Vogels VS Vliegtuigen

De plek voor die wetenschappen waarbij niet wordt, of kan worden, voldaan aan wetenschappelijke criteria.
Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Vogels VS Vliegtuigen

Bericht door Mypos » 14 dec 2019, 21:27

Wisten jullie dat de impact van een vliegtuig wat tegen een vogel aanvliegt behoorlijke schade kan veroorzaken? Hieronder een aantal voorbeeldjes:



https://www.yahoo.com/lifestyle/plane-v ... WtaNZjX2qt

https://www.aerotime.aero/aerotime.extr ... lanes-nose

Gebruikersavatar
Annemiet
Onderzoeker
Berichten: 294
Lid geworden op: 19 okt 2019, 14:08

Re: Vogels VS Vliegtuigen

Bericht door Annemiet » 15 dec 2019, 08:37

Inderdaad, gek :wink:

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Vogels VS Vliegtuigen

Bericht door univers » 15 dec 2019, 08:41

Hoe is het met die vogel afgelopen ?
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80368
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Vogels VS Vliegtuigen

Bericht door Tammy » 15 dec 2019, 08:47

We value your privacy
We and our partners use technologies, such as cookies, and process personal data, such as IP addresses and cookie identifiers, to personalise ads and content based on your interests, measure the performance of ads and content, and derive insights about the audiences who saw ads and content. Click below to consent to the use of this technology and the processing of your personal data for these purposes. You can change your mind and change your consent choices at any time by returning to this site.
MORE OPTIONS
I ACCEPT
Show Purposes
See Vendors


<<<<<<<<<<<<<

Dit krijg ik te zien in Mypos zijn post onder zijn vraag.
En niet zoals het hier staat maar in een blauw-groen venster.
Ben ik de enigste die dat ziet ?
Heb het ook bij sommige andere posten van je gezien Mypos.
Als ik op I ACCEPT klik krijg ik je foto wel te zien.
Is dit iets nieuws ?

Nog even dit:

Dat venster lijkt op een plaatje en ik dacht dat je I ACCEPT niet echt kan aanklikken maar dat kan wel.
Eenmaal aangeklikt blijft de foto zichtbaar ook na herstarten pc.
Heel raar.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Vogels VS Vliegtuigen

Bericht door univers » 15 dec 2019, 08:51

?
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80368
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Vogels VS Vliegtuigen

Bericht door Tammy » 15 dec 2019, 09:05

Die botsingen met die schade zijn mij bekend al vele jaren.
Het blijft apart om te zien hoe zo`n kleine vogel zoveel schade kan toebrengen aan een groot vliegtuig.
Wij blijven kwetsbaar in de lucht.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: Vogels VS Vliegtuigen

Bericht door Gast1 » 15 dec 2019, 09:17

Vogels ook Tammy ... en ze worden steeds kwetsbaarder om dat er steeds meer vliegtuigen zijn.
Dus ... 'zo vrij als een vogel' is tegenwoordig minder vrij dan dat het vroeger was ...

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Vogels VS Vliegtuigen

Bericht door univers » 15 dec 2019, 09:19

Wij blijven kwetsbaar in de lucht.
De vogels ook.

gelijk met Gast1. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80368
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Vogels VS Vliegtuigen

Bericht door Tammy » 15 dec 2019, 09:23

I know van de vogels.
Mij ging het even om de omvang van een vogel en een Boeing.
Zij waren er eerst maar zo is dat op land ook voor de dieren.
En hoe meer mensen hoe meer ruimte men afpikt van de dieren en in dit geval ook vogels.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Vogels VS Vliegtuigen

Bericht door Determinist » 15 dec 2019, 09:32

Tammy schreef:
15 dec 2019, 08:47
Ben ik de enigste die dat ziet ?
Nee. Het is een Imgur plugin die binnen een post weergegeven wordt.
Het is dus niet een directe link naar het plaatje, maar een link naar een ingebedde plugin die het plaatje weergeeft (nadat je toestemming hebt gegeven).

In principe niets mis mee. Uiteraard is een directe link naar een plaataje de beste manier omdat deze meteen in de post staat.
Geen idee of Imgur ook directe links aanbiedt. Misschien bieden ze alleen deze manier van linken aan.

@Mypos.
Waarom heb je dit onderwerp in pseudowetenschap gezet? Wellicht een foutje.
Hoort deze beter in "kant nog wal" of "natuur en milieu"?. Zeg het maar dan verplaats ik het daarheen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80368
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Vogels VS Vliegtuigen

Bericht door Tammy » 15 dec 2019, 09:37

Ok dank je voor de uitleg Determinist. ;P!
Dit is nieuw voor mij had het nog niet eerder gezien .
Maar het ligt dus niet aan mijn pc , "solved:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Vogels VS Vliegtuigen

Bericht door Mypos » 15 dec 2019, 13:49

Tammy schreef:
15 dec 2019, 08:47
We value your privacy
We and our partners use technologies, such as cookies, and process personal data, such as IP addresses and cookie identifiers, to personalise ads and content based on your interests, measure the performance of ads and content, and derive insights about the audiences who saw ads and content. Click below to consent to the use of this technology and the processing of your personal data for these purposes. You can change your mind and change your consent choices at any time by returning to this site.
MORE OPTIONS
I ACCEPT
Show Purposes
See Vendors


<<<<<<<<<<<<<

Dit krijg ik te zien in Mypos zijn post onder zijn vraag.
En niet zoals het hier staat maar in een blauw-groen venster.
Ben ik de enigste die dat ziet ?
Heb het ook bij sommige andere posten van je gezien Mypos.
Als ik op I ACCEPT klik krijg ik je foto wel te zien.
Is dit iets nieuws ?

Nog even dit:

Dat venster lijkt op een plaatje en ik dacht dat je I ACCEPT niet echt kan aanklikken maar dat kan wel.
Eenmaal aangeklikt blijft de foto zichtbaar ook na herstarten pc.
Heel raar.
Ik gebruik nu IMGUR om plaatjes te laten zien. Gebruikte eerder Tynipic maar die zijn er mee opgehouden. Wat gebruiken jullie?

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Vogels VS Vliegtuigen

Bericht door Mypos » 15 dec 2019, 13:54

Determinist schreef:
15 dec 2019, 09:32
Tammy schreef:
15 dec 2019, 08:47
Ben ik de enigste die dat ziet ?
Nee. Het is een Imgur plugin die binnen een post weergegeven wordt.
Het is dus niet een directe link naar het plaatje, maar een link naar een ingebedde plugin die het plaatje weergeeft (nadat je toestemming hebt gegeven).

In principe niets mis mee. Uiteraard is een directe link naar een plaataje de beste manier omdat deze meteen in de post staat.
Geen idee of Imgur ook directe links aanbiedt. Misschien bieden ze alleen deze manier van linken aan.

@Mypos.
Waarom heb je dit onderwerp in pseudowetenschap gezet? Wellicht een foutje.
Hoort deze beter in "kant nog wal" of "natuur en milieu"?. Zeg het maar dan verplaats ik het daarheen.
Het was eigenlijk iets waar ik me bewust van werd na het zien van de laatste presentatie van George van Houts genaamd KomPlot 2.

Vliegtuigen zijn heel licht in elkaar gezet en dus heel makkelijk te beschadigen. Vergelijk dit nu met de opzet van de WTC Towers. Deze waren gebouwd om de impact van 5 vliegtuigen te weerstaan. De binnenkant bestond uit een soort van rooster van staal wat ze met een hijskraan niet op kunnen tillen, zo zwaar. En dat ging om 1 klein onderdeeltje.

Je zou eens wat plaatjes moeten bekijken van de vliegtuigen die de WTC of het Pentagon zijn ingevlogen met de wetenschap in je achterhoofd dat een klein vogeltje enorme schade aan een vliegtuig kan veroorzaken. Het zette mij in ieder geval aan het denken.

4l13N

Re: Vogels VS Vliegtuigen

Bericht door 4l13N » 15 dec 2019, 14:02

Ik geloof niet dat een vogeltje dat kan doen. Ik denk eerder aan een botsing met een ufo.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80368
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Vogels VS Vliegtuigen

Bericht door Tammy » 15 dec 2019, 14:11

Mypos schreef:
Ik gebruik nu IMGUR om plaatjes te laten zien. Gebruikte eerder Tynipic maar die zijn er mee opgehouden. Wat gebruiken jullie?
Ik gebruik nu postimages.org.
Vroeger ook Tinypic.
Maar je kan ook via het forum uploaden.
Maar gasten zien dan de foto niet.

https://postimages.org/nl/

Maar je bent natuurlijk gewoon vrij om jouw foto`s te uploaden zoals je nu doet.

Voor mij was het alleen even nieuw, dat is alles. :peace:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Vogels VS Vliegtuigen

Bericht door Tardis » 15 dec 2019, 14:24

Mypos schreef:
15 dec 2019, 13:54
Vliegtuigen zijn heel licht in elkaar gezet en dus heel makkelijk te beschadigen. Vergelijk dit nu met de opzet van de WTC Towers. Deze waren gebouwd om de impact van 5 vliegtuigen te weerstaan. De binnenkant bestond uit een soort van rooster van staal wat ze met een hijskraan niet op kunnen tillen, zo zwaar.
Dat laatste is niet helemaal juist want er zijn foto's van de bouw van het WTC en daarop zie je dat de gevelelementen met hijskranen op hun plaats gehesen worden. Die gevelelementen waren vloerdragend in de constructie en om veiligheidsredenen veel zwaarder uitgevoerd dan nodig was. Naar men beweert bestonden deze gevelelementen uit kokers van tien cm. dik staal. De kokers zelf hadden dus een nog veel grotere doorsnede dan 10 cm.

Afbeelding

George van Houts heeft gelijk als hij de huid van een vliegtuig vergelijkt met de dikte van een eierschaal. De ronde neus bestaat normaal gesproken niet uit aluminium maar uit een composiet materiaal want de radarinstallatie is daar achter aangebracht en het materiaal mag de radarbeelden niet verstoren. Dat een flinke vogel zoals een gans bij een botsing een dergelijke deuk in de neus slaat is dus niet zo gek. Dat een vliegtuig niet te pletter slaat tegen de stalen gevel van het WTC vind ik wel gek. Ook als je rekening houdt met de kinetische energie van het viegtuig blijft het op zijn zachtst gezegd opmerkelijk dat het vliegtuig als een heet mes door de boter de gevel doorsnijdt.
Laatst gewijzigd door Tardis op 15 dec 2019, 14:37, 2 keer totaal gewijzigd.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Vogels VS Vliegtuigen

Bericht door Tardis » 15 dec 2019, 14:28

Voor het plaatsen van foto's gebruik ik de rechter muisknop om het adres van de afbeelding te kopiëren. Dan ga ik naar Volledige bewerker & voorbeeld op dit forum om te reageren. Daar vind je in de balk een icoontje met de tekst afbeelding invoegen. Klik daarop. Er verschijnt img en/img (tussen haken) op je scherm. Plak de URL van de foto daartussen. Dit werkt bij mij altijd.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Vogels VS Vliegtuigen

Bericht door Mypos » 15 dec 2019, 17:16

4l13N schreef:
15 dec 2019, 14:02
Ik geloof niet dat een vogeltje dat kan doen. Ik denk eerder aan een botsing met een ufo.
Tja je mag geloven wat je wil maar dit is niet het enige voorbeeld. Er zijn talloze voorbeelden van vliegtuigen die in contact komen met vogels en enorme schade oplopen.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Vogels VS Vliegtuigen

Bericht door Mypos » 15 dec 2019, 17:24

Tardis schreef:
15 dec 2019, 14:24
Mypos schreef:
15 dec 2019, 13:54
Vliegtuigen zijn heel licht in elkaar gezet en dus heel makkelijk te beschadigen. Vergelijk dit nu met de opzet van de WTC Towers. Deze waren gebouwd om de impact van 5 vliegtuigen te weerstaan. De binnenkant bestond uit een soort van rooster van staal wat ze met een hijskraan niet op kunnen tillen, zo zwaar.
Dat laatste is niet helemaal juist want er zijn foto's van de bouw van het WTC en daarop zie je dat de gevelelementen met hijskranen op hun plaats gehesen worden. Die gevelelementen waren vloerdragend in de constructie en om veiligheidsredenen veel zwaarder uitgevoerd dan nodig was. Naar men beweert bestonden deze gevelelementen uit kokers van tien cm. dik staal. De kokers zelf hadden dus een nog veel grotere doorsnede dan 10 cm.

Afbeelding

George van Houts heeft gelijk als hij de huid van een vliegtuig vergelijkt met de dikte van een eierschaal. De ronde neus bestaat normaal gesproken niet uit aluminium maar uit een composiet materiaal want de radarinstallatie is daar achter aangebracht en het materiaal mag de radarbeelden niet verstoren. Dat een flinke vogel zoals een gans bij een botsing een dergelijke deuk in de neus slaat is dus niet zo gek. Dat een vliegtuig niet te pletter slaat tegen de stalen gevel van het WTC vind ik wel gek. Ook als je rekening houdt met de kinetische energie van het viegtuig blijft het op zijn zachtst gezegd opmerkelijk dat het vliegtuig als een heet mes door de boter de gevel doorsnijdt.
Even checken voor de zekerheid, je bent het met me eens?

Dit gebeurt niet zo vaak hier. *Knijpt zichzelf eens even*



Er zijn als het goed is nog betere foto's waar je echt de indruk krijgt dat je naar een cartoon zit te kijken. Bv zo'n Roadrunner afdruk of Buggs Bunny. Heel bizar.

Gast1

Re: Vogels VS Vliegtuigen

Bericht door Gast1 » 15 dec 2019, 18:51

4l13N schreef:
15 dec 2019, 14:02
Ik geloof niet dat een vogeltje dat kan doen. Ik denk eerder aan een botsing met een ufo.
Tuurlijk, die mogelijkheid dien je niet uit te sluiten, maar in dit geval denk ik gezien de 'beschadigingen' in het vliegtuig dat het toch eerder een vogel zal zijn.

Plaats reactie