Steeds meer kinderen krijgen thuisonderwijs, tot grote zorg van leerplichtambtenaren

De plek voor onderwerpen die de samenleving betreffen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80664
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Steeds meer kinderen krijgen thuisonderwijs, tot grote zorg van leerplichtambtenaren

Bericht door Tammy » 02 sep 2023, 14:36

Afbeelding

Steeds meer kinderen krijgen thuisonderwijs, tot grote zorg van leerplichtambtenaren.

Maandag is in het hele land de zomervakantie voorbij, maar niet ieder kind keert terug in de schoolbanken. Steeds meer kinderen krijgen thuisonderwijs, omdat hun ouders zich niet kunnen vinden in het scholenaanbod. Leerplichtambtenaren maken zich grote zorgen, omdat ze vinden dat er onvoldoende zicht is op deze groep.

Lees verder via link :

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... leerplicht

>>>>>>>>>>>>>>>>

Ondanks dat ik vind dat het onderwijs niet zo goed meer is vergeleken als vroeger ( ja ik weet het……. :mrgreen: ) ben ik het niet eens dat kinderen in Nederland thuisonderwijs krijgen.
Je ontneemt de kinderen veel sociale contacten met andere kinderen en je ontneemt ze de mogelijkheid om zaken vanuit alle kanten te bekijken.
Anders dan wat je ouders je vertellen.

Het wokegedram zoals ik het noem op de huidige scholen en universiteiten is mij een doorn in het oog en mag ophouden, men hoort neutraal onderwijs te geven.
Maar voor de rest hebben kinderen baat bij scholen.
Ik vraag mij namelijk af hoe het zit met diploma’s van die kinderen die thuisonderwijs krijgen.
Die hebben ze dus niet straks.
Hoe komen die aan een baan later ?

Het lesmateriaal word dus ook niet gecontroleerd lees ik over thuisonderwijs.
Je zet je kind met 10-0 volgens mij op achterstand in deze razendsnelle maatschappij.
Dat is niet eerlijk naar je kind toe.
Als iemand idealen heeft als volwassenen prima, maar ontneem kinderen niet hun recht om zoveel mogelijk te leren samen met andere kinderen.

Hoe kijken jullie tegen thuisonderwijs aan ?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie