Nieuwe slimme camera ‘kijkt’ door voorruit: 95 procent kans dat appende bestuurder gepakt wordt

De plek voor onderwerpen die de samenleving betreffen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80669
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Nieuwe slimme camera ‘kijkt’ door voorruit: 95 procent kans dat appende bestuurder gepakt wordt

Bericht door Tammy » 05 jul 2023, 10:01

Afbeelding

Nieuwe slimme camera ‘kijkt’ door voorruit: 95 procent kans dat appende bestuurder gepakt wordt.

Automobilisten die al rijdend op hun telefoon kijken, zijn vanaf volgend jaar veel vaker de klos.
Politie en Openbaar Ministerie kopen tientallen nieuwe camera’s die dankzij slimme software via de voorruit kunnen ‘zien’ of een bestuurder een mobieltje in de hand heeft.

Lees verder via link :

https://www.ad.nl/auto/nieuwe-slimme-ca ... ~abd49884/

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Bravo ! [clap] [clap]
Eindelijk actie tegen automobilisten die met andere dingen bezig zijn dan opletten op de weg.
De boete is ook geweldig hoog, mag van mij nog veel hoger zijn.
Elke dode op de weg door dit soort appende figuren is er eentje teveel.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13677
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Nieuwe slimme camera ‘kijkt’ door voorruit: 95 procent kans dat appende bestuurder gepakt wordt

Bericht door Fenna » 05 jul 2023, 10:40

;P! Goedzo
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1557
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Nieuwe slimme camera ‘kijkt’ door voorruit: 95 procent kans dat appende bestuurder gepakt wordt

Bericht door Kristof Piessens » 05 jul 2023, 12:16

eerste keer een hoge boete (rond 800 euro, dat is een boete aan meer dan 100 km per uur op een baan waar je max 70 mocht, aub, bewijzen bezit ik er nog steeds van) voor een snelheid dat ik mogelijk niet gereden gehad heb, heb die boete maar betaald omdat ik toen nog niet wist hoe me te verweren, ik verdenk de check balances van dat de flitscamera's een verkeerde nummerplaat heeft geflitst of helemaal niet heeft kunnen flitsen, ik herinner me enkel nog dat ik begon te vertragen om af te slaan en ik voelde een waggel in mijn auto van een flash dat vanuit mijn ooghoeken voorbij vlamde, iets voor dat kruispunt stond een flitspaal (waar ik me overigens nog niet bewust van was) en dat er een wagen achter mij op een redelijke afstand reed van mijn wagen, ikzelf reed nog aan de destijds geldende max snelheid op die baan, de afstand tussen mij en achtervolgende wagen was precies goed genoeg dat de camera de snelheids-duivel in kwestie niet kon fotograferen dus...wie stond op dat moment van flits op de camera, moi...maar was nog een jong iemand net geen 21 jaar oud en krijg de mooiste cadeau in de brievenbus...
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80669
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Nieuwe slimme camera ‘kijkt’ door voorruit: 95 procent kans dat appende bestuurder gepakt wordt

Bericht door Tammy » 05 jul 2023, 13:03

Dat is flinke pech wat je is overkomen Kristof.
Er kan helaas altijd iets mis gaan maar het overgrote deel gaat goed.
En ik weet niet hoelang dit is geleden bij jou maar de techniek word steeds beter.
En dat is maar goed ook.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1557
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Nieuwe slimme camera ‘kijkt’ door voorruit: 95 procent kans dat appende bestuurder gepakt wordt

Bericht door Kristof Piessens » 05 jul 2023, 13:39

Tammy schreef:
05 jul 2023, 13:03
Dat is flinke pech wat je is overkomen Kristof.
Er kan helaas altijd iets mis gaan maar het overgrote deel gaat goed.
En ik weet niet hoelang dit is geleden bij jou maar de techniek word steeds beter.
En dat is maar goed ook.
En de verkeersreglementen stellen heel duidelijk vast wat niet kan/mag met risico op boetes indien vaststellingen worden gedaan door flitspalen aan kruispunten en/of politie die intercepteren in de buurt van kruispunten...

Een groot deel van de overtredingen kunnen nauwelijks tot niet bekeurd/beboet worden wegens personeelstekort om manschappen in te zetten die controles doen op de verkeersreglementen...maar wat ze wel in plaats doen is soms zonder dat je het wel beseft een onbemande camera ergens plaatsen...dat werkt blijkbaar want ik heb daar al een boete van gekregen om in een zone 30 40 te rijden...

Maar van het verhaal tammy, ben nu 43 jaar, ik was toen dat jaar 21 jaar dat maakt dat deze boete 22 jaar geleden heeft plaatsgevonden, verjaring is hierop de gewoonte, ik kan dat niet meer gaan betwisten, wel dikke pech...
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80669
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Nieuwe slimme camera ‘kijkt’ door voorruit: 95 procent kans dat appende bestuurder gepakt wordt

Bericht door Tammy » 05 jul 2023, 16:00

Jouw zaak is dus helaas verjaard Kristof.
Dat is flink balen voor je.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie