Pseudowetenschap

De plek voor die wetenschappen waarbij niet wordt, of kan worden, voldaan aan wetenschappelijke criteria.
Pindar

Re: Pseudowetenschap

Bericht door Pindar » 07 nov 2013, 18:37

Tardis schreef:Al eerder kwam bij mij de vraag naar boven en in dit topic gaat het er over dus stel ik de vraag.

Pindar, kun je een moment aangeven dat er bij jou iets knapte? Je hebt ooit geschreven dat je de universiteit hebt doorlopen. Ik kan me dat maar moeilijk voorstellen, maar dat wil niet zeggen dat ik je niet geloof. Er moet iets dramatisch gebeurd zijn. Kun je ons iets meer uitleg geven over je beweegredenen om hoogleraren te bestempelen als idioten en welke bijdrage jij aan wetenschappelijk onderzoek hebt geleverd?

??????????


Tja, dit is ook een manier om je frustratie te verwerken,
Tardis.

Het is voor jou waarschijnlijk moeilijker in te zien
dat wat ik zeg wel eens zou kunnen kloppen

Hoogleraren zijn ten eerste enorm dom omdat ze het school en indoctrinatie systeem hebben doorlopen.
Hoe meer school hoe dommer en stommer.
Ja ik ook,, i heb ook ooit geloofd in al die sprookjes en hoaxes, Het is mogelijk er uit te komen maar dan moet je eerst een boel afleren.

En het zijn ook nog eens enorme boeven want veel, heel vee; werken voor de elite en krijgen flink betaald.
Zo zijn er aardig wat profs die heel veel geld krijgen om een handtekening onder door ghost writer geschreven onderzoeken te zetten.

Maar ja als de boel moet verdraaien ( ik noem het persoonlijk 'editen') ga voor al je gang.)

Je hebt dus nog steeds niet door op wat voor gigantische schaal we genaaid worden:

Afbeelding

Het enige wat je kan doen is eens gaan onderzoeken of het zou kunnen kloppen wat ik, en anderen want het gaat niet om mij maar om de infromatie!,hier beweer.

Maar jij en ik weten heel goed dat jij dat uit angst dat het waar zou zijn, toch niet doen!

welcome to the real world!




Met vriendelijke groeten

Pindar

Gast1

Re: Pseudowetenschap

Bericht door Gast1 » 07 nov 2013, 19:06

Cees schreef:Het is en blijft speculeren.
Hij brengt het bijdat als een feit.
Verder moet ik niets.
Afbeelding

Gast1

Re: Pseudowetenschap

Bericht door Gast1 » 07 nov 2013, 19:07

Cees schreef:Tardis:
Er moet iets dramatisch gebeurd zijn.
Oh dat MOET in jouw visie?
Ben je helderziend?
Tjonge jonge jonge jonge... :chicken:
Afbeelding

Pindar

Re: Pseudowetenschap

Bericht door Pindar » 07 nov 2013, 19:10

Gast1 schreef:
Cees schreef:Tardis:
Er moet iets dramatisch gebeurd zijn.
Oh dat MOET in jouw visie?
Ben je helderziend?
Tjonge jonge jonge jonge... :chicken:
Afbeelding

???????????


Met vriendelijke groeten

Pindar

Gast1

Re: Pseudowetenschap

Bericht door Gast1 » 07 nov 2013, 19:13

Was gericht aan Cees, niet aan jou Pindar :wink:
Cees begrijpt het wel, ook al zal hij het ontkennen.

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Pseudowetenschap

Bericht door Tardis » 08 nov 2013, 11:08

Pindar schreef:Tja, dit is ook een manier om je frustratie te verwerken,
Tardis.
Wat is dat nou voor een raar antwoord. Nee, ik ben niet gefrustreerd en ik hoef me niet af te reageren. Het is een oprechte vraag die op een gegeven moment bij me opkwam en dit topic lijkt me geschikt om het er eens over te hebben.
Het is voor jou waarschijnlijk moeilijker in te zien
dat wat ik zeg wel eens zou kunnen kloppen
Daar gaat het niet om. Het gaat mij er om dat je duidelijk een strijd voert tegen van alles. Had je dat van kind af aan al, of is dat tijdens de middelbare school ontstaan, of op de universiteit, of daarna?
Je hebt dus nog steeds niet door op wat voor gigantische schaal we genaaid worden.
Ook deze reactie heeft geen verband met mijn vraag. Doe nou eens een keer een beetje beschaafd. Is dat zo moeilijk? Ik heb je een beschaafde vraag gesteld en ik verwacht een beschaafde reactie en niet weer een tirade aan mijn adres, ik heb je niets misdaan.

Ik wil iets over jou weten, jouw persoon. Mag dat? Of is dat griezelig?
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Cees

Re: Pseudowetenschap

Bericht door Cees » 08 nov 2013, 11:15

Determinist:
Doe nou eens een keer een beetje beschaafd. Is dat zo moeilijk? Ik heb je een beschaafde vraag gesteld en ik verwacht een beschaafde reactie en niet weer een tirade aan mijn adres, ik heb je niets misdaan.
Wat versta jij onder beschaafd?
Bedoel je westerse beschaving?

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Pseudowetenschap

Bericht door Tardis » 08 nov 2013, 11:32

Met beschaafd bedoel ik goede manieren. Bijvoorbeeld jezelf zodanig uitdrukken dat je wel heel precies je mening verwoordt zonder te schelden of te vloeken of te proberen iemand te beledigen. Vloeken en schelden is de manier waarop een zwakkeling sterkte imiteert.

Onder beschaafd gedrag op een discussieforum valt ook het juist lezen van wat een ander schrijft en beweert, het juist citeren van anderen en het juist benoemen van degene die je citeert.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Pseudowetenschap

Bericht door univers » 10 mei 2015, 07:29

Verkeerde topic geplaatst. "solved:
Laatst gewijzigd door univers op 10 mei 2015, 08:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

gouwepeer

Re: Pseudowetenschap

Bericht door gouwepeer » 10 mei 2015, 08:52

Godel schreef:
Paulus schreef:
Pseudowetenschap is de benaming voor een stelsel van opvattingen, uitspraken, of handelingen dat de toets van de wetenschappelijke methode niet doorstaat maar die door aanhangers toch als wetenschap wordt gepresenteerd of dat insinueert.
Hier kunnen dus alle "wetenschappelijke" onderwerpen geplaatst worden, welke niet (kunnen)voldoen aan de huidige wetenschappelijke criteria
Dus als een topic hier na een tijdlang discussiëren wel wetenschappelijke waarde krijgt kan het weer verplaatst worden naar exacte wetenschappen?
Misschien word het dan eerst schetenwappelijk :mrgreen:

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Pseudowetenschap

Bericht door univers » 26 jul 2016, 09:11

Blank Disk
After four days of moderate to high solar activity thanks to region 2567, the visible disk is now blank and the solar flux has dropped to 82. Region 2567, the source of 7 M-Class solar flares between July 21st and 24th, is now located behind the west limb and the chances for detectable flare activity will decline as it moves further onto the farside of the sun. Whatever remains of the region will begin to rotate back into view in another two weeks.
In other news, a brief period of minor (G1) geomagnetic storming was observed at higher latitudes thanks to an elevated solar wind stream. Isolated periods of enhanced activity will remain possible during the next 24-48 hours. Stay tuned to SolarHam.com for the most up to date spaceweather data and imagery.

No Visible Sunspots

http://www.solarham.net/pictures/archiv ... 6_disk.jpg

http://www.solarham.net/
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Pseudowetenschap

Bericht door Osiris » 26 jul 2016, 10:20

De weg kwijt Univers :wink: ??

Zal bedoeld zijn voor het zonnevlam topic.....
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Pseudowetenschap

Bericht door univers » 26 jul 2016, 10:46

Ik zie het, nog niet wakker. SORRY.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Plaats reactie