Hoe wordt olie gemaakt

De plek voor die wetenschappen waarbij niet wordt, of kan worden, voldaan aan wetenschappelijke criteria.
Arminius

Hoe wordt olie gemaakt

Bericht door Arminius » 29 mei 2018, 22:48

De meeste onder jullie weten allang dat olie door moeder aarde wordt gemaakt. Meer dan al die dode beestjes bij elkaar hebben kunnen maken.
Wie gelooft dat nog? Yeah sure Femmie godin Halsema want die doos wil jullie op de kast jagen, van hey het gaat eens op, eet geen vlees koopt een windmolen en veel zonnepanelen want die drap gaat op.
Nope die drap gaat nooit op want die drap benne abiotisch.
Abiotisch is een ander woord voor niet uit dooie dingen enzo.

Afbeelding

Nog een keer olie komt niet uit dooie dingen "nee

Sure veel olie komt ook van Saturnus tijdens de mega flare zo'n 5700 jaar geleden maar het meeste spul maakt moeder aarde.
Is dit grensverleggend? Ik hoop dat die dooie snol van een pemmie het leest. :mrgreen:
We zijn nu zover dat mainstream wetenschaapjes het ook hebben ontdekt ze zeggen het volgende:
It has been hypothesized that these hydrocarbons might originate abiotically from serpentinization reactions that are occurring deep in the Earth's crust
http://www.plosone.org/article/info%3Ad ... ne.0015399
sure we moeten er nog even aan wennen maar we moeten nog aan boel heel veel veel wennen

capice?

De olie raakt NOOIT op! Dat vermoeden was er al een tijdje maar nieuw onderzoek bevestigd dit!
Je denkt toch niet dat olie een fossile vloeistof is? Schijtman zoveel dino's hebben er nooit op deze planeet kunnen lopen!
Discovery backs theory oil not 'fossil fuel'

New evidence supports premise that Earth produces endless supply

A study published in Science Magazine today presents new evidence supporting the abiotic theory for the origin of oil, which asserts oil is a natural product the Earth generates constantly rather than a "fossil fuel" derived from decaying ancient forests and dead dinosaurs.

Giora Proskurowski

Lost City is a hypothermal field some 2,100 feet below sea level that sits along the Mid-Atlantic Ridge at the center of the Atlantic Ocean, noted for strange 90 to 200 foot white towers on the sea bottom.

In 2003 and again in 2005, Proskurowski and his team descended in a scientific submarine to collect liquid bubbling up from Lost City sea vents.

Proskurowski found hydrocarbons containing carbon-13 isotopes that appeared to be formed from the mantle of the Earth, rather than from biological material settled on the ocean floor.

Carbon 13 is the carbon isotope scientists associate with abiotic origin, compared to Carbon 12 that scientists typically associate with biological origin.

Lost City Vents

Proskurowski argued that the hydrocarbons found in the natural hydrothermal fluids coming out of the Lost City sea vents is attributable to abiotic production by Fischer-Tropsch, or FTT, reactions.

As WND reported in 2005, a NASA probe to Titan, the giant moon of Saturn, discovered abundant Carbon-13 methane that the agency declared to be abiotic in origin.
Voor het hele verhaal https://groups.google.com/forum/#!topic ... 1_H7Kp3MjA

Afbeelding

Vragen:

Áls aardolie afkomstig was van dino's en planten, dan moeten er onvoorstelbaar veel van aanwezig zijn geweest; méér dan wiskundige modellen voor mogelijk houden.

Uitgeputte oliebronnen worden verlaten. Als men na verloop van tijd opnieuw gaat kijken bevatten ze opnieuw olie.

Volgens een nieuw onderzoek wordt methaan geproduceerd onder condities die we ook in de aardmantel aantreffen.

Men vindt olie op dieptes waar nooit organisch materiaal kan geweest zijn.

Op Titan, een maan van Saturnus, treffen we hoge concentraties olie, methaan en koolwaterstoffen aan. Dat is bijzonder vreemd aangezien er aan de andere kant geen melding is van dinosaurussen of planten op Titan. Hetzelfde geldt ook voor andere plaatsen in het zonnestelsel, aldus NASA

Arminius

Re: Hoe wordt olie gemaakt

Bericht door Arminius » 29 mei 2018, 22:56

Het Kerogeen-mysterie

Het mengsel kerogeen vormt de sleutel in de olie-aanmaak. Vooraleer ik u het mysterie schets is het belangrijk te weten wat de gevestigde orde bedoelt met kerogeen. Wikipedia helpt:
Kerogeen, ook wel aardwas genoemd, is een mengsel van een groot aantal chemische verbindingen, dat een belangrijk deel uitmaakt van de organische materie die in sommige sedimentaire gesteenten aanwezig is, vooral wanneer zij in een anoxische situatie werden gevormd. Het kerogeen bestaat uit verbindingen van hoofdzakelijk koolstof en waterstof met een hoog moleculair gewicht (van meer dan 1000). Bij normale temperaturen zijn zij vast of taai vloeibaar (bitumen).

Als kerogeen wordt blootgesteld aan temperaturen van tegen de 100 graden Celsius, vallen de grote moleculen in kleinere uiteen en vormt zich aardolie. Bij nog hogere temperaturen wordt het grotendeels omgezet tot methaan (aardgas). Kerogeen vormt een belangrijk bestanddeel van de teerzanden.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Kerogeen

Arminius

Re: Hoe wordt olie gemaakt

Bericht door Arminius » 29 mei 2018, 23:09

Wat is de reden dat BP en vele andere maatschappijen in de Golf van Mexico zijn gaan boren op een zo extreme diepte: tot ver in de basaltlaag van de oppermantel van de aarde?

In zijn artikel ‘Rusland bewijst het bedrog van Peak Oil

meldt Joe Vialls in 2004 hoe de Russen in 1970 begonnen de Kola SG-3 oliebron te exploreren. Op een recorddiepte van 40.230 voet vonden zij in de oppermantel van de aarde een vrijwel onuitputtelijk oliereservoir.

Het was op slag duidelijk: de olievoorraad is niet eindig. En — veel belangrijker nog — niet alle olie heeft een fossiele oorsprong (de Amerikaanse ‘peak oil’-mythe). Die in de Golf is abiotisch van aard. Dat wil zeggen, olie komt voort uit doorgaande natuurlijke chemische processen, diep in het hart van de aarde.

Sinds hun ontdekking boorden de Russen niet alleen succesvol 310 nieuwe extreem diepe (land)oliebronnen aan op eigen bodem, maar — tot grote razernij van de Amerikanen — verspreidden zij hun techniek ook naar andere landen: China, Korea, Vietnam (het White Tiger Project) en India. De Indiase ultradiepe oliebron Bodra #3 werd verschillende malen overduidelijk door de Amerikanen gesaboteerd. Wanneer dat niet was gebeurd en de boring niet was gestaakt, dan had de wereld een totale ommekeer beleefd in het referentiekader van energiereserves en -gebruik.

Met de Deepwater Horizon probeert BP in de Golf van Mexico simpelweg de ultra-diepe landboringen van de Russen te overbluffen.

BP blijkt bepaald niet de enige kaper op de kust: de kaart van het noordelijk deel van de Golf van Mexico toont maar liefst zo’ 4.000 actieve off-shore olie en gas platforms.
https://en.wikipedia.org/wiki/File:Gulf ... tforms.jpg

Bron: niet meer actief op internet
Laatst gewijzigd door Arminius op 29 mei 2018, 23:48, 2 keer totaal gewijzigd.

Arminius

Re: Hoe wordt olie gemaakt

Bericht door Arminius » 29 mei 2018, 23:12

Morgen meer. want er is altijd meer. ;)

Gast1

Re: Hoe wordt olie gemaakt

Bericht door Gast1 » 30 mei 2018, 06:52

[think] [think] [think]

Arminius

Re: Hoe wordt olie gemaakt

Bericht door Arminius » 30 mei 2018, 08:05

Goed we gaan weer verder. Ik vertelde bij de opening van dit topic dat olie nooit op zal raken en niet van dode beestjes afkomstig is.
The idea that a significant proportion of petroleum and natural gas resources are of non-biological origin is still considered controversial, but increasingly there is discussion, observation and experimentation

http://nuclearplanet.com/boost.pdf
Shortly after 1800, other scientists postulated that "rock oil", for that is what it was originally called, was derived from abiotic chemical processes and the debate has been going forward ever since, although admittedly the "fossil" theory got the upper hand, but now with oil found off the coast of Brazil, the Gulf of Mexico, and the West African coast that is below the salt barrier, sometimes as deep as 25,000 feet below the sea floor and in water over 5,000 feet deep, at pressures and temperatures that violate all tenents of the so-called "oil window" corollary of how oil would form in the "fossil" theory, it's becoming increasingly apparent that oil is abiotic.

A majority of the giant and super giant oil fields are located above deep faults in the Earth, commonly called "tectonic faults"
Powerful forces of group-think in petroleum geology circles, plus incentive to propogate the idea that oil is scarce maintain the "fossil" fuel paradigm.
But there is a substantial and overwhelming body of scientific evidence that clearly supports the conclusion that oil is abiotic.

"We suggest a third possibility--the generation of methane and heavier hydrocarbons through reactions that occur during cooling, fractionation, and deposition of dolomitic carbonates, metal-rich black shales, and other minerals from hydrothermal metagenic fluids. These fluids are proposed to be the product of serpentinization of carbon-rich peridotites under hydrogen-rich, reduced conditions."

Bron niet meer actief op internet
http://www.gasresources.net/

Nachtmerrie bericht voor al die alternatieve energie idioten....even gaan zitten...
Why the Middle East fields may produce oil forever
Huh voor altijd? Yep voor altijd want kan niet op en het wordt meteen weer net zoveel aangemaakt als we het opmaken laat die boerelulle-nos journaal flippos maar lekker in het rond lullen,ze worden ervoor betaald!

den Uil is in de olie, olie is in den Uil ha ha Ik heb die fake olie crisis meegemaakt in de jaren zeventig, ze zeiden dat het bijna opwas of zo! Wat een giller! :mrgreen:
Reservoirs recharging from below; reserves climbing despite long production history and few new discoveries

Increase in Saudi oil reserves. source: Hemer et al-1982; Hemer and Gohrbandt - 1986; World Oil -1994.
A section across the Arabian peninsula during Miocene when the Red Sea began to open. It shows the rift zone over ophiolite in the Tethys Sea, before the diapiric movement occurred.
The rift zone and magma chamber are magnified. Note the cumulative ultramafic and gabbroic rocks inside the chamber.
A section showing the eastward movement of the Arabian peninsula, and the diapiric movement of peridotite which led to overthrusting on both sides of high elevations in the mountain range of Oman. Note the closure of sea by subduction.
Map outline shows occurrence of oil fields through the Middle East, from the north of Oman (bottom right) to eastern Syria, corresponding to rotation, subduction, and rift formation associated with the Arabian plate.

https://www.offshore-mag.com/articles/p ... rever.html
Het gaat maar door en door en door en door laat je niet gek maken door den haag enz enz... "nee
Laatst gewijzigd door Arminius op 30 mei 2018, 08:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Hoe wordt olie gemaakt

Bericht door MetalPig » 30 mei 2018, 08:08

Arminius schreef:
30 mei 2018, 08:05
die alternatieve energie mongolen....
Beetje jammer dit hè.

Arminius

Re: Hoe wordt olie gemaakt

Bericht door Arminius » 30 mei 2018, 08:53

MetalPig schreef:
30 mei 2018, 08:08
Arminius schreef:
30 mei 2018, 08:05
die alternatieve energie mongolen....
Beetje jammer dit hè.
Klopt, zielig voor die mongolen. Ik pas het aan naar idioten ;P!

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Hoe wordt olie gemaakt

Bericht door taigitu » 30 mei 2018, 08:57

Arminius schreef:
29 mei 2018, 22:48
Yeah sure Femmie godin Halsema want die doos wil jullie op de kast jagen, van hey het gaat eens op, eet geen vlees koopt een windmolen en veel zonnepanelen want die drap gaat op.
Ik hoop dat die dooie snol van een pemmie het leest. :mrgreen:
capice?
Jammer dat je het nodig vind om ons wijzer te maken over een onderwerp op deze wijze.
Ik zou het waarderen dat je Tammy en de lezers op dit forum iets meer respect toont en
je verder onthoudt van bovenstaand taalgebruik? Het is geen verrijking.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Hoe wordt olie gemaakt

Bericht door MetalPig » 30 mei 2018, 08:59

Had ik het toch goed ingeschat toen ik zei dat zijn excuses niks waard waren.

Arminius

Re: Hoe wordt olie gemaakt

Bericht door Arminius » 30 mei 2018, 09:01

taigitu schreef:
30 mei 2018, 08:57
Arminius schreef:
29 mei 2018, 22:48
Yeah sure Femmie godin Halsema want die doos wil jullie op de kast jagen, van hey het gaat eens op, eet geen vlees koopt een windmolen en veel zonnepanelen want die drap gaat op.
Ik hoop dat die dooie snol van een pemmie het leest. :mrgreen:
capice?
Jammer dat je het nodig vind om ons wijzer te maken over een onderwerp op deze wijze.
Ik zou het waarderen dat je Tammy en de lezers op dit forum iets meer respect toont en
je verder onthoudt van bovenstaand taalgebruik? Het is geen verrijking.
Ik heb groot respect voor Tammy, niet voor die doos van een femmie Halsema met haar leugens. En het vogeltje zingt nu eenmaal zoals het is gebekt. Capisci?

Arminius

Re: Hoe wordt olie gemaakt

Bericht door Arminius » 30 mei 2018, 09:02

MetalPig schreef:
30 mei 2018, 08:59
Had ik het toch goed ingeschat toen ik zei dat zijn excuses niks waard waren.
Ben je lekker oftopic aan het zuigen Pigggy?

Als je je nu zo stoort aan mijn taalgebruik, lees mijn topics dan niet. Doe ik ook niet die van jou

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Hoe wordt olie gemaakt

Bericht door MetalPig » 30 mei 2018, 09:10

Arminius schreef:
30 mei 2018, 09:02
Als je je nu zo stoort aan mijn taalgebruik, lees mijn topics dan niet.
Als dat zou helpen zou ik het doen. Maar ik denk dat iemand aanspreken op zijn gedrag beter helpt dan het negeren.

Arminius

Re: Hoe wordt olie gemaakt

Bericht door Arminius » 30 mei 2018, 09:14

MetalPig schreef:
30 mei 2018, 09:10
Arminius schreef:
30 mei 2018, 09:02
Als je je nu zo stoort aan mijn taalgebruik, lees mijn topics dan niet.
Als dat zou helpen zou ik het doen. Maar ik denk dat iemand aanspreken op zijn gedrag beter helpt dan het negeren.
Hahaha, nou geloof me, ik ben al 60 jaar wie ik ben en dat gaat ECHT niet veranderen. En zeker niet door iemand op een forum die ik totaal niet ken.

Maar ik heb inmiddels weer genoeg van je gezuig.Ik ga weer even door met het onderwerp. Fijne dag nog. ;P!

Arminius

Re: Hoe wordt olie gemaakt

Bericht door Arminius » 30 mei 2018, 09:18

omdat er onwijs veel olie wordt gevonden is er genoeg, zeg maar te veel, dus zal de prijs naar beneden moeten....maar dat willen ze niet want hoe duurder hoe meer accijns voor onze roverheid en natuurlijk elke andere roverheid in dit zonnestelsel en daar buiten want jatten moeten ze.....

dus gaan ze het nep-schaars maken en dat doen ze zo:

Afbeelding

..kinderlijk eenvoudig allemaal.....

...terwijl moeder aarde weer heerlijk spuit door het orgasme van de zon...

..gaan ze haar nat beperken:

Afbeelding

Arminius

Re: Hoe wordt olie gemaakt

Bericht door Arminius » 30 mei 2018, 09:21

Ja, Kleintje heeft het ook door
Of wij ook een stel kanjers in Brussel hebben zitten. We hadden maandagochtend nog niet geboerd, dat de Europese poedels de USSA wel zouden volgen op het Iranpad, of ze lieten weten in te stemmen met het strakker trekken van de dwangbuisveters. Niet dat alle lidstaten van harte accoord gingen met het sanctiebesluit en de olieboycot op termijn. De Grieken hadden er bijvoorbeeld zwaar de pest in, omdat ze heel wat meer olie betrekken van Iran dan de andere lidstaten.

Maar Griekenland is wel het laatste land dat zijn bek mag opentrekken. Betekent dus ondermeer dat Jan Sirtaki straks weer aangewezen is op de ezel als ie iets wil vervoeren, want benzine zal er straks helemaal niet meer te betalen zijn.

Italië mag dan wat minder afhankelijk zijn van de Iraanse olieboeren en vanouds zijn kannetje in Libië hebben gevuld, door het platdemocratiseren van Khadaffi's groene knollenland is de situatie in de laars er niet rooskleuriger op geworden. Met name de kleinere en oude raffinaderijen zien hun geest zweven. En dat verschijnsel werd deze week nog versterkt door grootscheepse blokkades op de Italiaanse wegen door in collera uitgebarsten vrachtvervoerders.

Inmiddels heeft Iran van haar kant al gedreigd zelf met onmiddellijke ingang een olieboycot in te stellen en onze van schrik piepende poedels snuffelen nu al naar alternatieven elders in de wereld. Maar onderhand stijgen de prijzen en dat is niet ongunstig voor de koers van de dollar. Missie geslaagd, als je tenminste van kortebaanwedstrijden houdt.

De Europese consument? Volgende gaatje in de broekriem please. Geen gaatje meer over? Probeer eens bretels.

Nee, dan zijn landen als bijvoorbeeld China, Rusland en India heel wat bijdehanter. Die laten langzamerhand de dollar los en betalen de Iraanse olieleveranties met hun eigen munteenheden of zelfs met goud om van bancair gezeik van Amerikaanse zijde af te wezen. En mochten de Amerikanski's besluiten om Iraanse tankschepen naar een parkeerplaats langs de Straat van Hormuz te dirigeren, dan is China graag bereid om het gat op te vullen. Binnen dat kader heeft het deze week al twee extra supertankers ingehuurd. Regeren is vooruitzien. Behalve als je aan hiphop doet en na een babbel met Obomba denkt dat je Jezus bent. Stay tuned.

http://www.stelling.nl/kleintje/actueel ... 95675.html

Arminius

Re: Hoe wordt olie gemaakt

Bericht door Arminius » 30 mei 2018, 10:01

De heleboel ligt op zijn gat: Back To Petroleum!
BP Shuts Down Solar Business – “Also In Germany Solar Industry Faces Collapse”

http://notrickszone.com/2011/12/21/rip- ... ment-65704
Als die arme Afrikaantjes zelf iets ondernemen om onafhankelijker te worden van het westen, dan komt ze dat op een inval te staan Dan komen we wel even democratie brengen en het volk bevrijden. Hoera!

Zie Libië.

Dat hele 'groene energie' verhaal is een compleet nieuwe (voor de bedrijven fantastische) bron van inkomsten. Net zoals met 'fairtrade' kleding, etc.

Een zonnepaneel verdiend zich terug in DERTIG jaar, terwijl de meeste zonnepanelen die leeftijd niet eens halen! En nee, dit gaat niet zozeer om terug verdienen van het geld, maar wel om het volgende;
Dat een zonnepaneel maken meer grondstoffen (energie) kost, dan dat deze zonnepaneel daadwerkelijk oplevert. Oftewel, het maken van zonnepanelen is totaal niet milieubewust, sterker nog, milieu verontreinigend. Het zelfde geldt voor windmolens. Afgedankte molens zijn niet te recyclen
De giftige waarheid over windenergie

https://www.hetkanwel.net/2011/12/23/de ... ndenergie/
Het probleem er in ligt dat de beste techniek, zoals NASA die een auto op mars kan laten rijden door zonne-energie, niet voor 'het volk' bestemd is. Sowieso zou dit de complete marktwerking verstoren; energie opwekken zou voordeliger zijn dan energie kopen. Hier ligt het omslagpunt.

En dit is de doodsimpele reden waarom energie, in welke vorm dan ook, altijd geld zal kosten en milieuvervuilend zal zijn. Groene energie is een Grote Leugen.

Arminius

Re: Hoe wordt olie gemaakt

Bericht door Arminius » 30 mei 2018, 10:31

Beginnen jullie `m langzaam te begrijpen?
Fossil Fuels Without the Fossils? New Research Says It's Possible

https://archive.nytimes.com/www.nytimes ... a-796.html
Boekje van een voormalige BP topman.

Afbeelding

Afbeelding

'Er zijn geen overtuigende argumenten om de wereldeconomie 'koolstofvrij' te maken'
Een groep van zestien wetenschappers verklaart dat er geen overtuigende wetenschappelijke argumenten zijn om de wereldeconomie met drastische maatregelen 'CO2-vrij' te maken.

Wie in een hedendaagse democratie een hoge politieke functie ambieert, zoals het presidentschap van de VS, moet zich afvragen of er iets tegen de 'opwarming van de aarde' moet worden gedaan en, zo ja, wat. De kandidaten moeten dan wel weten dat de veelgehoorde bewering dat bijna alle wetenschappers eisen dat er iets drastisch moet gebeuren om de opwarming van de aarde tegen te gaan, niet waar is. Er is juist een grote en groeiende groep vooraanstaande wetenschappers die helemaal niet vindt dat vergaande actie stegen opwarming vereist zijn.

Bron: Volkskrant
Ongemakkelijk is ook het feit dat er nu al ruim tien jaar geen opwarming plaatsvindt :-|

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Hoe wordt olie gemaakt

Bericht door Determinist » 30 mei 2018, 11:12

Arminius schreef:
30 mei 2018, 10:31
Beginnen jullie `m langzaam te begrijpen?
Ja, maar niet langzaam. Het is zeer snel te zien dat dit allemaal onzin is...

"solved:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80368
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Hoe wordt olie gemaakt

Bericht door Tammy » 30 mei 2018, 12:17

Even offtopic :

Arminius schreef :
Ik heb groot respect voor Tammy, niet voor die doos van een femmie Halsema met haar leugens. En het vogeltje zingt nu eenmaal zoals het is gebekt. Capisci?
Dat eerste vind ik fijn om te horen en ik ben ook zwaar allergisch voor Famke Halsema.
En je bent wie je bent natuurlijk, dat zijn we allemaal .
Maar soms gebruik jij een taal die eigenlijk wel iets netter mag Armenius.
Je lijkt mij een intelligente vent die dit niet nodig heeft.
Ik weet dat iedereen zijn eigen taalgebruik heeft, maar iets minder zou fijn zijn Arminius.
Dat is alles. :hands:

En weer ontopic hier.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie