De 'verwende sneeuwvlokjes' van Generatie Z zoeken hun weg op de arbeidsmarkt

De plek voor onderwerpen die de samenleving betreffen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80665
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

De 'verwende sneeuwvlokjes' van Generatie Z zoeken hun weg op de arbeidsmarkt

Bericht door Tammy » 07 okt 2023, 06:47

Afbeelding

De 'verwende sneeuwvlokjes' van Generatie Z zoeken hun weg op de arbeidsmarkt.

Een nieuwe generatie werknemers betreedt de arbeidsmarkt, een generatie met een niet al te beste reputatie: Generatie Z, geboren tussen 1997 en 2015. De jongeren zouden verwend zijn en weinig weerbaar. Met spottende bijnamen als 'sneeuwvlokjes' en 'rubbertegelkinderen', grootgebracht door 'curlingouders' die hun problemen hebben weggepoetst. Trainingen leren werkgevers en 'Gen Z' nu met elkaar omgaan.

Lees verder en zie video in link :

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/249313 ... beidsmarkt

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

In het artikel staat dat Generatie Z vooral streeft naar geluk en moeilijk omgaat met minder prettige momenten.
Dat laatste kan je wel stellen.
De term snowflakes komt niet zomaar uit de lucht vallen.

Op het antwoord van een “ Generatie Z-expert ” aan het einde van het artikel over het feit dat 21 procent van jonge werknemers tussen 18 en 27 jaar zich meerdere malen per maand emotioneel uitgeput voelt zal ik maar niks zeggen.
Het is nog vroeg in de ochtend, soms is het beter om even wat stil te zijn. :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13677
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: De 'verwende sneeuwvlokjes' van Generatie Z zoeken hun weg op de arbeidsmarkt

Bericht door Fenna » 07 okt 2023, 10:33

De 'verwende sneeuwvlokjes' van Generatie Z zoeken hun weg op de arbeidsmarkt.
:rolfl:
De sneeuwvlokjes zijn slappe mietjes die geen eelt op hun ziel hebben.
Ze kunnen nergens tegen en willen overal hun zin in krijgen.

Ik hoor ze in gedachten al zuchten en zeuren: "Oh ik kan niet meer hoor. Ik ben emotioneel uitgeput. Ik heb de hele dag gewerkt en de baas was niet blij met mijn werk en ik was volgens hem ook te traag. Nou. En daarom moet ik nu rusten, minstens een week"
:mrgreen:

Stuur ze allemaal maar op een echt bootcamp, niet zo'n bootcamp wat op tv uitgezonden word met vips, maar een echt bootcamp met drilsergeants die ze flink op hun lazer geven.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80665
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: De 'verwende sneeuwvlokjes' van Generatie Z zoeken hun weg op de arbeidsmarkt

Bericht door Tammy » 07 okt 2023, 10:54

Haha die bootcamp die jij omschrijft zou geweldig goed voor deze mensen zijn Fenna. :rolfl:
Want ze hebben inderdaad totaal geen weerbaarheid.
Nieuwe generaties horen sterker te worden maar ik zie achteruitgang.
Dat moeten we niet willen.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie