Normen en waarden.

De plek voor onderwerpen die de samenleving betreffen.
Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11978
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Normen en waarden.

Bericht door MetalPig » 09 nov 2010, 17:32

Anet schreef:Zoals Gusteman zegt dat je geen muziek moet downloaden omdat je dan de auteur in diskrediet brengt ... waar ik weer geen moeite mee heb ... vind ik toch heel fatsoenlijk! ;P!
Normen en waarden zijn heel persoonlijk, en brede maatschappelijke overeenstemming is een utopie.
Stelen van musici vind ik onfatsoenlijk, bijvoorbeeld.

* Je vind een portemonnee met tienduizend euro er in .... breng je hem naar de politie?
Ja. Al is er best een kans dat er dan wat minder dan 10.000 euro in zit.

* Er ligt een man in het water te verdrinken ... er staan een hoop mensen omheen ... ze doen niets ... het is koud ... wat doe jij?
Sowieso 112 bellen. Zou ik in het water springen? Ik denk van wel, maar dat zou de praktijk moeten uitwijzen.

* De bus is vol ... er komt een oude man binnen ... sta jij op voor die man? (Ik heb zo mijn verhalen gehoord hoe brutaal mensen kunnen zijn.)
Ja. Ik ben wel een keer blijven zitten voor een zwangere vrouw, maar toen was ik nog jong. Intussen ga ik al lang niet meer met de bus, dus wat ik nu zou doen weet ik niet.

* Er komt een Marokkaanse vrouw met hoofddoek de bus binnen ... ze heeft moeite een kinderwagen naar binnen te slepen ... help je haar? Hou je de deur voor ander open?
Ja, ik maak daarbij geen onderscheid tussen Marokkanen en niet-Marokkanen of tussen vrouwen en niet-vrouwen.

* Stop jij op de fiets/scooter voor iemand die over een zebrapad loopt?
Ja, vaak tot ergernis van de mensen achter mij.

* Spuug jij op straat?
Nee. Ergens anders ook niet trouwens.

* Dring jij stiekem voor .. waar dan ook?
Nee, ik heb nooit haast.

* Zet jij je fiets/scooter/auto midden op de stoep en zal het je biet wezen of er nog iemand door kan?
Nee. Maar ik spreek anderen ook niet aan op dergelijk gedrag.

* Steken jullie je middelvinger op naar automobilisten die naar je toeteren of je even aan de kant gaat?
Nee. Ik ben jaren geleden al gestopt mij te ergeren aan mensen in het het verkeer. Iedereen krijgt van mij de ruimte om hun fout te maken of een hufter te zijn.

* Ruim jij de poep op van je hond op straat?
Ik heb geen hond. Zelfs als ik honden leuk zou vinden zou ik er geen hebben, omdat ze buiten schijten. Mijn katten kwamen ook niet buiten.

* Scheld jij iemand uit?
Nee.

* Vloek jij veel tijdens het praten ... vooral met dat vreselijke 'k' woord?
Kut? Of kanker?
Mijn taalgebruik hangt af van mijn publiek. Een situatie die ik tegen mijn baas 'vervelend' noem kan tegen vrienden best 'kut' zijn.
Kanker gebruik ik niet, maar tering en tyfus wel. Zit niet echt een gedachte achter.

* Steek jij je hand uit op de fiets?
Ja. Tenzij er helemaal niemand in de buurt is; dan heeft het geen zin.

* Als jij ziet dat er iemand door drie jongens in elkaar geslagen wordt ... help jij het slachtoffer?
Ik ben geen vechter. Ik zou wel de politie bellen. Wederom geldt dat de praktijk zou moeten uitwijzen wat ik werkelijk doe.

* Waar liggen jouw normen en waarden?
Vage vraag. In het algemeen geldt voor mij "wat gij niet wilt dat U geschiedt, doe dat ook een ander niet".

gusteman

Re: Normen en waarden.

Bericht door gusteman » 09 nov 2010, 21:43

Ok, dan doe ik er ook maar een gooi naar.

- Je vind een portemonnee met tienduizend euro er in .... breng je hem naar de politie?
Ik zal aangifte doen bij de politie, en eventueel een identiteitsbewijs afgeven als er een in de portefeuille zit. Het geld houd ik zelf in verzekerde bewaring. Je weet maar nooit.

- Er ligt een man in het water te verdrinken ... er staan een hoop mensen omheen ... ze doen niets ... het is koud ... wat doe jij?
Zoals Metal zei: eerst de hulpdiensten verwittigen, en als ik zeker weet dat er geen gevaar bestaat voor onderkoeling duik ik het water in. Zoals ik geleerd heb in mijn opleiding brancardier (ambulancier): het is zinloos in het water te springen als dit tot resultaat heeft dat er achteraf twee in plaats van één slachtoffer moeten worden gered.

- De bus is vol ... er komt een oude man binnen ... sta jij op voor die man? (Ik heb zo mijn verhalen gehoord hoe brutaal mensen kunnen zijn.)
Ja.

- Er komt een Marokkaanse vrouw met hoofddoek de bus binnen ... ze heeft moeite een kinderwagen naar binnen te slepen ... help je haar?
Ja.

- Hou je de deur voor ander open?
Ja.

- Stop jij op de fiets/scooter voor iemand die over een zebrapad loopt?
Ja.

- Spuug jij op straat?
Nooit, tenzij misschien als ik me zou verslikken in iets, maar dat is nog nooit gebeurd.

- Dring jij stiekem voor .. waar dan ook?
Nooit.

- Zet jij je fiets/scooter/auto midden op de stoep en zal het je biet wezen of er nog iemand door kan?
Nooit.

- Steken jullie je middelvinger op naar automobilisten die naar je toeteren of je even aan de kant gaat?
Zelf doe ik dat nooit. Van anderen zou ik het niet weten, maar mijn echtgenote doet het zeker niet. De kinderen durven het doen, als ze denken dat niemand het zag. Maar dat hoort blijkbaar bij de jongere generatie(-s).

- Ruim jij de poep op van je hond op straat?
Ik heb geen hond. Heb er vroeger een gehad en toen deed ik dat wel, ja.

- Scheld jij iemand uit?
Nu ik met pensioen ben gebeurt he niet meer, maar ik heb het af en toe gedaan, ja. Bijvoorbeeld wanneer iemand zich als een idioot gedraagt en het leven van collega's in gevaar brengt door onverantwoorde risico's te nemen.

- Vloek jij veel tijdens het praten ... vooral met dat vreselijke 'k' woord?
No way.

- Steek jij je hand uit op de fiets?
Altijd, tenminste als er iemand is voor wie dit signaal enige betekenis heeft. Dus niet als er niemand anders op de weg of op het trottoir is.

- Als jij ziet dat er iemand door drie jongens in elkaar geslagen wordt ... help jij het slachtoffer?
Wanneer ik er van overtuigd ben dat ik er niet zelf naast zal komen te liggen absoluut wel, ja. Ik heb het al vaker gedaan. Heb natuurlijk het voordeel dat ik close-combat heb gevolgd. Dat ligt nu wel al enkele jaren achter mij, maar sommige kneepjes verleer je niet zo gauw.

- Waar liggen jouw normen en waarden?
Hier sluit ik me volledig aan bij Metal: doe nooit iets aan een ander wat je zelf niet wil dat aan jou wordt gedaan.

MetalPig schreef:
brede maatschappelijke overeenstemming is een utopie
Dat is ook de onderliggende gedachte waarom er zoveel wetten worden ontworpen, en daarbij wordt gepoogd om iedereen gelijkwaardig te behandelen.

Ik moet eerlijkheidshalve hier vermelden dat ik de standpunten van Metal volledig onderschrijf. Moest iedereen zich gedragen zoals hij, dan zouden we weliswaar in een vorm van anarchie leven, maar dan wel een intelligente anarchie.
En dat zou wel eens nog beter kunnen werken dan democratie.
Alleen is het zo goed als onmogelijk om ieder individu zo ver te krijgen dat hij/zij zich op een intelligente manier gedraagt.
En dus blijft het dan maar zoals een oud Vlaams spreekwoord zegt: ze dronken een glas, ze pisten een plas, en alles bleef zoals het was.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80661
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Normen en waarden.

Bericht door Tammy » 10 nov 2010, 02:13

-Je vind een portemonnee met tienduizend euro er in .... breng je hem naar de politie?
Ja , kan iemands spaargeld zijn. Ik kom niet om van de honger.



-Er ligt een man in het water te verdrinken ... er staan een hoop mensen omheen ... ze doen niets ... het is koud ... wat doe jij?
Eerst 112 bellen en dan spring ik erin denk ik als het te lang duurt.
Zou ik ook fijn vinden als ze dat bij mij deden.


-De bus is vol ... er komt een oude man binnen ... sta jij op voor die man? (Ik heb zo mijn verhalen gehoord hoe brutaal mensen kunnen zijn.)
Ga zelden met de bus maar ja meteen.



-Er komt een Marokkaanse vrouw met hoofddoek de bus binnen ... ze heeft moeite een kinderwagen naar binnen te slepen ... help je haar?
Ja.



-Hou je de deur voor ander open?
Altijd.



-Stop jij op de fiets/scooter voor iemand die over een zebrapad loopt?
Ik fiets niet meer maar vroeger ja

-Spuug jij op straat?
Nee ik spuug nooit, en zeker niet op straat, is zo ordinair .


-Dring jij stiekem voor .. waar dan ook?
Ja op vliegvelden, want ik kan niet lang staan in de rij met die rotrug.


-Zet jij je fiets/scooter/auto midden op de stoep en zal het je biet wezen of er nog iemand door kan?
Nee.


-Steken jullie je middelvinger op naar automobilisten die naar je toeteren of je even aan de kant gaat?
Nee, maar ze moeten het ook niet bij mij flikken.



-Ruim jij de poep op van je hond op straat?
Heb geen hondje meer maar anders ja.


-Scheld jij iemand uit?
Nee alleen in de auto soms maar dat horen ze toch niet.



-Vloek jij veel tijdens het praten ... vooral met dat vreselijke 'k' woord?
Nee, ik ben verbaal heel sterk, heb vloeken niet nodig en zeker niet dat rotwoord.


-Steek jij je hand uit op de fiets?
Toen ik nog fietste wel, ook als er niemand was.
Is automatisme.



-Als jij ziet dat er iemand door drie jongens in elkaar geslagen wordt ... help jij het slachtoffer?
Vroeger toen ik jong was, op school veel maar nu niet meer.
Bel 112.


-Waar liggen jouw normen en waarden?
Gewoon je fatsoenlijk gedragen op de wereld.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11978
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Normen en waarden.

Bericht door MetalPig » 10 nov 2010, 05:53

gusteman schreef:Ik moet eerlijkheidshalve hier vermelden dat ik de standpunten van Metal volledig onderschrijf. Moest iedereen zich gedragen zoals hij, dan zouden we weliswaar in een vorm van anarchie leven, maar dan wel een intelligente anarchie.
Ja, ik ben er groot voorstander van dat mensen zelf blijven nadenken en niet hun verantwoordelijkheden afschuiven op 'het systeem'. Helaas is lang niet iedereen daartoe bereid / in staat.
De wereld zou zo mooi kunnen zijn... :mrgreen:

Silverlady

Re: Normen en waarden.

Bericht door Silverlady » 10 nov 2010, 13:17

Je vind een portemonnee met tienduizend euro er in .... breng je hem naar de politie?
Nee, als je zoiets verliet, dan ga je duidelijk laconiek met geld om.
Er ligt een man in het water te verdrinken ... er staan een hoop mensen omheen ... ze doen niets ... het is koud ... wat doe jij?
Spring er niet zelf in, want kan niet zwemmen, zou ambulance bellen, en mensen aanspreken als er iemand zwemmen kan.
De bus is vol ... er komt een oude man binnen ... sta jij op voor die man? (Ik heb zo mijn verhalen gehoord hoe brutaal mensen kunnen zijn.)
Nee, als die man niets mankeert kan hij ook rechtstaan, hebben ze met mij nooit gedaan, zelfs niet toen ik hoogzwanger van de 2de was, kreeg toen zelfs een por in de zij van een ouwe man, omdat hij toch maar zitten wou
Er komt een Marokkaanse vrouw met hoofddoek de bus binnen ... ze heeft moeite een kinderwagen naar binnen te slepen ... help je haar?
Tuurlijk, waarom niet, is toch een mens als een ander
Hou je de deur voor ander open?
Als ze geen kilometers achter lopen, dan ja
Stop jij op de fiets/scooter voor iemand die over een zebrapad loopt?
Als het moet ja
Spuug jij op straat?
Nee, heb altijd zakdoek bij
Dring jij stiekem voor .. waar dan ook?
Hmmm, stiekem niet nee, als ik maar 1 dingetje mee heb, en de dame/heer voor me een volle kar, dan zou ik het misschien wel vragen als ik voor mag, maar moet dan al tijd tekort hebben, tegenwoordig zijn de mensen niet erg vriendelijk meer
Zet jij je fiets/scooter/auto midden op de stoep en zal het je biet wezen of er nog iemand door kan?
Nee, komop, verstasnd heeft normaal iedereen, jammer genoeg word dit niet altijd gebruikt
Steken jullie je middelvinger op naar automobilisten die naar je toeteren of je even aan de kant gaat?
Nee, waarom, zonde van de beweging
Ruim jij de poep op van je hond op straat?
Nee, heb geen hond
Scheld jij iemand uit?
Wanneer nodig ja, heb telang eene muilkorfje aangehad,
Vloek jij veel tijdens het praten ... vooral met dat vreselijke 'k' woord?
Steek jij je hand uit op de fiets?
Als jij ziet dat er iemand door drie jongens in elkaar geslagen wordt ... help jij het slachtoffer?

Silverlady

Re: Normen en waarden.

Bericht door Silverlady » 10 nov 2010, 13:19

Vloek jij veel tijdens het praten ... vooral met dat vreselijke 'k' woord?
Heel af en toe vliegt het eruit, meestal word erop gelet.
Steek jij je hand uit op de fiets?
Ja, moet toch richting aangeven
Als jij ziet dat er iemand door drie jongens in elkaar geslagen wordt ... help jij het slachtoffer?
Zal er niet tussen springen nee, maar wel ff roepen dat ik hun kop op foto op telefoon heb staan en de politie onderweg is



Tja een volledig ander antwoord in sommige gevallen dan de meeste, ben harder erin geworden

Anet

Re: Normen en waarden.

Bericht door Anet » 11 nov 2010, 15:10

Tammy schreef:
-Scheld jij iemand uit?
Nee alleen in de auto soms maar dat horen ze toch niet.
Whaaaaaahahahahaha .... maar ze zien het wel!!! :rolfl:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80661
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Normen en waarden.

Bericht door Tammy » 11 nov 2010, 15:20

Ja maar dat is wat anders :hahaha:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Silverlady

Re: Normen en waarden.

Bericht door Silverlady » 11 nov 2010, 15:25

En als ze kunnen liplezen, dan krijgen ze toch mee wat je zegt :rolfl:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80661
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Normen en waarden.

Bericht door Tammy » 11 nov 2010, 15:30

Ok ok dames, ja ik scheld dus wel soms :rolfl:

Silverlady, ik las dat jij niet opstaat voor ouderen mensen.
Zie de reden ook, maar ikzelf zou het nooit kunnen niet opstaan.

En als er iemand van 80 jaar binnen komt of ouder.
Sta je dan ook niet op?

Dit is geen verwijt he?
Wil alleen graag weten. :D

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Silverlady

Re: Normen en waarden.

Bericht door Silverlady » 11 nov 2010, 16:07

Denk niet dat iemand van 80 jaar nog met de bus rijdt om eerlijk te zijn.
En als ze inderdaad nog met een bus rijden, en goed te been zijn, dan nee, klinkt stom maar ik zal niet rechtstaan.
Heb 3 operaties gehad aan mijn knieen dus kunnen die me ook gaan blokkeren, of erdoorheen gaan schieten.


Vind dat de oudere vandaag zoooooo enorm vlug roepen dat er geen respect meer is voor hun, maar omgekeerd telt net zo goed mee.

Silverlady

Re: Normen en waarden.

Bericht door Silverlady » 11 nov 2010, 16:09

Weet het klinkt hard van mezelf, omdat ik eigenlijk niet zo in elkaar zit, maar word het eigenlijk beetje zat dat er meer aan de oudere gedacht word, nou met de rollater die terug in het zorgpakket zou moeten.
Wat met de jongere?
Waarom moet zoveel tijd/aandacht en geld gespendeerd worden aan 1 bevolkingsgroup, terwijl een ander krom moet liggen om er toch maar te komen

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80661
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Normen en waarden.

Bericht door Tammy » 11 nov 2010, 16:13

Met slechte knieen Silverlady is het een heel ander verhaal.
Weet het klinkt hard van mezelf, omdat ik eigenlijk niet zo in elkaar zit, maar word het eigenlijk beetje zat dat er meer aan de oudere gedacht word, nou met de rollater die terug in het zorgpakket zou moeten.
Wat met de jongere?
Waarom moet zoveel tijd/aandacht en geld gespendeerd worden aan 1 bevolkingsgroup, terwijl een ander krom moet liggen om er toch maar te komen
Ik vind het juist prima die rollator en anderen hulpmiddelen dat die terug komen.
Ook jongeren hebben die soms nodig.

Waarom moet zoveel tijd/aandacht en geld gespendeerd worden aan 1 bevolkingsgroup, terwijl een ander krom moet liggen om er toch maar te komen
Wat bedoel je daar mee?
Jongeren kunnen gewoon makkelijker dingen doen als ze niks mankeren dan ouderen.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Silverlady

Re: Normen en waarden.

Bericht door Silverlady » 11 nov 2010, 16:52

Ja, maar waarom dan besparen op bijvoorbeeld de pil?
Terwijl er meer dit nodig hebben dan oudere of jongere een rollater nodig hebben.


En nee, ik vind van niet Tammy, jongere als ze gezond zijn kunnen ze inderdaad zelf gaan werken en dergelijke, MAAR, er zijn uitzonderingen op die regel.

Ik weet de bevolking hier vergrijst en gebeurt vlug, maar om daarom nog enkel aan die ene group te denken, nee, sorry doe ik niet aan mee.
Het weinige een gezin hier "kreeg" word nou afgenomen van de regering met een fikse meer graaipartij erbij.
En dan heb je nog andere dingen, kijk ik kan enkel voor mezelf en eigen situatie spreken, maar komop, een oudere had het hier niet slecht, eigenlijk helemaal niet.

Dit terwijl ze de toekomst van het land (denk aan studerende en dergelijke) het gewoon moeilijker willen maken

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80661
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Normen en waarden.

Bericht door Tammy » 11 nov 2010, 22:46

Silverlady schreef:
Ja, maar waarom dan besparen op bijvoorbeeld de pil?
Terwijl er meer dit nodig hebben dan oudere of jongere een rollater nodig hebben.
De pil hoeft van mij totaal niet vergoed te worden Silverlady.
Als je sex hebt en je wilt niet zwanger raken gebruik je maar een condoom.
Een rollator is voor iemand die moeilijk kan lopen.
Een handicap dus.
En dan heb je nog andere dingen, kijk ik kan enkel voor mezelf en eigen situatie spreken, maar komop, een oudere had het hier niet slecht, eigenlijk helemaal niet.
Nee ?
Ik heb mijn schoonmoeder 2 jaar in een verpleegtehuis meegemaakt.

Je wilt niet weten Silverlady wat een mensonwaardig leven dat is.
Uren wachten totdat je naar het toilet kan.
1 Keer in de week douchen enz.


Nee, de ouderen die dit land hebben opgebouwd na de tweede wereloorlog verdienen al onze steun.

En de jongeren ook als ze wat mankeren.
Maar mankeren ze niks dan hebben ze kans zat om iets van hun leven te maken.
De ouderen niet meer meer.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
edith
Student
Berichten: 75
Lid geworden op: 10 nov 2010, 18:07

Re: Normen en waarden.

Bericht door edith » 11 nov 2010, 23:02

Tammy schreef:
Nee, de ouderen die dit land hebben opgebouwd na de tweede wereloorlog verdienen al onze steun.
Zo denk ik er ook over. Onze maatschappij zit best wel krom in elkaar vind ik.
Mijn vader heeft zich zijn hele leven kapot gewerkt.
Krijgt nu een pensioentje van pakweg 800 euro.
Terwijl onze dochters, net droog achter de oren, een salaris hebben van zo'n 2000 euro.
■De wonderen zijn de wereld nog niet uit… en ik geloof in wonderen.

Silverlady

Re: Normen en waarden.

Bericht door Silverlady » 11 nov 2010, 23:08

Hmmm, gelukkig moeten we het niet eens zijn met alles.

Snap niet waar je de zin, de ouderen die nederland groot hebben helpen maken, de "jongere" van tegenwoordig ruimen nog steeds de shit op die ze achtergelaten hebben.

Pil niet vergoed, ok, kan ik mee leven, maar dan ook niet de rollater.
Heb ik ook niets mee te maken.
Of een cursus stoppen met roken, ook geen zak mee te maken.
Of iemand die chemo krijgt, ook niets mee te maken (gelukkig) zie je hoe krom dit eigenlijk is.


En ja, ze verdienen nou inderdaad meer, gelukkig maar, want het leven is er ook verdomd veel duurder op geworden.
En als je dochter een salaris krijgt van 2.000 eurotjes, dan zal ze er wel voor gestudeerd hebben, denk ik zo een beetje toch, dan verdiend ze het ook.
En tja je vader jaartjes 50-60 denk ik zo, dan verdiende niemand veel, kan je geen vergelijking mee maken.

Nee, sorry dames, trek me uit deze discussie terug, want kan jullie daar geen gelijk in geven.

Hoort bijna aan alsof ik die oudere op de knieen danken moet, voor hetgeen ze gedaan hebben, goed of slecht.
Denk niet dat er dit iemand van zijn eigen zoon/dochter verwacht.


Hey trouwens wij betalen volop belastingen, we zijn nog steeds aan de heropbouw van nederland aan het helpen, nou daar moet je respect voor hebben !!!

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80661
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Normen en waarden.

Bericht door Tammy » 11 nov 2010, 23:25

Silverlady, je hoet je niet terug te trekken uit deze topic omdatje ons geen gelijk kan geven. :wink:
Dat is totaal niet aan de orde wie wel of geen gelijk heeft.

Praten hoe je denkt over bepaalde situaties is juist leerzaam, we hoeven het niet met elkaar eens te zijn :wink:
Hoort bijna aan alsof ik die oudere op de knieen danken moet, voor hetgeen ze gedaan hebben, goed of slecht.
Denk niet dat er dit iemand van zijn eigen zoon/dochter verwacht.
Nee dat hoeft ook niet, niet alle ouderen zijn ok, maar de degene die dat wel zijn verdienen onze zorg.

Hey trouwens wij betalen volop belastingen, we zijn nog steeds aan de heropbouw van nederland aan het helpen, nou daar moet je respect voor hebben !!!

Inderdaad, net zoals de ouderen hun hele leven ook belasting hebben betaald............ :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
edith
Student
Berichten: 75
Lid geworden op: 10 nov 2010, 18:07

Re: Normen en waarden.

Bericht door edith » 11 nov 2010, 23:30

Lieve Silverlady:

Al ben ik het het met Tammy eens
(misschien doordat wij van dezelfde, oudere generatie zijn),
jij moet zeker de ruimte nemen en voelen, om je eigen mening te kunnen delen.
■De wonderen zijn de wereld nog niet uit… en ik geloof in wonderen.

Gebruikersavatar
Paulus
Technische Admin
Berichten: 1658
Lid geworden op: 21 feb 2009, 19:07

Re: Normen en waarden.

Bericht door Paulus » 11 nov 2010, 23:32

We hoeven het inderdaad niet in alles met elkaar eens te zijn, maar ik vind personlijk dat je een en ander wel heel egocentrisch benadert.
Veel zaken, zoals de mogelijkheid om je kinderen te laten studeren, hebben we wel aan de vorige generatie te danken!
En welke shit, zoals jij dat noemt, moeten de jongeren nu opruimen?

En b.v. een rollator, zorgt er voor dat mensen langer zelfstandig kunnen blijven functioneren en is dus zeker geen luxe artikel.
Belasting betaalt iedereen, dus ook de ouderen. Dus dat is geen goed argument. :D
En als je de plannen van het huidige kabinet bekijkt, zijn ze eerder bezig met de afbraak van Nederland dan met de opbouw!!!
Onderzoek alles, maar behoud het goede

Plaats reactie