de mensen zelf.
Dat er wat Rode Kruis posten zijn voor kinderen als hun ouders niet opletten kan ik nog inkomen.
Maar ik blijf het zeer betuttelend vinden waar het artikel over gaat.
Mensen die zich klem zuipen en de tips die men daarvoor ook geeft, ook al zoiets.
Denkt men nu echt dat mensen daarnaar luisteren ?
Lam zat worden doe je toch echt zelf, dan ook grote man of vrouw zijn als je beroerd word.
Moest ik vroeger ook na de kroeg.

Het is alsof iedereen gepamperd moet worden en van alle kanten beschermd.
Volwassen mensen hebben ook nog een eigen verantwoordelijkheid.
Door dit soort betuttelingen verdwijnt die eigen verantwoordelijkheid de komende generaties.
Want alles word toch wel voor je gedaan.

Jij ziet dat anders Taigitu en dat is prima natuurlijk.
Ik zie Nederland als een kleuterklas tegenwoordig met schooljuffen die ons op kleuterachtige toon les geven.
Dit Rode Kruis is 1 van die juffen voor mij.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: De betutteling in Nederland

Bericht door taigitu » 27 apr 2023, 11:20

Tammy schreef:
27 apr 2023, 07:50

Taigitu schreef :

Als je dit leest, de hoeveelheid mensen die opgeroepen zijn om klaar te staan om hulp te verlenen,
dan zullen daar toch redenen (inschatting door ervaringen) voor zijn. Hoe zou het zijn als er straks hulp nodig is
en dat die niet gegeven kan worden omdat het Rode Kruis dan op een ander deel van de wereld hulp aan het bieden is......
Er zijn morgen zoveel mensen op de been, er gebeurt zoveel tegelijk door (zeer) enthousiaste mensen
in zoveel situaties waar geen/weinig toezicht op is. En waar de drank waarschijnlijk rijkelijk zal vloeien.
Tammy schreef:
27 apr 2023, 07:50
Ik mis in jouw stuk de eigen verantwoordelijkheid van de mensen zelf.
Ik ga ervan uit dat ieder mens verantwoordelijk is voor zijn/haar eigen gedrag.
Maar als ik een vaders over zie steken terwijl er naast hem een kleuter huppelt
die hij geen hand geeft, maar er blijkbaar op vertrouwt dat ze zijn voorbeeld volgt.....?
Ik woon schuin tegenover een lagere school waar ouders hun kinderen ophalen (1e, 2e, 3e klas leeftijd)
waarna ze het naast gelegen centrum inlopen. Die kruising die ze over moeten is druk en
dan zijn er vaak momenten dat ik schrik hoe een en ander verloopt met oversteken.
Ik zie vaak dat ouders druk met hun telefoon bezig zijn terwijl ze jonge kinderen bij zich
hebben die hun aandacht nodig hebben, zeker in situaties zoals ik hier beschrijf.
Ik zie het soms ook dat een ouder met de telefoon bezig is, fiets en een kind achterop heeft, dood-eng.
Ik fiets namelijk elke dag, soms meerdere routes naar winkels ed. en zie dus vaker domme dingen.
Tammy schreef:
27 apr 2023, 07:50
Dat er wat Rode Kruis posten zijn voor kinderen als hun ouders niet opletten kan ik nog inkomen.
Maar ik blijf het zeer betuttelend vinden waar het artikel over gaat.
Mensen die zich klem zuipen en de tips die men daarvoor ook geeft, ook al zoiets.
Denkt men nu echt dat mensen daarnaar luisteren ?
Lam zat worden doe je toch echt zelf, dan ook grote man of vrouw zijn als je beroerd word.
Moest ik vroeger ook na de kroeg.
Misschien heeft het Rode Kruis geluk en voorkomen ze, met de door hun gegeven aandacht,
toch een trieste situatie. Ik denk eerder dat extra aandacht betreffende vandaag wat uit kan maken.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: De betutteling in Nederland

Bericht door Vitharr » 27 apr 2023, 13:49

Begin jaren '80 werden we in een strenge winter gewaarschuwd om niet aan lantaarnpalen te likken omdat je tong dan vast vroor. Sinds die tijd vraag ik me af waarom die waarschuwing zo expliciet was. Alsof 's zomers aan lantaarnpalen likken wel okay was. [think]
Morgen is vandaag ook gisteren....

Plaats reactie