Parijs mobiliseert massaal agenten voor Olympische Spelen

De plek voor onderwerpen die de samenleving betreffen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80668
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Parijs mobiliseert massaal agenten voor Olympische Spelen

Bericht door Tammy » 27 jan 2024, 12:54

Afbeelding

Parijs mobiliseert massaal agenten voor Olympische Spelen.

"Niets is onmogelijk, maar het wordt wel ingewikkeld", zegt Julien Schenardi, bestuurder van Alliance, een van de grootste politievakbonden in Frankrijk. Hij staat tegenover de Eiffeltoren en kijkt uit over de Seine, waar op 26 juli de openingsceremonie van de Olympische Spelen wordt gehouden. "Alleen al op die openingsdag worden meer dan 40.000 agenten ingezet. Die moeten overal vandaan worden gehaald: uit Parijs, maar ook uit andere delen van Frankrijk."

Lees verder via link :

https://nos.nl/artikel/2506459-parijs-m ... che-spelen

>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Wow dat is een mooie openingsceremonie op het water zeg.
Prachtig gewoon maar ook hier helaas weer de zoveelste dreiging van terreuraanslagen.
Vreselijk dat we tegenwoordig in een tijd leven waarin terroristen dood en verderf zaaien.
En waardoor er geen echte ontspannen sfeer meer heerst, dus ook niet in beautiful Paris.

Ik zie me nog 40 jaar geleden 5 jaar lang een dag uren lang slenteren door Parijs ( op weg naar mijn vakantie in Zuid-Frankrijk ) , voordat de trein naar Lyon vertrok .
Heerlijk op een terrasje zitten , je totaal niet druk hoeven te maken dat je word afgeslacht door terroristen.
Rustig over de boulevard in Nice slenteren zonder de dreiging dat er iemand komt aanrijden om je kapot te rijden enz.
Wat mis ik die tijd en die komt nooit meer terug.

Ik hoop dat de Olympische Spelen zonder geweld verlopen.
En dat Parijs al is het maar voor even mijn Parijs van vroeger is.
Maar dat gevoel zal alleen in mijn hoofd bestaan, de onbevangenheid en zorgeloosheid die ik nog kende van vroeger houd ik vast in mijn herinnering.
En ik hoop zo naar de Spelen te kunnen kijken.
Gaat me niet echt lukken denk ik maar ik ga het proberen.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie