Laten graancirkels zien hoe we vrije energie kunnen opwekken?

De plek voor die wetenschappen waarbij niet wordt, of kan worden, voldaan aan wetenschappelijke criteria.
Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Laten graancirkels zien hoe we vrije energie kunnen opwekken?

Bericht door Kristof Piessens » 11 jul 2019, 21:48

itisallfake schreef:
11 jul 2019, 21:29
Een dikke onvoldoende? Lol nu ja die behoefte zal wel ergens vandaan komen.
Anyway, ja hoor, duidelijk laten zien dat het door mensen gemaakt wordt. Dat je het niet kan en wil accepteren, ach je bent de zoveelste.
Hoezo, laten we het eens anders omdraaien, lees wat in het topictitel staat, "Laten graancirkels zien hoe we vrije energie kunnen opwekken?".

U stelt voor dat die door mensen zijn gemaakt, ik zeg neen, het is de technologie die dat maakt door beïnvloeding van de energie in vaste stoffen, maar gebruik van technologie om dat te maken terwijl ze boodschappen maken voor technologie op basis van vrije energie is in mijn ogen contradictio omdat je niet iets kunt maken met technologie om technologie te ontwerpen die er nog niet is.
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Laten graancirkels zien hoe we vrije energie kunnen opwekken?

Bericht door Tammy » 11 jul 2019, 21:52

Kristof, itisallfake is net geband.
Hij is niet meer welkom op dit forum dus kan niet meer reageren op jou. :wink:

Vanaf hier weer ontopic. :hands:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Laten graancirkels zien hoe we vrije energie kunnen opwekken?

Bericht door taigitu » 12 jul 2019, 15:23

Ik vraag mezelf af of graancirkels inderdaad door buitenaardse zijn gemaakt.
Bij dit soort dingen zoek ik naar dingen die het misschien wel zouden kunnen verklaren
en dan kom ik soms op, voor mij, enigszins logische(?) verklaringen.
Zo loopt er over de aarde leylijnen. Op kruisingen ervan is duidelijker de energie te voelen
dan de rest van de aarde. Op die kruisingen/chakra's, die te ontdekken zijn met de wichelroede
maar voor gevoelige mensen ook gevoeld kan worden, zijn bijvoorbeeld kerken gebouwd.
Ik zou me kunnen voorstellen dat graancirkels kunnen ontstaan door energie zoals leylijnen.
Dat er een moment (uren) is dat die energie door andere trillingen/frequenties zorgen dat
planten hun energie volledig verdwijnt.?

Zie hier leylijnen/chakra's van de aarde.Afbeelding

En dan....
Als het leylijnen zouden zijn die planten bewerkt tot zulke mooie graancirkels, dan volgt voor mij het volgende.
Grote afbeeldingen bijvoorbeeld in landen als Peru in de woestijn die ook nog menselijke vormen kan hebben....
Die zouden ontstaan zijn door mensen die water lieten stromen naar....
Ik vind het nog steeds onvoorstelbaar hoe deze creaties ontstaan en ook het waarom.


Afbeelding

We weten eindelijk waar deze dingen voor zijn
"Als je het alleen maar bekijkt als een gigantische tekening, ben je alleen maar bezig met hoe het mogelijk was dit te maken."


door Kaleigh Rogers
17 mei 2017

Stel je voor dat je uit het raam van een vliegtuig staart, en ineens een tekening van een vogel van 400 meter in doorsnee ziet. Stel je nu voor dat die tekening ergens tussen 1 en 700 na Christus is gemaakt. Zo werden de Nazca-lijnen voor het eerst ontdekt in de Westerse wereld.

De Nazca-lijnen zijn gigantische tekeningen in de aarde, geogliefen, in de zuidelijke woestijnregio van Peru. Ze zijn vernoemd naar een oude beschaving die in de regio leefde: de Nazca. De lijnen lopen uiteen van spiralen tot ingewikkelde tekeningen van apen, lama's en bloemen. Sommige tekeningen zijn tot wel 400 meter in doorsnee – meer dan drie voetbalvelden – wat betekent dat ze het beste te zien zijn van boven, vanuit een vliegtuig of via een satelliet.

Maar ze werden lang voor de komst van vliegtuigen en satellieten gemaakt, waardoor generaties wetenschappers zich afvroegen waarom ze zijn gemaakt, vooral aangezien de Nazca's hun werk niet in volle glorie konden aanschouwen. Dankzij satellietbeelden denken wetenschappers nu dat ze een goede hypothese hebben voor het mysterie achter deze lijnen. Ze hebben te maken met de meest kostbare grondstof in de woestijn: water.

"Ze gebruikten ondergronds water voor irrigatie, aquaducten en landbouw. Op deze manier konden de Nazca de woestijn in een tuin veranderen," legt Lasaponara uit. Ze is senior onderzoeker bij het National Research Council in Rome.

Lasaponara is co-auteur van een onderzoek dat vorig jaar is gepubliceerd. In het onderzoek worden satellietbeelden gebruikt om vreemde structuren in het landschap van de Nazca-lijnen te onderzoeken: spiraalvormige gaten genaamd puquios. Dankzij de satellietbeelden konden de onderzoekers onder het oppervlakte kijken, waar ze ondergrondse waterkanalen zagen die de gaten verbonden. Ze beseften dat ze onderdeel waren van een geavanceerd oeroud systeem van aquaducten.

Het ondergrondse water werd door de kanalen naar de plekken waar de Nazca woonden en boerderijen hadden. Het water werd deels aangedreven door de spiraalvormige puquios, die wind de ondergrondse kanalen in leidden om het water door het systeem te krijgen.

Dit inzicht was baanbrekend, omdat het een eerdere theorie over de Nazca-lijnen ondersteunde. Veel wetenschappers geloven dat de lijnen ceremonieel waren en met water te maken hadden. Aangezien de nabijgelegen structuren onderdeel waren van een ingenieus watersysteem, is het logisch dat deze spirituele ontwerpen bedoeld waren om de locatie van water aan te geven, en misschien ook dankbaarheid voor het water te uiten.

"Het is heel duidelijk dat de puquios en Nazca-lijnen dezelfde betekenis hebben, want water was het belangrijkste om in de woestijn te overleven," vertelt Lasaponara. "De Nazca-lijnen waren een manier om de goden hiervoor te bedanken."

Sommige mensen zijn toch nog niet tevreden met deze verklaring, en geloven dat deze ontwerpen boodschappen zijn voor aliens, of dat het Nazca-volk prehistorische luchtballonnen gebruikten om hun werk te bekijken. Maar Dylan Thuras, mede-oprichter van Atlas Obscura, een website over de verborgen wonderen van de wereld, zei dat deze theorieën een heel modern perspectief proberen te gebruiken om een eeuwenoud mysterie op te lossen.

"Als je het maar van één kant bekijkt, dat het een gigantische teken is om van boven te bekijken, ben je alleen maar bezig met bedenken hoe dat mogelijk was," zei Thuras. "Maar als je de relatie met waterbronnen begrijpt, klinkt het zo gek nog niet."
https://www.vice.com/nl/article/53n4md/ ... zca-lijnen



Of lees hier nog meer over de Nazca via onderstaande link.

Afbeelding
Het geheim van Nazca deel 1
http://www.dossierx.nl/historie/het-geh ... eel-1.html
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Laten graancirkels zien hoe we vrije energie kunnen opwekken?

Bericht door Kristof Piessens » 12 jul 2019, 16:41

Hmmm, door middel van satellieten de ontdekking doen dat het iets anders was, hoe en waarom is in 1 artikel verklaart over de nazca lijnen.

Leylijnen kunnen in verband staan met graancirkels, dat kan maar dan komt naar mijn inziens toch de vraag op hoe exact je dient te zijn om die gewassen zodanig te plooien, of draaien, of strijken zonder de stengels hoeven te breken of scheuren, an sich zijn de meeste stengels van die gewassen altijd in het geheel terug te vinden alleen op de knoppen tussen de stengels lijkt mij ook de meest aangewezen plek om de stengels in de gewenste richting te leggen of gebundeld te draaien, op voorwaarde dat een groep gewassen gelijktijdig ontkiemen en precies dezelfde groeispurt kennen waardoor de knoopen van die groep gewassen precies op dezelfde hoogte bevinden...
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Laten graancirkels zien hoe we vrije energie kunnen opwekken?

Bericht door univers » 18 jul 2019, 09:01

Wanneer Griezelige wezens en graancirkels botsen

Zonder twijfel is een van de vreemdste aspecten van cryptozoology de aansluiting bij het Crop Circle-mysterie . Hoewel het een weinig bekend aspect van beide verschijnselen is, bestaan ​​er meer dan een paar verslagen van vreemde wezens die in en rond Graancirkels worden gezien. Van Matthew Williams - de enige Britse man ooit gearresteerd, aangeklaagd en veroordeeld voor het maken van een graancirkel - komt een aantal van dergelijke accounts tegen. Het blijkt dat, niet verwonderlijk voor iemand die jarenlang diep ondergedompeld in de controverse van de Crop Circle, Matthew is een echte bron van kennis met betrekking tot verhalen van vreemde wezens die ofwel zijn gezien in, of op zijn minst in de directe nabijheid van, complexe Crop Cirkelvormingen. Eén zo'n geval is echt vreemd.

Matthew vertelde me dat het verhaal in kwestie een man betrof die zich merkwaardig genoeg gedwongen voelde om laat in de nacht te rijden naar een bepaald veld in Wiltshire vele jaren geleden. Toen hij dit deed, parkeerde hij zijn auto en telde hij voorzichtig zijn weg naar de diepte van het gewas. Plots verscheen vanuit het niets een grote, zwarte, mensachtige figuur in de lucht boven het veld. "Het deed me een beetje denken aan de Mothman-waarnemingentoen ik dit verhaal hoorde ", zei Matthew, niet zonder een hoge mate van rechtvaardiging. Matthew vervolgde dat de bron van het verhaal alleen kon staan ​​en staarde vol ontzag, terwijl hij plotseling de duidelijke indruk kreeg dat de zwevende entiteit de bron was van ten minste enkele van de graancirkelformaties die in Wiltshire verschenen. Op dat moment verscheen plotseling een eenvoudige graancirkel op de grond direct onder de zwarte figuur - waarna hij uit de lucht verdween en de man volkomen alleen achterbleef in het veld, en geen echte optie had anders dan zijn geschokte manier van doen aan te gaan terug naar zijn voertuig en naar huis gereden, in de war gebracht en verbijsterd door zowel de vreemde luchteenheid als wat het was dat hem naar het veld had geleid.

Afbeelding
Voorbeeld van eenvoudige graancirkels

Matthew breidt uit: "Er was eens een keer, ik zou liever niet zeggen wanneer of waar precies, omdat ik in de problemen kon komen omdat ik toegaf dat ik op het land van de boer had geschrapt en de graancirkelformatie had gemaakt. Bovendien had ik een vriend genaamd Paul die me hielp bij deze. We maakten deze cirkel toen we deze drie felle lichten opmerkten - kleine lichtballen die naar het veld kwamen. We hebben ze gadegeslagen; we waren gefascineerd. Maar ze splitsten zich op en elk van hen ging naar een hoek van het veld - en die liet slechts een hoek voor ons achter om weg te gaan zonder al te dichtbij deze dingen te komen. Dat was een beetje verontrustend. We wisten niet wat deze ballen waren; dus we renden de open hoek van het veld af. We keken terug terwijl we renden en konden de ballen naar ons toe zien komen: heel gracieus glijdend net boven de top van het gewas. Het was alsof ze op een spoorlijn waren,

Het verhaal was nog lang niet afgelopen, zoals Matthew opmerkt: "Wel, ik ging naar de auto en zei tegen Paul dat hij in de struiken aan de rand van de weg moest wachten, zodat hij niet gezien zou worden. Het laatste wat ik wilde, was dat hij zou worden gearresteerd als de politie toevallig voorbijreed. Maar tegen de tijd dat ik de auto had en terugkwam bij Paul, liep hij midden op de weg met al zijn Crop Circle-apparatuur in het volle zicht. Ik trok omhoog, draaide het raam naar beneden en schreeuwde tegen hem: 'Wat ben je in vredesnaam aan het doen? Als mensen je zien dragen met je [graancirkel makende] uitrusting, worden we gearresteerd. '

"Paul keek bang en zei:" Als ze me hadden gearresteerd, zou ik met hen meegaan, gewoon om me daar weg te halen. " Ik vroeg hem wat hij bedoelde, en Paul zei dat terwijl ik de auto kreeg hij deze vreemde, dierachtige schreeuwende geluiden hoorde komen van binnenuit het veld en hij net daarvandaan de weg op was gereden. We zijn er echter nooit achter gekomen. "

Matthew Williams staat niet alleen in het becommentariëren van dergelijke zaken. In de zomer van 2007 sprak ik met Marcus Matthews , een onderzoeker van mysterieuze grote katten in het Verenigd Koninkrijk, die me vertelde dat hij toen een zaak aan het onderzoeken was waarbij iemand betrokken was die een "grote zwarte kat" in de besloten ruimte had gezien van een Wiltshire Crop Circle. Dus, hoe definiëren en verklaren we dergelijke valse rapporten als deze? Het antwoord is, toegegeven en nu, dat we dat niet kunnen. Ik kan alleen maar zeggen: als je jezelf ooit diep in het hart van een enorme graancirkel bevindt, moet je goed opletten. Er kan iets monsterlijks zijn dat je in de gaten houdt, je klaar maakt om te bespringen.

5 UFO Making Crop Circles Caught on tape


https://mysteriousuniverse.org/2019/07/ ... les-clash/
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Laten graancirkels zien hoe we vrije energie kunnen opwekken?

Bericht door Determinist » 18 jul 2019, 10:43

Hmmm. Het hele "graancircel" idee komt mij een beetje idioot over.

Stel je nu voor. Een alien die lichtjaren aflegt met de bijbehorende technologie. Van een civilisatie welke vele malen geavanceerd is dan die van de menselijke soort.
Een levensvorm die in staat is deze afstanden te overbruggen en in principe naar elk plekje in de cosmos kan gaan waar het wil.

Echter komen ze in groten getale naar de Aarde. Ok stel je voor.

Wat komen ze hier doen dan waarbij ze al hun technologie voor inzetten? Om graancircels te maken!

"Zeg Smurxx, wat heb je meegemaakt op je onderzoekstocht naar de planeet Hoelaboela (red. vertaling 'Aarde')?
Nou, ik heb een stelletje vormen gemaakt in een bepaalde levensvorm om een andere levensvorm in verwarring te brengen"

[dance]

Werkelijk?

Nou. Wellicht omdat ze zichzelf niet willen tonen. Ze willen graag Aarde bezoeken in het geheim.

Ach. Dus een hoogontwikkelde beschaving met technologie om lichtjaren te reizen gaat dan juist landen op graanachtige gewassen?
Eh. Ik ben wel niet zo ver geavanceerd. Maar met mijn piepklein menselijk brein kan ik al een oplossing verzinnen. Landt op het akkerland ernaast zonder sporen achter te laten.
Of beter, het verharde landweggetje die ernaast loopt. Als ik dat al kan verzinnen, kan die alien met een IQ in de miljoenen dat niet?

En waarom dan zoveel verschillende vormen?
Ja, ze komen in groten getale. En iedere alien heeft een eigen merk ruimteschip met een eigen afdruk.
Smurxx heeft een "Toyota" UFO die unieke sporen maakt. Maar zijn grote broer heeft een "Audi" vliegende schotel, die maakt heel andere sporen.
En de baas van Smurxx heeft de nieuwe "Tesla" UFO roadster waar je zelf je patroon in kan programmeren en deze opleggen aan het graan.

[doh]

En waarom uitsluitend in de nacht?
Tuurlijk. Omdat mensen in het donker niet zo goed kunnen zien.

Maar weten de aliens dan niet, na het bezoeken van duizenden andere werelden, dat er veel levensvormen zijn die in het donker prima kunnen zien?
Dat het verschil tussen licht en donker op het gebied van zicht afhankelijk is van hoe lichtgevoelig de sensoren zijn?

Ja, maar de aliens weten dat mensen specifiek een probleem met zicht in het donker hebben. Ze weten dat wij mensen de geavanceerde soort zijn. En niet andere soorten die prima kunnen zien in het donker.
Nou dan hebben deze aliens iets over het hoofd (eh tentakel) gezien. Mensen zijn zelf niet ertoe in staat, maar hun technologie wel. Mensen maken reeds gebruik van technologie die zicht in het donker mogelijk maakt. Dus de aliens weten alles over ons, maar die belangrijke informatie is ze niet opgevallen?

Come on. Hoe moet je jezelf in bochten wringen om dergelijke scenario's enigszins aannemelijk te maken.

Het is duidelijk een product ontsproten uit de mens zelf wat zichtbaar is in het aantal soorten graancircels en de zovele hoaxes.
Het is aan de mens zelf om de hoax zo goed mogelijk uit te voeren, wat een sport geworden is. Hoe geavanceerder het lijkt, hoe grotere kans op trending te zijn in YouTube filmpjes en vermeldingen op UFO sites.

gusteman

Re: Laten graancirkels zien hoe we vrije energie kunnen opwekken?

Bericht door gusteman » 18 jul 2019, 14:44

:post:

Heb het ook moeilijk met hoog intelligente wezens uit technologisch vergevorderde beschavingen die onmetelijk ver reizen om op een planeet die je al moet weten te vinden tekeningetjes te maken in graanvelden, liefst in volle duisternis en er zorg voor dragend nooit gezien te worden.

Als dit hooguit één of twee keer per eeuw zou gebeuren dan zou ik nog zeggen, oké, hiermee worden proeven uitgevoerd.
Maar honderden keren per eeuw?

Doet me een beetje denken aan de beeldjes en afbeeldingen die ruimte reizigers zouden voor stellen.

Wanneer je een tijdlijn gaat opstellen over dergelijke afbeeldingen dan zal je zien dat de interpretaties ervan recht evenredig mee opgaan met de vooruitgang die werd gemaakt binnen de ruimtevaart.

Trouwens, is het al ooit iemand opgevallen dat er iets bijzonders is aan de titel van één van de beroemdste Aliën boeken, namelijk Von Däniken's "Waren de goden kosmonauten?"

Von Däniken (een Zwitser) heeft het voortdurend over 'kosmonauten' wat het Russisch is voor ruimtevaarders; in de westerse wereld wordt bij voorkeur 'Astronauten' gebruikt.
En dit boek werd geschreven toen de VS met grote schreden voortgang boekten en de Soviet Unie niets noemenswaardig wist te presteren op het vlak van ruimtevaart. :shock:

[think] [think] [think]

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Laten graancirkels zien hoe we vrije energie kunnen opwekken?

Bericht door MetalPig » 19 jul 2019, 10:12

gusteman schreef:
18 jul 2019, 14:44
Trouwens, is het al ooit iemand opgevallen dat er iets bijzonders is aan de titel van één van de beroemdste Aliën boeken, namelijk Von Däniken's "Waren de goden kosmonauten?"

Von Däniken (een Zwitser) heeft het voortdurend over 'kosmonauten' wat het Russisch is voor ruimtevaarders; in de westerse wereld wordt bij voorkeur 'Astronauten' gebruikt.
En dit boek werd geschreven toen de VS met grote schreden voortgang boekten en de Soviet Unie niets noemenswaardig wist te presteren op het vlak van ruimtevaart. :shock:
Ik weet niet wat hij in het boek schrijft, maar dat de titel verwijst naar kosmonauten is voor rekening van de vertaler.
De oorspronkelijke Duitse titel is "Erinnerungen an die Zukunft: Ungelöste Rätsel der Vergangenheit"

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Laten graancirkels zien hoe we vrije energie kunnen opwekken?

Bericht door Tammy » 19 jul 2019, 13:18

MetalPig hier wat informatie over dat boek.
Ik heb het al ruim 40 jaar, was mijn eerste boek van hem.
Door hem en Carl Sagan ( twee mannen met een eigen visie ) is mijn passie op twaalfjarige leeftijd ontstaan omtrent deze materie wat jaren later heeft geresulteerd in dit forum. :grin:

<<<<<<<<<<<<<<<<

Afbeelding


Waren de goden kosmonauten? Boek van Erich von Däniken

De Zwitserse schrijver Erich von Däniken heeft een theorie ontwikkeld over het ontstaan van het menselijk leven. Er zijn in de archeologie veel vindplaatsen die de officiële wetenschap negeert omdat ze niet in het totaalplaatje van de academici passen. De archeologen geloven in de evolutietheorie van Darwin. Daardoor plaatsen ze de vondsten in een verkeerde context en verdraaien ze de geschiedenis.
Erich von Däniken speurt de anomaliën in vondsten op om ze te onderzoeken in plaats van te negeren.

Onopgeloste raadsels uit het verleden.

Zijn eerste boek is uit 1968, maar hij heeft er veel meer geschreven daarna. Dit boek heeft weinig illustraties maar in de latere boeken worden de aanwijzingen en bewijzen voorzien van foto's. Er staan honderden argumenten in om zijn redenering te staven. Von Däniken gaat ervan uit dat ruimtereizigers van een andere planeet onze planeet aarde hebben bezocht en op die manier de mens heeft gecreëerd. De aanwijzingen daarvoor zijn niet alleen te vinden in de archeologie maar ook in de scheppingsverhalen van de Soemeriërs, UFO-achtige voorwerpen op petroglyphen; rotstekeningen uit de steentijd, UFO's op de Egyptische en Soemerische hiëroglyphen, Indiase en Tibetaanse boeken met een handleiding voor het bouwen van een ruimteschip voor andere sterrenstelsels, en nog veel meer.

Lees verder op onderstaande link :

https://wetenschap.infonu.nl/ruimtevaar ... niken.html

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie