Er bestaat donkere materie

De plek voor die wetenschappen waarbij niet wordt, of kan worden, voldaan aan wetenschappelijke criteria.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Er bestaat donkere materie

Bericht door univers » 02 mei 2019, 06:06

Afbeelding

Er bestaat bijna niets intrigerender in de astronomie dan de donkere materie die 90 procent van alle materie in het heelal voor zijn rekening lijkt te nemen. Maar nog steeds is niet duidelijk wat donkere materie nu precies is, en zo nu en dan verschijnen er berichten waarin astronomen hun twijfels over het bestaan ervan kenbaar maken. Nieuw onderzoek door Italiaanse astronomen ontkracht een van die claims, die drie jaar geleden werd geuit. De uitdijingssnelheid van het heelal en de bewegingen van sterren binnen sterrenstelsels zijn niet verklaarbaar als er alleen normale materie zou bestaan, dat wil zeggen: materie die uit atomen bestaat en doorgaans een bron van waarneembare straling is. De hoeveelheid normale materie die we zien oefent simpelweg niet genoeg aantrekkingskracht uit. Deze constatering heeft geleid tot de theorie van de onwaarneembare donkere materie, die stelt dat sterrenstelsels zijn ingebed in kolossale halo’s van dat spul. Drie jaar geleden berichtten astronomen van Case Western Reserve University over een ontdekking die de donkere materie overbodig zou maken. Bij onderzoek van het rotatiegedrag van 153 spiraalstelsels ontdekten zij een empirisch verband tussen de verdeling van het sterlicht in deze stelsels en hun rotatiegedrag. Kortom: er zou niets extra’s – donkere materie dus – nodig zijn om het rotatiegedrag van deze stelsels te kunnen verklaren. De Italiaanse astronoom Chiara Di Paolo en haar collega’s hebben zich nog eens over dat empirische verband gebogen. Zij hebben het rotatiegedrag onderzocht van sterrenstelsels die niet tot de ‘klassieke’ spiraalstelsels behoren. Het eerder gevonden empirische verband gaat voor deze groep stelsels niet op: de omvang van een stelsel en diens morfologische eigenschappen zijn medebepalend voor zijn rotatiegedrag. En daarmee vervalt de twijfel over de aanwezigheid van donkere materie in deze stelsels. (EE)

https://www.sissa.it/news/dark-matter-exists

https://www.astroblogs.nl/2019/04/30/ni ... verklaren/
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Einstein01
Onderzoeker
Berichten: 645
Lid geworden op: 26 aug 2011, 20:42

Re: Er bestaat donkere materie

Bericht door Einstein01 » 17 mei 2019, 11:30

Donkere materie is de donkere ruimte die implodeert.

De ruimte rondom sterren, planeten, enz., is ruimte die implodeert (er bevindt zich nagenoeg niets).
90% van ons heelal is dus imploderende ruimte.

De theorie waar ik al 15 jaar mee bezig ben nadert zijn einde, ik weet nu dat dit natuurkunde deel 2 moet worden.
De keerzijde van E=mc^2 (massa en energie).

In de implosie theorie kunnen we niet spreken over massa, dus ook niet over energie.
We kunnen niet spreken over energie omdat er geen massa is.
We kunnen alleen praten over krachten (frequenties) die er blijken te zijn, maar niet kunnen zien.

E=mc^2 is een explosie theorie (gebaseerd op massa en energie), welke theorie geeft nu het evenwicht?
De donkere materie theorie? Weer materie? Weer massa?

De geheimen van de natuur zitten in het NIETS!
Het 'niets' is de basis van de implosie theorie.
Geen massa, geen energie, geen temperatuur, geen druk, frequentie 0 (absoluut vacuüm, de absolute uitgangspositie van ons heelal).

Zwaartekracht wat niet blijkt te bestaan is te verklaren met een implosie theorie.
De beweging van planeten en stelsels is te verklaren met een implosie theorie (samentrekkende ruimte). Denk aan een tennisbal in een sok, waarbij de sok wordt samengeknepen en de bal beweegt.

Van een implosie (frequentie 0) naar een expansie, zo is het universum ontstaan en niet anders.

Een absoluut vacuum, wat niet kan (blijven) bestaan, is de reden dat wij er zijn!

Later meer, peace!
Het 'niets' is de drijvende kracht achter het 'iets'.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Er bestaat donkere materie

Bericht door MetalPig » 17 mei 2019, 12:36

Einstein01 schreef:
17 mei 2019, 11:30
De theorie waar ik al 15 jaar mee bezig ben nadert zijn einde,
Ik ben benieuwd!

Gebruikersavatar
Einstein01
Onderzoeker
Berichten: 645
Lid geworden op: 26 aug 2011, 20:42

Re: Er bestaat donkere materie

Bericht door Einstein01 » 17 mei 2019, 16:34

Ik ben benieuwd of er iemand in staat is mijn theorie te vertalen in iets wat voor natuurkundigen te begrijpen valt, als je je geroepen voelt stuur maar een PB.

Misschien kan jij mij helpen Metalpig?
Het 'niets' is de drijvende kracht achter het 'iets'.

Gebruikersavatar
Einstein01
Onderzoeker
Berichten: 645
Lid geworden op: 26 aug 2011, 20:42

Re: Er bestaat donkere materie

Bericht door Einstein01 » 17 mei 2019, 17:31

Een absoluut vacuüm heeft absolute waarden, alles is 0 of geen, behalve de dimensies (LBH)

De dimensies zijn oneindig groot.
Als je niet weet HOE je vanuit deze uitgangspositie kunt denken (ook wiskundig), reageer dan niet.

Misschien dat de wiskunde niet is berekend op uitgangsposities waarbij de dimensies (lBH) oneindig groot zijn?

Laten we proberen E=mc^2 tijdelijk te laten imploderen, deze is in een later stadium nodig om de expansie te beschrijven.
Het geheel is in zicht...
Het 'niets' is de drijvende kracht achter het 'iets'.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Er bestaat donkere materie

Bericht door Vitharr » 17 mei 2019, 17:50

[wave] Leuk je weer hier te zien Einstein01.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Einstein01
Onderzoeker
Berichten: 645
Lid geworden op: 26 aug 2011, 20:42

Re: Er bestaat donkere materie

Bericht door Einstein01 » 17 mei 2019, 18:03

Hetzelfde Vitharr!

Kan jij mij helpen?
Het 'niets' is de drijvende kracht achter het 'iets'.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Er bestaat donkere materie

Bericht door Tammy » 17 mei 2019, 21:25

Even off-topic :

Wat Vitharr ook al zei , leuk je weer te zien Einstein01. :grin:

En hier weer ontopic. [wave]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Einstein01
Onderzoeker
Berichten: 645
Lid geworden op: 26 aug 2011, 20:42

Re: Er bestaat donkere materie

Bericht door Einstein01 » 18 mei 2019, 15:41

Hoi allemaal!

Even wat vraagjes:

Hoe wordt het vacuüm in de ruimte in stand gehouden?
Wat is de oorzaak het vacuüm?
Waarom is er een vacuüm?
Kan er een vacuüm zijn indien een systeem niet gesloten is?
Het 'niets' is de drijvende kracht achter het 'iets'.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Er bestaat donkere materie

Bericht door MetalPig » 20 mei 2019, 10:06

Einstein01 schreef:
17 mei 2019, 16:34
Ik ben benieuwd of er iemand in staat is mijn theorie te vertalen in iets wat voor natuurkundigen te begrijpen valt, als je je geroepen voelt stuur maar een PB.

Misschien kan jij mij helpen Metalpig?
Dit is een beetje teleurstellend.
Jaren geleden is je al aangeraden om natuurkunde te leren zodat je weet wat de huidige stand van de wetenschap is en of je niet het wiel aan het uitvinden bent.

Dat je dat niet gedaan hebt is erg jammer.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Er bestaat donkere materie

Bericht door MetalPig » 20 mei 2019, 10:07

Einstein01 schreef:
18 mei 2019, 15:41
Even wat vraagjes:

Hoe wordt het vacuüm in de ruimte in stand gehouden?
Wat is de oorzaak het vacuüm?
Waarom is er een vacuüm?
Kan er een vacuüm zijn indien een systeem niet gesloten is?
Je theorie is bijna klaar toch? Die zou je dat moeten kunnen vertellen.

Gebruikersavatar
Einstein01
Onderzoeker
Berichten: 645
Lid geworden op: 26 aug 2011, 20:42

Re: Er bestaat donkere materie

Bericht door Einstein01 » 20 mei 2019, 20:49

MetalPig schreef:
20 mei 2019, 10:06
Dit is een beetje teleurstellend.
Jaren geleden is je al aangeraden om natuurkunde te leren zodat je weet wat de huidige stand van de wetenschap is en of je niet het wiel aan het uitvinden bent.
Dat je dat niet gedaan hebt is erg jammer.
Toch heb ik daar van geleerd Metalpig en inderdaad ontdekt dat ik in een gebied zat te denken waar het wiel al was uitgevonden. Het explosie gebied (E=mc^2).
In het implosie gebied is het toch anders, de omgekeerde wereld eigenlijk, daar kun je geen wielen uitvinden.
Het 'niets' is de drijvende kracht achter het 'iets'.

Plaats reactie