Onrust op stranden vanwege agressie en geweld, maar waar komt het vandaan? 'Is normaal geworden'

De plek voor onderwerpen die de samenleving betreffen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80669
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Onrust op stranden vanwege agressie en geweld, maar waar komt het vandaan? 'Is normaal geworden'

Bericht door Tammy » 18 jun 2023, 10:44

Afbeelding

Onrust op stranden vanwege agressie en geweld, maar waar komt het vandaan? 'Is normaal geworden'

Met het mooie weer van de afgelopen weken gaan we massaal naar het strand.
Maar dat is niet altijd dolle pret: er is in veel badplaatsen sprake van overlast en onrust.
Waar komt die agressie vandaan en wat doen we ertegen? Expert Riks Ytsma legt het uit.

Lees verder via link :

https://eenvandaag.avrotros.nl/item/onr ... -geworden/

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Ach kijk nou toch , dagje naar het strand kan dus ook niet meer voor je lol.
Grote kans dat je geweld ziet of meemaakt.
Men vraagt zich af hoe dat toch komt.
In het artikel word het volgende gezegd :
: "We hebben in Nederland een zeer zwakke handhavingscultuur. Je komt er gewoon mee weg als je geweld veroorzaakt."
En daar is het antwoord.
Een antwoord die ik al bijna heel mijn leven ken.
Want dat is typisch Nederlands, oeverloos in dialoog gaan.
Altijd proberen er met praten uit te komen en dat werkt niet bij tuig.
Nederland is een kletsland en geen dadenland.

Keihard ingrijpen bij overlast en geweld enz.
Want wat je nu ziet in de samenleving is inderdaad het gevolg van zeer slap handhavingsbeleid.
Grote voorbeeld daarvan is Femke Halsema met haar domme Groenlinks gedachtegoed.
Die kan ook niet handhaven want zielig en weet ik veel wat dat mens nog meer denkt.

De verloedering en agressie/geweld is een product van slap beleid , niks meer en niks minder.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4713
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Onrust op stranden vanwege agressie en geweld, maar waar komt het vandaan? 'Is normaal geworden'

Bericht door Witte wel » 18 jun 2023, 11:25

Nee hoor, dat is niet de oorzaak, dat draagt er enkel toe bij. Sinds de corona periode zijn de lontjes erg kort geworden bij de mens en dat zie je niet alleen op het strand. Dat zie je in het verkeer, op het werk, in de supermarkten, op de sportactiviteiten, gewoon op straat, onderling in families en op nog veel meer plaatsen. Men zit in de digitale wereld en heeft geen contact meer met elkaar. Tijdens de corona periode is door de overheid het contact met elkaar verboden en dat is het nieuwe normaal. Wen er maar vast aan, het wordt nog veel erger, de mens is nog te dom om dit in te zien. De bewustwording bij de mens hierover komt wel op gang maar heel traag, men is nog te gehoorzaam. Dit kwaad wat de mensen is aangedaan zal nog tientallen jaren een nasleep krijgen en als de handhaving hierin ontbreekt vindt dat een eigen weg en die weg zal niet plezierig worden. En als Victoria Nuland gelijk krijgt zal dit na 11 juli alleen maar erger worden. Volgens haar gaat dan WO III van start en als dat werkelijkheid wordt dan hebben we een probleem, een groot probleem. En die kans is erg groot.
Dus nee, het is niet enkel het ontbreken van handhaving. We hebben te maken met het nieuwe normaal dus wen er maar aan.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3062
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Onrust op stranden vanwege agressie en geweld, maar waar komt het vandaan? 'Is normaal geworden'

Bericht door Tet » 18 jun 2023, 11:56

Witte wel schreef:
18 jun 2023, 11:25
En als Victoria Nuland gelijk krijgt zal dit na 11 juli alleen maar erger worden. Volgens haar gaat dan WO III van start en als dat werkelijkheid wordt dan hebben we een probleem, een groot probleem.
That's a bold statement.
truth is stranger than fiction

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80669
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Onrust op stranden vanwege agressie en geweld, maar waar komt het vandaan? 'Is normaal geworden'

Bericht door Tammy » 18 jun 2023, 12:03

Witte wel schreef :
Nee hoor, dat is niet de oorzaak, dat draagt er enkel toe bij. Sinds de corona periode zijn de lontjes erg kort geworden bij de mens en dat zie je niet alleen op het strand. Dat zie je in het verkeer, op het werk, in de supermarkten, op de sportactiviteiten, gewoon op straat, onderling in families en op nog veel meer plaatsen. Men zit in de digitale wereld en heeft geen contact meer met elkaar. Tijdens de corona periode is door de overheid het contact met elkaar verboden en dat is het nieuwe normaal.
Witte wel, dit was al voor de Corona tijd.
Dus wat je suggereert klopt niet.
Daarvoor was al sprake van tuig die zich misdragen, ook jaren terug op stranden enz.
Niet alles is te herleiden beste kerel naar de lockdowns.
In dit geval al helemaal niet.

Witte wel, je doet alsof de lockdowns jaren hebben geduurd maar dat is niet zo.
Dat men heden dus nu volgens jou geen contact meer is tussen mensen zie ik helemaal niet.
Iedereen is weer met elkaar al een hele tijd.
En die dgitale wereld was er al jaren voor Corona, dus ik snap echt niet hoe jij het bekijkt.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4750
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Onrust op stranden vanwege agressie en geweld, maar waar komt het vandaan? 'Is normaal geworden'

Bericht door Osiris » 18 jun 2023, 12:21

Witte wel schreef:
18 jun 2023, 11:25
Nee hoor, dat is niet de oorzaak, dat draagt er enkel toe bij. Sinds de corona periode zijn de lontjes erg kort geworden bij de mens en dat zie je niet alleen op het strand. Dat zie je in het verkeer, op het werk, in de supermarkten, op de sportactiviteiten, gewoon op straat, onderling in families en op nog veel meer plaatsen. Men zit in de digitale wereld en heeft geen contact meer met elkaar. Tijdens de corona periode is door de overheid het contact met elkaar verboden en dat is het nieuwe normaal. Wen er maar vast aan, het wordt nog veel erger, de mens is nog te dom om dit in te zien. De bewustwording bij de mens hierover komt wel op gang maar heel traag, men is nog te gehoorzaam. Dit kwaad wat de mensen is aangedaan zal nog tientallen jaren een nasleep krijgen en als de handhaving hierin ontbreekt vindt dat een eigen weg en die weg zal niet plezierig worden. En als Victoria Nuland gelijk krijgt zal dit na 11 juli alleen maar erger worden. Volgens haar gaat dan WO III van start en als dat werkelijkheid wordt dan hebben we een probleem, een groot probleem. En die kans is erg groot.
Dus nee, het is niet enkel het ontbreken van handhaving. We hebben te maken met het nieuwe normaal dus wen er maar aan.
Mee eens.
Het is veel erger geworden.
Mensen zijn ook langzaam aan het wakker worden wat voor compleet leugenachtig beleid gevoerd is en word op tal van vlakken , door onze politici.
Ook die frustratie word steeds groter en zal een uitlaatklep zoeken ( zijn niet voor niets zoveel bedreigingen ) .
Maar ook door de abnormale instroom van migranten afgelopen jaren , die de hele samenleving verstoren , veel meer criminele activiteit .
Immense kosten die betaald moeten worden door burgers, terwijl die jaren op een woning kunnen wachten, terwijl 'statushouders ' voorrang krijgen van Hugo de J.

Maar kom niet aan die statushouders , zoals Syriers en Oekrainers , die zijn heilig verklaard.

En wat gebeurt als die WW III inderdaad los barst , hoeveel Oekrainse 'strijders ' hebben we hier niet binnengelaten ??
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4750
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Onrust op stranden vanwege agressie en geweld, maar waar komt het vandaan? 'Is normaal geworden'

Bericht door Osiris » 18 jun 2023, 12:41

Het zeer oude Kalergi plan van omvolking van Europa in optima forma.
Uit de VS afkomstig, om de diepgewortelde verschillende eigen culturen van Europa te ontmantelen , creeer oorlogen in Midden oosten ( nu ook Oekraine ), zorg voor vluchtelingenstromen , die Europa overspoelen .
Zo ontstaat over generaties heen een homogene Europese massa ( 1 Europa ) , je bent straks geen Nederlander,Italiaan of Duitser meer , maar Europeaan .

Hoeveel vluchtelingen nemen de VS ook alweer op uit Oekraine ??

Weer een complottheorie die uitkomt....
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4713
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Onrust op stranden vanwege agressie en geweld, maar waar komt het vandaan? 'Is normaal geworden'

Bericht door Witte wel » 18 jun 2023, 20:50

Tet schreef:
18 jun 2023, 11:56
That's a bold statement.
Dat heeft ze op 31 mei zelf in een video boodschap medegedeeld die al snel weer verdween van het net.
Dus niks geen bold statement, het waren haar eigen woorden.
Tammy schreef:
18 jun 2023, 12:03
Witte wel, dit was al voor de Corona tijd.
Dus wat je suggereert klopt niet.
Daarvoor was al sprake van tuig die zich misdragen, ook jaren terug op stranden enz.
Niet alles is te herleiden beste kerel naar de lockdowns.
In dit geval al helemaal niet.

Witte wel, je doet alsof de lockdowns jaren hebben geduurd maar dat is niet zo.
Dat men heden dus nu volgens jou geen contact meer is tussen mensen zie ik helemaal niet.
Iedereen is weer met elkaar al een hele tijd.
En die dgitale wereld was er al jaren voor Corona, dus ik snap echt niet hoe jij het bekijkt.
Kom eens buiten, begeef je in de samenleving en je zal merken dat ik gelijk heb. De kranten en een beeldscherm vertellen dit niet.

Iedereen is alweer met elkaar
Dus niet.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3062
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Onrust op stranden vanwege agressie en geweld, maar waar komt het vandaan? 'Is normaal geworden'

Bericht door Tet » 18 jun 2023, 21:20

Witte wel schreef:
18 jun 2023, 20:50
Tet schreef:
18 jun 2023, 11:56
That's a bold statement.
Dat heeft ze op 31 mei zelf in een video boodschap medegedeeld die al snel weer verdween van het net.
Dus niks geen bold statement, het waren haar eigen woorden.
Ja dat geloof ik zonder meer... ik vind het een bold statement van haar.
Vindt jij deze gedurfde uitspraak aannemelijk?
truth is stranger than fiction

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80669
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Onrust op stranden vanwege agressie en geweld, maar waar komt het vandaan? 'Is normaal geworden'

Bericht door Tammy » 18 jun 2023, 21:27

Witte wel schreef :
Iedereen is alweer met elkaar
Dus niet.
Ja hoor dus wel beste kerel.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3062
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Onrust op stranden vanwege agressie en geweld, maar waar komt het vandaan? 'Is normaal geworden'

Bericht door Tet » 18 jun 2023, 21:30

Tammy schreef:
18 jun 2023, 21:27
Witte wel schreef :
Iedereen is alweer met elkaar
Dus niet.
Ja hoor dus wel beste kerel.
Eens.
truth is stranger than fiction

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4713
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Onrust op stranden vanwege agressie en geweld, maar waar komt het vandaan? 'Is normaal geworden'

Bericht door Witte wel » 19 jun 2023, 08:20

Tet schreef:
18 jun 2023, 21:20
Ja dat geloof ik zonder meer... ik vind het een bold statement van haar.
Vindt jij deze gedurfde uitspraak aannemelijk?
Ah bedoel je het zo, had ik even anders begrepen.
Ja, dat is een goeie. De Amerikanen zijn niet meer op woord te vertrouwen, verdraaien ieder verhaal en presidenten en/ of kandidaten staan te liegen en te bluffen bij het leven. Dus wat is nog aannemelijk te noemen. Een land dat feitelijk failliet is is tot alles in staat vrees ik.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Onrust op stranden vanwege agressie en geweld, maar waar komt het vandaan? 'Is normaal geworden'

Bericht door Vitharr » 19 jun 2023, 19:48

Iedereen bemoeit zich teveel met elkaar, dat is al zo sinds we assertiever moesten worden. Respect voor anderen is daarom ver te zoeken. Geweld als reactie daar op is van alle tijden. Als vroeger een vrouw lastig gevallen werd grepen mensen in maar ook dat liep meestal uit op een handgemeen.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80669
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Onrust op stranden vanwege agressie en geweld, maar waar komt het vandaan? 'Is normaal geworden'

Bericht door Tammy » 20 jun 2023, 05:44

Wat je zegt dat het geweld van alle tijden is Vitharr klopt ook.
Je hebt het over een tijd dat we assertiever moesten worden, welke tijd bedoel je daarmee ?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Onrust op stranden vanwege agressie en geweld, maar waar komt het vandaan? 'Is normaal geworden'

Bericht door Vitharr » 20 jun 2023, 07:51

Tammy schreef:
20 jun 2023, 05:44
Je hebt het over een tijd dat we assertiever moesten worden, welke tijd bedoel je daarmee ?
In mijn beleving was dat rond het begin van de 21e eeuw. Het was toen een echte hype. Ik heb zelf ook zulke trainingen gehad. De inhoud was dusdanig dat een conflict onvermijdelijk werd. Een voorbeeld was de vraag; je gaat op stap met vrienden, wie bepaalt waar je naar toe gaat? Bij ons bepaalden de omstandigheden dat. Wij kozen gezamenlijk een plaats en gaven dan aan waar we absoluut niet naar toe wilden. Eenmaal ter plaatse keken we ook nog of de sfeer beviel. Dat leek mij een gezond democratisch proces maar bij de training kreeg je te horen dat het helemaal fout was. Je moest zelf een keuze maken en die dominant uitdragen. Een compromis zou slecht voor je zijn.

In diezelfde tijd werden die trainingen op scholen gegeven.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80669
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Onrust op stranden vanwege agressie en geweld, maar waar komt het vandaan? 'Is normaal geworden'

Bericht door Tammy » 20 jun 2023, 08:00

Ik heb die hype compleet gemist maar dat zal door mijn leeftijd komen.
Mijn schooltijd was allang voorbij.
Dank je voor de uitleg Vitharr, weer wat bijgeleerd.

Hoe stond jij tegenover die trainingen die je kreeg ?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13677
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Onrust op stranden vanwege agressie en geweld, maar waar komt het vandaan? 'Is normaal geworden'

Bericht door Fenna » 20 jun 2023, 09:09

Vitharr schreef:
20 jun 2023, 07:51
Je moest zelf een keuze maken en die dominant uitdragen. Een compromis zou slecht voor je zijn.
Dat is in iedergeval niet sfeer verhogend :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie