Het grote, wereldwijde verkiezingsjaar 2024: kantelpunt voor de democratie?

De plek voor onderwerpen die de samenleving betreffen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80666
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Het grote, wereldwijde verkiezingsjaar 2024: kantelpunt voor de democratie?

Bericht door Tammy » 02 jan 2024, 09:22

Afbeelding

Het grote, wereldwijde verkiezingsjaar 2024: kantelpunt voor de democratie?

In landen waar bij elkaar opgeteld meer dan de helft van de wereldbevolking woont, gaan kiezers in 2024 naar de stembus. Maar dat betekent niet dat de wereld democratischer is dan ooit. Want nooit eerder bewogen zo veel landen van de democratie weg, zeggen onderzoekers.

Lees verder via link :

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/250348 ... democratie

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Het woord democratie word zo vaak gebruikt maar is er in vele gevallen allang niet meer.
Tenminste niet hoe ik naar de wereld kijk.

Neutraal nieuws wars van partijdigheid zie ik amper meer en dan wat er gebeurt bij verkiezingen bijvoorbeeld.
Het cordon sanitair.
Partijen die soms de tweede van het land worden bij voorbaat uitsluiten door ze nog geeneens bij de gesprek tafel uit te nodigen.

Op het moment dat dat gebeurt kan voor mij het woord democratie in de prullenbak.
Overal in de wereld gaat het om macht en op wat men noemt op het pluche blijven zitten.
Kijk maar naar de Nederlandse politiek van de afgelopen jaren.

Democratie ………..dat was eens een mooi woord.
Maar in de huidige tijd is daar bar weinig van over.
Ikzelf gebruik het woord allang niet meer want ik zie het niet meer .

Het enigste land voor mij wat het dichtste erbij komt als een democratie zou Zwitserland zijn.
Een ander land zou ik zo niet kunnen opnoemen op het ogenblik.

Dus als ik iets hoor of lees over democratie denk ik altijd : welke democratie ?
Maar dat is mijn gedachtegang , sommigen zullen het weer anders zien.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4750
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Het grote, wereldwijde verkiezingsjaar 2024: kantelpunt voor de democratie?

Bericht door Osiris » 02 jan 2024, 19:48

Democratie is hier in NL ook ver te zoeken .
Recentelijk onderzoek onder de NL-ers gaf aan dat bijna 20% van de bevolking bereid is onze regering omver te werpen.
Vanwege alle leugens en manipulaties van afgelopen jaren en het negeren van het volk.
Zo'n 6 % is zelfs bereid dit met geweld te doen.

Praat je toch respectievelijk over zo'n 3,6 miljoen en ruim een miljoen mensen .
Tja , als die de koppen daadwerkelijk allemaal bij elkaar zouden steken is het snel gedaan met de kliek in Den Haag :mrgreen:
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80666
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Het grote, wereldwijde verkiezingsjaar 2024: kantelpunt voor de democratie?

Bericht door Tammy » 03 jan 2024, 00:04

Heb je linken daarvan Osiris van die 20 en 6 procent van de Nederlandse bevolking ?
En een regering omver werpen door geweld te gebruiken is natuurlijk uit den bozen.
Dan ben je gewoon een idioot.
Dat soort figuren moeten we niet hebben.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4750
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Het grote, wereldwijde verkiezingsjaar 2024: kantelpunt voor de democratie?

Bericht door Osiris » 03 jan 2024, 05:26

Lees normaliter nagenoeg nooit MSM kranten.
Maar moest ergens wat tijd overbruggen ( even koppensnellen ), was volgens mij artikel in het AD ruim week geleden.
Onderzoek door CPR of zoiets.

Nu neem ik dit meestal met een korrel zout, maar als dat onderzoek wel representatief is , geeft het duidelijk beeld hoe deel NL volk denkt over de staat von onze 'democratie '.
Helaas geen tijd om dat terug te zoeken, maar zal vast terug te vinden zijn.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80666
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Het grote, wereldwijde verkiezingsjaar 2024: kantelpunt voor de democratie?

Bericht door Tammy » 03 jan 2024, 09:09

Ok ik ga daar even zoeken bedankt.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4713
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Het grote, wereldwijde verkiezingsjaar 2024: kantelpunt voor de democratie?

Bericht door Witte wel » 03 jan 2024, 13:52

Het is vrij logisch dat autocratisering de overhand gaat krijgen als keer op keer vanuit een democratie blijkt dat de overheid niet luistert naar het volk, incompetentie in bestuursvormen toepast en een eigen agenda door voert. Een autocratisch leiderschap wil helemaal niet zeggen dat dit een dictatoriaal bewind in houdt. Taakverdelingen zijn veel duidelijker en de verantwoordelijkheid en toezicht is vele malen beter dan wat de huidige democratieën in deze tijden presteren. Een autocratische leider heeft ook nog een achterban die mee bepaald en de leider zelf voert hun koers uit. Men is het geneuzel zat waarbij vaak zakelijke verstrengelingen tussen politici en bedrijfsleven prioriteit krijgen boven het landsbelang. Een autocratische leider heeft veel meer kennis in pact, weet waarover deze spreekt in tegenstelling tot een Mark Rutte bijvoorbeeld waarbij de neus een expansie houtstuk blijkt te zijn. En tevens diversen van zijn volgers. Pathologisch liegen blijkt een trend te zijn geworden in democratische bestuursvormen.
Waar kies je dan voor, een duidelijke lijn of onzekerheid. Welk systeen levert op termijn het hoogste rendement en waarbij voelt het volk zich het beste kan je je afvragen.
Mijn keuze is duidelijk, ik zou gaan voor een competente leider die ook weet waar deze mee bezig is. De westerse democratie is tot een farce verworden.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4750
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Het grote, wereldwijde verkiezingsjaar 2024: kantelpunt voor de democratie?

Bericht door Osiris » 08 jan 2024, 20:15

Osiris schreef:
03 jan 2024, 05:26
Lees normaliter nagenoeg nooit MSM kranten.
Maar moest ergens wat tijd overbruggen ( even koppensnellen ), was volgens mij artikel in het AD ruim week geleden.
Onderzoek door CPR of zoiets.

Nu neem ik dit meestal met een korrel zout, maar als dat onderzoek wel representatief is , geeft het duidelijk beeld hoe deel NL volk denkt over de staat von onze 'democratie '.
Helaas geen tijd om dat terug te zoeken, maar zal vast terug te vinden zijn.
Uitzending van Jensen waar het artikel van AD ook besproken word.

https://jensen.nl/
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4750
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Het grote, wereldwijde verkiezingsjaar 2024: kantelpunt voor de democratie?

Bericht door Osiris » 09 jan 2024, 21:02

Zelfs al zou een regering omver geworpen worden, de werkelijke macht blijft intact.
Politici zijn de eerste line of defence,pionnen,die opgeofferd kunnen worden , puppets,ook in verkiezingstijd.

De macht achter de politiek zijn de ( lobby ) organisaties, zoals eerder genoemd VN,WHO,WEF,EU, Big Pharma, Big Tech, bankenkartels,centrale banken etc etc .
De tweede line of defence , ook daar kunnen kopstukken sneuvelen als het even anders loopt, veel miljardairs hebben daar topposities, zoals een Gates,Soros,Bezos,Musk e.a. .

Maar ook daar zit niet de werkelijke macht, al die organisaties zijn weer opgericht door nog rijkere families, die al vaker genoemd zijn; de Rothshilds, Morgans, Rockefellers en vele anderen ook in Arabische en Aziatische landen.
De derde line of defence , want daarachter zit de werkelijke fysieke top van de piramide, investeringsmaatschappijen als Vanguard en Blackrock e.a. die via talloze aandelen/handelsconstructies nagenoeg de hele wereld in hun bezit hebben .

Mensen als David Icke en tal van anderen zien ook dit niet als werkelijke machthebbers/aanstuurders van onze wereld, maar een kracht/invloed die niet aards te noemen is ( vanuit de op onze 3e dimensie, aansluitende, 4e dimensie ) en van bovenaf al die lagen steeds verder naar beneden , het de mensheid zeer moeilijk maakt en volledig uitbuit, alsof het vee betreft.

Zelfs als je het laatste buiten beschouwing laat , heeft het dus in die eerste defence lijn met verkiezingen of omverwerpen van regeringen , weinig verandering in het vooruitzicht.
De werkelijke achterliggende machtsstructuren blijven intact.
Zij bepalen zogenaamde democratieen, maar ook dictaturen via infiltratie,oorlogen etc en het juist plaatsen van de pionnen ( WEF Klaus bijvoorbeeld met Young Global Leaders programma , waar hij openlijk over pocht ).

Dus verandering zal extreem lastig zijn en omverwerpen met geweld zal altijd op geanticipeerd zijn, via de talloze denktanks en altijd een contra-reactie teweegbrengen.
Als 8 miljard mensen tegelijk zeggen ; we doen niet meer mee en weigeren achterlijke en mensonterende beslissingen/besluiten/wetten te accepteren, dan word het misschien pas een ander verhaal.....
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1557
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Het grote, wereldwijde verkiezingsjaar 2024: kantelpunt voor de democratie?

Bericht door Kristof Piessens » 10 jan 2024, 05:47

Dan wordt het nog steeds een lastige kwestie om die 8 miljard in dezelfde richting te krijgen, zich te onttrekken aan vrijwillige deelname aan een wereld dat beheerst word door een derdelijns defensie, maar het gaat hier om een bewustzijnsvorm dat niet de werkelijke waarde van het leven kent of weet, het gaat hen om iets wat ze schijnbaar wel kunnen bezitten maar in werkelijkheid de aansprakelijkheid van het bezit niet kunnen of willen delen, ik geloof echter niet dat na hun dood wederkeren op korte termijn mogelijk is...de werkelijke verandering kan enkel starten wanneer deze bewustzijnsvorm hun intentionele waarde van leven in de vorm waarin het werd ontworpen verlaten, het houdt zich nog steeds hieraan vast omdat de filosofische gedachtegangen nooit de vrijheid voorstaan waarover veel gesproken wordt....
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4750
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Het grote, wereldwijde verkiezingsjaar 2024: kantelpunt voor de democratie?

Bericht door Osiris » 10 jan 2024, 19:34

Kristof Piessens schreef:
10 jan 2024, 05:47
Dan wordt het nog steeds een lastige kwestie om die 8 miljard in dezelfde richting te krijgen, zich te onttrekken aan vrijwillige deelname aan een wereld dat beheerst word door een derdelijns defensie, maar het gaat hier om een bewustzijnsvorm dat niet de werkelijke waarde van het leven kent of weet, het gaat hen om iets wat ze schijnbaar wel kunnen bezitten maar in werkelijkheid de aansprakelijkheid van het bezit niet kunnen of willen delen, ik geloof echter niet dat na hun dood wederkeren op korte termijn mogelijk is...de werkelijke verandering kan enkel starten wanneer deze bewustzijnsvorm hun intentionele waarde van leven in de vorm waarin het werd ontworpen verlaten, het houdt zich nog steeds hieraan vast omdat de filosofische gedachtegangen nooit de vrijheid voorstaan waarover veel gesproken wordt....
Zoals Icke het stelt gaat het om een duister 'omgekeerde bewustzijnsvorm ' ( vanuit die 4e dimensie ) terend/voedend op laagste trillingen/energielevels.
Dus alles hier word opgezet ( via duistere agenda's en oorlogen ) om het bewustzijn en dus trillings/energielevels op laagste niveau te houden , de voedingsbodem ( met ons als voedend vee ).
Gecreeerd door haat, angst,woede,depressie etc etc.

Degenen die het op aards niveau creeren zullen hun straf zeker niet ontlopen ,maar de rechtstaat op aards niveau is niet hetgene wat ze gaat oordelen en veroordelen.
Komt van een andere orde :wink:
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Plaats reactie