Er is genoeg zuurstof op de maan voor 8 miljard mensen gedurende 100.000 jaar – maar …

De plek voor die wetenschappen waarbij niet wordt, of kan worden, voldaan aan wetenschappelijke criteria.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Er is genoeg zuurstof op de maan voor 8 miljard mensen gedurende 100.000 jaar – maar …

Bericht door univers » 13 nov 2021, 08:55

Haal diep adem waar dan ook op het oppervlak van planeet Aarde. Hoe hoog, hoe laag of hoe vervuild het ook is, je krijgt nog steeds genoeg zuurstof om je een tijdje te onderhouden. Plant je gezicht in een hoop aarde en haal diep adem (metaforisch alsjeblieft) en je krijgt longen gevuld met vuil. Haal ergens op het oppervlak van de maan diep adem en je staat op het punt te sterven door zuurstofgebrek. Plant je gezicht in een hoop maanvuil en met de juiste uitrusting zullen jij en je nakomelingen 100.000 jaar ademen. Geloof het niet? Maak kennis met Dr. John Grant, docent bodemkunde aan de Southern Cross University in Australië.

“Hoewel de maan wel een atmosfeer heeft, is hij erg dun en bestaat hij voornamelijk uit waterstof, neon en argon. Het is niet het soort gasmengsel dat zuurstofafhankelijke zoogdieren zoals mensen zou kunnen onderhouden. Dat gezegd hebbende, er is eigenlijk genoeg zuurstof op de maan. Het is alleen niet in gasvorm. In plaats daarvan zit het gevangen in regoliet - de laag gesteente en fijn stof die het oppervlak van de maan bedekt. Als we zuurstof uit regoliet zouden kunnen halen, zou dat dan voldoende zijn om het menselijk leven op de maan te ondersteunen?”

Lees verder : https://mysteriousuniverse.org/2021/11/ ... years-but/
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Er is genoeg zuurstof op de maan voor 8 miljard mensen gedurende 100.000 jaar – maar …

Bericht door Kristof Piessens » 15 nov 2021, 13:18

De maan bevat in de grond of op oppervlak zuurstof ?

Vreemde observatie gedaan afgelopen nacht in verband met de maan....ditmaal zag ik een hangende maan, regelmatig zag ik zelfs een lichte liggende maan...

Wat bedoel ik met hangende en liggende maan ? de schaduwzijde ten opzichte van het belichte oppervlak van de maan, in andere termen spreken ze dan over onder of boven inclinatie waarbij de maan ten opzichte van de zon boven of onder de schijnhorizon gepositioneerd staat, de schaduwzijde van de maan verraadt dit meestal en dan begin ik me echter wel af te vragen dat de aarde dus ook in een lichtelijke kanteling bevind, dat verklaart ook waarom de weersomstandigheden veranderen, ik heb jaren een compleet normale maanschaduw gezien en de laatste jaren merk ik meer dat de maan niet meer haar normale patroon van schaduwzijdes doorheen het jaar vertoont...
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Er is genoeg zuurstof op de maan voor 8 miljard mensen gedurende 100.000 jaar – maar …

Bericht door Determinist » 15 nov 2021, 13:24

Kristof Piessens schreef:
15 nov 2021, 13:18
Wat bedoel ik met hangende en liggende maan ?
Kan je wellicht een foto ergens vinden van wat je bedoelt?

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Er is genoeg zuurstof op de maan voor 8 miljard mensen gedurende 100.000 jaar – maar …

Bericht door Kristof Piessens » 15 nov 2021, 13:41

Determinist schreef:
15 nov 2021, 13:24
Kristof Piessens schreef:
15 nov 2021, 13:18
Wat bedoel ik met hangende en liggende maan ?
Kan je wellicht een foto ergens vinden van wat je bedoelt?
Afbeelding

Op die wijze heb ik de maan gezien, maar enkele jaren terug heb ik een maan in omgekeerde situatie opgemerkt dan de foto als voorbeeld.
Waarbij de schaduwzijde onderaan de maan lag en de schijnoppervlak bovenaan.
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Er is genoeg zuurstof op de maan voor 8 miljard mensen gedurende 100.000 jaar – maar …

Bericht door Determinist » 15 nov 2021, 14:08

Ik heb hier wat info gevonden:

https://en.wikipedia.org/wiki/Lunar_phase

Let op deze maankalender waar je duidelijk ziet de verschillen in de schaduw hoek afhankelijk van de periode.

Moon_phase_calendar.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Plaats reactie