Zwaartekracht een illusie?

De plek voor die wetenschappen waarbij niet wordt, of kan worden, voldaan aan wetenschappelijke criteria.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Einstein01
Onderzoeker
Berichten: 645
Lid geworden op: 26 aug 2011, 20:42

Re: Zwaartekracht een illusie?

Bericht door Einstein01 » 17 aug 2012, 06:22

Barrel schreef:Logisch, zoals een kogel die op een ondoordringbare metalen plaat wordt geschoten. Die zal er uiteraard netjes omheen gaan ....
Volgens mij heeft niet iedereen dezelfde definitie van logisch ...
Als je appels met peren vergelijkt zal de definitie van logisch nooit hetzelfde zijn.
Wat heeft een kogel met een lichtbundel te maken?
Het 'niets' is de drijvende kracht achter het 'iets'.

Gebruikersavatar
Einstein01
Onderzoeker
Berichten: 645
Lid geworden op: 26 aug 2011, 20:42

Re: Zwaartekracht een illusie?

Bericht door Einstein01 » 17 aug 2012, 06:36

Oneindig veel massa 'weegt' niets.
Oneindig veel materie 'weegt' oneindig.

Het universum zal ooit in een fractie van een seconde exact in evenwicht zijn, de som van de energie zal dan exact 0 zijn (massa en materie in evenwicht).
Het 'niets' is de drijvende kracht achter het 'iets'.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Zwaartekracht een illusie?

Bericht door Determinist » 17 aug 2012, 08:50

Einstein01 schreef: De reden dat licht afbuigt als deze langs de aarde raast is heel simpel, het kan er niet doorheen, dus zal het de vorm van de aarde volgen, logisch...
Dit is volstrekte onzin.

Gedankenexperiment:
We schieten een dichte bundel licht (laserstraal) door de ruimte van positie A naar positie B.
Het licht loopt in een rechte lijn van A naar B.

Nu zetten we precies in het midden tussen A en B de Aarde. Echter niet op de lijn tussen A en B maar er behoorlijk vanaf.
Dus er is zichtveld tussen A en B, niets wat de lichtstraal onderbreekt.

Wat blijkt nu?
De lichtstraal vanuit A komt niet aan op punt B, maar op punt C.

Nu geven we de Aarde meer massa. De Aarde blijft even groot, maar heeft nu dezelfde massa als onze zon. We herhalen het experiment.

Wat blijkt nu?
De lichtstraal vanuit A komt niet aan op punt B, ook niet op punt C, maar op punt D

Nu geven we de Aarde nog meer massa. De Aarde blijft even groot, maar heeft nu dezelfde massa als een zwart gat. We herhalen het experiment.

Wat blijkt nu?
De lichtstraal vanuit A komt niet aan op punt B, ook niet op punt C, ook niet op punt D.
De lichtstraal komt hier helemaal niet aan. Deze komt aan precies op de Aarde.


Jouw simpele uitleg dat de straal de vorm van de Aarde volgt is onzin. De vorm is in elk experiment gelijk.
Wat anders is in elk experiment is de massa van de Aarde. Deze heeft invloed op de lichtstraal.
Maar hoe kan licht welke geen massa heeft invloed hebben van een andere massa?
Kan kan ook niet. Licht heeft geen invooeld van de massa zelf van de Aarde.

Einstein heeft dit experiment verklaard door de uitleg dat de ruimte zelf door de massa wordt vervormd en dat de straal de meest efficiente rechte lijn tracht te volgen en dat is de vorm van de ruimte zelf.

Dus:

Licht wordt niet door de vorm van materie afgebogen, maar wordt afgebogen door de vorm van de ruimte welke door massa/materie wordt vervormd.

En dit is tot nu toe alleen maar bevestigd met echte experimenten. Nog geen enkele falsificatie is hierop gevonden.

Gebruikersavatar
Einstein01
Onderzoeker
Berichten: 645
Lid geworden op: 26 aug 2011, 20:42

Re: Zwaartekracht een illusie?

Bericht door Einstein01 » 20 aug 2012, 18:28

Determinist schreef:
Einstein01 schreef: De reden dat licht afbuigt als deze langs de aarde raast is heel simpel, het kan er niet doorheen, dus zal het de vorm van de aarde volgen, logisch...
Dit is volstrekte onzin.
Het is maar Hoe je het bekijkt, maar ik snap je reactie.
Wat je in je vorige post poste wist ik al, maar heb een vraag betreft je onderstaande opmerking (bedankt voor de uitleg).
Determinist schreef:Nu geven we de Aarde meer massa. De Aarde blijft even groot, maar heeft nu dezelfde massa als onze zon. We herhalen het experiment.

Wat blijkt nu?
De lichtstraal vanuit A komt niet aan op punt B, ook niet op punt C, maar op punt D
Stel nu dat we het volume van de aarde gaan vergroten, maar de massa en hoeveelheid materie blijft gelijk (gelijk aan de huidige massa van de aarde).
Dus we blazen de aarde feitelijk vanuit binnen op, het grotere volume DUWT de ruimte (naar alle richtingen) rond de aarde weg, zodat er meer ruimte wordt vervormd.

Denk je niet dat het uitwendige volume (van een lichaam) uiteindelijk zorgt voor de vervorming van ruimte?
Hoe groter het volume, des te groter de vervorming van de ruimte, des te groter de 'aantrekkingskracht'?
Determinist schreef:Wat anders is in elk experiment is de massa van de Aarde. Deze heeft invloed op de lichtstraal.
Maar hoe kan licht welke geen massa heeft invloed hebben van een andere massa?
Kan kan ook niet. Licht heeft geen invooeld van de massa zelf van de Aarde.
Ik ben benieuwd naar het volume, of het volume invloed heeft op de lichtstraal, dit moet zo zijn.
Determinist schreef:Licht wordt niet door de vorm van materie afgebogen, maar wordt afgebogen door de vorm van de ruimte welke door massa/materie wordt vervormd.
Dus?
Daarbij speelt de vorm, dus het uitwendige volume zeker een belangrijke rol.
Materie vervormd ruimte, ruimte vervormd materie, door materie dijt het universum uit.
Materie DUWT.
Materie = Ruimte (volume).
Het 'niets' is de drijvende kracht achter het 'iets'.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Zwaartekracht een illusie?

Bericht door Determinist » 21 aug 2012, 00:14

Einstein01 schreef: Denk je niet dat het uitwendige volume (van een lichaam) uiteindelijk zorgt voor de vervorming van ruimte?
Hoe groter het volume, des te groter de vervorming van de ruimte, des te groter de 'aantrekkingskracht'?
Neen. Meer volume geeft geen grotere vervorming van ruimte en aantrekkingskracht.

Neem bijvoorbeeld de Zon, deze is ongeveer 109 keer groter dan de Aarde met een diameter van 1.391.980 kilometer.
Wanneer de Zon zou krimpen en een grootte zou krijgen van slechts een diameter van 5 kilometer zal het een zwart gat worden.
Dat wil zeggen dat de massa welke nu in de Zon zit in een zeer klein volume wordt gepropt de ruimte eromheen zodanig vervormd dat zelfs licht
binnen de diameter van 5 kilometer niet meer kan ontsnappen. De gravitatie van deze kleine Zon is dan zodanig dat het een zwart gat genoemd wordt.

Dus in dit geval heeft een kleiner volume meer vervorming tot gevolg.

Het is de massa in het volume welke de ruimte vervormd, niet sec de vorm (volume) van het lichaam.

Wanneer een ster in het einde van de levensloop ineenstort en van een zeer groot volume terug gebracht wordt naar een zeer klein volume waarbij de massa zichzelf steeds meer
samenperst ontstaat een zwart gat. Alleen al met dit fenomeen zal je moeten concluderen dat je stelling dat meer volume meer vervorming en aantrekklingskracht tot gevolg heeft onjuist is.

En zelfs als dat zo mocht zijn (wat dus pertinent onjuist is) dan heb je daarmee nog niet verklaard waarom een lichtstraal wordt gebogen.
Er trekt of duwt niets aan deze straal, omdat er niets valt te trekken of duwen. Licht heeft nul massa.

Stel jezelf deze vraag: hoe kan een lichaam met een bepaalde massa over een x afstand "weten" dat een lichtstraal langs het lichaam raast (met de lichtsnelheid) en dan invloed uitoefenen op deze straal? Hoe komt de informatie van de lichtstraal bij het lichaam en hoe en met wat zorgt het lichaam er dan voor dat deze straal wordt afgebogen?
En kan dat dan over die afstand en wel meteen?

Neen dat kan niet. Het lichaam kan niet sneller dan het licht de informatie ontvangen en ook meteen duwen of trekken aan de straal. Dat zou betekenen dat deze informatie sneller dan het licht bij het lichaam komt en dat het lichaam per direct invloed kan uitoefenen op de straal welke dan ook sneller dan het licht zou moeten reizen.

Het is dus onmogelijk dat er een "verbinding" van info en invloed bestaat tussen het lichaam en de lichtstraal.

Het is Einstein die aangeeft hoe dit werkt: het lichaam (massa) oefent continue invloed uit op de ruimte eromheen en vervormt deze. De lichtstraal reist door de ruimte en komt door de invloedssfeer van deze vervorming en volgt de kromme van deze ruimte. Dat zorgt voor de afbuiging.

http://en.wikipedia.org/wiki/Basic_intr ... _spacetime

..

Gebruikersavatar
Einstein01
Onderzoeker
Berichten: 645
Lid geworden op: 26 aug 2011, 20:42

Re: Zwaartekracht een illusie?

Bericht door Einstein01 » 22 aug 2012, 12:21

Determinist schreef:Neen. Meer volume geeft geen grotere vervorming van ruimte en aantrekkingskracht.
Spacetime_curvature.png
Maar het (uitwendige) volume heeft in ieder geval invloed op de vervorming en het is maar Hoe je het bekijkt of de vervorming bij een groter volume groter of kleiner is. Dit geldt ook voor een zeer klein volume.
Stel dat ik in bovenstaande afbeelding een lichaam voorstel welke 2 keer zo groot is, dan krijgt de ruimte een grotere deuk met een grotere radius.
Stel dat ik in bovenstaande afbeelding een lichaam voorstel welke 2 keer zo klein
is, dan krijgt de ruimte een kleinere deuk met een kleinere radius.
Als ik nu in beide gevallen een lichtbundel zou afschieten en het aankomst punt ligt achter het lichaam, dan zal het licht bij het lichaam met het grotere volume een langere afgelegde weg kennen dan bij het lichaam welke een kleiner volume heeft.
Dus dan moet je concluderen dat de ruimte om het grotere volume meer vervorming veroorzaakt, anders zou de afgelegde weg niet langer kunnen zijn.
Het is maar Hoe je het bekijkt.
Determinist schreef:Het is de massa in het volume welke de ruimte vervormd, niet sec de vorm (volume) van het lichaam.
Ze hebben beide invloed (zie boven).
Determinist schreef:Het is dus onmogelijk dat er een "verbinding" van info en invloed bestaat tussen het lichaam en de lichtstraal.
Daar ben ik het dus niet mee eens, omdat licht de bestaande krachtvelden volgt.
Mijn inziens 'drijven' lichamen in de ruimte in een magnetisch veld, de sterkte van dit magnetisch veld is afhankelijk van de massa, het volume, de temperatuur en de soort materie van het lichaam.
Ligt 'volgt' de magnetische banen en heeft dus een begeleider om zich te kunnen verplaatsen (ik weet dat dit nu anders wordt begrepen).

Je kunt de illustratie in deze post als basis gebruiken, 'het net' is in feite het magnetische veld waar lichamen in drijven, het licht volgt de vorm van 'het net' (het kan niet door het lichaam heen wat ik al eerder zei).
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Het 'niets' is de drijvende kracht achter het 'iets'.

Gebruikersavatar
Einstein01
Onderzoeker
Berichten: 645
Lid geworden op: 26 aug 2011, 20:42

Re: Zwaartekracht een illusie?

Bericht door Einstein01 » 22 aug 2012, 12:27

tofu_kronos schreef:Een EM veld is pure energie en heeft dus geen massa, en massa is zoals we recent weten de higgs boson. Had je kunnen weten als je de kranten leest en het nieuws volgt.
Mijn inziens is een EM-veld dus wel massa, alleen in welke verhouding kunnen we het meten (zijnde massa)?
Het Boson is mijn inziens al een stapje 'te ver' en niet de 'basis massa'.
Het 'niets' is de drijvende kracht achter het 'iets'.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Zwaartekracht een illusie?

Bericht door Determinist » 22 aug 2012, 13:05

Zucht....

In je plaatje van de Aarde op het vlak welke de vervorming van de ruimte voorstelt:

Geef deze Aarde de helft van de massa, maar laat het volume gelijk.
Wat gebeurt er dan?

De Aarde zal in het plaatje omhoog komen waarbij de radius en de indeuk verminderen.

Maak nu de Aarde twee maal zo groot en laat de massa gelijk. De radius vergroot, maar de indeuk blijft identiek.

Vergeet tevens niet dat de vervorming naar het middelpunt van het lichaam optreedt en niet naar de rand van de radius.

Je opmerking dat je het niet eens bent dat er tussen de lichtstraal en het lichaam geen directe verbinding is komt alleen voort uit jouw gebrek aan kennis op het gebied van fysica en relativiteit.
Als je namelijk wel zou weten waar het over gaat en een beetje de details begrijpt zou je zeker niet zulke uitspraken doen.

Waarom ga je niet in op mijn tip dat je eens wat gaat lezen (en hopelijk begrijpen) waar het in deze wetenschappen over gaat?
Je blijft nu alleen maar vragen stellen die allang zijn beantwoord en allang door duizenden wetenschappers getest en gemeten worden.

Pas als je de details kent en begrijpt kan je gaten hierin ontdekken.
Dit is de enige weg voor jou om je idee beter te onderbouwen. Nu is het roepen zonder argumenten, zonder logica en zonder vaste wetenschappelijke basis.

tofu_kronos

Re: Zwaartekracht een illusie?

Bericht door tofu_kronos » 23 aug 2012, 18:37

Einstein01 schreef:Het Boson is mijn inziens al een stapje 'te ver' en niet de 'basis massa'.


Niet een stapje te ver maar misschien te moeilijk. En als er iets al basis massa is. Dan is het de higgs.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Zwaartekracht een illusie?

Bericht door taigitu » 23 aug 2012, 19:30

http://www.wetenschap24.nl/programmas/l ... linde.html

Ik krijg altijd nieuws doorgestuurd van Wetenschap 24 en vandaag o.a. een artikel over de zwaartekracht (zie link).
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Einstein01
Onderzoeker
Berichten: 645
Lid geworden op: 26 aug 2011, 20:42

Re: Zwaartekracht een illusie?

Bericht door Einstein01 » 23 aug 2012, 23:30

taigitu schreef:http://www.wetenschap24.nl/programmas/l ... linde.html
taigitu schreef:Ik krijg altijd nieuws doorgestuurd van Wetenschap 24 en vandaag o.a. een artikel over de zwaartekracht (zie link).
Gelukkig is straks dat ruimte tijd verhaal en ontstaan vanuit het niets verleden tijd.
We geloven nu in sprookjes, we nemen iets aan wat onmogelijk is.
Hoe zijn we ontstaan vanuit het niets?
Niets zal altijd iets zijn en dat iets vinden we nooit met de huidige theorieën omdat er niets bestond (voor de Big-bang), terwijl er wel iets was (ruimte/informatie, oneindig veel).

Citaten Verlinde:

“‘Kijk, bij natuurkundige beschrijvingen “vergeten” we altijd een deel van de informatie. De temperatuur van een gas is een maat die de gezamenlijke bewegingen samenvat van alle moleculen van dat gas. Om te weten hoe warm het is, hoef je niet van elk deeltje te weten hoe het precies beweegt. Terwijl dat wel hetgeen is waar de temperatuur uit voortkomt.”

Juist het deeltje (massa/materie) geeft energie AF (in de vorm van warmte en straling,wrijving), wat ik 40 pagina’s eerder al zei.
Auto’s en bewegende lichamen geven energie AF (in de vorm van warmte en straling,wrijving).
Het lichaam neemt warmte OP van het bloed, de dokter zal nog raar kijken..

“Het Higgsveld geeft massa aan materie, dus natuurlijk hebben massa en zwaartekracht met elkaar te maken, dat wel.

Sterker nog, als massa en materie ‘verbonden’ zijn, resulteert dit in zwaartekracht.

“Zwaartekracht, altijd al een buitenbeentje, hoort eigenlijk niet thuis in het rijtje van de vier fundamentele natuurkrachten. Want het is een bijproduct.”

Het is een gevolg van (het koppelen van massa aan materie).


Citaten Verlinde: (http://www.wetenschap24.nl/nieuws/artik ... eelal.html)

"‘Die oerknal, ik heb er nooit in geloofd. Dat er eerst niets is, en dat dat niets dan vervolgens ontploft. Dat is toch absurd?"

Ja, dat is het ook.

"'Ik denk echt dat we op een andere manier over het ontstaan van ruimte, tijd en het hele universum na moeten denken. Een andere taal moeten ontwikkelen ook.'"


Dat denk ik ook.

"'Zwaartekracht is in mijn ogen geen fundamentele kracht, zoals Newton en Einstein aannamen, maar een bijverschijnsel. Er zit iets veel diepers achter.'"

Heel diep zelfs, het zit verstopt in de materie, het is de onafscheidelijke tweeling massa die de materie bijeen houdt.
massa/materie = zwaartekracht

"Maar het handjevol formules in Verlindes artikel, de meeste ook nog tamelijk eenvoudig, dat zorgde pas écht voor verwarring. 'Sommige van mijn collega’s wisten daardoor niet goed wat ze ermee aan moesten, zonder formules. Het is een conceptueel verhaal, dat zijn ze niet gewend.'"

Cijfers willen we zien! Geen verhalen!
Dat dachten ze..

"'Ik heb inderdaad nog niet alles heel precies wiskundig uitgewerkt,' zegt Verlinde. 'Ik heb dit keer besloten mijn intuïtie te volgen, en eerst het grote verhaal neer te zetten."

Goed zo, zo zou ik het ook doen.
Eerst denken, dan rekenen.

"'Ik combineer ideeën en principes die al veel langer bekend zijn op een nieuwe manier.'"

Heel goed, vergeet Archimedes niet!
De (aangepaste) wet van Archimedes is geldig in de ruimte!

“Want ja, de oerknal kan ook van tafel, als het aan Verlinde ligt. 'Het ontstaan van ruimte en tijd uit niets, dat is toch onlogisch?' Voor hem draait alles om informatie. Informatie die er altijd al is geweest, en altijd zal blijven bestaan.”

Heel onlogisch, de informatie waaruit wij zijn ontstaan, was en is en blijft oneindig. De informatie waaruit wij zijn ontstaan is alleen niet tastbaar, maar een deel is wel tastbaar zoals u hieronder beschrijft.

“"Een klein deel ervan kunnen we zien, voelen en ruiken. Het grootste deel is verborgen. 'Misschien zou je dat de oorsprong kunnen noemen, dat een deel van die informatie tastbaar is geworden. '"

Een deel van het spiegelbeeld van het verborgen deel, is tastbaar en zichtbaar geworden, dit deel wordt steeds groter totdat de som van de informatie nul is.
Het verborgen deel heeft oneindig veel NULLEN, het deel wat zichtbaar is geworden zijn de ENEN.


Mooi artikelen, bedankt voor de link Taigitu.
Het 'niets' is de drijvende kracht achter het 'iets'.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Zwaartekracht een illusie?

Bericht door Determinist » 24 aug 2012, 09:00

Ten eerste, Einstein01, je weet niet eens waar Verlinde over praat. Heb je zijn eigen artikel wel gelezen en begrijp je het ook?

Er is een groot verschil tussen Verlinde en jijzelf: hij heeft kennis van de huidige wetenschap. Hij begrijpt relativiteit en quantummechanica. Hij heeft kennis van de principes van string theorie en begrijpt de wiskunde en aannames daarachter.
Op basis van deze kennis is hij in staat om een idee uit te werken en te toetsen.

Jij daarentegen hebt geen flauwe notie van de principes die spelen en kan geen enkele wiskundige formule lezen en daaruit conclusies trekken.

Heb je nu mijn tips van boeken gelezen? Of doe je daar niets mee?
Vragen over niets en iets, zou je kunnen beginnen met het laatste boek van Krauss eens te lezen.

En vergeet niet: logica zoals wij dat denken speelt geen rol op het niveau van deeltjes en krachten.
Quantummechanica is zo onlogisch als wat, maar het werkt wel.

Gebruikersavatar
Beatrix Kiddo
Leraar
Berichten: 2386
Lid geworden op: 13 apr 2009, 21:50

Re: Zwaartekracht een illusie?

Bericht door Beatrix Kiddo » 24 aug 2012, 09:03

Determinist schreef:Heb je nu mijn tips van boeken gelezen? Of doe je daar niets mee?
We zeggen al jaren tegen hem dat ie natuurkunde moet leren. Vergeefs, helaas.
Afbeelding
It's mercy, compassion, and forgiveness I lack. Not rationality.

Gebruikersavatar
Einstein01
Onderzoeker
Berichten: 645
Lid geworden op: 26 aug 2011, 20:42

Re: Zwaartekracht een illusie?

Bericht door Einstein01 » 26 aug 2012, 09:58

Determinist schreef:Ten eerste, Einstein01, je weet niet eens waar Verlinde over praat. Heb je zijn eigen artikel wel gelezen en begrijp je het ook?
Ik weet wel degelijk waar Verlinde over praat en natuurlijk heb ik zijn artikel gelezen, anders zou ik niet weten waar hij over praat.
Determinist schreef:Jij daarentegen hebt geen flauwe notie van de principes die spelen en kan geen enkele wiskundige formule lezen en daaruit conclusies trekken.
Jawel hoor, alleen is mijn conclusie anders dan die van jou (en anderen).
Determinist schreef:Heb je nu mijn tips van boeken gelezen? Of doe je daar niets mee?
Vragen over niets en iets, zou je kunnen beginnen met het laatste boek van Krauss eens te lezen.
Die heb ik gelezen en doe daar soms wat mee, het boek van Krauss heb ik niet gelezen
Determinist schreef:En vergeet niet: logica zoals wij dat denken speelt geen rol op het niveau van deeltjes en krachten.
Quantummechanica is zo onlogisch als wat, maar het werkt wel.
Je theorie baseren op geen ruimte en tijd werkt ook (tot nu toe..), terwijl dit ZEER onlogisch is.
Als iets werkt volgens een bepaald principe, wil nog niet zeggen dat de interpretatie juist is.
Het 'niets' is de drijvende kracht achter het 'iets'.

Gebruikersavatar
Einstein01
Onderzoeker
Berichten: 645
Lid geworden op: 26 aug 2011, 20:42

Re: Zwaartekracht een illusie?

Bericht door Einstein01 » 26 aug 2012, 10:02

Beatrix Kiddo schreef:We zeggen al jaren tegen hem dat ie natuurkunde moet leren. Vergeefs, helaas.
Ik ben natuurkunde aan het leren, alleen op een andere manier.
Wat we ook al jaren zeggen is dat dit de afdeling 'pseudo-wetenschap' is, de plek waar niet kan worden voldaan aan wetenschappelijke criteria, helaas begrijp jij dit niet..
Het 'niets' is de drijvende kracht achter het 'iets'.

Gebruikersavatar
Einstein01
Onderzoeker
Berichten: 645
Lid geworden op: 26 aug 2011, 20:42

Re: Zwaartekracht een illusie?

Bericht door Einstein01 » 26 aug 2012, 10:14

Staat de aarde niet onder een hoek, is er ook geen eb en vloed.
Het 'niets' is de drijvende kracht achter het 'iets'.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Zwaartekracht een illusie?

Bericht door Determinist » 26 aug 2012, 19:25

Einstein01 schreef: Ik weet wel degelijk waar Verlinde over praat en natuurlijk heb ik zijn artikel gelezen, anders zou ik niet weten waar hij over praat.
Ah, dan kan je mij vast in eigen woorden zijn publicatie beschrijven.
En uiteraard heb je geen problemen met de gegeven formules, dat zal dan wel appeltje-eitje zijn:

http://www.springerlink.com/content/dt4 ... pdf?MUD=MP

Staat de aarde niet onder een hoek, is er ook geen eb en vloed.
Ook één van je logische theorieën?

Gebruikersavatar
The Grey
Leraar
Berichten: 2368
Lid geworden op: 30 mar 2010, 20:47

Re: Zwaartekracht een illusie?

Bericht door The Grey » 28 aug 2012, 13:25

Einstein01 schreef:
Determinist schreef:Ten eerste, Einstein01, je weet niet eens waar Verlinde over praat. Heb je zijn eigen artikel wel gelezen en begrijp je het ook?
Ik weet wel degelijk waar Verlinde over praat en natuurlijk heb ik zijn artikel gelezen, anders zou ik niet weten waar hij over praat.
Is dit geen cirkelredenatie? Weten waarover hij praat omdat je anders niet zou weten waarover hij praat?
-

Gebruikersavatar
Einstein01
Onderzoeker
Berichten: 645
Lid geworden op: 26 aug 2011, 20:42

Re: Zwaartekracht een illusie?

Bericht door Einstein01 » 28 aug 2012, 17:56

Determinist schreef:Ah, dan kan je mij vast in eigen woorden zijn publicatie beschrijven.
En uiteraard heb je geen problemen met de gegeven formules, dat zal dan wel appeltje-eitje zijn:
http://www.springerlink.com/content/dt4 ... pdf?MUD=MP
Dat zou ik zeker kunnen, de formules daarentegen zijn wat lastiger voor mij, ik neem aan dat ze kloppen met de beschrijving.
Determinist schreef:
Staat de aarde niet onder een hoek, is er ook geen eb en vloed.
Ook één van je logische theorieën?
Nee, dit vroeg mijn zoontje zich af.
Het 'niets' is de drijvende kracht achter het 'iets'.

Gebruikersavatar
Einstein01
Onderzoeker
Berichten: 645
Lid geworden op: 26 aug 2011, 20:42

Re: Zwaartekracht een illusie?

Bericht door Einstein01 » 28 aug 2012, 18:10

The Grey schreef:
Einstein01 schreef:
Determinist schreef:Ten eerste, Einstein01, je weet niet eens waar Verlinde over praat. Heb je zijn eigen artikel wel gelezen en begrijp je het ook?
Ik weet wel degelijk waar Verlinde over praat en natuurlijk heb ik zijn artikel gelezen, anders zou ik niet weten waar hij over praat.
Is dit geen cirkelredenatie? Weten waarover hij praat omdat je anders niet zou weten waarover hij praat?
Als ik zijn artikel niet zou begrijpen, weet ik toch niet waarover hij praat?
Ik begrijp zijn artikel wel, dus weet ik waar hij over praat.
Het 'niets' is de drijvende kracht achter het 'iets'.

Plaats reactie